LEGO Mindstorms EV3. Podstawy programowania. Ćwiczenia z rozwiązaniami - Helion
ISBN: 978-83-283-6918-4
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2020-03-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,25 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-14,75 zł)
ZostaÅ„ programistÄ… robotów Lego(R) Mindstorms(R) EV3!
- Poznaj metody programowania
- Twórz rozwiÄ…zania majÄ…ce zastosowania w praktyce
- Utrwal swojÄ… wiedzÄ™, rozwiÄ…zujÄ…c zadania do samodzielnego wykonania
Lego(R) Mindstorms(R) EV3 to speÅ‚nienie marzeÅ„ wszystkich uczniów o zaciÄ™ciu inżynierskim. Bo któż z nas nie marzyÅ‚ kiedyÅ› o zbudowaniu wÅ‚asnego robota, samobieżnego pojazdu, autonomicznie poruszajÄ…cego siÄ™ cyberzwierzÄ…tka, zegara cyfrowego czy mechanizmu wykonujÄ…cego jakÄ…Å› zÅ‚ożonÄ… czynność? Któż nie chciaÅ‚ zasmakować satysfakcji, jakÄ… daje nie tylko zbudowanie fizycznego modelu, lecz również caÅ‚oÅ›ciowe oprogramowanie projektu?
Może posiadasz Lego(R) Mindstorms(R) i nie wiesz, od czego zacząć swojÄ… przygodÄ™ z tym zestawem? A może jesteÅ› uczniem szkoÅ‚y Å›redniej bÄ…dź podstawowej i masz zajÄ™cia z programowania robotów Lego?
Albo jesteÅ› po prostu hobbystÄ…, który chciaÅ‚by nauczyć siÄ™ w peÅ‚ni wykorzystywać możliwoÅ›ci swojego zestawu? Niezależnie od tego, jakiej odpowiedzi udzielisz, ta książka jest wÅ‚aÅ›nie dla Ciebie!
WykonujÄ…c krok po kroku poszczególne ćwiczenia, nauczysz siÄ™ z poziomu komputera tak programować klocek EV3 (jednostkÄ™ sterujÄ…cÄ…), aby kierowaÅ‚ ukÅ‚adem zÅ‚ożonym z czujników oraz silników w zaÅ‚ożony przez Ciebie sposób.
Twój robot bÄ™dzie:
- wyświetlał na ekranie określone informacje
- generował dźwięki i komunikaty
- kontrolowaÅ‚ sposób podÅ›wietlania przycisków
- pobieraÅ‚ dane z czujników i uzależniaÅ‚ od nich swoje dziaÅ‚anie
- przeprowadzał obliczenia matematyczne
- wykonywał działania logiczne, podejmował decyzje
- precyzyjnie sterowaÅ‚ pracÄ… silników
- reagował na polecenia wydawane za pomocą pilota
Wkrocz w pasjonujący świat mechatroniki!
Osoby które kupowały "LEGO Mindstorms EV3. Podstawy programowania. Ćwiczenia z rozwiązaniami", wybierały także:
- Ciocia od Klock 44,90 zł, (22,45 zł -50%)
- Wirtualny świat z klocków LEGO. Projekty do samodzielnego wykonania 24,90 zł, (12,45 zł -50%)
- LEGO. Księga przygód. Wydanie II. Kosmiczne podróże, piraci, smoki i jeszcze więcej! 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Nieoficjalny przewodnik dla budowniczego LEGO 34,90 zł, (17,45 zł -50%)
Spis treści
LEGO Mindstorms EV3. Podstawy programowania. Ćwiczenia z rozwiązaniami eBook -- spis treści
Od autora 7
Jak korzystać z tej książki 8
Instalowanie oprogramowania LEGO MINDSTORMS EV3 Home Edition i pobieranie Instrukcji użytkownika 10
CZĘŚĆ I: PROGRAMOWANIE 11
1. Rozpoczęcie pracy z programem LEGO MINDSTORMS EV3 13
2. Posługiwanie się blokami 14
3. Blok Sound (Dźwięk). Podłączenie klocka EV3 do komputera. Uruchamianie programu 19
4. Blok Wait (Czekaj) (I) 25
5. Blok Loop (Pętla) 26
6. Blok Display (Wyświetlacz) 31
7. Blok Large Motor (Duży silnik) 37
8. Zapisywanie programów w komputerze, wczytywanie ich do klocka EV3 oraz uruchamianie z poziomu klocka 42
9. Blok Medium Motor (Åšredni silnik) 44
10. Przerywanie działającego programu 45
11. Sekwencje równolegÅ‚e (Parallel Sequences) 47
12. Blok Sound (Dźwięk) - Play Type (Typ odtwarzania) 50
13. Blok Brick Status Light (Lampka statusu klocka) 53
14. Blok Switch (PrzeÅ‚Ä…cznik). Paleta Sensor (Bloków Czujników) 55
15. Blok Display (Wyświetlacz) (II) 62
16. Blok Motor Rotation (Obroty Silnika). Przewody danych 65
17. Blok Text (Tekst) 68
18. Porównywanie danych z wartoÅ›ciÄ… progowÄ… 72
19. Blok Infrared Sensor (Czujnik podczerwieni) (I) 82
20. Blok Math (Operacje arytmetyczne) 92
21. Block Display (Wyświetlacz) (III) 97
22. Blok Wait (Czekaj) (II) 101
23. Blok Color Sensor (Czujnik koloru) 104
24. Blok Logic Operations (Operacje logiczne) 113
25. Blok Color Sensor (Czujnik koloru) (II) 124
26. Blok Touch Sensor (Czujnik dotyku) 132
27. Blok Move Steering (Ruch kierowniczy) 141
28. Blok Infrared Sensor (Czujnik podczerwieni) (II) 172
29. Blok Variable (Zmienna) 193
CZĘŚĆ II: ROZWIĄZANIA ZADAŃ DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA 211