Media spo艂eczno艣ciowe bez 艣ciemy. Jak kreowa膰 mark臋 - Helion

Tytu艂 orygina艂u: No Bullshit Social Media: The All-Business, No-Hype Guide to Social Media Marketing
T艂umaczenie: Izabela Szybilska-Fiedorowicz
ISBN: 978-83-246-6960-8
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2013-04-15
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 24,50 z艂 (poprzednio: 49,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 50% (-24,50 z艂)
- Zwi臋ksz sw贸j udzia艂 w rynku
- Poznaj si艂臋 w艂asnej marki
- Czerp konkretne zyski
Strategie nie dla harcerzyk贸w!
Jeszcze kilka lat temu marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych by艂 jak bu艂ka z mas艂em. Dzi艣 do tego zestawu trzeba dorzuci膰 kilka specja艂贸w, by zwr贸ci膰 uwag臋 odbiorc贸w i uzyska膰 satysfakcjonuj膮ce rezultaty, ale ten wysi艂ek nadal si臋 op艂aca!
Odpowiednia strategia i umiej臋tno艣膰 okre艣lenia konkretnych cel贸w, zastosowanie dyscypliny biznesowej i sprawdzonych wzor贸w zachowa艅 to tylko kilka prostych zasad na Twojej nowej drodze wprost do dom贸w i serc klient贸w.
- Poznaj szczeg贸艂owo techniki zwi臋kszania sprzeda偶y, zysk贸w, udzia艂u w rynku i skuteczno艣ci.
- Ucz si臋 na konkretnych przyk艂adach budowania 艣wiadomo艣ci marki, obs艂ugi klienta i zarz膮dzania reputacj膮.
- Dowiedz si臋, jak wykorzysta膰 media spo艂eczno艣ciowe, by zapewni膰 klientom genialn膮 obs艂ug臋, i jak zgromadzi膰 mas臋 klient贸w naprawd臋 zainteresowanych kupnem.
- Zapoznaj si臋 z faktami, danymi statystycznymi, przyk艂adami z 偶ycia - i stosuj solidne kryteria ich oceny.
Jason Falls jest szefem Social Media Explorer z Louisville, firmy, kt贸ra 艣wiadczy strategiczne us艂ugi konsultingowe w dziedzinie marketingu spo艂eczno艣ciowego, marketingu cyfrowego oraz public relations dla 艣rednich i du偶ych przedsi臋biorstw.
Erik Deckers jest w艂a艣cicielem i wicedyrektorem kreatywnym Professional Blog Service w Indianapolis, firmy, kt贸ra zajmuje si臋 doradztwem w zakresie zarz膮dzania tre艣ci膮 i polityk膮 dzia艂ania klient贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych. W ci膮gu ostatnich siedemnastu lat pracowa艂 w marketingu, sprzeda偶y, dzia艂ach PR i komunikacji kryzysowej.
Osoby kt贸re kupowa艂y "Media spo艂eczno艣ciowe bez 艣ciemy. Jak kreowa膰 mark臋", wybiera艂y tak偶e:
- Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwa 49,67 z艂, (14,90 z艂 -70%)
- Content marketing. Od strategii do efekt贸w 39,90 z艂, (11,97 z艂 -70%)
- Growth Hacker Marketing. O przysz艂o艣ci PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone 34,86 z艂, (12,90 z艂 -63%)
- GURU KULTU..RY 34,86 z艂, (12,90 z艂 -63%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 59,00 z艂, (23,60 z艂 -60%)
Spis tre艣ci
Media spo艂eczno艣ciowe bez 艣ciemy. Jak kreowa膰 mark臋 eBook -- spis tre艣ci
- Podzi臋kowania (15)
- O autorach (17)
Wprowadzenie (19)
Zmieni膰 si臋 czy zgin膮膰? (19)
I Media spo艂eczno艣ciowe s膮 dla hippis贸w. Marketing spo艂eczno艣ciowy - dla biznesu (27)
1. Zignoruj ekscytacj臋. Uwierz faktom (29)
- Media spo艂eczno艣ciowe i krzywa ekscytacji (31)
- K艂opot z kazaniami teoretyk贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych (35)
- Pytanie o wska藕nik ROI to pomy艂ka (37)
- Siedem rzeczy, kt贸re mo偶e Ci da膰 marketing spo艂eczno艣ciowy (40)
- 1. Budowanie 艣wiadomo艣ci marki (40)
- 2. Ochrona reputacji marki (41)
- 3. Poprawa public relations (42)
- 4. Tworzenie w艂asnej spo艂eczno艣ci (42)
- 5. Poprawa jako艣ci obs艂ugi klienta (43)
- 6. Uproszczenie prac badawczo-rozwojowych (44)
- 7. Podniesienie liczby potencjalnych klient贸w i poprawa wynik贸w sprzeda偶y (44)
- Kiedy m贸wisz "marketing", masz na my艣li biznes (45)
2. Nie chodzi o nich, ale o Ciebie! (47)
- Dzisiejszy konsument jest inny. Za to Ty jeste艣 dinozaurem (49)
- Nigdy nie panowa艂e艣 nad swoim komunikatem (52)
- Media spo艂eczno艣ciowe mog膮 si臋 przyczyni膰 do obalenia rz膮du. A co mog膮 zrobi膰 dla firmy? (53)
- Uczestnictwo w mediach spo艂eczno艣ciowych to nie wszystko; r贸wnie wa偶na jest postawa prospo艂eczno艣ciowa (55)
- Je偶eli nie ufasz podw艂adnym, zatrudni艂e艣 nieodpowiednie osoby (57)
- Nie zrzucaj winy na IT, na przepisy albo na prawnik贸w (59)
- To nie media spo艂eczno艣ciowe naruszaj膮 polityk臋 firmow膮, tylko ludzie (60)
- Do czego s艂u偶膮 media spo艂eczno艣ciowe? (61)
- Kolej na Ciebie (63)
3. Przechytrzony przez konkurencj臋 (65)
- Klienci ju偶 Ci nie ufaj膮 (67)
- 艢mia艂o, kup reklam臋! (69)
- Jeste艣my firm膮 b2b; nie liczymy si臋 (71)
- Zniszcz drukark臋 (72)
- Bran偶a okr臋towa uspo艂ecznia si臋 (72)
- To nie musi by膰 takie skomplikowane (73)
- Chcesz by膰 Gregiem Tackettem czy jego konkurencj膮? (75)
4. Tajemnica? W tym nie ma 偶adnej tajemnicy (77)
- Marketing spo艂eczno艣ciowy polega na komunikacji, a nie na korzystaniu z technologii (78)
- Narz臋dzia komunikacyjne si臋 zmieniaj膮, ale potrzeba porozumiewania si臋 jest niezmienna (79)
- Media spo艂eczno艣ciowe nie s膮 medium reklamowym, ale platformy spo艂eczno艣ciowe mog膮 nim by膰 (80)
- Przecie偶 to bu艂ka z mas艂em! (84)
- Pocz膮tki w mediach spo艂eczno艣ciowych przypominaj膮 proszenie inwestora o pieni膮dze (84)
- Planowanie i pomiar skuteczno艣ci to podstawy marketingu spo艂eczno艣ciowego (86)
- Pi臋膰 sposob贸w zmiany swojego nastawienia, kt贸re gwarantuj膮 sukces w marketingu spo艂eczno艣ciowym (z jednym zastrze偶eniem) (88)
II. Jak naprawd臋 dzia艂a marketing spo艂eczno艣ciowy? (93)
5. Poha艂asuj. Jak marketing spo艂eczno艣ciowy wspomaga budowanie 艣wiadomo艣ci marki? (95)
- Wyobra偶enia spo艂eczno艣ci kszta艂tuj膮 Twoj膮 mark臋 (97)
- Marketing tradycyjny i jego wska藕niki od lat Ci臋 ok艂amuj膮 (101)
- Dlaczego nie mo偶emy zmierzy膰 skuteczno艣ci tradycyjnego marketingu i PR? (103)
- Dlaczego mo偶emy zmierzy膰 skuteczno艣膰 medi贸w spo艂eczno艣ciowych? (104)
- Por贸wnaj koszty medi贸w spo艂eczno艣ciowych i medi贸w tradycyjnych (106)
- Ile kosztuje marketing tradycyjny? (107)
- Ile kosztuje marketing spo艂eczno艣ciowy? (108)
- Plotkarze wszystkich kraj贸w, 艂膮czcie si臋! (109)
- Mierniki budowania 艣wiadomo艣ci marki (111)
6. To Tw贸j dom. Marketing spo艂eczno艣ciowy chroni Twoj膮 reputacj臋 (115)
- "Komunikacja kryzysowa". Co to takiego? (119)
- Ach, gdyby tak media tradycyjne si臋 poprawi艂y! (120)
- Je偶eli nie s艂uchasz i nie reagujesz, ko艅czysz jak Chi-Chi's (123)
- Komunikacja z krytykantami w sze艣ciu krokach (125)
- Do艣膰 ju偶 o negatywach! (126)
- Ochrona reputacji od strony technicznej (127)
- Jak mierzy膰 ochron臋 reputacji? (129)
7. Relacja z publik膮. Marketing spo艂eczno艣ciowy i public relations (133)
- Public relations nie dotycz膮 ju偶 medi贸w tradycyjnych (137)
- Dziennikarze tak偶e korzystaj膮 z medi贸w spo艂eczno艣ciowych (139)
- Prosto do sedna dzi臋ki mediom spo艂eczno艣ciowym (140)
- Media tradycyjne zosta艂y z ty艂u (141)
- Jak uciec przed filtrem informacyjnym medi贸w tradycyjnych? (142)
- Krajobraz nowych relacji z mediami (144)
- Komunikacja kryzysowa zaczyna si臋 na wiele miesi臋cy przed kryzysem (147)
- Sposoby post臋powania z krytykantami (148)
- Jak mierzy膰 skuteczno艣膰 public relations? (150)
8. Efekt Kumbaya. Marketing spo艂eczno艣ciowy tworzy spo艂eczno艣膰 (153)
- R贸偶ne rodzaje spo艂eczno艣ci (157)
- Tworzenie spo艂eczno艣ci to co艣 wi臋cej ni偶 nawi膮zywanie znajomo艣ci (160)
- Ocena spo艂eczno艣ci (161)
- Nawet no偶yczki mog膮 mie膰 swoj膮 spo艂eczno艣膰! (163)
- Konkurencja wchodzi do naszej spo艂eczno艣ci. Co robi膰? (165)
- Jak to zrobi膰 i za ile? (168)
9. Chodzi o nich. Marketing spo艂eczno艣ciowy stymuluje obs艂ug臋 klienta (171)
- Dlaczego reakcje klient贸w s膮 takie wa偶ne? (174)
- Poprzyj s艂owa... swoimi lud藕mi (175)
- Nie mo偶na pom贸c wszystkim (176)
- Nie jeste艣 "zaklinaczem kretyn贸w" (178)
- Czasami wystarcz膮 dwa s艂owa (179)
- Jak mierzy膰 jako艣膰 obs艂ugi klienta? (182)
- Pomiar oszcz臋dno艣ci w obs艂udze klienta (183)
10. Zm膮drzej. Marketing spo艂eczno艣ciowy stymuluje prace badawczo-rozwojowe (187)
- Wsp贸艂praca to ostatni krzyk mody (188)
- Wsp贸艂praca z klientem procentuje nowymi klientami (189)
- Wsp贸艂praca z... no偶yczkami (190)
- Podano pizz臋 (193)
- Pomiar skuteczno艣ci prac badawczo-rozwojowych (194)
- R&D plus R&D (196)
- Ale my jeste艣my ma艂膮 firm膮 i nie mamy dzia艂u R&D (197)
- Jak zaplanowa膰 prace badawczo-rozwojowe? (200)
11. Zawsze chodzi o kas臋. Marketing spo艂eczno艣ciowy stymuluje sprzeda偶 (203)
- Reklama to nic z艂ego (207)
- Reklama jest skierowana na zewn膮trz, media spo艂eczno艣ciowe do wewn膮trz (208)
- Przyk艂adowa sprzeda偶 dzi臋ki marketingowi spo艂eczno艣ciowemu (209)
- Wska藕niki PI i KPI (210)
- Jak mierzy膰 wyniki sprzeda偶y? (212)
- Wiemy po co, nie wiemy jak (215)
III. Do dzie艂a! (217)
12. Ulecz swoje l臋ki za pomoc膮 solidnej strategii (219)
- Dlaczego potrzebujemy strategii spo艂eczno艣ciowej? (221)
- Kwestia w艂asno艣ci (225)
- Co pracownicy mog膮 robi膰 w domu? (225)
- Praca zdalna to nie to samo co komunikacja prywatna (227)
- Co powinno si臋 znale藕膰 w strategii spo艂eczno艣ciowej? (227)
- Co robi膰 z informacjami poufnymi i jak nie doradza膰 innym? (231)
- Zaufanie do pracownik贸w a kwestia wypowiadania si臋 w imieniu firmy (232)
- Kto powinien to wprowadzi膰 w 偶ycie? (232)
- Kto ponosi odpowiedzialno艣膰? (234)
- Marnowanie czasu w mediach spo艂eczno艣ciowych (234)
13. Przydziel obowi膮zki i b膮d藕 odpowiedzialny (237)
- Kwestia odpowiedzialno艣ci (238)
- Plusy i minusy (239)
- Marketing (239)
- Sprzeda偶 (240)
- Public relations (240)
- Obs艂uga klienta (241)
- Kto nie powinien si臋 tym zajmowa膰? (241)
- Uk艂ad idealny (242)
- Media spo艂eczno艣ciowe s膮 dla do艣wiadczonych pracownik贸w, a nie dla praktykant贸w (244)
- Idealny specjalista do spraw medi贸w spo艂eczno艣ciowych (245)
- Tw贸j pracownik robi furor臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych (246)
- Modele zarz膮dzania mediami spo艂eczno艣ciowymi (248)
- Odpowiedzialny zesp贸艂 (249)
14. To NIE piaskownica, tu si臋 robi interesy (251)
- Ju偶 wiesz, co mo偶e Ci da膰 marketing spo艂eczno艣ciowy. Okre艣l wi臋c, co musi Ci da膰 (252)
- Lepszy wr贸bel w gar艣ci ni偶 go艂膮b na dachu (254)
- Od planu do dzia艂ania (255)
- Na wszelki wypadek (258)
- Czasami samemu si臋 nie da (259)
15. Spo艂eczno艣ciowo艣膰 (265)
- Klienci nosz膮 z dum膮 symbole biznes贸w spo艂eczno艣ciowych (266)
- Marketing spo艂eczno艣ciowy to nie tylko biznes (267)
- Pi臋膰 czynnik贸w pobudzaj膮cych zmian臋 tradycyjnego nastawienia (270)
- Stymulant numer jeden. Us艂ysz, a potem s艂uchaj (270)
- Stymulant numer dwa. Podziel si臋, a potem rozwi膮偶 (271)
- Stymulant numer trzy. Uruchom, a potem si臋 ucz (272)
- Stymulant numer cztery. Zaufaj, a potem uzgadniaj (272)
- Stymulant numer pi臋膰. Daj, a potem we藕 (273)
- W ko艅cu to biznes (274)