LEGO Mindstorms EV3. Podstawy programowania. Ćwiczenia z rozwiązaniami - Helion
ISBN: 978-83-283-2759-7
stron: 100, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2018-01-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,25 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-14,75 zł)
ZostaÅ„ programistÄ… robotów Lego® Mindstorms® EV3!
- Poznaj metody programowania
- Twórz rozwiązania mające zastosowania w praktyce
- Utrwal swojÄ… wiedzÄ™, rozwiÄ…zujÄ…c zadania do samodzielnego wykonania
Lego® Mindstorms® EV3 to speÅ‚nienie marzeÅ„ wszystkich uczniów o zaciÄ™ciu inżynierskim. Bo któż z nas nie marzyÅ‚ kiedyÅ› o zbudowaniu wÅ‚asnego robota, samobieżnego pojazdu, autonomicznie poruszajÄ…cego siÄ™ cyberzwierzÄ…tka, zegara cyfrowego czy mechanizmu wykonujÄ…cego jakÄ…Å› zÅ‚ożonÄ… czynność? Któż nie chciaÅ‚ zasmakować satysfakcji, jakÄ… daje nie tylko zbudowanie fizycznego modelu, lecz również caÅ‚oÅ›ciowe oprogramowanie projektu?
Może posiadasz Lego® Mindstorms® i nie wiesz, od czego zacząć swojÄ… przygodÄ™ z tym zestawem? A może jesteÅ› uczniem szkoÅ‚y Å›redniej bÄ…dź podstawowej i masz zajÄ™cia z programowania robotów Lego?
Albo jesteś po prostu hobbystą, który chciałby nauczyć się w pełni wykorzystywać możliwości swojego zestawu? Niezależnie od tego, jakiej odpowiedzi udzielisz, ta książka jest właśnie dla Ciebie!
Wykonując krok po kroku poszczególne ćwiczenia, nauczysz się z poziomu komputera tak programować klocek EV3 (jednostkę sterującą), aby kierował układem złożonym z czujników oraz silników w założony przez Ciebie sposób.
Twój robot będzie:
- wyświetlał na ekranie określone informacje
- generował dźwięki i komunikaty
- kontrolował sposób podświetlania przycisków
- pobierał dane z czujników i uzależniał od nich swoje działanie
- przeprowadzał obliczenia matematyczne
- wykonywał działania logiczne, podejmował decyzje
- precyzyjnie sterował pracą silników
- reagował na polecenia wydawane za pomocą pilota
Wkrocz w pasjonujący świat mechatroniki!
Osoby które kupowały "LEGO Mindstorms EV3. Podstawy programowania. Ćwiczenia z rozwiązaniami", wybierały także:
- LEGO MINDSTORMS Wynalazca Robot 87,94 zł, (29,90 zł -66%)
- Poznajemy LEGO MINDSTORMS EV3. NARZĘDZIA I TECHNIKI BUDOWANIA I PROGRAMOWANIA ROBOTÓW 67,35 zł, (22,90 zł -66%)
- Skuteczne programowanie Lego Mindstorms 57,56 zł, (25,90 zł -55%)
- LEGO Technic w praktyce. Ożyw swoje kreacje w LEGO 48,91 zł, (26,90 zł -45%)
- Robotyka w LEGO Technic. Projektowanie i budowa własnych robotów 48,91 zł, (26,90 zł -45%)
Spis treści
LEGO Mindstorms EV3. Podstawy programowania. Ćwiczenia z rozwiązaniami -- spis treści
Od autora 7
Jak korzystać z tej książki 8
Instalowanie oprogramowania LEGO MINDSTORMS EV3 Home Edition i pobieranie Instrukcji użytkownika 10
CZĘŚĆ I: PROGRAMOWANIE 11
1. Rozpoczęcie pracy z programem LEGO MINDSTORMS EV3 13
2. Posługiwanie się blokami 14
3. Blok Sound (Dźwięk). Podłączenie klocka EV3 do komputera. Uruchamianie programu 19
4. Blok Wait (Czekaj) (I) 25
5. Blok Loop (Pętla) 26
6. Blok Display (Wyświetlacz) 31
7. Blok Large Motor (Duży silnik) 37
8. Zapisywanie programów w komputerze, wczytywanie ich do klocka EV3 oraz uruchamianie z poziomu klocka 42
9. Blok Medium Motor (Åšredni silnik) 44
10. Przerywanie działającego programu 45
11. Sekwencje równolegÅ‚e (Parallel Sequences) 47
12. Blok Sound (Dźwięk) - Play Type (Typ odtwarzania) 50
13. Blok Brick Status Light (Lampka statusu klocka) 53
14. Blok Switch (PrzeÅ‚Ä…cznik). Paleta Sensor (Bloków Czujników) 55
15. Blok Display (Wyświetlacz) (II) 62
16. Blok Motor Rotation (Obroty Silnika). Przewody danych 65
17. Blok Text (Tekst) 68
18. Porównywanie danych z wartoÅ›ciÄ… progowÄ… 72
19. Blok Infrared Sensor (Czujnik podczerwieni) (I) 82
20. Blok Math (Operacje arytmetyczne) 92
21. Block Display (Wyświetlacz) (III) 97
22. Blok Wait (Czekaj) (II) 101
23. Blok Color Sensor (Czujnik koloru) 104
24. Blok Logic Operations (Operacje logiczne) 113
25. Blok Color Sensor (Czujnik koloru) (II) 124
26. Blok Touch Sensor (Czujnik dotyku) 132
27. Blok Move Steering (Ruch kierowniczy) 141
28. Blok Infrared Sensor (Czujnik podczerwieni) (II) 172
29. Blok Variable (Zmienna) 193
CZĘŚĆ II: ROZWIĄZANIA ZADAŃ DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA 211