MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów - Helion
ISBN: 978-83-283-0607-3
stron: 496, Format: ebook
Data wydania: 2014-11-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,50 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-44,50 zł)
Planuj, zarządzaj i realizuj z Microsoft Project i Project Server 2013!
- Odkryj nowe funkcje środowiska Microsoft Project 2013
- Zarządzaj projektami przy użyciu wydajnych narzędzi
- Przejmij pełną kontrolę nad pracą swojego zespołu
- Identyfikuj potencjalne problemy z wyprzedzeniem i im przeciwdziałaj
Microsoft Project jest najpopularniejszym i najbardziej rozbudowanym programem wspomagającym zarządzanie projektami. Aplikacja oferuje wydajne narzędzia do tworzenia harmonogramów, budżetów i raportów oraz umożliwia sprawne kontrolowanie przebiegu, zasobów, terminów i finansów różnego rodzaju przedsięwzięć, a jej integracja z elementami pakietu Microsoft Office znacznie ułatwia codzienną pracę kadry zarządzającej. Możliwości oprogramowania są rozszerzane z każdą kolejną wersją; nie inaczej jest w przypadku edycji 2013, która oprócz nowego interfejsu użytkownika zapewnia między innymi dodatkowe raporty, nowe funkcje komunikacyjne oraz możliwość śledzenia ścieżek zadań.
MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów to książka, która kompleksowo opisuje możliwości programu oraz oferowane przez niego narzędzia, uzupełniając wiedzę czytelnika o informacje związane z metodyką prowadzenia przedsięwzięć. Układ podręcznika odzwierciedla specyfikę pracy kierowników projektów, krok po kroku przedstawiając zadania, które mają oni do wykonania, a także najbardziej efektywne metody prowadzące do założonych celów. Książka prezentuje nowe możliwości i zmieniony interfejs użytkownika rozwiązań należących do rodziny Microsoft Project 2013 oraz praktyczne wskazówki ułatwiające opanowanie poszczególnych narzędzi i poleceń.
- Interfejs środowiska Microsoft Project 2013
- Tworzenie projektu i ustalanie czasu pracy
- Definiowanie zadań i przypisywanie im zasobów
- Kontrolowanie kosztów i optymalizacja projektu
- Analiza postępu prac i koordynacja projektów
- Role użytkowników Microsoft Project Server 2013
Poznaj możliwości najbardziej rozbudowanego narzędzia do zarządzania projektami!
Osoby które kupowały "MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów", wybierały także:
- Microsoft Project 2013. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy zarządzania projektami 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- MS Project 2013 dla bystrzaków 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Microsoft Project 2013. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki zarządzania projektami 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Microsoft Project 2019 dla bystrzak 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- ABC MS Office 2016 PL 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
Spis treści
MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów eBook -- spis treści
Wstęp (11)
Rozdział 1. Zanim rozpoczniesz zarządzanie projektem za pomocą aplikacji Microsoft Project 2013 (23)
- Uruchamianie programu Microsoft Project (24)
- Interfejs użytkownika (24)
- Pasek narzędzi Szybki dostęp (26)
- Dostosowywanie wstążki i kart (27)
- Widoki (29)
- Widoki wykresu (30)
- Widoki arkusza (30)
- Widoki formularza (31)
- Widoki zadań i zasobów (33)
- Zmiana wyświetlanego widoku. Widok złożony (34)
- Omówienie kart i sekcji kart (36)
- Karta Zadanie (36)
- Karta Zasób (40)
- Karta Raport (42)
- Karta Projekt (44)
- Karta Widok (46)
- Karta Deweloper (48)
Rozdział 2. Początek tworzenia projektu (51)
- Tworzenie nowego projektu (52)
- Tworzenie projektu od podstaw (52)
- Tworzenie projektu na podstawie szablonu (54)
- Tworzenie projektu na podstawie zadań z listy programu SharePoint (54)
- Definiowanie właściwości projektu (56)
- Definiowanie projektu (57)
- Zapisywanie projektu (61)
- Tworzenie szablonów projektów (63)
- Ochrona projektu hasłem (65)
- Otwieranie zapisanego projektu (68)
- Wyłączanie ochrony hasłem (69)
- Wyszukiwanie plików (70)
- Usuwanie poufnych informacji z pliku (70)
Rozdział 3. Ustalanie czasu pracy i dni wolnych - kalendarze (73)
- Informacje ogólne o kalendarzach (73)
- Standardowe kalendarze dostępne z Microsoft Project (76)
- Dostosowywanie godzin pracy w projekcie (77)
- Tworzenie i modyfikowanie kalendarza (83)
- Definiowanie świąt, dni wolnych od pracy i dni z niestandardowym czasem pracy (84)
- Definiowanie tygodnia roboczego (85)
- Kalendarz projektu (88)
- Kalendarz zasobu (89)
- Kalendarz zadania (89)
- Opcje kalendarza (90)
- Zależność pomiędzy opcjami kalendarza a godzinami pracy zawartymi w kalendarzu (92)
- Typy kalendarzy (92)
Rozdział 4. Zarządzanie zakresem projektu - praca z zadaniami (95)
- Definiowanie zakresu projektu - wprowadzanie zadań (96)
- Budowanie WBS - planowanie "od góry do dołu" oraz "z dołu do góry" (97)
- Planowanie automatyczne i planowanie ręczne (98)
- Definiowanie faz projektu (główne węzły WBS) - zadania sumaryczne (100)
- Wprowadzanie zadań sumarycznych (100)
- Wyświetlanie zadań sumarycznych i konspektu projektu (102)
- Zadania typu "punkt kontrolny" (105)
- Zadania zwykłe (107)
- Czasy trwania zadań (108)
- Szacowanie czasów trwania (111)
- Dodawanie kolejnych zadań (114)
- Usuwanie niechcianych zadań (117)
- Zmienianie zdefiniowanych zadań (119)
- Dzielenie zadań (120)
- Łączenie, przenoszenie i zmienianie czasu trwania podzielonego zadania (121)
- Tworzenie zadań sumarycznych (122)
- Likwidowanie zadań sumarycznych (126)
- Zadania podrzędne będące jednocześnie zadaniami sumarycznymi (126)
- Wyznaczanie kolejności wykonywania zadań - łączenie zadań (127)
- Łączenie zadań w widoku Wykres Gantta (127)
- Inne sposoby łączenia zadań (132)
- Rozłączanie zadań (136)
- Typy relacji (136)
- Zakończenie-rozpoczęcie (137)
- Rozpoczęcie-rozpoczęcie (137)
- Zakończenie-zakończenie (138)
- Rozpoczęcie-zakończenie (138)
- Definiowanie i zmienianie relacji (138)
- Wyprzedzenie lub zwłoka (142)
- Typy ograniczeń (149)
- Termin ostateczny (153)
- Zakładka Uwagi (154)
- Wstawianie hiperłączy (156)
- Zadania cykliczne (158)
- Zadania planowane ręcznie (161)
- Zadania nieaktywne (163)
- Kody struktury podziału pracy (SPP - WBS) (164)
- Inspektor zadań (167)
- Wyróżnianie zmian (168)
- Cofanie wielu operacji (169)
- Oś czasu (170)
- O czym warto pamiętać, tworząc harmonogram projektu w Microsoft Project 2013. Lista kontrolna (172)
Rozdział 5. Zarządzanie zasobami (173)
- Definiowanie zasobów (173)
- Robocizna i sprzęt - zasoby typu Praca (177)
- Zasoby materiałowe - zasoby typu Materiał (178)
- Zasoby kosztowe - zasoby typu Koszt (178)
- Zasoby ogólne (179)
- Zasoby budżetowe (180)
- Typy rezerwacji (182)
- Wprowadzanie zasobów (183)
- Dostępność zasobów w czasie - uwzględnianie urlopów i przeglądów technicznych (188)
- Zmienność stawek zasobów w czasie (191)
- Zmienność stawek zasobów w zależności od wykonywanych zadań (193)
- Definiowanie dodatkowych informacji o zasobach (193)
Rozdział 6. Przydzielanie zasobów do zadań (195)
- Pracochłonność zadań (196)
- Obliczanie kosztów zadań na podstawie kosztów zasobów (200)
- Typy zadań (201)
- Zadania o stałej pracy (202)
- Zadania o stałej liczbie jednostek (203)
- Zadania o stałym czasie trwania (203)
- Planowanie zadań według nakładu pracy (204)
- Definiowanie typów zadań i opcji Wg nakładu pracy (205)
- Przydzielanie pojedynczych i różnych zasobów do jednego zadania (206)
- Przydzielanie różnych ilości zasobów do różnych zadań (209)
- Przydzielanie zasobów kosztowych (211)
- Przydzielanie dodatkowych zasobów (214)
- Zamienianie zasobów (215)
- Stosowanie tabel stawek kosztów (217)
- Przydzielanie zasobów budżetowych (218)
Rozdział 7. Optymalizacja projektu i rozwiązywanie problemów z nadmiernym obciążeniem zasobów (221)
- Skracanie czasu trwania projektu i analiza ścieżki krytycznej (222)
- Najwcześniejsze i najpóźniejsze daty rozpoczęcia i zakończenia zadań (226)
- Identyfikowanie przeciążonych zasobów (227)
- Arkusz zasobów i informacje o maksymalnym wykorzystaniu zasobów (228)
- Identyfikowanie czasu i zadań, w których zasoby są przeciążone (230)
- Rozwiązywanie konfliktów przydziału zasobów - zasoby przeciążone (233)
- Zamiana przydzielonych zasobów (233)
- Definiowanie pracy w nadgodzinach (233)
- Zatrudnianie nowych pracowników i delegowanie pracowników do projektu (236)
- Przekazanie zadań podwykonawcy (236)
- Zmiana czasu pracy nad zadaniem (236)
- Bilansowanie zasobów i przenoszenie zadań na termin, w którym są dostępne zasoby (236)
- Rozkład pracy zasobów (242)
Rozdział 8. Koszty projektu (245)
- Szacowanie kosztów (245)
- Typy kosztów (246)
- Koszty zadań - stałe, zmienne i całkowite (247)
- Koszty zasobów (249)
- Rozkład kosztów w czasie (250)
- Skala czasu - prezentacja kosztów w układzie miesięcznym, tygodniowym itp. (251)
- Informacje o kosztach w widoku Obciążenie zadaniami (255)
- Informacje o kosztach w widoku Użycie zasobu (256)
- Ogólne informacje o kosztach - statystyka projektu (257)
- Przepływy gotówkowe - analiza danych o kosztach w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel (257)
- Weryfikacja kosztów i budżetu projektu (258)
Rozdział 9. Wprowadzanie i śledzenie wartości rzeczywistych - informacje o realizacji projektu (261)
- Plan bazowy (261)
- Co to jest plan bazowy? (262)
- Tworzenie planu bazowego (262)
- Plan bazowy na wykresie Gantta (265)
- Aktualizowanie planu bazowego (266)
- Usuwanie planu bazowego (267)
- Przeglądanie planu bazowego (267)
- Kopiowanie planu bazowego - tworzenie migawek projektu (268)
- Do czego służą plany pośrednie? (268)
- Przeniesienie daty rozpoczęcia projektu (269)
- Przeniesienie daty rozpoczęcia wybranych zadań (270)
- Wprowadzanie danych rzeczywistych (270)
- Wprowadzanie danych rzeczywistych na poziomie projektu (271)
- Wprowadzanie danych rzeczywistych o datach na poziomie zadania i zasobu (272)
- Linie postępu (277)
- Koszty rzeczywiste (280)
Rozdział 10. Analiza odchyleń i wartości wypracowanej (283)
- Dlaczego analizować odchylenia? (283)
- Odchylenia terminów (284)
- Odchylenia kosztów (287)
- Odchylenia kosztów dla zadań (287)
- Odchylenia kosztów dla zasobów (290)
- Odchylenia pracy (291)
- Porównywanie wersji projektu (293)
- Wartość wypracowana (Earned Value) (294)
Rozdział 11. Wymiana danych pomiędzy projektami. Pula zasobów (299)
- Korzystanie z tych samych zasobów w wielu projektach - pula zasobów (300)
- Co to jest pula zasobów? Tworzenie puli (300)
- Korzystanie z zasobów dostępnych w puli (300)
- Dokonywanie zmian w puli i pliku współużytkującym (302)
- Przerywanie łącza między pulą zasobów a plikiem współużytkującym (303)
- Łączenie zadań z różnych projektów. Wstawianie jednego projektu do innego (306)
Rozdział 12. Wymiana informacji pomiędzy Microsoft Office Project 2013 a innymi aplikacjami (311)
- Przekazywanie danych do innych aplikacji - eksport (312)
- Programy do przeglądania eksportowanych danych - typy eksportowanych plików (312)
- Definiowanie, które dane mają zostać wyeksportowane - mapy eksportu (312)
- Pobieranie danych z innych aplikacji - import (318)
- Zapisywanie danych raportu wizualnego (321)
- Zapisywanie danych w formacie Microsoft Access (324)
Rozdział 13. Analiza projektu (325)
- Omówienie dostępnych raportów i korzystanie z nich (325)
- Pulpity nawigacyjne (326)
- Zasoby (327)
- Koszty (327)
- W toku (329)
- Tworzenie własnych raportów (331)
Rozdział 14. Dostosowywanie programu do potrzeb użytkownika (333)
- Pokazywanie informacji tylko o wybranych zasobach i zadaniach - filtry (334)
- Autofiltry (334)
- Stosowanie filtrów (337)
- Tworzenie i edytowanie filtrów (338)
- Tworzenie i edytowanie grup (342)
- Wybieranie danych do wyświetlania - tabele (347)
- Tabele (347)
- Tworzenie i edytowanie tabel (347)
- Tworzenie i edytowanie widoków (351)
- Pola niestandardowe (352)
- Typy pól (353)
- Wybieranie wartości ze zdefiniowanej przez użytkownika listy rozwijanej (354)
- Definiowanie formuł (wzorów) do wyliczania wartości (355)
- Wyświetlanie zdefiniowanych przez użytkownika wskaźników graficznych (359)
- Ustawianie wydruku i drukowanie (361)
- Organizator (364)
- Tworzenie własnych raportów wizualnych (366)
Rozdział 15. Project Portfolio Management i Microsoft Project Server 2013 oraz Project Online - wprowadzenie (373)
- Wstęp, czyli co daje Microsoft Project Server 2013 i Project Online (374)
- Project Portfolio Management (PPM) i Enterprise Project Management (EPM) (374)
- Microsoft Project Server 2013 (lub Project Online) (375)
- Microsoft Project 2013 Professional (378)
- Microsoft Project Web Access 2013 (378)
- Podłączanie Microsoft Project 2013 Professional do Microsoft Project Server 2013 (378)
- Import istniejących projektów do Project Server 2013 (380)
- Import zasobów do Project Server 2013 (383)
Rozdział 16. Microsoft Project Server 2013 - zarządzanie inicjatywami i budowanie portfela projektów (385)
- O wyborze projektów, które powinny być realizowane, i o budowaniu portfela (386)
- Definiowanie czynników strategii (386)
- Priorytetyzacja czynników strategii (388)
- Przygotowanie do analizy portfela (393)
- Wykonywanie analizy portfela - optymalny wybór projektów (395)
- Ocena korzyści płynących z realizowanych projektów (396)
- Ocena priorytetów projektów (396)
- Analiza i modelowanie portfela - optymalny wybór projektów (397)
- Współzależności a analiza i modelowanie portfela (400)
Rozdział 17. Microsoft Project Server 2013 dla kierownika projektu i programu (401)
- Zgłaszanie inicjatyw do oceny i realizacji (402)
- Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu projektu (403)
- Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu z wykorzystaniem Project Web App (403)
- Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu zapisanego na serwerze Microsoft Project Server 2013 z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Project 2013 Professional (405)
- Budowanie zależności pomiędzy projektami (408)
- Wykorzystanie projektów głównych do budowania relacji pomiędzy projektami (409)
- Budowanie relacji pomiędzy zadaniami w różnych projektach bez wykorzystania projektów głównych (411)
- Budowanie relacji pomiędzy projektami poprzez definiowanie elementów dostarczanych (413)
- Otwieranie, zapisywanie i publikowanie projektu (417)
- Budowanie zespołu z zasobów przedsiębiorstwa (419)
- Budowanie planu zasobów (423)
- Zarządzanie raportami o stanie (424)
- Tworzenie żądania raportu o stanie (424)
- Śledzenie odpowiedzi na raport o stanie (425)
- Zarządzanie aktualizacjami (426)
- Akceptacja aktualizacji (426)
- Śledzenie historii akceptacji (428)
- Definiowanie alertów (429)
- Definiowanie alertów dla siebie (429)
- Definiowanie alertów dla swoich zasobów (430)
Rozdział 18. Microsoft Project Server 2013 dla uczestników projektów (433)
- Przeglądanie przydziałów (434)
- Przeglądanie informacji o przydzielonych zadaniach (435)
- Aktualizowanie zadań (436)
- Zgłaszanie nowych zadań (439)
- Dodawanie siebie do istniejącego zadania (440)
- Zadania zespołowe (441)
- Delegowanie zadań do innych osób (442)
- Zarządzanie grafikami (444)
- Przeglądanie i raportowanie prac w grafiku (444)
- Zastępstwa w raportowaniu czasu pracy - pełnomocnicy (446)
- Raportowanie czasu administracyjnego i czasu wolnego (448)
- Odpowiedzi na żądanie raportu o stanie (449)
- Odpowiedzi na zamówiony raport o stanie (449)
- Tworzenie niezamawianego raportu o stanie (450)
- Przesyłanie dokumentacji projektowej (450)
- Zgłaszanie ryzyka (453)
- Zgłaszanie problemów (454)
- Sprawdzanie problemów, czynników ryzyka i dokumentów projektu (456)
Rozdział 19. Microsoft Project Server 2013 z perspektywy menedżera portfela projektów i zasobów (459)
- Zarządzanie portfelem projektów i nie tylko (459)
- Strona Projekty (460)
- Zasoby (462)
- Wyświetlanie przydziałów zasobów (464)
- Wyświetlanie dostępności zasobów (465)
- Analizy biznesowe (466)
- Widoki OData i Excel Services (467)
- Raporty Reporting Services (469)
- Pulpity menedżerskie (470)
Rozdział 20. Microsoft Project Server 2013 - administrowanie merytoryczne (471)
- Zarządzanie grafikami (472)
- Tworzenie grafików (472)
- Ustawienia grafików (473)
- Dodawanie kategorii czasu administracyjnego (476)
- Tworzenie zespołów (477)
- Niestandardowe pola (479)
- Kalendarze organizacji (481)
- Wymuszanie zaewidencjonowania (482)
- Okresy obrachunkowe (483)
- Tworzenie widoków (484)
- Tworzenie użytkowników i zasobów (487)
Skorowidz (491)