Kadr (nie)doskona - Helion

ebook
Autor: Scott KelbyTytuł oryginału: Crush the Composition: Transform the Way You Look at Photography to Get the Best Images You've Ever Taken
Tłumaczenie: Piotr Cie
ISBN: 978-83-289-2831-2
stron: 288, Format: ebook
Księgarnia: Helion
Cena książki: 89,00 zł
Książka będzie dostępna od września 2025
Tagi: Techniki fotografowania
Kompozycja obrazu jest dziedzin
Zobacz także:
- Oświetlenie portretowe. Warsztaty ze Scottem Kelbym. Kurs video 48,54 zł, (19,90 zł -59%)
- Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjęcia krok po kroku 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Światło w fotografii. Warsztaty ze Scottem Kelby. Kurs video 39,00 zł, (19,50 zł -50%)
- Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj 59,00 zł, (31,86 zł -46%)
- Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów. Wydanie III rozszerzone 79,00 zł, (42,66 zł -46%)
Spis treści
Kadr (nie)doskonały. Poznaj sekrety mistrza kompozycji i fotografuj, przełamując schematy eBook -- spis treści
ROZDZIAŁ 01. PATRZEĆ INACZEJ
- CHODZI O TO, CO MASZ PRZED SOBĄ.
- ...I JAK TO WYKADRUJESZ
- BRZYDKIE ZDJĘCIA PIĘKNYCH RZECZY
- NIE SZUKAJ MAGICZNYCH USTAWIEŃ W MENU APARATU
- PYTANIE, KTÓRE SŁYSZĘ NAJCZĘŚCIEJ
- WIDZOWIE DOSTRZEGAJĄ SZUMY TYLKO NA ZŁYCH ZDJĘCIACH
- TECHNICZNE KONTRA EMOCJONALNE
- CZY STARE ZASADY WCIĄŻ OBOWIĄZUJĄ?
- JAKĄ ROLĘ ODGRYWA ŚWIATŁO?
- KADRUJ TAK, BY WYRAZIĆ TO, CO CHCESZ PRZEKAZAĆ
ROZDZIAŁ 02. PRACA ZE SCENĄ
- COŚ SPRAWIŁO, ŻE PRZYSTANĄŁEŚ
- JEST TAKA PERSPEKTYWA.
- POCZEKAJ Z ROZSTAWIANIEM STATYWU
- POZBĄDŹ SIĘ BAŁAGANU
- WYBIERZ, CO ZNAJDZIE SIĘ W KADRZE
- WYSTARCZY JEDNO
- PRZERWIJ I PRZEJRZYJ
- SPODZIEWAJ SIĘ NIEUDANYCH ZDJĘĆ
- WYBÓR OBIEKTYWU JEST DECYZJĄ KOMPOZYCYJNĄ
- ZASUGERUJ WIDZOWI WYGLĄD CAŁOŚCI
ROZDZIAŁ 03. ZMIANA PERSPEKTYWY
- PIONOWO W GÓRĘ
- UJĘCIA Z GÓRY
- UJĘCIA Z DOŁU
- ŻABIA PERSPEKTYWA
- PORTRET PRZEDSTAWIAJĄCY CAŁĄ POSTAĆ
- JEŚLI ONI SIEDZĄ, TO TY TEŻ
- DZIECI I KWIATY
- SZEROKO I ODDOLNIE
- PRACA Z OBIEKTYWEM
- RÓB ZDJĘCIA MAKRO!
ROZDZIAŁ 04. PRACA Z OSTROŚCIĄ
- CZY POWINIENEŚ UŻYĆ STATYWU?
- ALTERNATYWA DLA STATYWU
- ZNAJDŹ OPARCIE
- JAK SKUTECZNIE FOTOGRAFOWAĆ Z RĘKI W SŁABYM ŚWIETLE?
- KORZYSTAJ Z TEGO, CO JEST POD RĘKĄ
- UŻYWAJ WŁAŚCIWYCH TRYBÓW USTAWIANIA OSTROŚCI
- WYOSTRZANIE W POSTPRODUKCJI
- NIE DOTYKAJ SPUSTU MIGAWKI
- WYKORZYSTUJ WBUDOWANE FUNKCJE AI APARATU
- OSTROŚĆ NIE SPROWADZA SIĘ DO TYLKO JEDNEJ Z PODANYCH WSKAZÓWEK
ROZDZIAŁ 05. KONFIGUROWANIE USTAWIEŃ
- ROZMYCIE TŁA
- A GDYBY TAK UJĄĆ W GŁĘBI OSTROŚCI CAŁĄ SCENĘ?
- CZY SCENA JEST MATERIAŁEM NA ZDJĘCIE HDR?
- DLACZEGO JESZCZE WARTO NIEKIEDY UŻYĆ BRACKETINGU?
- CZY TO DOBRY MATERIAŁ NA PANORAMĘ?
- TRYPTYK NIEKIEDY ŚWIETNIE SIĘ SPRAWDZA
- JAK WYŚWIETLIĆ SCENĘ W CZERNI I BIELI?
- WYPRÓBUJ RÓŻNE USTAWIENIA BALANSU BIELI
- CZY UZYSKANIE IDEALNEGO WYGLĄDU ZDJĘCIA JUŻ W APARACIE MA DUŻE ZNACZENIE?
- UWIECZNIJ RUCH
ROZDZIAŁ 06. ZWIĘKSZANIE GŁĘBI KOMPOZYCJI
- TWÓRZ KOMPOZYCJE WIELOWARSTWOWE
- ZASTOSOWANIE OBIEKTYWU SZEROKOKĄTNEGO
- WAŻNA ROLA OBIEKTÓW PIERWSZOPLANOWYCH
- INNY PRZYKŁAD PIERWSZEGO PLANU
- PIERWSZY PLAN I OBIEKTYW ULTRASZEROKOKĄTNY
- AKCENTUJ KONTRASTY
- GŁÓWNY TEMAT TO PODSTAWA
- PODKREŚL PUNKT ZBIEGU LINII PERSPEKTYWY
- SKALA I RYTM
- NATURALNE EFEKTY ATMOSFERYCZNE
- DAJ GŁÓWNEMU TEMATOWI TROCHĘ ODDECHU
ROZDZIAŁ 07. POTĘGA PROSTOTY
- ZAAKCENTUJ GŁÓWNY TEMAT
- KADROWANIE
- POKAŻ SIŁĘ
- BĄDŹ WYBREDNY
- POMIJANIE
- PAPIEROWE TŁO
- WYDŁUŻ CZAS NAŚWIETLANIA
- WSTAWAJ WCZEŚNIE
- ŁĄCZ TECHNIKI
- IDŹ NA CAŁOŚĆ
- KIEDY KOLOR ROZPRASZA.
ROZDZIAŁ 08. KOMPOZYCJE PORTRETOWE
- FOTOGRAFUJ Z WYŻSZEJ PERSPEKTYWY
- PRZYTNIJ CZUBEK GŁOWY
- CZEGO NIE PRZYCINAĆ?
- W KTÓRYM MIEJSCU KADRU UMIEŚCIĆ OCZY?
- CO POWINNO WYJŚĆ OSTRO I WYRAŹNIE?
- KOMPOZYCJA PORTRETU PRZEDSTAWIAJĄCEGO CAŁĄ POSTAĆ
- UNIKAJ KADROWANIA W STAWACH
- NIE ZOSTAWIAJ ZA DUŻO MIEJSCA NAD GŁOWĄ
- PORTRETY W ŚWIETLE WPADAJĄCYM PRZEZ OKNO
- UŻYJ OBIEKTYWU, KTÓRY PODKREŚLI URODĘ
- POZOWANE CZY NATURALNE?
ROZDZIAŁ 09. JAK BYĆ KRYTYKIEM WŁASNYCH PRAC?
- DLACZEGO POTRZEBUJESZ PORTFOLIO?
- DLACZEGO WARTO ZOSTAĆ WŁASNYM FOTOEDYTOREM?
- WSPARCIE W OGRANICZANIU PULI ZDJĘĆ
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ KRAJOBRAZOWYCH
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ PORTRETOWYCH ZROBIONYCH Z LAMPĄ BŁYSKOWĄ
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ SPORTOWYCH
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ Z PODRÓŻY
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆPORTRETOWYCH ZROBIONYCH W NATURALNYM ŚWIETLE
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ DZIKIEJ PRZYRODY
- POKAZUJ TYLKO NAJLEPSZE PRACE
ROZDZIAŁ 10. WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE KOMPOZYCJI
- TRIK ZE ZDJĘCIAMI SYLWETKOWYMI
- CZY W KADRZE WIDAĆ COŚ, CO ODWRACA UWAGĘ?
- FOTOGRAFOWANIE JEDZENIA
- UNIKAJ BARDZO JASNEGO TŁA
- DLACZEGO STARANNE WYŚRODKOWANIE KOMPOZYCJI JEST TAK WAŻNE?
- UJMIJ W KADRZE JEDNĄ OSOBĘ, ABY KOMPOZYCJA STAŁA SIĘ CIEKAWSZA
- POTRAKTUJ KOLOR JAKO TEMAT ZDJĘCIA
- UZYSKAJ PONADCZASOWY WYGLĄD
- TWÓRZ CZYSTE KOMPOZYCJE
- NIE KAŻDE ZDJĘCIE MUSI BYĆ HITEM
ROZDZIAŁ 11. KLASYCZNE REGUŁY KOMPOZYCJI
- REGUŁA TRÓJPODZIAŁU
- WYPEŁNIJ KADR
- KADR W KADRZE
- LINIE WIODĄCE
- SYMETRIA
- PRZESTRZEŃ NEGATYWNA
- REGUŁA NIEPARZYSTOŚCI
- SCHEMATY I ICH PRZEŁAMYWANIE
- ZŁOTY PODZIAŁ
- LINIE UKOŚNE
ROZDZIAŁ 12. LICZBY KRYJĄCE SIĘ ZA PIKSELAMI