reklama - zainteresowany?

JavaScript - Helion

JavaScript
Autor: Arman Danesh
Tytuł oryginału: Teach Yourself JavaScript 1.1 in 21 Days, 2nd ed.
Tłumaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 83-86718-82-X
stron: 600, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 58,50 zł

Dodaj do koszyka JavaScript

Tagi: JavaScript - Programowanie

  • Naucz się tworzyć interaktywne strony WWW za pomocą JavaScript
  • Odkryj, w jaki sposób używać JavaScript w Netscape Nawigatorze i Microsoft Internet Explorerze
  • Poznaj zaawansowane funkcje JavaScript
  • Dowiedz się, jak za pomocą JavaScript można projektować i tworzyć interaktywne formularze, kalkulatory i gry
  • Odkryj zdarzenia - czym są oraz jak ich używać
  • Dowiedz się jak używać cookies do przechowywania informacji
JavaScript 1.1 jest książką, która w jasny i przystępny sposób nauczy Cię wszystkiego czego potrzebujesz, aby za pomocą JavaScript dodawać interaktywność do stron WWW. Poznasz w niej główne pojęcia JavaScript oraz podstawy projektowania skryptów i ich integracji ze stronami WWW.

Do momentu zakończenia lektury tej książki będziesz dysponował wiedzą i umiejętnościami pozwalającymi na używanie tego języka do tworzenia efektownych skryptów sprawdzających poprawność danych, wyszukujących informacje. Bez trudu utworzysz kalkulator czy też grę. Zapoznasz się także z najbardziej zaawansowanymi możliwościami programów Netscape Navigator oraz Netscape Navigator Gold, dotyczącymi tworzenia i wykorzystywania JavaScript.

Dołączona dyskietka zawiera kody źródłowe wszystkich przykładów znajdujących się w książce.

Arman Danesh jest specjalistą do spraw WWW, twórcą stron WWW oraz autorem artykułów publikowanych głównie w South China Morning Post. Jego artykuły dotyczące Internetu ukazują się także w Dataphile.

Dodaj do koszyka JavaScript

 

Osoby które kupowały "JavaScript", wybierały także:

  • D3.js w akcji
  • Tablice informatyczne. Node.js
  • React i GatsbyJS. Kurs video. Nowoczesne strony internetowe w oparciu o headless CMS i GraphQL
  • TypeScript i React. Kurs video. Tworzenie nowoczesnych komponent
  • Vue.js w praktyce. Kurs video. Poznaj narz

Dodaj do koszyka JavaScript

Spis treści

JavaScript -- spis treści

Podziękowania

O Autorze

Powiedz nam co myślisz o książce!

Wprowadzenie

  • Cele niniejszej książki
  • Kto powinien przeczytać tę książkę?
    • Projektanci oraz twórcy stron WWW
    • Inni
  • Przed rozpoczęciem
    • Narzędzia edycyjne
  • Konwencje użyte w książce

Rozdział 1. Co to jest język JavaScript i jak go sklasyfikować?

  • Netscape Navigator jest czymś więcej niż tylko przeglądarką
  • Ramki
    • Technologia
    • Wprowadzenie interaktywności przy pomocy Javy i JavaScriptu
  • Miejsce JavaScriptu w Netscape Navigatorze
    • Programy JavaScript tworzone są na stronach WWW
    • JavaScript daje programistom możliwość dostępu do właściwości przeglądarki
  • Java i JavaScript: podobieństwa i różnice
    • Java - złożony, obiektowo zorientowany język programowania
    • JavaScript - prosty, obiektowo zorientowany język poleceń
  • Aktualny stan języka JavaScript
    • Język ulega ciągłemu rozwojowi
    • Język promowany przez firmę Sun
    • Popierany przez wiele firm
    • Potencjalne możliwości użycia w różnych produktach
    • Stan obecny JavaScriptu: skrypty dla Netscape Navigatora
  • Co to jest JavaScript?
    • JavaScript jest językiem tworzenia skryptów
    • Stworzony dla prostych, niewielkich programów
    • Wykonuje powtarzające się czynności
    • Zaprojektowany do obsługi zdarzeń wywoływanych przez użytkownika
    • Łatwość modyfikowania i testowania
    • Narzędzie integrowania apletów
  • JavaScript jest językiem zorientowanym obiektowo
    • Obiektowy model JavaScriptu
    • Porównanie z językami proceduralnymi
  • Praca z obiektami w JavaScripcie
    • Obiekty wbudowane
    • Rozszerzanie JavaScriptu: tworzenie własnych obiektów
  • Zalety JavaScriptu
    • Krótki czas tworzenia programów
    • Łatwość nauki
    • Niezależny od systemu
    • Niewielkie narzuty
  • Słabe strony JavaScriptu
    • Ograniczona ilość wbudowanych funkcji
    • Brak możliwości ukrywania kodu
    • Brak narzędzi do tworzenia i testowania programów
  • Podsumowanie
  • Pytania i odpowiedzi

Rozdział 2. Twój pierwszy skrypt

  • Umieszczanie skryptów JavaScript w plikach HTML
    • Etykieta SCRIPT
    • Umieszczanie skryptów JavaScriptu w plikach HTML
    • Ukrywanie skryptów przed innymi przeglądarkami
    • Problemy z używaniem etykiety SCRIPT
    • Gdzie umieszczać kod JavaScriptu
    • Umieszczanie programów JavaScript w osobnych plikach
  • Podstawowa składnia poleceń
    • Bloki instrukcji
  • Wyświetlanie tekstu
    • Wyświetlanie tekstu w oknie przeglądarki
  • Wychodzenie poza okno przeglądarki
    • Praca z oknami dialogowymi
  • Interakcja z użytkownikiem
  • Podsumowanie
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Odpowiedzi

Rozdział 3. Operowanie na danych i informacjach

  • Typy danych w JavaScripcie
  • Literały
    • Liczby
    • Łańcuchy znaków
    • Wartości logiczne
    • Wartość null
    • NaN
  • Konwersje typów
  • Tworzenie zmiennych
    • Deklarowanie zmiennych
    • Poprawne nazwy zmiennych
  • Używanie zmiennych w skrypcie
  • Operacje na zmiennych - wyrażenia
    • Wyrażenia przypisania
    • Inne operatory
  • Hierarchia operatorów
  • Testowanie odpowiedzi użytkownika
  • Stosowanie porównań: konstrukcja if-else
  • Używanie instrukcji if do powtórzeń
  • Podsumowanie
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Odpowiedzi

Rozdział 4. Funkcje i obiekty - części składowe programów

  • Czym są funkcje
  • Używanie funkcji
    • Definiowanie funkcji
    • Przekazywanie argumentów
    • Zakres zmiennych
    • Zwracanie wyników
    • Umieszczanie funkcji w nagłówku pliku HTML
    • Operator typeof
  • Używanie funkcji
  • Funkcje rekurencyjne
  • Tworzenie obiektów w JavaScripcie
    • Definiowanie właściwości obiektów
    • Obiekty jako właściwości innych obiektów
    • Dodawanie metod do obiektów
    • Dynamiczne modyfikowanie struktury obiektów
  • Definiowanie Twoich własnych obiektów
    • Właściwości jako indeksy
  • Tablice
  • Funkcje jako obiekty
  • Podsumowanie
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Odpowiedzi

Przykład z WWW - Kalendarz Dave'a Eisenberga

Rozdział 5. Zdarzenia w JavaScripcie

  • Czym są zdarzenia?
  • Czym są procedury obsługi zdarzeń?
    • Słowo kluczowe this
    • Jakich procedur obsługi zdarzeń można używać?
  • Emulowanie zdarzeń
  • Sposób użycia procedur obsługi zdarzeń onLoad oraz onUnload
  • Wędrówka po stronach WWW za pomocą metody window.open()
  • Zmienianie procedur obsługi zdarzeń
  • Zdarzenie i formularze
    • Podstawowe zdarzenia generowane w formularzach
    • Pozostałe zdarzenia generowane w formularzach
    • Używanie procedur obsługi zdarzeń w etykietach pól formularzy
  • Interaktywny kalkulator
  • Podsumowanie
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Pytania i odpowiedzi
  • Odpowiedzi

Rozdział 6. Tworzenie interaktywnych formularzy

  • Obiekt form
    • Właściwości obiektu form
    • Metody obiektu form
    • Procedury obsługi zdarzeń dostępne w obiekcie form
  • Praca z elementami formularzy
    • Właściwość type
    • Przycisk - element button
    • Pole wyboru - element checkbox
    • Transfer plików - element FileUpload
    • Pole ukryte - element hidden
    • Pole hasło - element password
    • Pole typu radio - element radio
    • Element reset
    • Element select
    • Modyfikowanie list
    • Element submit
    • Pole tekstowe - element text
    • Element textarea
  • Tworzenie kalkulatora przy użyciu tablic
  • Tablica elements[ ]
  • Tworzenie tablicy wielokrotności
  • Tablica forms[ ]
  • Pobieranie informacji za pomocą pól tekstowych
  • Podsumowanie
  • Pytania i odpowiedzi
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Odpowiedzi

Przykład z WWW - Kalkulator doskonałej wagi Ashley'a Cheng'a

Rozdział 7. Pętle

  • Pętle - pojęcia podstawowe
  • Pętle for oraz for ... in
    • Pętle for ... in
  • Użycie funkcji do sprawdzania poprawności podanych liczb
  • Pętle while
  • Instrukcje break i continue
  • Gra w kółko i krzyżyk
  • Tworzenie tablic za pomocą pętli for
  • Podsumowanie
  • Pytania i odpowiedzi
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Odpowiedzi

Rozdział 8. Ramki, dokumenty oraz okna

  • Ramki - pojęcia podstawowe
  • Etykieta FRAMESET
  • Etykieta FRAME
  • Zagnieżdżanie ramek
  • Etykieta NOFRAMES
  • Nazywanie ramek
  • Możliwości operowania na ramkach w języku JavaScript
    • Operowanie na zagnieżdżonych ramkach
    • hIdaho Frameset Billa Dortcha
  • Praktyczne zastosowanie zagnieżdżonych ramek
  • Obiekt document
    • Etykieta BODY
    • Właściwości obiektu document
    • Metody udostępniane przez obiekt document
  • Użycie obiektu document do testowania kolorów
  • Obiekt window
    • Obiekt location
    • Praca z paskiem statusu
    • Otwieranie i zamykanie okien
    • Sposoby używania opóźnień czasowych
  • Tworzenie procedury obsługującej pasek statusu
  • Kolory w Netscape Navigatorze
  • Podsumowanie
  • Pytania i odpowiedzi
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Odpowiedzi

Przykłady z WWW - Pokaz Hondy Civic Michaela Yu

Rozdział 9. Cookies - sposób na zapamiętanie odwiedzonych miejsc

  • Czym są cookies
    • HTTP oraz sposób jego działania
    • Cookies i nagłówki HTTP
    • Cookie oraz Set-Cookie
  • Przykłady użycia Cookies
  • Cookies oraz skrypty CGI
  • Obsługa cookies w JavaScripcie
  • Zapamiętywanie opcji wybranych przez użytkownika w cookies
    • Funkcja newCookie()
    • Funkcja getCookie()
    • Główna część dokumentu
  • Kodowanie cookies
    • Łatwiejszy sposób na cookies
  • Tworzenie nowej strony wyszukiwawczej
  • Obiekt navigator
    • Korzystanie z właściwości obiektu navigator
  • Podsumowanie
  • Pytania i odpowiedzi
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Odpowiedzi

Przykład z WWW - Terminarz James'a Thiele

Rozdział 10. String, Math oraz Lista Historyczna

  • Obiekt string
    • Właściwość length
    • Metody obiektu string
  • Tworzenie narzędzi wyszukiwania i zamiany
    • Funkcja replace()
    • Funkcja search()
    • Funkcja space()
  • Obiekt Math
    • Metody trygonometryczne
    • Metody log() oraz exp()
    • Metoda abs()
  • Obliczenia geometryczne
    • Funkcja circle()
    • Obliczenia dotyczące trójkąta
  • Praca z Listą Historyczną
    • Właściwości oraz metody obiektu history
  • Podsumowanie
  • Ćwiczenia
  • Przegląd poleceń oraz wiadomości dodatkowych
  • Odpowiedzi

Rozdział 11. JavaScript a rozrywka

  • Specyfikacja
  • Tworzenie aplikacji
    • Funkcja buildFace()
    • Funkcja randomFace()
    • Funkcja getRandom()
  • Rozszerzanie skryptu
    • Zwiększanie ilości dostępnych elementów
    • Tworzenie kolejnych twarzy w nowych oknach
  • Podsumowanie
  • Ćwiczenie
  • Odpowiedź

Przykład z WWW - Gra w zapałki Michala Sramka

Rozdział 12. Tworzenie arkusza kalkulacyjnego w JavaScripcie

  • Specyfikacja
  • Co musisz zrobić
    • Określanie wartości zmiennych globalnych
    • Funkcja calculate()
    • Funkcja evaluateExp()
    • Funkcja saveExp()
    • Funkcja deleteExp()
    • Funkcja buildForm()
  • Rozszerzanie możliwości skryptu
    • Poprawianie efektywności
    • Dodawanie nazw komórek
    • Sprawdzanie błędów
  • Podsumowanie
  • Ćwiczenia
  • Odpowiedzi

Przykład z WWW - Arkusz kalkulacyjny kosztów pośrednich CCAS

Rozdział 13. Netscape Navigator Gold - narzędzie do tworzenia skryptów w języku JavaScript

  • Przedstawienie Navigatora Golda
    • Środowisko edycyjne
    • Wspomaganie techniki drag and drop
    • Wspomaganie publikowania
    • Wspomaganie tworzenia skryptów w języku JavaScript
    • Podręczniki oraz przewodniki dla początkujących twórców
  • Powiązania pomiędzy przeglądarką i oknem edycyjnym
    • Okno edycyjne
  • Tworzenie dokumentu HTML za pomocą Navigatora Golda
    • Konfigurowanie edytora
    • Tworzenie pliku
    • Wstawianie obrazka
    • Tworzenie poziomej linii
    • Wstawianie nagłówka
    • Wstawianie tekstu umieszczanego wewnątrz etykiety BODY
    • Tworzenie połączenia
    • Zapisywanie pliku i przeglądanie go
  • Tworzenie aplikacji w języku JavaScript za pomocą Navigatora Golda
  • Zaawansowane możliwości Navigatora Gold
  • Podsumowanie
  • Pytania i odpowiedzi

Rozdział 14. Od JavaScriptu do Javy - rzut oka na przyszłość

  • Integrowanie Javy i JavaScriptu - obiekt applet
  • Java - pojęcia podstawowe
  • Umieszczanie apletów w dokumentach HTML za pomocą etykiety APPLET
  • Praca z Javą w Netscape Navigatorze 2.0
  • Tablica applets
    • Środowisko Javy
  • Od JavaScriptu do Javy
  • Wymiana informacji z dodatkami
    • Etykieta EMBED
    • Obiekt plugins
    • Obiekt mimeTypes
    • Tablica embeds
    • Wywoływanie metod dodatków z poziomu języka JavaScript
  • Podsumowanie
  • Pytania i odpowiedzi

Dodatek A. Zasoby dotyczące JavaScriptu dostępne w Internecie

  • Strony WWW
  • Listy korespondencyjne
  • Listy dyskusyjne

Dodatek B. Informacje o języku JavaScript

  • Obiekt anchor [C|2|3|I]
  • Obiekt applet [C|3]
  • Obiekt area [C|3]
  • Obiekt Array [C|3|I]
  • Obiekt button [C|2|3|I]
  • Obiekt checkbox [C|2|3|I]
  • Obiekt combo [C|2|3|I]
  • Obiekt Date [C|2|3|I]
  • Obiekt document [C|2|3|I]
  • Obiekt FileUpload [C|3]
  • Obiekt form [C|2|3|I]
  • Obiekt frame [C|2|3|I]
  • Obiekt Fuction [C|3]
  • Obiekt hidden [C|2|3|I]
  • Obiekt history [C|2|3|I]
  • Obiekt Image [C|2|3|I]
  • Obiekt link [C|2|3|I]
  • Obiekt location [C|2|3|I]
  • Obiekt Math [C|2|3|I]
  • Obiekt mimeType [C|2|3|I]
  • Obiekt navigator [C|2|3|I]
  • Obiekt Option [C|3]
  • Obiekt password [C|2|3|I]
  • Obiekt plugin
  • Obiekt radio [C|2|3|I]
  • Obiekt reset [C|2|3|I]
  • Obiekt select [C|2|3]
  • Obiekt String [C|2|3|I]
  • Obiekt submit [C|2|3|I]
  • Obiekt text [C|2|3|I]
  • Obiekt textarea [C|2|3|I]
  • Obiekt window [C|2|3|I]
  • Funkcje niezależne, operatory, zmienne i literały

Dodatek C. Słownik

Dodatek D. Zawartość dyskietki

Skorowidz

Dodaj do koszyka JavaScript

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.