reklama - zainteresowany?

JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II - Helion

JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II
ebook
Autor: Simon Timms
Tytuł oryginału: Mastering JavaScript Design Patterns, Second Edition
Tłumaczenie: Piotr Pilch
ISBN: 978-83-283-3195-2
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2017-05-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 30,19 zł (poprzednio: 53,91 zł)
Oszczędzasz: 44% (-23,72 zł)

Dodaj do koszyka JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II

Tagi: JavaScript - Programowanie

JavaScript przez mnóstwo lat był wykorzystywany głównie jako technika uzupełniania podstawowej funkcjonalności stron internetowych. Dziś to się zmienia: JavaScript należy do najpopularniejszych języków i jest wykorzystywany na wiele sposobów. Wzorce projektowe to jedna z ciekawszych możliwości: dzięki nim programista bierze pod uwagę sprawdzone rozwiązania.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób używających JavaScriptu, które chcą nauczyć się programowania obiektowego w tym języku, a także dobrze poznać standard ECMAScript 2015. Przedstawiono tu wzorce kreacyjne, strukturalne i operacyjne oraz metody ich stosowania. Przeanalizowano wzorce widoku modelu i wzorce do budowy aplikacji internetowych. Obszernie omówiono mikrousługi, a także wzorce do testowania kodu za pomocą atrap obiektów i środowisk atrap obiektów oraz techniki monkey patching. Opisano też kilka wzorców zaawansowanych, w tym wzorzec wprowadzania zależności i przetwarzania końcowego w czasie rzeczywistym.

Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:

  • czym są wzorce projektowe i jak należy organizować kod
  • poszczególne grupy wzorców projektowych i ich zastosowanie
  • programowanie funkcyjne i reaktywne
  • programowanie aspektowe
  • inne narzędzia zgodne ze standardem ECMAScript 2015/2016

Wzorce projektowe — niezbędne w przyborniku programisty!


Simon Timms — jest głównym projektantem oprogramowania w firmie Clear-Measure w Austin, w Teksasie. Jest ekspertem w dziedzinie technologii serwerowych .NET, interesuje się wizualizacjami i przetwarzaniem w chmurze. Angażuje się w rozwijanie metodyki DevOps. Często wypowiada się na jej temat w ramach grupy Calgary.Net, której jest przewodniczącym.

Dodaj do koszyka JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II", wybierały także:

  • JavaScript. Wyrażenia regularne dla programistów
  • Język TypeScript. Tajniki kodu. Wydanie II
  • D3.js w akcji
  • ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript
  • Tablice informatyczne. Node.js

Dodaj do koszyka JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II

Spis treści

JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II eBook -- spis treci

O autorze (11)

O recenzencie (12)

Przedmowa (13)

Rozdzia 1. Projektowanie dla przyjemnoci i zysku (17)

  • Droga do powstania jzyka JavaScript (17)
    • Pocztki (18)
    • Przerwa (21)
    • Pojawienie si aplikacji GMail (21)
    • Wszechobecno jzyka JavaScript (23)
  • Czym jest wzorzec projektowy? (25)
  • Antywzorce (28)
  • Podsumowanie (29)

CZʦ I. KLASYCZNE WZORCE PROJEKTOWE (31)

Rozdzia 2. Organizacja kodu (33)

  • Porcje kodu (33)
  • O co tak w ogóle chodzi z zasigiem globalnym? (35)
  • Obiekty w jzyku JavaScript (37)
  • Tworzenie prototypu (41)
  • Dziedziczenie (44)
  • Moduy (45)
  • Klasy i moduy standardu ECMAScript 2015 (49)
  • Najlepsze procedury i rozwizywanie problemów (50)
  • Podsumowanie (50)

Rozdzia 3. Wzorce kreacyjne (53)

  • Fabryka abstrakcyjna (54)
    • Implementacja (58)
  • Budowniczy (60)
    • Implementacja (61)
  • Metoda wytwórcza (63)
    • Implementacja (63)
  • Singleton (66)
    • Implementacja (67)
    • Mankamenty (68)
  • Prototyp (68)
    • Implementacja (69)
  • Wskazówki i zabiegi (70)
  • Podsumowanie (70)

Rozdzia 4. Wzorce strukturalne (73)

  • Adapter (73)
    • Implementacja (75)
  • Most (77)
    • Implementacja (78)
  • Kompozyt (81)
    • Przykad (82)
    • Implementacja (83)
  • Dekorator (85)
    • Implementacja (86)
  • Fasada (87)
    • Implementacja (87)
  • Pyek (89)
    • Implementacja (90)
  • Penomocnik (91)
    • Implementacja (92)
  • Rady i wskazówki (93)
  • Podsumowanie (94)

Rozdzia 5. Wzorce operacyjne (95)

  • acuch odpowiedzialnoci (96)
    • Implementacja (96)
  • Polecenie (100)
    • Komunikat polecenia (100)
    • Element wywoujcy (Invoker) (102)
    • Element odbierajcy (Receiver) (103)
  • Interpreter (103)
    • Przykad (104)
    • Implementacja (104)
  • Iterator (106)
    • Implementacja (106)
    • Iteratory standardu ECMAScript 2015 (107)
  • Mediator (108)
    • Implementacja (109)
  • Memento (110)
    • Implementacja (111)
  • Obserwator (113)
    • Implementacja (114)
  • Stan (116)
    • Implementacja (117)
  • Strategia (119)
    • Implementacja (121)
  • Metoda szablonowa (123)
    • Implementacja (124)
  • Odwiedzajcy (125)
  • Rady i wskazówki (129)
  • Podsumowanie (130)

CZʦ II. INNE WZORCE (131)

Rozdzia 6. Programowanie funkcyjne (133)

  • Funkcje w programowaniu funkcyjnym s pozbawione efektów ubocznych (134)
  • Przekazywanie funkcji (134)
    • Implementacja (136)
  • Filtry i potoki (138)
    • Implementacja (139)
  • Akumulatory (141)
    • Implementacja (142)
  • Zapamitywanie (142)
    • Implementacja (143)
  • Niezmienno (145)
  • "Leniwe" tworzenie instancji (146)
    • Implementacja (146)
  • Rady i wskazówki (148)
  • Podsumowanie (149)

Rozdzia 7. Programowanie reaktywne (151)

  • Zmiany stanu aplikacji (152)
  • Strumienie (152)
  • Filtrowanie strumieni (155)
  • Scalanie strumieni (157)
  • Strumienie powizane z multipleksowaniem (159)
  • Rady i wskazówki (160)
  • Podsumowanie (160)

Rozdzia 8. Wzorce aplikacji (161)

  • Najpierw troch historii (162)
  • Model View Controller (162)
    • Kod oparty na wzorcu MVC (167)
  • Model View Presenter (171)
    • Kod oparty na wzorcu MVP (172)
  • Model View ViewModel (174)
    • Kod oparty na wzorcu MVVM (176)
    • Lepszy sposób przenoszenia zmian midzy modelem i widokiem (177)
    • Obserwacja zmian widoku (179)
  • Rady i wskazówki (180)
  • Podsumowanie (180)

Rozdzia 9. Wzorce internetowe (181)

  • Wysyanie kodu JavaScript (181)
    • czenie plików (182)
    • Minifikacja (185)
    • Sieci CDN (186)
  • Dodatki (187)
    • Biblioteka jQuery (187)
    • Biblioteka d3 (189)
  • Jednoczesne realizowanie dwóch dziaa - wielowtkowo (192)
  • Wzorzec Wycznik (194)
    • Wycofanie (195)
    • Ograniczanie funkcjonalnoci aplikacji (196)
  • Wzorzec obiektów Promise (197)
  • Rady i wskazówki (199)
  • Podsumowanie (200)

Rozdzia 10. Wzorce przesyania komunikatów (201)

  • Czym w ogóle jest komunikat? (202)
    • Polecenia (203)
    • Zdarzenia (204)
  • danie-odpowied (206)
  • Publikowanie-subskrybowanie (209)
    • Rozprzestrzenianie (212)
  • Kolejki utraconych wiadomoci (215)
    • Ponawianie komunikatu (216)
    • Potoki i filtry (217)
    • Tworzenie wersji komunikatów (218)
  • Rady i wskazówki (219)
  • Podsumowanie (220)

Rozdzia 11. Mikrousugi (221)

  • Fasada (223)
  • Selektor usugi (224)
  • Usugi agregujce (225)
  • Potok (226)
  • Aktualizator komunikatów (227)
  • Wzorce niepowodze (229)
    • Ograniczanie funkcjonalnoci usugi (229)
    • Magazyn komunikatów (229)
    • Ponawianie komunikatów (230)
    • Idempotentno obsugi komunikatów (231)
  • Rady i wskazówki (231)
  • Podsumowanie (232)

Rozdzia 12. Wzorce uywane do testowania (233)

  • Piramida testowania (234)
  • Testowanie po troch za pomoc testów jednostkowych (234)
  • Technika Arrange-Act-Assert (236)
    • Asercja (237)
  • Obiekty faszywe (237)
  • Szpiedzy testów (239)
  • Elementy zastpcze (240)
  • Atrapa obiektu (242)
  • Technika monkey patching (243)
  • Interakcja z interfejsem uytkownika (243)
    • Testowanie przy uyciu przegldarki (243)
    • Oszukiwanie modelu DOM (244)
    • Opakowywanie operacji modyfikowania (245)
  • Rady i wskazówki (246)
  • Podsumowanie (247)

Rozdzia 13. Wzorce zaawansowane (249)

  • Wprowadzanie zalenoci (249)
  • Przetwarzanie kocowe w czasie rzeczywistym (253)
  • Programowanie aspektowe (255)
  • Kody mixin (257)
  • Makra (258)
  • Rady i wskazówki (260)
  • Podsumowanie (260)

Rozdzia 14. ECMAScript 2015/2016 - obecne rozwizania (261)

  • TypeScript (261)
    • Dekoratory (262)
    • Sowa kluczowe async i await (263)
    • Typowanie (264)
  • BabelJS (265)
    • Klasy (267)
    • Parametry domylne (269)
    • Literay szablonu (270)
    • Powizania bloków za pomoc sowa kluczowego let (271)
    • rodowisko produkcyjne (272)
  • Rady i wskazówki (272)
  • Podsumowanie (272)

Skorowidz (275)

Dodaj do koszyka JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2021 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.