reklama - zainteresowany?

Kadr (nie)doskona - Helion

Kadr (nie)doskona
ebook
Autor: Scott Kelby
Tytuł oryginału: Crush the Composition: Transform the Way You Look at Photography to Get the Best Images You've Ever Taken
Tłumaczenie: Piotr Cie
ISBN: 978-83-289-2831-2
stron: 288, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 89,00 zł

Książka będzie dostępna od września 2025

Tagi: Techniki fotografowania

Kompozycja obrazu jest dziedzin

Spis treści

Kadr (nie)doskonały. Poznaj sekrety mistrza kompozycji i fotografuj, przełamując schematy eBook -- spis treści

ROZDZIAŁ 01. PATRZEĆ INACZEJ

  • CHODZI O TO, CO MASZ PRZED SOBĄ.
  • ...I JAK TO WYKADRUJESZ
  • BRZYDKIE ZDJĘCIA PIĘKNYCH RZECZY
  • NIE SZUKAJ MAGICZNYCH USTAWIEŃ W MENU APARATU
  • PYTANIE, KTÓRE SŁYSZĘ NAJCZĘŚCIEJ
  • WIDZOWIE DOSTRZEGAJĄ SZUMY TYLKO NA ZŁYCH ZDJĘCIACH
  • TECHNICZNE KONTRA EMOCJONALNE
  • CZY STARE ZASADY WCIĄŻ OBOWIĄZUJĄ?
  • JAKĄ ROLĘ ODGRYWA ŚWIATŁO?
  • KADRUJ TAK, BY WYRAZIĆ TO, CO CHCESZ PRZEKAZAĆ

ROZDZIAŁ 02. PRACA ZE SCENĄ

  • COŚ SPRAWIŁO, ŻE PRZYSTANĄŁEŚ
  • JEST TAKA PERSPEKTYWA.
  • POCZEKAJ Z ROZSTAWIANIEM STATYWU
  • POZBĄDŹ SIĘ BAŁAGANU
  • WYBIERZ, CO ZNAJDZIE SIĘ W KADRZE
  • WYSTARCZY JEDNO
  • PRZERWIJ I PRZEJRZYJ
  • SPODZIEWAJ SIĘ NIEUDANYCH ZDJĘĆ
  • WYBÓR OBIEKTYWU JEST DECYZJĄ KOMPOZYCYJNĄ
  • ZASUGERUJ WIDZOWI WYGLĄD CAŁOŚCI

ROZDZIAŁ 03. ZMIANA PERSPEKTYWY

  • PIONOWO W GÓRĘ
  • UJĘCIA Z GÓRY
  • UJĘCIA Z DOŁU
  • ŻABIA PERSPEKTYWA
  • PORTRET PRZEDSTAWIAJĄCY CAŁĄ POSTAĆ
  • JEŚLI ONI SIEDZĄ, TO TY TEŻ
  • DZIECI I KWIATY
  • SZEROKO I ODDOLNIE
  • PRACA Z OBIEKTYWEM
  • RÓB ZDJĘCIA MAKRO!

ROZDZIAŁ 04. PRACA Z OSTROŚCIĄ

  • CZY POWINIENEŚ UŻYĆ STATYWU?
  • ALTERNATYWA DLA STATYWU
  • ZNAJDŹ OPARCIE
  • JAK SKUTECZNIE FOTOGRAFOWAĆ Z RĘKI W SŁABYM ŚWIETLE?
  • KORZYSTAJ Z TEGO, CO JEST POD RĘKĄ
  • UŻYWAJ WŁAŚCIWYCH TRYBÓW USTAWIANIA OSTROŚCI
  • WYOSTRZANIE W POSTPRODUKCJI
  • NIE DOTYKAJ SPUSTU MIGAWKI
  • WYKORZYSTUJ WBUDOWANE FUNKCJE AI APARATU
  • OSTROŚĆ NIE SPROWADZA SIĘ DO TYLKO JEDNEJ Z PODANYCH WSKAZÓWEK

ROZDZIAŁ 05. KONFIGUROWANIE USTAWIEŃ

  • ROZMYCIE TŁA
  • A GDYBY TAK UJĄĆ W GŁĘBI OSTROŚCI CAŁĄ SCENĘ?
  • CZY SCENA JEST MATERIAŁEM NA ZDJĘCIE HDR?
  • DLACZEGO JESZCZE WARTO NIEKIEDY UŻYĆ BRACKETINGU?
  • CZY TO DOBRY MATERIAŁ NA PANORAMĘ?
  • TRYPTYK NIEKIEDY ŚWIETNIE SIĘ SPRAWDZA
  • JAK WYŚWIETLIĆ SCENĘ W CZERNI I BIELI?
  • WYPRÓBUJ RÓŻNE USTAWIENIA BALANSU BIELI
  • CZY UZYSKANIE IDEALNEGO WYGLĄDU ZDJĘCIA JUŻ W APARACIE MA DUŻE ZNACZENIE?
  • UWIECZNIJ RUCH

ROZDZIAŁ 06. ZWIĘKSZANIE GŁĘBI KOMPOZYCJI

  • TWÓRZ KOMPOZYCJE WIELOWARSTWOWE
  • ZASTOSOWANIE OBIEKTYWU SZEROKOKĄTNEGO
  • WAŻNA ROLA OBIEKTÓW PIERWSZOPLANOWYCH
  • INNY PRZYKŁAD PIERWSZEGO PLANU
  • PIERWSZY PLAN I OBIEKTYW ULTRASZEROKOKĄTNY
  • AKCENTUJ KONTRASTY
  • GŁÓWNY TEMAT TO PODSTAWA
  • PODKREŚL PUNKT ZBIEGU LINII PERSPEKTYWY
  • SKALA I RYTM
  • NATURALNE EFEKTY ATMOSFERYCZNE
  • DAJ GŁÓWNEMU TEMATOWI TROCHĘ ODDECHU

ROZDZIAŁ 07. POTĘGA PROSTOTY

  • ZAAKCENTUJ GŁÓWNY TEMAT
  • KADROWANIE
  • POKAŻ SIŁĘ
  • BĄDŹ WYBREDNY
  • POMIJANIE
  • PAPIEROWE TŁO
  • WYDŁUŻ CZAS NAŚWIETLANIA
  • WSTAWAJ WCZEŚNIE
  • ŁĄCZ TECHNIKI
  • IDŹ NA CAŁOŚĆ
  • KIEDY KOLOR ROZPRASZA.

ROZDZIAŁ 08. KOMPOZYCJE PORTRETOWE

  • FOTOGRAFUJ Z WYŻSZEJ PERSPEKTYWY
  • PRZYTNIJ CZUBEK GŁOWY
  • CZEGO NIE PRZYCINAĆ?
  • W KTÓRYM MIEJSCU KADRU UMIEŚCIĆ OCZY?
  • CO POWINNO WYJŚĆ OSTRO I WYRAŹNIE?
  • KOMPOZYCJA PORTRETU PRZEDSTAWIAJĄCEGO CAŁĄ POSTAĆ
  • UNIKAJ KADROWANIA W STAWACH
  • NIE ZOSTAWIAJ ZA DUŻO MIEJSCA NAD GŁOWĄ
  • PORTRETY W ŚWIETLE WPADAJĄCYM PRZEZ OKNO
  • UŻYJ OBIEKTYWU, KTÓRY PODKREŚLI URODĘ
  • POZOWANE CZY NATURALNE?

ROZDZIAŁ 09. JAK BYĆ KRYTYKIEM WŁASNYCH PRAC?

  • DLACZEGO POTRZEBUJESZ PORTFOLIO?
  • DLACZEGO WARTO ZOSTAĆ WŁASNYM FOTOEDYTOREM?
  • WSPARCIE W OGRANICZANIU PULI ZDJĘĆ
  • KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ KRAJOBRAZOWYCH
  • KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ PORTRETOWYCH ZROBIONYCH Z LAMPĄ BŁYSKOWĄ
  • KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ SPORTOWYCH
  • KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ Z PODRÓŻY
  • KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆPORTRETOWYCH ZROBIONYCH W NATURALNYM ŚWIETLE
  • KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ DZIKIEJ PRZYRODY
  • POKAZUJ TYLKO NAJLEPSZE PRACE

ROZDZIAŁ 10. WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE KOMPOZYCJI

  • TRIK ZE ZDJĘCIAMI SYLWETKOWYMI
  • CZY W KADRZE WIDAĆ COŚ, CO ODWRACA UWAGĘ?
  • FOTOGRAFOWANIE JEDZENIA
  • UNIKAJ BARDZO JASNEGO TŁA
  • DLACZEGO STARANNE WYŚRODKOWANIE KOMPOZYCJI JEST TAK WAŻNE?
  • UJMIJ W KADRZE JEDNĄ OSOBĘ, ABY KOMPOZYCJA STAŁA SIĘ CIEKAWSZA
  • POTRAKTUJ KOLOR JAKO TEMAT ZDJĘCIA
  • UZYSKAJ PONADCZASOWY WYGLĄD
  • TWÓRZ CZYSTE KOMPOZYCJE
  • NIE KAŻDE ZDJĘCIE MUSI BYĆ HITEM

ROZDZIAŁ 11. KLASYCZNE REGUŁY KOMPOZYCJI

  • REGUŁA TRÓJPODZIAŁU
  • WYPEŁNIJ KADR
  • KADR W KADRZE
  • LINIE WIODĄCE
  • SYMETRIA
  • PRZESTRZEŃ NEGATYWNA
  • REGUŁA NIEPARZYSTOŚCI
  • SCHEMATY I ICH PRZEŁAMYWANIE
  • ZŁOTY PODZIAŁ
  • LINIE UKOŚNE

ROZDZIAŁ 12. LICZBY KRYJĄCE SIĘ ZA PIKSELAMI

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.