reklama - zainteresowany?

JavaScript od pierwszej linii kodu. B - Helion

JavaScript od pierwszej linii kodu. B
Autor: Laurence Lars Svekis, Maaike van Putten
ISBN: 978-83-8322-197-7
okładka: mi
Data wydania: 2022-12-01
Ksi─Ögarnia: Helion

Cena ksi─ů┼╝ki: 64,35 z┼é (poprzednio: 99,00 z┼é)
Oszczędzasz: 35% (-34,65 zł)

Dodaj do koszyka JavaScript od pierwszej linii kodu. B

Dodaj do koszyka JavaScript od pierwszej linii kodu. B

 

Osoby które kupowały "JavaScript od pierwszej linii kodu. B", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Ruby on Rails. ─ćwiczenia
  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Przyw├│dztwo w ┼Ťwiecie VUCA. Jak by─ç skutecznym liderem w niepewnym ┼Ťrodowisku
  • Scrum. O zwinnym zarz─ůdzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone

Dodaj do koszyka JavaScript od pierwszej linii kodu. B

Spis tre┼Ťci

JavaScript od pierwszej linii kodu. B┼éyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych -- spis tre┼Ťci

O autorach

O korektorze merytorycznym

Wprowadzenie

Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy z JavaScriptem

  • Dlaczego warto pozna─ç JavaScript?
  • Przygotowanie ┼Ťrodowiska pracy
    • Zintegrowane ┼Ťrodowisko programistyczne
    • Przegl─ůdarka WWW
    • Narz─Ödzia dodatkowe
    • Edytor typu online
  • Jak przegl─ůdarka WWW przetwarza kod JavaScriptu?
  • U┼╝ywanie konsoli przegl─ůdarki WWW
  • Dodawanie kodu JavaScript do strony internetowej
    • Osadzenie kodu JavaScript bezpo┼Ťrednio w HTML-u
    • Do┼é─ůczenie pliku zewn─Ötrznego do strony internetowej
  • Tworzenie kodu JavaScript
    • Formatowanie kodu
    • Komentarze w kodzie
    • Pobieranie danych wej┼Ťciowych
    • Losowo wybrane liczby
  • Projekt rozdzia┼éu
    • Tworzenie pliku HTML i do┼é─ůczonego w nim pliku JavaScript
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Podstawy JavaScriptu

  • Zmienne
    • Deklarowanie zmiennej
  • Proste typy danych
    • String
    • Number
    • BigInt
    • Boolean
    • Symbol
    • undefined
    • null
  • Analizowanie i modyfikowanie typów danych
    • Ustalenie typu zmiennej
    • Konwersja typów danych
  • Operatory
    • Operatory arytmetyczne
    • Operatory przypisania
    • Operatory porównania
    • Operatory logiczne
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Konwerter mil na kilometry
    • Kalkulator BMI
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdzia┼é 3. Wiele warto┼Ťci w JavaScripcie

  • Tablica i jej w┼éa┼Ťciwo┼Ťci
    • Tworzenie tablicy
    • Uzyskiwanie dost─Öpu do elementów tablicy
    • Nadpisywanie elementu
    • Wbudowana w┼éa┼Ťciwo┼Ť─ç length
  • Metody tablicy
    • Dodawanie i zast─Öpowanie elementów
    • Usuwanie elementu
    • Wyszukiwanie elementów
    • Sortowanie
    • Sortowanie w kolejno┼Ťci odwrotnej
  • Tablica wielowymiarowa
  • Obiekty w JavaScripcie
    • Uaktualnianie obiektu
  • Praca z obiektami i tablicami
    • Obiekt w obiekcie
    • Tablica w obiekcie
    • Obiekt w tablicy
    • Obiekt w tablicy w innym obiekcie
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Operacje na tablicy
    • Katalog produktów firmy
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Konstrukcje logiczne

  • Konstrukcje if i if-else
  • Konstrukcja else if
  • Operator trójargumentowy
  • Konstrukcja switch
    • Blok default w konstrukcji switch
    • ┼ü─ůczenie bloków case
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Gra w liczby
    • Gra w sprawdzanie imienia przyjaciela
    • Gra "kamie┼ä, papier, no┼╝yce"
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Pętle

  • P─Ötla while
  • P─Ötla do-while
  • P─Ötla for
  • P─Ötle zagnie┼╝d┼╝one
  • P─Ötle i tablice
    • P─Ötla for-of
  • P─Ötla i obiekt
    • P─Ötla for-in
    • Iteracja przez obiekt przez jego konwersj─Ö na tablic─Ö
  • S┼éowa kluczowe break i continue
    • Polecenie break
    • Polecenie continue
    • break, continue i p─Ötla zagnie┼╝d┼╝ona
    • break, continue i p─Ötle oznaczone etykietami
  • Projekt rozdzia┼éu
    • Tabliczka mno┼╝enia
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Funkcje

  • Podstawy dotycz─ůce funkcji
    • Wywo┼éywanie funkcji
    • Tworzenie funkcji
    • Nadawanie nazwy funkcjom
  • Parametry i argumenty
    • Parametry domy┼Ťlne lub nieodpowiednie
  • Specjalne funkcje i operatory
    • Funkcja strza┼éki
    • Operator rozwini─Öcia
    • Parametr resztowy
  • Warto┼Ť─ç zwrotna funkcji
    • Warto┼Ť─ç zwrotna funkcji strza┼éki
  • Zasi─Ög zmiennej w funkcji
    • Zmienna lokalna w funkcji
    • Zmienna globalna
    • Natychmiast wywo┼éywane wyra┼╝enie funkcji
  • Funkcja rekurencyjna
  • Funkcja zagnie┼╝d┼╝ona
  • Funkcja anonimowa
    • Wywo┼éanie zwrotne funkcji
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Utworzenie funkcji rekurencyjnej
    • Zdefiniowanie kolejno┼Ťci
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Klasy

  • Programowanie zorientowane obiektowo
  • Klasa i obiekt
  • Klasy
    • Konstruktor
    • Metody
    • W┼éa┼Ťciwo┼Ťci
  • Dziedziczenie
  • Prototypy
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Aplikacja monitorowania pracowników
    • Kalkulator ceny produktów
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Wbudowane metody JavaScriptu

  • Wprowadzenie do metod wbudowanych JavaScriptu
  • Metody globalne
    • Kodowanie i dekodowanie adresów URI
    • Przetwarzanie liczb
    • Wykonywanie kodu JavaScript za pomoc─ů eval()
  • Metody przeznaczone do pracy z tablic─ů
    • Wykonywanie pewnej akcji dla ka┼╝dego elementu tablicy
    • Filtrowanie tablicy
    • Sprawdzanie warunku dla wszystkich elementów
    • Zast─Öpowanie fragmentu tablicy innym fragmentem
    • Mapowanie warto┼Ťci tablicy
    • Wyszukiwanie ostatniego wyst─ůpienia w tablicy
  • Metody przeznaczone do pracy z ci─ůgiem tekstowym
    • ┼ü─ůczenie ci─ůgów tekstowych
    • Konwersja ci─ůgu tekstowego na tablic─Ö
    • Konwersja tablicy na ci─ůg tekstowy
    • Praca z indeksem i po┼éo┼╝eniem
    • Tworzenie podci─ůgu tekstowego
    • Zast─Öpowanie fragmentu ci─ůgu tekstowego
    • Ma┼ée i wielkie litery
    • Pocz─ůtek i koniec ci─ůgu tekstowego
  • Metody przeznaczone do pracy z liczbami
    • Sprawdzenie, czy warto┼Ť─ç (nie) jest liczb─ů
    • Sprawdzenie, czy warto┼Ť─ç jest sko┼äczona
    • Sprawdzenie, czy warto┼Ť─ç jest liczb─ů ca┼ékowit─ů
    • Okre┼Ťlanie liczby cyfr po przecinku
    • Okre┼Ťlanie dok┼éadno┼Ťci liczby
  • Metody matematyczne
    • Wyszukiwanie najmniejszej i najwi─Ökszej liczby
    • Pierwiastek kwadratowy i podniesienie do pot─Ögi
    • Konwersja liczby zmiennoprzecinkowej na ca┼ékowit─ů
    • Wyk┼éadnik i logarytm
  • Metody przeznaczone do pracy z dat─ů
    • Tworzenie daty
    • Metody umo┼╝liwiaj─ůce pobieranie i przypisywanie warto┼Ťci elementom daty
    • Przetwarzanie daty
    • Konwersja daty na posta─ç ci─ůgu tekstowego
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Szyfrowanie s┼éów
    • Licznik odliczaj─ůcy wstecz
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Obiektowy model dokumentu

  • Krótkie wprowadzenie do j─Özyka HTML
    • Element HTML-a
    • Atrybuty HTML-a
  • Model BOM
    • Obiekt history okna
    • Obiekt navigator w oknie przegl─ůdarki WWW
    • Obiekt location w oknie przegl─ůdarki WWW
  • Model DOM
    • W┼éa┼Ťciwo┼Ťci dodatkowe modelu DOM
    • Pobieranie elementów strony internetowej
  • Projekt rozdzia┼éu
    • Przeprowadzanie za pomoc─ů JavaScriptu operacji na elementach HTML-a
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Operacje dynamiczne na elementach modelu DOM

  • Podstawowe sposoby poruszania si─Ö po modelu DOM
    • Pobieranie elementu jako obiektu
  • Uzyskiwanie dost─Öpu do elementów modelu DOM
    • Uzyskiwanie dost─Öpu do elementu na podstawie identyfikatora
    • Uzyskanie dost─Öpu do elementu na podstawie nazwy znacznika
    • Uzyskanie dost─Öpu do elementu na podstawie nazwy klasy
    • Uzyskanie dost─Öpu do elementu na podstawie selektora CSS
  • Procedura obs┼éugi klikni─Öcia elementu
  • S┼éowo kluczowe this i model DOM
  • Przeprowadzanie operacji na stylu elementu
  • Zmiana klas elementu
    • Dodawanie klasy do elementu
    • Usuni─Öcie klas z elementu
    • Prze┼é─ůczanie klas
  • Operacje na atrybutach
  • Komponent nas┼éuchiwania zdarze┼ä elementu
  • Tworzenie nowego elementu
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Rozwijany komponent accordion
    • Interaktywny system g┼éosowania
    • Wisielec
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdzia┼é 11. Tre┼Ť─ç interaktywna i nas┼éuchiwanie zdarze┼ä

  • Wprowadzenie do tre┼Ťci interaktywnej
  • Okre┼Ťlanie zdarze┼ä
    • Okre┼Ťlanie zdarze┼ä za pomoc─ů kodu HTML
    • Okre┼Ťlanie zdarze┼ä za pomoc─ů JavaScriptu
    • Okre┼Ťlanie zdarze┼ä za pomoc─ů komponentu ich nas┼éuchiwania
  • Procedura obs┼éugi zdarze┼ä onload
  • Procedury obs┼éugi zdarze┼ä myszy
  • W┼éa┼Ťciwo┼Ť─ç target zdarzenia
  • Przep┼éyw zdarze┼ä modelu DOM
  • Zdarzenia onchange i onblur
  • Procedura obs┼éugi zdarze┼ä key
  • Przeci─ůganie i upuszczanie elementów
  • Wys┼éanie formularza HTML
  • Animowanie elementów
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Samodzielne utworzenie rozwi─ůzania w zakresie analityki
    • System oceny za pomoc─ů gwiazdek
    • ┼Üledzenie po┼éo┼╝enia myszy
    • Gra - klikanie elementu na czas
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Średniozaawansowany JavaScript

  • Wyra┼╝enia regularne
    • Okre┼Ťlanie wielu opcji dla s┼éów
    • Opcje znaków
    • Grupy
    • Praktyczne zastosowania wyra┼╝e┼ä regularnych
  • Funkcja i obiekt arguments
  • Hoisting w JavaScripcie
  • U┼╝ywanie trybu ┼Ťcis┼éego
  • Debugowanie
    • Punkt przerwania
    • Obs┼éuga b┼é─Ödów
  • Praca z ciasteczkami
  • Lokalny magazyn danych
  • JSON
    • Przetwarzanie danych JSON
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Wyodr─Öbnianie adresów e-mail
    • Weryfikacja formularza HTML
    • Prosty quiz matematyczny
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdzia┼é 13. Wspó┼ébie┼╝no┼Ť─ç

  • Wprowadzenie do wspó┼ébie┼╝no┼Ťci
  • Wywo┼éania zwrotne
  • Obietnice
  • S┼éowa kluczowe async i await
  • P─Ötla zdarze┼ä
    • Stos wywo┼éa┼ä i kolejka wywo┼éa┼ä zwrotnych
  • Projekt rozdzia┼éu
    • Sprawdzanie has┼éa
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdzia┼é 14. HTML5, p┼éótno i JavaScript

  • Wprowadzenie do j─Özyka HTML5 u┼╝ywanego razem z JavaScriptem
  • Odczytywanie plików lokalnych
    • Przekazywanie pliku
    • Odczytywanie plików
  • Pobieranie danych po┼éo┼╝enia za pomoc─ů geolokalizacji
  • P┼éótno HTML5
  • P┼éótno dynamiczne
    • Dodawanie linii i okr─Ögów
    • Dodawanie tekstu do p┼éótna
    • Dodawanie i przekazywanie obrazów na p┼éótnie
    • Dodawanie animacji na p┼éótnie
  • Rysowanie mysz─ů na p┼éótnie
  • Zapisywanie obrazów dynamicznych
  • Media na stronie
  • Kwestie dost─Öpno┼Ťci w HTML-u
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Utworzenie efektu z filmu "Matrix"
    • Zegar odliczaj─ůcy wstecz
    • Internetowa aplikacja graficzna
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Rozdział 15. Kolejne kroki

  • Biblioteki i frameworki
    • Biblioteki
    • Frameworki
  • Poznajemy backend
    • API
    • AJAX
    • Node.js
  • Kolejne kroki
  • Projekty rozdzia┼éu
    • Praca z danymi w formacie JSON
    • Projekt listy
  • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Podsumowanie

Dodatek . Rozwi─ůzania ─çwicze┼ä praktycznych i odpowiedzi do sprawdzianów

  • Rozdzia┼é 1. Rozpocz─Öcie pracy z JavaScriptem
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekt rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 2. Podstawy JavaScriptu
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 3. Wiele warto┼Ťci w JavaScripcie
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 4. Konstrukcje logiczne
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 5. P─Ötle
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekt rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 6. Funkcje
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 7. Klasy
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 8. Wbudowane metody JavaScriptu
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 9. Obiektowy model dokumentu
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekt rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 10. Operacje dynamiczne na elementach modelu DOM
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 11. Tre┼Ť─ç interaktywna i nas┼éuchiwanie zdarze┼ä
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 12. ┼Üredniozaawansowany JavaScript
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 13. Wspó┼ébie┼╝no┼Ť─ç
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekt rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 14. HTML5, p┼éótno i JavaScript
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci
  • Rozdzia┼é 15. Kolejne kroki
    • ─ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdzia┼éu
    • Sprawdzian umiej─Ötno┼Ťci

Skorowidz

Dodaj do koszyka JavaScript od pierwszej linii kodu. B

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale┼╝─ů do wydawnictwa Helion S.A.