reklama - zainteresowany?

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy - Helion

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy
Autor: Joanna Wrycza-Bekier
ISBN: 978-83-246-8842-5
stron: 248, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2014-06-09
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Tagi: Copywriting

Pisać każdy może… tylko jak?

Słowa towarzyszą nam od dzieciństwa. Nadajemy nazwy wszystkiemu, co nas otacza; opowiadamy o wszystkim, co dla nas ważne. Gdy korzystamy z wyszukiwarki internetowej, wpisujemy w jej okno pożądane frazy. I choćby nie wiadomo jak wyznawcy kultury obrazkowej zaklinali rzeczywistość, to słowa mają moc. Zmieniają świat, wpływają na czytelników i klientów.

Niezależnie od tego, czy tworzysz opowiadanie, bloga, tekst naukowy, e-mail marketingowy czy slogan reklamowy — jesteÅ› pisarzem. Chcesz podzielić siÄ™ z czytelnikiem swoimi przemyÅ›leniami, rozbawić go lub wzruszyć. Chcesz, by czytelnik CiÄ™ zrozumiaÅ‚, ale czy wiesz, jak do niego dotrzeć? Które sÅ‚owa wybrać, a których siÄ™ pozbyć? Marzysz o tym, by Twój tekst czytaÅ‚o siÄ™ tak, jak oglÄ…da siÄ™ przygody Jamesa Bonda? ChciaÅ‚byÅ› budować napiÄ™cie jak Agatha Christie?

MagicznÄ… moc opowieÅ›ci dostrzegajÄ… dziÅ› nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje Å›wiadomość marki. JeÅ›li chcesz nauczyć siÄ™ go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garÅ›ciami z ich doÅ›wiadczenia, pod warunkiem, że zamiast siÄ™ zastanawiać: „Co autor miaÅ‚ na myÅ›li?”, zapytasz: „Jak on to zrobiÅ‚?”. DziÄ™ki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabÅ‚yÅ›nie jak za dotkniÄ™ciem czarodziejskiej różdżki.


Joanna Wrycza-Bekier — jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentkÄ… filologii polskiej i filologii germaÅ„skiej Uniwersytetu GdaÅ„skiego, autorkÄ… książek: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010 i 2014), Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), SzkoÅ‚a twórczego pisania (Editio, 2011) i Galaktyka jÄ™zyka Internetu (Novae Res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poÅ›wiÄ™conych internetowemu sÅ‚owu pisanemu.

Prowadzi dwa blogi: Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) oraz Niemiecki w pracy (http://niemieckiwpracy.eu/blog).

Dodaj do koszyka Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

 

Osoby które kupowały "Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy", wybierały także:

  • Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekst
  • Magia słów. Jak pisać teksty, które porwÄ… tÅ‚umy. Wydanie 2 rozszerzone
  • Magia słów. Jak pisać teksty, które porwÄ… tÅ‚umy
  • Magia s
  • Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone

Dodaj do koszyka Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Spis treści

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy -- spis treści

Wstęp (7)

1. Przejdź do konkretów (11)

  • Magia szczegóÅ‚u (13)
  • Kolekcjonuj nazwy (16)
  • Nadawaj imiona (19)
  • A co z abstrakcjÄ…? (21)

2. Ożyw tekst (25)

  • Jaki czasownik jest dynamiczny? (27)
  • Wampir energetyczny nr 1: Nominalizacja (29)
  • Wampir energetyczny nr 2: Strona bierna (33)
  • Wampir energetyczny nr 3: Czasowniki modalne (38)
  • Wampir energetyczny nr 4: Mieć i być (40)
  • Lista dynamicznych czasowników (44)

3. Lekcja Iana Fleminga (49)

4. Eksponuj to, co ważne (59)

  • Utnij niepotrzebnÄ… koÅ„cówkÄ™ (62)
  • Nie komentuj tego, co napisaÅ‚eÅ› (63)
  • RozÅ‚up zdanie na dwie części (63)
  • Przejdź od informacji starej do nowej (64)
  • Jak rozpocząć zdanie? (65)
  • UÅ‚óż wyrazy w zdaniu (66)

5. Zaciekawiaj od pierwszego zdania (73)

  • Wrzuć czytelnika w wir wydarzeÅ„ (75)
  • Zacznij od czegoÅ› niezwykÅ‚ego (76)
  • Wprowadź intrygujÄ…cego bohatera (76)
  • Przykuj uwagÄ™ (77)
  • Wybierz znaczÄ…cy szczegóÅ‚ (78)
  • ZmuÅ› czytelnika do refleksji (79)

6. PozbÄ…dź siÄ™ sÅ‚ów-Å›mieci (83)

  • Tiki (84)
  • Skamieliny (85)
  • Papugi (87)
  • Koturny (88)
  • UrzÄ™dasy (90)
  • Snoby (92)
  • Tasiemce (93)
  • Usypiacze (94)
  • Podróbki (95)
  • GaduÅ‚y (96)
  • Tchórze (97)
  • Zuchwalcy (98)
  • Instrukcje (98)
  • Sobki (99)
  • Anonimy (100)
  • ZrzÄ™dy (100)
  • Gmatwaniny (101)

7. Lekcja Ernesta Hemingwaya (105)

8. Nie bój siÄ™ dÅ‚ugiego zdania (113)

  • PoÅ‚Ä…cz zdania (115)
  • Wyliczaj (117)
  • Powtarzaj (119)
  • Podsumuj (123)
  • WtrÄ…caj (124)

9. Opowiedz historiÄ™ (127)

  • PoczÄ…tek (sytuacja) (131)
  • Åšrodek (komplikacja) (138)
  • Koniec (rozwiÄ…zanie) (145)

10. Lekcja braci Grimm (149)

11. Pokazuj, nie opisuj (157)

  • Nie wyrÄ™czaj czytelnika (157)
  • Mniej znaczy wiÄ™cej (160)
  • ZmuÅ› bohatera do dziaÅ‚ania (161)
  • Zadbaj o towarzystwo dla bohatera (162)
  • Walcz o czytelnika (163)

12. Graj na emocjach (165)

  • Pisz sercem (165)
  • PorywajÄ…ce opowieÅ›ci (168)
  • PoruszajÄ…ce reklamy (174)

13. Buduj napięcie (179)

  • Zawieszenie akcji (181)
  • Strzelba Czechowa (183)
  • Zwrot akcji (188)

14. Lekcja Agathy Christie (195)

15. Maluj słowami (209)

  • Kolor (209)
  • ÅšwiatÅ‚o i cieÅ„ (212)
  • Kadr (213)

16. Pobudzaj zmysły (217)

  • Zapach (218)
  • DźwiÄ™k (219)
  • Smak (220)
  • Dotyk (221)
  • A teraz wszystko wymieszaj (222)

17. Lekcja van Gogha (225)

18. Przemów wÅ‚asnym gÅ‚osem (233)

19. Zakończenie (239)

Bibliografia (245)

Dodaj do koszyka Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.