reklama - zainteresowany?

Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu - Helion

Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu
Autor: Bruce Barnbaum
Tytuł oryginału: The Art of Photography: An Approach to Personal Expression
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-3345-6
stron: 368, Format: 230x230, okładka: miękka
Data wydania: 2012-01-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu

Tagi: Techniki fotografowania

35 lat doświadczeń zebrane w jednym miejscu!

  • Czym jest kompozycja?
  • Czym różni siÄ™ oko od aparatu?
  • Jak odczytać informacje z histogramu?

Książka, którą trzymasz w rękach, należy już do klasyki. Wydana po raz pierwszy w 1994 roku, zapisała się w historii jako najbardziej literacki, przystępny i przekrojowy podręcznik poświęcony fotografii. Bogato ilustrowana, zawiera liczne tabele, schematy i wykresy pozwalające błyskawicznie opanować wiedzę, którą samodzielnie zdobywałbyś przez wiele lat! Najnowsze wydanie tego bestsellera zostało wzbogacone o informacje na temat fotografii cyfrowej.

W książce zawarto wszystkie najważniejsze aspekty fotografii. Znajdziesz w niej informacje na temat elementów kompozycji, rodzajów światła oraz kolorów. W trakcie lektury nauczysz się wybierać odpowiednie filtry do fotografii czarno-białej i kolorowej oraz rozwiązywać typowe problemy związane z polaryzatorami. Ponadto zdobędziesz obszerną wiedzę na temat strefowego systemu ekspozycji, dowiesz się, jak działa światłomierz oraz jak poradzić sobie z efektem Schwarzschilda. Zdobyta wiedza związana z tradycyjną fotografią zaprocentuje, gdy przejdziesz do rozdziałów związanych z fotografią cyfrową. Właśnie z nich dowiesz się, jak tworzyć widowiskowy efekt HDR, korygować mankamenty optyczne, korzystać z histogramu oraz z cyfrowej ciemni. W zakończeniu książki autor rozprawia się z popularnymi mitami oraz podejmuje rozważania na temat kreatywności, sztuki, realizmu oraz abstrakcji. Książka ta jest obowiązkową pozycją na półce każdego szanującego się fotografa, dlatego musisz ją mieć!

  • Kompozycja i jej elementy
  • Rodzaje Å›wiatÅ‚a
  • Kolor a emocje
  • Techniki cyfrowej korekcji koloru
  • Filtry do fotografii czarno-biaÅ‚ej, kolorowej oraz filtry neutralne i polaryzacyjne
  • Zasada dziaÅ‚ania Å›wiatÅ‚omierza
  • Strefowy system ekspozycji
  • Reakcja filmu na Å›wiatÅ‚o
  • Efekt Schwarzschilda
  • Kontrola kontrastu w fotografii czarno-biaÅ‚ej
  • WywoÅ‚ywanie filmu
  • Przygotowywanie odbitek
  • Strefowy system w fotografii cyfrowej
  • Obrazy HDR
  • Korygowanie mankamentów optycznych
  • Histogram i ukryte w nim informacje
  • Prezentacja zdjęć
  • Kreatywność, sztuka i abstrakcja - rozważania
  • Testowanie materiałów i sprzÄ™tu do tradycyjnej fotografii

Jeden z najbardziej cenionych podręczników fotografii w Twoich rękach!






Dodaj do koszyka Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu

 

Osoby które kupowały "Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu", wybierały także:

  • OÅ›wietlenie portretowe. Warsztaty ze Scottem Kelbym. Kurs video
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjÄ™cia krok po kroku
  • ÅšwiatÅ‚o w fotografii. Warsztaty ze Scottem Kelby. Kurs video
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe spojrzenie Scotta Kelby'ego
  • Fotografia cyfrowa. 100 najlepszych sztuczek i trików. Wydanie III

Dodaj do koszyka Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu

Spis treści

Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu -- spis treści

Podziękowania (11)

1. Komunikacja przez fotografiÄ™ (13)

  • Entuzjazm (15)
  • Analiza wÅ‚asnych zainteresowaÅ„ (22)

2. Czym jest kompozycja? (27)

  • W jaki sposób widzimy? (28)
  • Spójność przekazu (30)
  • Prostota (30)
  • Wyrażanie wÅ‚asnego punktu widzenia (31)
  • ZÅ‚ożoność czy prostota? (32)

3. Elementy kompozycji (37)

  • Kontrast i tonacja (38)
  • Linia (43)
  • KsztaÅ‚t (47)
  • Linie, ksztaÅ‚ty, kontrast i emocje (48)
  • DeseÅ„ (49)
  • Równowaga (50)
  • Dynamika (51)
  • Harmonia treÅ›ci i pustej przestrzeni (53)
  • Faktura (54)
  • Umiejscowienie aparatu (54)
  • Ogniskowa i kadrowanie (57)
  • GÅ‚Ä™bia ostroÅ›ci (58)
  • Czas naÅ›wietlania (60)
  • Relacje (61)
  • Zaangażowanie (63)
  • ReguÅ‚y, formuÅ‚y, bÅ‚Ä™dy i puÅ‚apki (64)

4. Wizualizacja (69)

  • Krok 1. Obserwacja i widzenie fotograficzne (70)
  • Krok 2. Komponowanie obrazu (70)
  • Krok 3. Wyobrażenie gotowej odbitki (72)
  • Krok 4. Opracowanie planu stworzenia odbitki (74)
  • Czym różni siÄ™ oko od aparatu? (75)
  • Inne podejÅ›cia (76)

5. Światło (79)

  • Widzieć Å›wiatÅ‚o (81)
  • Ćwiczenia w doskonaleniu percepcji Å›wiatÅ‚a (82)
  • ÅšwiatÅ‚o nadaje ksztaÅ‚t (82)
  • Rodzaje Å›wiatÅ‚a (87)
  • ÅšwiatÅ‚o okiem czÅ‚owieka i okiem obiektywu oraz rozważania o regule kwadratu odlegÅ‚oÅ›ci (90)

6. Kolor (93)

  • KoÅ‚o i kula barw (97)
  • Kompozycja w kolorze (98)
  • Kolor a emocje (100)
  • Kontrast kolorów i kontrast tonalny (102)
  • Wybór kolorowego filmu (103)
  • Techniki cyfrowej korekcji koloru (104)
  • ÅšwiatÅ‚o i kontrola barw (105)
  • Subiektywność i nastrój malowany kolorem (108)
  • TytuÅ‚em podsumowania (110)

7. Filtry (113)

  • Filtry do fotografii czarno-biaÅ‚ej (114)
  • PrzykÅ‚ady hipotetycznego krajobrazu (115)
  • Zmiana kontrastu przy użyciu filtrów (117)
  • Filtry cyfrowe w fotografii czarno-biaÅ‚ej (118)
  • Filmy i filtry do fotografowania w podczerwieni (120)
  • Filtry w fotografii kolorowej (120)
  • Filtry neutralnie szare i polaryzacyjne (123)
  • Problemy zwiÄ…zane z polaryzatorami (125)

8. Strefowy system ekspozycji w tradycyjnej fotografii (127)

  • Krótki wstÄ™p (128)
  • Reakcja filmu na Å›wiatÅ‚o - tworzenie systemu strefowego (128)
  • PrzeÅ‚ożenie zaczernienia negatywu na tonacjÄ™ odbitki (129)
  • ÅšwiatÅ‚omierz, czyli "jak to dziaÅ‚a?" (132)
  • Omówienie procesu ekspozycji negatywu (133)
  • Zastosowanie systemu strefowego w celu zmiany naturalnego charakteru sceny (134)
  • System strefowy w fotografii kolorowej (135)
  • System strefowy a prawo kwadratu odlegÅ‚oÅ›ci (138)
  • TytuÅ‚em podsumowania (139)

9. Czarno-biały negatyw i kontrola kontrastu, czyli rozszerzony system strefowy (141)

  • PrzeglÄ…d zagadnieÅ„ z rozdziaÅ‚u 9. (141)
  • Proces wywoÅ‚ywania negatywu (142)
  • Analogia do mieszka (144)
  • Wykorzystywanie wysokich stref (146)
  • Efekt Schwarzschilda (147)
  • PrzykÅ‚ady zmniejszania oraz zwiÄ™kszania kontrastu (149)
  • Krzywa ekspozycji/zaczernienia oraz rola strefy 4 w odwzorowaniu cieni (152)
  • Różnice miÄ™dzy fotografiÄ… a sensytometriÄ…: faktury, tonacja i rola strefy 4 w odwzorowaniu cieni (153)
  • Preekspozycja - cóż to takiego i do czego może siÄ™ przydać (a do czego nie)? (154)
  • WywoÅ‚ywanie naÅ›wietlonego negatywu (155)
  • Informacje o wywoÅ‚ywaniu kompensacyjnym (160)
  • Podwójna kÄ…piel kompensacyjna dla negatywów (160)
  • Proces wywoÅ‚ywania dla filmu ciÄ™tego i w rolach (162)
  • System strefowy a filmy zwojowe (164)
  • Negatywy i wywoÅ‚ywacze (166)

10. Odbitka (171)

  • Czarno-biaÅ‚e papiery fotograficzne (172)
  • Papiery o staÅ‚ej gradacji a papiery zmiennokontrastowe (173)
  • Papiery celulozowe a papiery z tworzyw sztucznych (174)
  • WywoÅ‚ywacze do papierów czarno-biaÅ‚ych (174)
  • Stykowe naÅ›wietlanie odbitek próbnych (175)
  • Przygotowania do tworzenia wÅ‚aÅ›ciwej odbitki (176)
  • Rób odbitki, a nie paski testowe (177)
  • Dwuetapowy proces wywoÅ‚ywania dla papierów o staÅ‚ej i zmiennej gradacji (180)
  • RozjaÅ›nianie i przyciemnianie (180)
  • Integracja procesu - od wizualizacji, przez ekspozycjÄ™, wywoÅ‚ywanie, aż do odbitki (182)
  • Przyciemnianie na papierach o zmiennej gradacji (186)
  • Zaawansowane techniki edycji zdjęć w tradycyjnej ciemni (187)
  • Ocena, analiza i mit o wysychaniu (195)
  • Odbielanie żelazicyjankiem potasu (197)
  • Ostateczne utrwalanie (202)
  • Miejscowe i ogólne zmiany kontrastu (203)
  • Skala (204)
  • Tonowanie selenem (205)
  • Inne tonery (206)
  • Barwienie chemiczne (207)
  • Archiwalne zabezpieczanie odbitek (208)
  • Tonowanie, wzmacnianie i odbielanie negatywów (209)
  • Papiery o zimnym, neutralnym i ciepÅ‚ym zabarwieniu (210)
  • Podsumowanie narzÄ™dzi do korekcji kontrastu (210)
  • Odbitki barwne (212)
  • Maskowanie w celu zmniejszenia kontrastu kolorów (213)
  • Maskowanie w celu zmiany nasycenia barw (214)
  • Maska cieni (215)
  • Retusz i korekcja barw na kolorowych odbitkach (216)
  • PÅ‚ukanie i suszenie kolorowych odbitek (216)
  • Dążenie do poprawnego balansu kolorów (217)

11. System strefowy w fotografii cyfrowej (219)

  • Podstawowe informacje o cyfrowej rejestracji obrazu (220)
  • Użyteczny zakres tonalny matrycy (222)
  • Histogram - serce cyfrowego systemu strefowego (224)
  • Konwerter RAW - przetwarzanie "surowych" fotografii (229)
  • Obrazy HDR - rozszerzony system strefowy dla fotografii cyfrowej (238)
  • Uwagi praktyczne, ostrzeżenia i sugestie (247)

12. Prezentacja (251)

  • Oprawy klejone na gorÄ…co (253)
  • Tworzenie przymiarów uÅ‚atwiajÄ…cych umiejscowienie odbitki (254)
  • Retusz, wytrawianie i drobne poprawki (255)
  • WykaÅ„czanie odbitek (257)

13. O bezpodstawności fotograficznych mitów (259)

  • Mit 1. (260)
  • Mit 2. (262)
  • Mit 3. (267)
  • Mit 4. (270)
  • Mit 5. (274)
  • Mit 6. (276)
  • Mit 7. (281)
  • Mit 8. (283)

14. Techniki fotograficzne a uczciwość artystyczna (287)

  • Sztuka, komunikacja i uczciwość artystyczna (296)

15. Realizm, abstrakcja i sztuka (299)

  • Fotografia jako sztuka (302)
  • Fotografia i malarstwo - wzajemne relacje (303)
  • PotÄ™ga abstrakcji (306)
  • Pytania powierzchowne i pytania o istotÄ™ fotografii (308)
  • PotÄ™ga fotografii (309)

16. Przemyślenia o kreatywności (313)

  • PrzemyÅ›lenia o kreatywnoÅ›ci (314)
  • Bariery dla kreatywnoÅ›ci (316)
  • Warunki dla rozwoju kreatywnoÅ›ci (317)
  • O prawdziwym znaczeniu oryginalnoÅ›ci (320)
  • BÄ…dź otwarty na wyobraźniÄ™, kreatywność i nowe pomysÅ‚y (324)

17. Intuicyjne podejście do kreatywności (329)

  • Intuicja w nauce (330)
  • ZagÅ‚uszanie intuicji (330)
  • Intuicja - zrozumienie i niezrozumienie (331)
  • PrzykÅ‚ady intuicyjnego podejÅ›cia (332)
  • Zastosowanie intuicji w kontekÅ›cie fotografii (335)
  • Podsumowanie (336)

18. Droga do własnej filozofii (339)

  • Elastyczność (339)
  • Sztuki wizualne (340)
  • Inne dziedziny sztuki (341)
  • OkreÅ›lanie i poszerzanie swoich zainteresowaÅ„ (343)
  • Ograniczenia fotografii (348)
  • W poszukiwaniu indywidualnego stylu (351)
  • Samokrytyka, ksztaÅ‚cenie siÄ™ i współpraca z innymi (352)

Dodatek A Testowanie materiałów i sprzętu do tradycyjnej fotografii (355)

  • Test czuÅ‚oÅ›ci ASA (ISO) (355)
  • Test kontrastu filmu i wywoÅ‚ywacza (356)
  • Test ostroÅ›ci i pola obrazowania (356)
  • Test mieszka (357)
  • Test oÅ›wietlenia ciemniowego (357)
  • Test jednorodnoÅ›ci źródÅ‚a Å›wiatÅ‚a w powiÄ™kszalniku (358)
  • Test ostroÅ›ci obiektywu powiÄ™kszalnika (358)

Dodatek B Typy głowic w powiększalnikach (359)

Skorowidz (361)

Dodaj do koszyka Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.