Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy - Helion

ISBN: 978-83-246-9844-8
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2014-06-09
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,92 zł (poprzednio: 39,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,97 zł)
Pisać każdy może… tylko jak?
Słowa towarzyszą nam od dzieciństwa. Nadajemy nazwy wszystkiemu, co nas otacza; opowiadamy o wszystkim, co dla nas ważne. Gdy korzystamy z wyszukiwarki internetowej, wpisujemy w jej okno pożądane frazy. I choćby nie wiadomo jak wyznawcy kultury obrazkowej zaklinali rzeczywistość, to słowa mają moc. Zmieniają świat, wpływają na czytelników i klientów.
Niezależnie od tego, czy tworzysz opowiadanie, bloga, tekst naukowy, e-mail marketingowy czy slogan reklamowy — jesteś pisarzem. Chcesz podzielić się z czytelnikiem swoimi przemyśleniami, rozbawić go lub wzruszyć. Chcesz, by czytelnik Cię zrozumiał, ale czy wiesz, jak do niego dotrzeć? Które słowa wybrać, a których się pozbyć? Marzysz o tym, by Twój tekst czytało się tak, jak ogląda się przygody Jamesa Bonda? Chciałbyś budować napięcie jak Agatha Christie?
Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garściami z ich doświadczenia, pod warunkiem, że zamiast się zastanawiać: „Co autor miał na myśli?”, zapytasz: „Jak on to zrobił?”. Dzięki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
Joanna Wrycza-Bekier — jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentką filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, autorką książek: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010 i 2014), Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), Szkoła twórczego pisania (Editio, 2011) i Galaktyka języka Internetu (Novae Res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poświęconych internetowemu słowu pisanemu.
Prowadzi dwa blogi: Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) oraz Niemiecki w pracy (http://niemieckiwpracy.eu/blog).
Osoby które kupowały "Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy", wybierały także:
- Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone 34,90 zł, (13,96 zł -60%)
 - Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy 31,46 zł, (12,90 zł -59%)
 - Java for Web Development 79,78 zł, (35,90 zł -55%)
 - UX Decoded 79,78 zł, (35,90 zł -55%)
 - My First Website for Students 79,78 zł, (35,90 zł -55%)
 
Spis treści
Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy eBook -- spis treści
Wstęp (7)
1. Przejdź do konkretów (11)
- Magia szczegółu (13)
 - Kolekcjonuj nazwy (16)
 - Nadawaj imiona (19)
 - A co z abstrakcją? (21)
 
2. Ożyw tekst (25)
- Jaki czasownik jest dynamiczny? (27)
 - Wampir energetyczny nr 1: Nominalizacja (29)
 - Wampir energetyczny nr 2: Strona bierna (33)
 - Wampir energetyczny nr 3: Czasowniki modalne (38)
 - Wampir energetyczny nr 4: Mieć i być (40)
 - Lista dynamicznych czasowników (44)
 
3. Lekcja Iana Fleminga (49)
4. Eksponuj to, co ważne (59)
- Utnij niepotrzebną końcówkę (62)
 - Nie komentuj tego, co napisałeś (63)
 - Rozłup zdanie na dwie części (63)
 - Przejdź od informacji starej do nowej (64)
 - Jak rozpocząć zdanie? (65)
 - Ułóż wyrazy w zdaniu (66)
 
5. Zaciekawiaj od pierwszego zdania (73)
- Wrzuć czytelnika w wir wydarzeń (75)
 - Zacznij od czegoś niezwykłego (76)
 - Wprowadź intrygującego bohatera (76)
 - Przykuj uwagę (77)
 - Wybierz znaczący szczegół (78)
 - Zmuś czytelnika do refleksji (79)
 
6. Pozbądź się słów-śmieci (83)
- Tiki (84)
 - Skamieliny (85)
 - Papugi (87)
 - Koturny (88)
 - Urzędasy (90)
 - Snoby (92)
 - Tasiemce (93)
 - Usypiacze (94)
 - Podróbki (95)
 - Gaduły (96)
 - Tchórze (97)
 - Zuchwalcy (98)
 - Instrukcje (98)
 - Sobki (99)
 - Anonimy (100)
 - Zrzędy (100)
 - Gmatwaniny (101)
 
7. Lekcja Ernesta Hemingwaya (105)
8. Nie bój się długiego zdania (113)
- Połącz zdania (115)
 - Wyliczaj (117)
 - Powtarzaj (119)
 - Podsumuj (123)
 - Wtrącaj (124)
 
9. Opowiedz historię (127)
- Początek (sytuacja) (131)
 - Środek (komplikacja) (138)
 - Koniec (rozwiązanie) (145)
 
10. Lekcja braci Grimm (149)
11. Pokazuj, nie opisuj (157)
- Nie wyręczaj czytelnika (157)
 - Mniej znaczy więcej (160)
 - Zmuś bohatera do działania (161)
 - Zadbaj o towarzystwo dla bohatera (162)
 - Walcz o czytelnika (163)
 
12. Graj na emocjach (165)
- Pisz sercem (165)
 - Porywające opowieści (168)
 - Poruszające reklamy (174)
 
13. Buduj napięcie (179)
- Zawieszenie akcji (181)
 - Strzelba Czechowa (183)
 - Zwrot akcji (188)
 
14. Lekcja Agathy Christie (195)
15. Maluj słowami (209)
- Kolor (209)
 - Światło i cień (212)
 - Kadr (213)
 
16. Pobudzaj zmysły (217)
- Zapach (218)
 - Dźwięk (219)
 - Smak (220)
 - Dotyk (221)
 - A teraz wszystko wymieszaj (222)
 
17. Lekcja van Gogha (225)
18. Przemów własnym głosem (233)
19. Zakończenie (239)
Bibliografia (245)





