reklama - zainteresowany?

Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów - Helion

Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów
ebook
Autor: Wiesław Rychlicki
ISBN: 978-83-283-3073-3
stron: 432, Format: ebook
Data wydania: 2016-09-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)

Dodaj do koszyka Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów

Tagi: LEGO | Robotyka

  • Mózg robota i aplikacje do programowania, czyli od czego zacząć przygodę z robotami LEGO
  • Silniki i czujniki, czyli jak zapewnić odpowiednie działanie robota w świecie rzeczywistym
  • Mój własny robot, czyli jak zbudować i zaprogramować robota w zależności od potrzeb

Robotyka jest jedną z dziedzin szybko rozwijających się we współczesnym świecie. Roboty świetnie sprawdzają się w najróżniejszych warunkach, a umiejętność ich programowania jest coraz bardziej ceniona na rynku pracy. To wszystko prawda, ale nie można zapominać o tym, że programowanie robotów może także stanowić świetną zabawę. Zwłaszcza jeśli dotyczy to robotów LEGO MINDSTORMS! Nie trzeba być dzieckiem, by poczuć ekscytację związaną z samodzielnym zaprojektowaniem zachowań robota, który wykona wszystkie wymagane od niego czynności. A zatem — do dzieła!

W tej książce znajdziesz wszystkie elementy niezbędne do rozpoczęcia pracy z LEGO MINDSTORMS. Jej autor pokaże Ci, jak działa kostka EV3 i jakie aplikacje możesz wykorzystać do programowania Twoich robotów. Poprowadzi Cię przez krainę danych liczbowych, operacji logicznych, arytmetycznych i innych, a także instrukcji sterujących. Zapozna Cię z możliwościami w zakresie tworzenia podprogramów i programowania wielowątkowego. Dzięki niemu poznasz silniki i czujniki oraz bloczki służące do ich programowania. Zobaczysz, jak można łączyć ze sobą kostki EV3, a potem przyjrzysz się trzem ulubionym robotom autora. To z pewnością zainspiruje Cię do wymyślania własnych konstrukcji LEGO i sterującego nimi oprogramowania!

  • Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3
  • Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3
  • Podstawowe operacje na danych
  • Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3
  • Programowanie wybranych konstrukcji robotów
  • Budujemy własne roboty
  • Pliki graficzne i dźwiękowe w zasobach aplikacji
  • Edycja obrazów dla kostki EV3 i edycja dźwięków
  • Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego
  • Rysowanie figur geometrycznych i konstrukcje
  • Matematyczne podstawy sterowania pojazdem

Sprawdź, jak ożywić Twoje LEGO!

Dodaj do koszyka Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów

 

Osoby które kupowały "Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów", wybierały także:

  • Wirtualny świat z klocków LEGO. Projekty do samodzielnego wykonania
  • LEGO. Księga przygód. Wydanie II. Kosmiczne podróże, piraci, smoki i jeszcze więcej!
  • Nieoficjalny przewodnik dla budowniczego LEGO
  • LEGO. Księga przygód
  • Księga odkrywców LEGO Mindstorms NXT 2.0. Podstawy budowy i programowania robotów

Dodaj do koszyka Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów

Spis treści

Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotw eBook -- spis treci

Od autora (7)

Wstp (9)

Rozdzia 1. Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3 (13)

  • 1.1. Programowalna kostka LEGO MINDSTORMS EV3 (14)
  • 1.2. Oprogramowanie wbudowane kostki EV3 (19)
  • 1.3. Analiza programu Demo (24)
  • 1.4. Programowanie w aplikacji Brick Program (29)
  • 1.5. Dwiki i obsuga klawiatury w kostce EV3 (41)

Rozdzia 2. Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (49)

  • 2.1. Instalowanie aplikacji LEGO MINDSTORMS Home Edition (50)
  • 2.2. Pierwsze uruchomienie aplikacji LEGO MINDSTORMS Home Edition (54)
  • 2.3. Poczenie kostki EV3 z aplikacj LEGO MINDSTORMS (60)
    • 2.3.1. Poczenie USB (60)
    • 2.3.2. Poczenie Bluetooth (62)
    • 2.3.3. Poczenie bezprzewodowe Wi-Fi (65)
  • 2.4. Zmiana oprogramowania firmowego kostki EV3 (69)
  • 2.5. Przegldarka pamici kostki EV3 (74)
  • 2.6. Importowanie programów z kostki EV3 do aplikacji LEGO MINDSTORMS (80)
  • 2.7. Edycja programów w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (83)
  • 2.8. Hello World, czyli klasyczne zadanie pocztkujcego programisty (91)
  • 2.9. Komentarze i tworzenie dokumentacji programu (100)

Rozdzia 3. Podstawowe operacje na danych (105)

  • 3.1. Typy danych w programach dla kostki EV3 (106)
  • 3.2. Przechowywanie i przesyanie danych w programach (109)
    • 3.2.1. Zmienne (109)
    • 3.2.2. Stae (117)
  • 3.3. Przetwarzanie danych i obliczenia matematyczne (120)
  • 3.4. Instrukcje sterujce przebiegiem programu (131)
  • 3.5. Porównywanie danych i operacje na wartociach logicznych (139)
  • 3.6. Operacje na tablicach (149)
  • 3.7. Operacje na plikach tekstowych (154)
  • 3.8. Podprogramy. Konstruowanie wasnych bloków (161)
  • 3.9. Wielowtkowo w programach dla robota (168)

Rozdzia 4. Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3 (173)

  • 4.1. Silniki w zestawach LEGO MINDSTORMS EV3 (174)
  • 4.2. Silnik jako czujnik liczby obrotów (187)
  • 4.3. Sterowanie par silników (197)
    • 4.3.1. Jazda po prostej (198)
    • 4.3.2. Obroty pojazdu w miejscu (204)
    • 4.3.3. Jazda po uku okrgu (207)
  • 4.4. Czujnik dotyku (212)
  • 4.5. Zegary w kostce EV3 i pomiar czasu (220)
  • 4.6. Ultradwikowy czujnik odlegoci (227)
  • 4.7. Czujnik yroskopowy (235)
  • 4.8. Pomiar natenia wiata i rozpoznawanie kolorów (240)
  • 4.9. Pilot i detektor promieniowania podczerwonego (251)

Rozdzia 5. Programowanie wybranych konstrukcji robotów (267)

  • 5.1. Wspópraca kostek EV3 poczonych w acuch (268)
  • 5.2. Komunikacja Bluetooth pomidzy kostkami EV3 (271)
  • 5.3. Programowanie wybranych robotów (283)
    • 5.3.1. Robot Arm H25 (283)
    • 5.3.2. Robot Puppy (295)
    • 5.3.3. Robot Znap (306)

Rozdzia 6. Budujemy wasne roboty (321)

  • 6.1. Bee-Bot - robot do nauki programowania dla dzieci (322)
  • 6.2. Robot LEGO i grafika ówia (334)
  • 6.3. Elmer and Elsie - konstrukcja inspirowana pierwszymi robotami (344)

Dodatek A Pliki graficzne w zasobach aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 Home Edition (353)

Dodatek B Edycja obrazów dla kostki EV3 (359)

Dodatek C Edytor dwików i pliki dwikowe w zasobach aplikacji (367)

Dodatek D Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego (373)

Dodatek E Rysowanie figur geometrycznych (387)

Dodatek F Matematyczne podstawy sterowania pojazdem poruszajcym si po torze w ksztacie okrgu (393)

Dodatek G Konstrukcje (401)

  • G.1. Konstrukcja robota LEGO Bee-Bot (402)
  • G.2. Konstrukcja uchwytu pióra (404)
  • G.3. Mocowanie czujników (405)

Dodatek H Odpowiedzi do zada (407)

Dodaj do koszyka Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.