Kanban - Helion
Tytuł oryginału: Kanban in Action
ISBN: 978-83-283-6966-5
stron: 360, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2015-03-27
Księgarnia: Helion
Cena książki: 46,90 zł (poprzednio: 67,00 zł)
Oszczędzasz: 30% (-20,10 zł)
Zwinne metodyki zarzÄ…dzania projektami bijÄ… kolejne rekordy popularnoÅ›ci. Scrum jest najbardziej rozpoznawalnÄ… spoÅ›ród nich, jednak nie sprawdza siÄ™ w każdym przypadku. Dlatego warto poznać inne sposoby radzenia sobie z projektami. Ta książka zostaÅ‚a poÅ›wiÄ™cona metodyce kanban - specyficznej metodzie sterowania produkcjÄ…, opracowanej w latach pięćdziesiÄ…tych XX wieku w Japonii. Zaadaptowana do Å›wiata projektów IT, sprawdza siÄ™ doskonale.
Jeżeli chcesz poznać zaÅ‚ożenia metodyki kanban, trafiÅ‚eÅ› na doskonaÅ‚Ä… książkÄ™. SiÄ™gnij po niÄ… i przekonaj siÄ™, dlaczego kanban przydaje siÄ™ w tak wielu przypadkach. W trakcie lektury poznasz historiÄ™ tej metodyki, podstawowe zaÅ‚ożenia oraz sposoby wdrażania. Na kolejnych stronach zobaczysz, jak mapować przepÅ‚yw zadania, jak ustalać limity WIP (ang. Work In Progress) oraz jak zarzÄ…dzać przepÅ‚ywem. Ponadto zapoznasz siÄ™ z zaawansowanymi zagadnieniami szacowania, planowania oraz wskaźników. Na sam koniec zobaczysz, jak uczyć metodyki kanban poprzez granie. Ta metodyka na pewno zyska wielu zwolenników! A książka o niej jest doskonaÅ‚ym podrÄ™cznikiem i może zmienić niejeden projekt!
Dzięki tej książce:
- poznasz filozofiÄ™ kanban,
- zwizualizujesz swojÄ… pracÄ™,
- przygotujesz kartÄ™ zadania,
- skutecznie ustalisz limity WIP,
- poznasz pułapki metodyki kanban,
- doprowadzisz projekt do szczęśliwego finału.
Encyklopedia wiedzy o metodyce kanban!
Osoby które kupowały "Kanban", wybierały także:
- Odoo 10 Implementation Cookbook 175,88 zł, (29,90 zł -83%)
- Building ERP Solutions with Microsoft Dynamics NAV 175,88 zł, (29,90 zł -83%)
- Modern Scala Projects 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
- Learning Einstein Analytics 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
- Mastering Microsoft Dynamics CRM 2016 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
Spis treści
Kanban -- spis treści
- Przedmowa
- Patrzeć i rozumieć
- Wiedza to połowa bitwy
- Zbyt duży poziom WIP niszczy przepływ
- Wstęp
- Podróż Marcusa
- Podróż Joakima
- Wspólna podróż
- O książce
- Struktura książki
- Jak czytać tę książkę
- O autorach
- O ilustracji na okładce
- Podziękowania
- Marcus
- Joakim
- Część I Nauka kanban
- Rozdział 1. Początek drużyny Kanbaneros
- 1.1. Zapoznanie
- 1.2. Tablica
- 1.3. Mapowanie przepływu pracy
- 1.4. Zadania
- 1.5. Przekaż grosiki
- 1.6. Praca czÄ…stkowa
- 1.7. Pilne prace
- 1.8. Wskaźniki
- 1.9. Odprawa
- 1.10. Podsumowanie
- Rozdział 1. Początek drużyny Kanbaneros
- Część II Zrozumieć kanban
- Rozdział 2. Zasady kanban
- 2.1. Zasady kanban
- 2.2. Zacznij natychmiast
- 2.3. Podsumowanie
- Rozdział 3. Wizualizacja pracy
- 3.1. Ustalanie jasnych zasad
- 3.1.1. Grzejnik informacyjny
- Nie chowaj informacji w zamrażalniku
- Kolokacja? Luksus!
- BÅ‚Ä…d przetwarzania
- Ma być duża
- Korzystaj lub zlikwiduj
- 1+1 równa się 3
- 3.1.1. Grzejnik informacyjny
- 3.2. Tablica kanban
- 3.2.1. Tablica
- 3.2.2. Mapowanie przepływu pracy na tablicy
- 3.3. Kolejki
- Kryteria wejścia i wyjścia
- 3.4. Podsumowanie
- 3.1. Ustalanie jasnych zasad
- Rozdział 4. Pozycje zadań
- 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
- 4.1.1. UÅ‚atwienie podejmowania decyzji
- 4.1.2. Pomoc członkom zespołu w optymalizacji wyników
- 4.2. Karty zadań
- 4.2.1. Opis zadania
- Historyjka użytkownika
- Tytuł
- Ten, w którym
- 4.2.2. Awatary
- 4.2.3. Terminy
- 4.2.4. Identyfikatory referencyjne
- 4.2.5. Blokady
- Zablokowane zadania
- Postępy blokady
- 4.2.1. Opis zadania
- 4.3. Typy pracy
- 4.4. Wskaźniki postępu
- Odliczanie w dół
- 4.5. Rozmiar zadania
- 4.6. Zbieranie danych o przepływie
- 4.6.1. Zbieranie wskaźników przepływu
- 4.6.2. Zbieranie emocji
- 4.7. Tworzenie swoich własnych kart zadań
- 4.8. Podsumowanie
- 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
- Rozdział 5. Praca cząstkowa
- 5.1. Zrozumieć pracę cząstkową
- 5.1.1. Czym jest praca czÄ…stkowa?
- Praca czÄ…stkowa i czas dostarczenia
- Prawo Littlea
- 5.1.2. Czym jest praca cząstkowa w branży tworzenia oprogramowania?
- Jeszcze niezaimplementowane specyfikacje
- Kod, który nie został zintegrowany
- Nieprzetestowany kod
- Kod niewdrożony
- 5.1.1. Czym jest praca czÄ…stkowa?
- 5.2. Efekty zbyt dużej ilości WIP
- 5.2.1. Przełączanie kontekstu
- 5.2.2. Opóźnienia powodują dodatkową pracę
- 5.2.3. Zwiększone ryzyko
- 5.2.4. Więcej narzutu
- 5.2.5. Niższa jakość
- 5.2.6. Obniżona motywacja
- 5.3. Podsumowanie
- 5.1. Zrozumieć pracę cząstkową
- Rozdział 6. Ograniczanie pracy cząstkowej
- 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
- 6.1.1. Niższy jest lepszy niż wyższy
- 6.1.2. Ludzie bez zajęcia albo zajęcia bez ludzi
- 6.1.3. Brak limitu nie jest odpowiedziÄ…
- 6.2. Zasady ustalania limitów
- 6.2.1. Przestań zaczynać, zacznij kończyć
- 6.2.2. Jeden nie jest odpowiedziÄ…
- 6.3. Podejście cała tablica, cały zespół
- 6.3.1. Weź jeden! Weź dwa!
- 6.3.2. Zbierzcie siÄ™ razem
- 6.3.3. Na ziemiÄ™ i 20 pompek
- 6.3.4. Wybierz numer i tańcz
- 6.4. Ograniczanie WIP dla kolumn
- 6.4.1. Zacznij od wąskiego gardła
- 6.4.2. Wybierz kolumnę, która pomoże Ci ulepszyć proces
- 6.4.3. Ograniczenie historyjek, proszÄ™
- 6.4.4. Jak wizualizować limity WIP
- 6.5. Ograniczanie WIP na podstawie osób
- 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
- Ta tablica jest za mała dla wszystkich awatarów
- Proszę, płyń własnym torem
- 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
- 6.6. Często zadawane pytania
- 6.6.1. Zadania czy czynności co ograniczasz?
- 6.6.2. Czy powinieneś do limitu WIP wliczać kolejki?
- 6.7. Ćwiczenie: ustalaj limity
- 6.8. Podsumowanie
- 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
- Rozdział 7. Zarządzanie przepływem
- 7.1. Dlaczego przepływ
- 7.1.1. Eliminowanie odpadów
- 7.1.2. Siedem odpadów wytwarzania oprogramowania
- 7.2. Pomóż pracy płynąć
- 7.2.1. Ograniczanie pracy czÄ…stkowej
- 7.2.2. Skrócenie czasu oczekiwania
- Upewnienie się, że praca jest gotowa
- Tworzenie zadań o mniejszych, zbliżonych do siebie rozmiarach
- 7.2.3. Usuwanie blokad
- Åšledzenie blokad
- Praca w roju
- 7.2.4. Unikanie powtórnej pracy
- Popyt na wartość i popyt klęski
- 7.2.5. Zespół wielofunkcyjny
- Zespoły funkcjonalności kontra zespoły kompetencji
- 7.2.6. Docelowe SLA lub czas dostarczenia
- 7.3. Codzienne spotkania
- 7.3.1. Dobre praktyki zwiÄ…zane z codziennymi spotkaniami
- Codzienne spotkanie jest krótkie
- Spotkanie zaczyna się (i kończy) o czasie
- Spotkanie jest na temat
- Spotkanie jest cykliczne
- 7.3.2. Praktyki kanban zwiÄ…zane z codziennymi spotkaniami
- Skup się na pałeczce, nie na biegaczu
- Obchód tablicy
- Skupianie siÄ™ na zapachach
- 7.3.3. Wyciągnij jak najwięcej ze spotkania
- Kwestia sumienia
- Praca nad niewłaściwym zadaniem
- Brak zrozumienia zadania
- Spontaniczne kaizen
- 7.3.4. Skalowanie spotkań
- Dlaczego?
- Wskazówki, jak zorganizować dobre wielozespołowe spotkanie
- Z dołu do góry czy z góry na dół
- 7.3.1. Dobre praktyki zwiÄ…zane z codziennymi spotkaniami
- 7.4. Czym powinienem się zająć teraz?
- Podsumowanie: czym powinienem się zająć teraz?
- 7.5. Zarządzanie wąskimi gardłami
- 7.5.1. Teoria ograniczeń: krótkie wprowadzenie
- Odkrywanie wąskich gardeł
- Wykorzystanie wąskiego gardła: tester
- Przykłady
- 7.5.1. Teoria ograniczeń: krótkie wprowadzenie
- 7.6. Podsumowanie
- 7.1. Dlaczego przepływ
- Rozdział 2. Zasady kanban
- Część III Zaawansowany kanban
- Rozdział 8. Klasy usług
- 8.1. Pilny przypadek
- 8.2. Czym jest klasa usług?
- 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagę podczas tworzenia klasy usług
- Wizualizacja
- Wpływ na WIP
- Priorytetyzacja
- Odrębny przepływ
- 8.2.2. Powszechne klasy usług
- Z ustalonÄ… datÄ… dostarczenia
- Zwyczajne zadania
- Zadania nienamacalne
- Defekty
- 8.2.3. Wykorzystanie klas usług
- 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagę podczas tworzenia klasy usług
- 8.3. Zarządzanie klasami usług
- Dziel i ponownie klasyfikuj
- Rozmiar ma znaczenie
- Niektórzy klienci są równiejsi od innych
- Definitywne cięcie
- Przybliż, eksperymentuj i uprość
- 8.4. Ćwiczenie: sklasyfikuj to!
- 8.5. Podsumowanie
- Rozdział 9. Planowanie i szacowanie
- 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneś planować?
- 9.1.1. Planowanie dokładnie na czas
- 9.1.2. Punkt zamówienia
- 9.1.3. Filtr priorytetów: wizualizuj to, co jest ważne
- 9.1.4. Czasy oczekiwania Disneylandu
- 9.2. Szacowanie prac (mówiąc oględnie)
- 9.2.1. Punkty
- W jaki sposób to ma być użyteczne?
- Problemy zwiÄ…zane z punktami
- 9.2.2. Rozmiary koszulek
- 9.2.1. Punkty
- 9.3. Techniki szacowania
- 9.3.1. Linia kart
- 9.3.2. Planning Poker
- Z jakich kart powinniśmy korzystać?
- 9.3.3. Złotowłosa
- 9.4. Kadencja
- Iteracje i kanban
- Odejście od procesów opartych na iteracjach
- Podejście do kadencji w kanban
- Nie bądź leniwy
- 9.5. Planowanie w stylu kanban: mniej bólu, więcej korzyści
- 9.5.1. Potrzeba słabnie
- 9.5.2. Logiczna dyskusja: apel do klienta
- 9.5.3. #NoEstimates poradzisz sobie bez szacunków?
- Czym jest #NoEstimates?
- Dlaczego #NoEstimates
- Lektury zwiÄ…zane z #NoEstimates
- 9.6. Podsumowanie
- 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneś planować?
- Rozdział 10. Ulepszanie procesu
- 10.1. Retrospektywy
- 10.1.1. Co to jest retrospektywa?
- 10.1.2. Jak to działa?
- Przygotowanie sceny
- Generowanie wniosków
- Kiedy powinieneś organizować retrospektywy?
- 10.2. Analiza źródła
- 10.2.1. Jak to działa?
- Co musimy zrobić, aby to naprawić?
- Znalezienie prawdziwej przyczyny problemu
- 10.2.1. Jak to działa?
- 10.3. Kanban kata
- 10.3.1. Czym jest kanban kata?
- Codzienne kata
- Kata ulepszajÄ…ce i trenerskie
- 10.3.2. Co się stało?
- 10.3.3. Dlaczego to działa?
- 10.3.1. Czym jest kanban kata?
- 10.4. Podsumowanie
- 10.1. Retrospektywy
- Rozdział 11. Wykorzystanie wskaźników do sprawdzania ulepszeń
- 11.1. Powszechne wskaźniki
- 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
- Pomiar wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- 11.1.2. Przepustowość
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.3. Problemy i zablokowane zadania
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.4. Dotrzymywanie terminów
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.5. Jakość
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.6. Popyt na wartość i popyt klęski
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.7. Porzucone i zaniechane pomysły
- Pomiar wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
- 11.2. Dwie rozbudowane wizualizacje
- 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
- Teoria zmienności
- Zasada nr 1: musisz zakładać, że wszystko będzie się zmieniać zawsze tak jest
- Zasada nr 2: zrozumienie zmienności powie Ci, czego oczekiwać
- Zasada nr 3: pracuj nad przyczynami zmienności, które zawsze można znaleźć w systemie
- Zasada nr 4: zrozumienie zmienności pozwoli Ci wykryć, kiedy coś się stanie
- Wykres SPC
- Czego potrzebujesz, aby narysować wykres?
- Jak narysować wykres?
- Jak czytać wykres?
- Teoria zmienności
- 11.2.2. Kumulacyjny diagram przepływu
- Jakie dane sÄ… potrzebne do stworzenia wykresu?
- Jak narysować wykres?
- Jak czytać wykres?
- 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
- 11.3. Wskaźniki jako przewodnicy po ulepszeniach
- Niech będą widoczne
- Czy wywierasz wpływ na biznes?
- Dostajesz to, co mierzysz
- Równoważ wskaźniki
- Niech będą łatwe do przechwycenia
- Wybieraj rzeczywiste dane zamiast danych szacowanych
- Korzystaj ze wskaźników w celu usprawniania, nie karania
- 11.4. Ćwiczenie: zmierz to!
- 11.5. Podsumowanie
- 11.1. Powszechne wskaźniki
- Rozdział 12. Pułapki kanban
- 12.1. Nie samą pracą żyje człowiek
- 12.1.1. Tworzenie kadencji dla świętowania
- Karta stałego klienta
- Wypełnienie limitu ciastkowego
- 12.1.1. Tworzenie kadencji dla świętowania
- 12.2. Ramy czasowe sÄ… dla Ciebie dobre
- 12.3. Niezbędna rewolucja
- 12.4. Nie pozwól, aby kanban był wymówką do bycia leniwym
- 12.5. Podsumowanie
- 12.1. Nie samą pracą żyje człowiek
- Rozdział 8. Klasy usług
- Część IV Nauczanie kanban
- Rozdział 13. Nauka kanban poprzez gry
- 13.1. Przekaż grosiki
- 13.1.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.1.2. Jak grać
- 13.1.3. Pytania do dyskusji
- 13.1.4. Główne wnioski
- 13.1.5. Wskazówki i warianty
- 13.2. Wielozadaniowa gra liczb
- 13.2.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.2.2. Jak grać
- 13.2.3. Pytania do dyskusji
- 13.2.4. Główne wnioski
- 13.3. Gra kropek
- 13.3.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.3.2. Jak grać
- 13.3.3. Pierwsza iteracja
- 13.3.4. Druga iteracja
- 13.3.5. Trzecia (i ostatnia) iteracja
- 13.3.6. Główne wnioski
- 13.3.7. Wskazówki i warianty
- 13.4. Gra w wąskie gardło
- 13.4.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.4.2. Jak grać
- 13.4.3. Pytania do dyskusji
- 13.4.4. Główne wnioski
- 13.5. getKanban
- 13.5.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.5.2. Jak grać
- 13.5.3. Pytania do dyskusji
- 13.5.4. Wskazówki i warianty
- 13.5.5. Najważniejsze wnioski
- 13.6. Kanban Pizza
- 13.6.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.6.2. Jak grać
- 13.6.3. Pytania do dyskusji
- 13.6.4. Najważniejsze wnioski
- 13.7. Podsumowanie
- 13.1. Przekaż grosiki
- Rozdział 13. Nauka kanban poprzez gry
- Dodatki
- Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby
- A.1. Książki na temat lean i kanban
- A.2. Książki na temat agile
- A.3. Książki na temat tworzenia oprogramowania
- A.4. Książki o biznesie i zmianach w zarządzaniu
- A.5. Inne zasoby
- A.5.1. InteresujÄ…ce blogi
- A.5.2. InteresujÄ…ce konta Twittera
- Dodatek B Narzędzia kanban
- B.1. Samodzielne narzędzia
- B.1.1. LeanKit Kanban
- B.1.2. AgileZen
- B.1.3. Trello
- B.1.4. KanbanFlow
- B.1.5. Kanbanize
- B.1.6. Kanbanery
- B.2. Narzędzia w narzędziach
- B.2.1. JIRA Agile
- B.2.2. Kanban w Team Foundation Service
- B.2.3. HuBoard
- B.1. Samodzielne narzędzia
- Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby