Macromedia Fireworks MX 2004. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: Macromedia Fireworks MX 2004: Training from the Source
Tłumaczenie: Małgorzata Koziej
ISBN: 83-7361-535-0
stron: 272, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-09-16
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,90 zł
Macromedia Fireworks MX 2004 to aplikacja służąca do przygotowywania grafiki do publikacji multimedialnych i witryn WWW. Łączy w sobie możliwości programu do edycji grafiki wektorowej i bitmapowej, umożliwia tworzenie przycisków, menu rozwijanych oraz animowanych GIF-ów. Rozbudowane funkcje eksportu pozwalają na zapis grafiki w wielu formatach oraz wygenerowanie kodu HTML i JavaScript niezbędnego do umieszczenia grafiki na stronie WWW. Fireworks doskonale integruje się z innym produktem firmy Macromedia -- Dreamweaverem.
"Macromedia Fireworks MX 2004. Oficjalny podręcznik" to kompletny zbiór informacji o tym programie, przygotowany przy współpracy z pracownikami działu pomocy technicznej firmy Macromedia i dokładnie przez nich sprawdzony. Wykonując ćwiczenia zawarte w 11 lekcjach, poznasz wszystkie funkcje Fireworks wykorzystywane przy tworzeniu grafiki dla stron WWW. Nauczysz się korzystać z narzędzi, filtrów i funkcji eksportu.
- Edycja grafiki bitmapowej
- Praca z narzędziami wektorowymi
- Korzystanie z warstw i efektów
- Umieszczanie tekstu w dokumencie
- Tworzenie elementów interaktywnych
- Optymalizacja i eksport grafiki
- Tworzenie animowanych GIF- ów
- Maski
- Integracja Fireworks MX z Dreamweaverem MX
Osoby które kupowały "Macromedia Fireworks MX 2004. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
- Mastering Game Design with Unity 2021 88,94 zł, (76,49 zł -14%)
- Problems Solving in Data Structures and Algorithms Using C++ 88,94 zł, (76,49 zł -14%)
- Adobe Fireworks CS5/CS5 PL. Oficjalny podręcznik 69,00 zł
- Adobe Creative Suite 3 Web Standard. Tworzenie dynamicznych stron WWW. Warsztaty 69,00 zł
- Macromedia Studio 8. Oficjalny podręcznik 59,00 zł
Spis treści
Macromedia Fireworks MX 2004. Oficjalny podręcznik -- spis treści
Wstęp (9)
Lekcja 1. Edycja grafiki bitmapowej (13)
- Przegląd narzędzi panelu Tools programu Fireworks MX 2004 (15)
- Strona startowa (16)
- Grupy paneli swobodnych i dokowanych (16)
- Panel Properties (18)
- Edycja obiektów bitmapowych (18)
- Zmiana powiększenia widoku (19)
- Zmiana koloru obszaru roboczego (20)
- Użycie narzędzia Crop (21)
- Użycie panelu Info (22)
- Użycie narzędzia Magic Wand (23)
- Zapisywanie zaznaczenia (26)
- Dostosowywanie poziomów (26)
- Podgląd ustawień korekcji gamma (28)
- Użycie narzędzi Lasso i Polygon Lasso (29)
- Dodawanie i odejmowanie zaznaczeń (30)
- Tworzenie nowego dokumentu (31)
- Skalowanie obrazu (33)
- Zmiana rozmiarów obrazu (35)
- Kopiowanie zaznaczenia (37)
- Użycie narzędzia Rubber Stamp (38)
- Użycie narzędzia Smudge (40)
- Użycie narzędzia Eraser (41)
- Użycie narzędzia Red Eye Removal (41)
- Użycie narzędzi Marquee (43)
- Przesuwanie zaznaczenia (44)
- Dodatkowe opcje zaznaczania (46)
Lekcja 2. Używanie narzędzi wektorowych (49)
- Wyświetlanie miarek i prowadnic (50)
- Użycie narzędzia Ellipse (53)
- Użycie narzędzia Rectangle (55)
- Użycie narzędzia Polygon (55)
- Użycie narzędzia Scale (57)
- Kopiowanie (58)
- Obracanie obiektu (59)
- Korzystanie z panelu History (60)
- Maskowanie obiektów poleceniem Paste Inside (63)
- Dodawanie efektów aktywnych (64)
- Stosowanie filtrów jako efektów aktywnych (66)
- Użycie polecenia Save As Style (67)
- Grupowanie obiektów (68)
- Importowanie grafiki (69)
- Przycinanie obszaru roboczego (71)
Lekcja 3. Praca z warstwami (73)
- Użycie panelu Layers (74)
- Dodawanie i nazywanie warstw (76)
- Ustawianie rozmiaru i położenia obiektu (79)
- Zmiana nazwy warstwy (80)
- Blokowanie warstwy (80)
- Wyświetlanie i ukrywanie warstwy (81)
- Wybieranie kolorów (82)
- Rysowanie zaokrąglonych prostokątów (83)
- Użycie autokształtów (85)
- Dodawanie tekstury i cienia (87)
- Zmiana kolejności obiektów na warstwie (88)
- Użycie trybu edycji pojedynczej warstwy (90)
- Ustawianie kolorów domyślnych (91)
- Wyrównywanie położenia obiektów (93)
Lekcja 4. Dodawanie tekstu (97)
- Dodawanie tekstu (98)
- Wyrównywanie i tworzenie wcięć w tekście (103)
- Sprawdzanie pisowni (104)
- Importowanie tekstu (106)
- Użycie narzędzia Text Editor (106)
- Użycia narzędzia Line (108)
- Użycie narzędzia Subselection (109)
- Użycie polecenia Paste Attributes (110)
Lekcja 5. Techniki zaawansowane (113)
- Łączenie kształtów (114)
- Powielanie obiektów za pomocą polecenia Repeat (118)
- Tworzenie płyty CD (121)
- Dodawanie wypełnienia gradientowego (123)
- Zmiana przezroczystości (126)
- Dopasowanie tekstu do ścieżki (128)
- Użycie poleceń Intersect i Crop (130)
- Przekształcanie tekstu w ścieżki (131)
- Stosowanie przekształceń (132)
Lekcja 6. Tworzenie przycisków (135)
- Użycie narzędzia Button Editor (136)
- Dodawanie nowego przycisku (141)
- Zmienianie przycisków (144)
- Dodawanie nazwy i łącza do przycisków (144)
- Importowanie przycisków (145)
- Zamienianie grafiki na przyciski (148)
Lekcja 7. Tworzenie płatów i obszarów aktywnych (151)
- Tworzenie mapy obrazka (153)
- Praca z warstwą Web Layer (156)
- Dzielenie obrazu na płaty (157)
- Dodawanie płatu (158)
- Tworzenie rozłącznych obszarów aktywnych (160)
- Dodawanie klatek (161)
- Dodawanie behawiorów (162)
- Podgląd pełnoekranowy (164)
- Dodawanie kolejnych płatów (165)
Lekcja 8. Optymalizacja i eksportowanie (167)
- Używanie narzędzia Export Wizard (168)
- Wybieranie formatu obrazu (172)
- Użycie przycisku podglądu 4-Up (174)
- Użycie wzorców ustawień optymalizacji (177)
- Eksportowanie obrazów JPEG (177)
- Wyświetlanie podglądu w przeglądarce (180)
- Eksportowanie pliku jako HTML (181)
- Użycie przycisku Quick Export (185)
Lekcja 9. Tworzenie animacji GIF (187)
- Tworzenie animacji (188)
- Użycie techniki "skórki cebuli" (191)
- Współużytkowanie warstwy (193)
- Użycie symboli animacji (194)
- Kontrolowanie odtwarzania (197)
- Eksportowanie animacji GIF (199)
- Użycie polecenia Export Preview dla animacji (200)
- Używanie animacji automatycznej (203)
- Animacja automatyczna efektów (204)
Lekcja 10. Maskowanie i menu rozwijane (207)
- Tworzenie szablonu (209)
- Maskowanie obrazu (210)
- Maskowanie za pomocą panelu Layers (214)
- Użycie tekstu jako maski (215)
- Tworzenie płatu tekstu (216)
- Dodawanie menu (219)
- Edycja menu (223)
Lekcja 11. Integracja z programem Dreamweaver MX (227)
- Programy Fireworks MX 2004 i Dreamweaver MX 2004 (229)
- Eksportowanie stron do programu Dreamweaver (230)
- Tworzenie lokalnej witryny w programie Dreamweaver (232)
- Wyświetlanie stron w programie Dreamweaver (237)
- Ustawianie preferencji programu Dreamweaver MX 2004 (238)
- Wyświetlanie strony w przeglądarce (240)
- Dodawanie łączy (241)
- Optymalizacja w programie Fireworks (243)
- Edycja w programie Fireworks z poziomu programu Dreamweaver (244)
- Tworzenie szablonów w programie Dreamweaver (246)
- Tworzenie strony na podstawie szablonu (248)
- Dodawanie tekstu w programie Dreamweaver (249)
- Modyfikowanie szablonu (252)
- Przypisywanie szablonu do strony (254)
- Przemieszczanie plików w panelu Files (255)
- Edycja menu utworzonego w Fireworks (256)
Skorowidz (259)