reklama - zainteresowany?

JavaScript. Wzorce - Helion

JavaScript. Wzorce
ebook
Autor: Stoyan Stefanov
Tytuł oryginału: JavaScript Patterns
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 978-83-246-5034-7
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2012-04-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,25 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,75 zł)

Dodaj do koszyka JavaScript. Wzorce

Tagi: JavaScript - Programowanie | secret-sale

Twórz lepszy kod JavaScript!

Jakie jest najlepsze podejście do tworzenia aplikacji w języku JavaScript? Z tą książką, zawierającą najlepsze praktyki i wiele wzorców kodowania, znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Jeśli jesteś doświadczonym programistą szukającym sposobów rozwiązania problemów związanych z obiektami, funkcjami, dziedziczeniem i innymi aspektami języka, przedstawione tu abstrakcje i szablony sprawdzą się idealnie.

Książka napisana przez eksperta języka JavaScript Stoyana Stefanova - starszego inżyniera Yahoo! i architekta narzędzia do optymalizacji stron WWW YSlow 2.0 - zawiera wiele praktycznych wskazówek w zakresie implementacji opisywanych wzorców, a także kilka całościowych przykładów. Znajdziesz w niej również opis wielu antywzorców, czyli podejść, które tak naprawdę powodują więcej problemów, niż są tego warte.

Dowiedz się, jak:

  • tworzyć łatwy w utrzymaniu kod
  • wybierać właściwe nazwy dla zmiennych, metod i funkcji
  • wykorzystać klasyczne wzorce programowania
  • skorzystać ze wzorców specyficznych dla środowiska przeglądarki internetowej

Poznaj tajniki tworzenia łatwego w utrzymaniu kodu źródłowego!


Dodaj do koszyka JavaScript. Wzorce

 

Osoby które kupowały "JavaScript. Wzorce", wybierały także:

  • Matematyka dla programistów JavaScript
  • Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
  • D3.js w akcji
  • Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano
  • Tablice informatyczne. Node.js

Dodaj do koszyka JavaScript. Wzorce

Spis treści

JavaScript. Wzorce eBook -- spis treści

Wstęp (11)

1. Wprowadzenie (15)

  • Wzorce (15)
  • JavaScript - podstawowe cechy (16)
    • Zorientowany obiektowo (16)
    • Brak klas (17)
    • Prototypy (18)
    • Środowisko (18)
  • ECMAScript 5 (18)
    • Narzędzie JSLint (19)
    • Konsola (20)

2. Podstawy (21)

  • Tworzenie kodu łatwego w konserwacji (21)
  • Minimalizacja liczby zmiennych globalnych (22)
    • Problem ze zmiennymi globalnymi (22)
    • Efekty uboczne pominięcia var (24)
    • Dostęp do obiektu globalnego (25)
    • Wzorzec pojedynczego var (25)
    • Przenoszenie deklaracji - problem rozrzuconych deklaracji var (26)
  • Pętle for (27)
  • Pętle for-in (29)
  • Modyfikacja wbudowanych prototypów (31)
  • Wzorzec konstrukcji switch (31)
  • Unikanie niejawnego rzutowania (32)
  • Unikanie eval() (32)
  • Konwertowanie liczb funkcją parseInt() (34)
  • Konwencje dotyczące kodu (34)
    • Wcięcia (35)
    • Nawiasy klamrowe (35)
    • Położenie nawiasu otwierającego (36)
    • Białe spacje (37)
  • Konwencje nazewnictwa (38)
    • Konstruktory pisane od wielkiej litery (38)
    • Oddzielanie wyrazów (39)
    • Inne wzorce nazewnictwa (39)
  • Pisanie komentarzy (40)
  • Pisanie dokumentacji interfejsów programistycznych (41)
    • Przykład dokumentacji YUIDoc (42)
  • Pisanie w sposób ułatwiający czytanie (44)
  • Ocenianie kodu przez innych członków zespołu (45)
  • Minifikowanie kodu tylko w systemie produkcyjnym (46)
  • Uruchamiaj narzędzie JSLint (47)
  • Podsumowanie (47)

3. Literały i konstruktory (49)

  • Literał obiektu (49)
    • Składnia literału obiektowego (50)
    • Obiekty z konstruktora (51)
    • Pułapka konstruktora Object (51)
  • Własne funkcje konstruujące (52)
    • Wartość zwracana przez konstruktor (53)
  • Wzorce wymuszania użycia new (54)
    • Konwencja nazewnictwa (54)
    • Użycie that (54)
    • Samowywołujący się konstruktor (55)
  • Literał tablicy (56)
    • Składnia literału tablicy (56)
    • Pułapka konstruktora Array (56)
    • Sprawdzanie, czy obiekt jest tablicą (57)
  • JSON (58)
    • Korzystanie z formatu JSON (58)
  • Literał wyrażenia regularnego (59)
    • Składnia literałowego wyrażenia regularnego (60)
  • Otoczki typów prostych (61)
  • Obiekty błędów (62)
  • Podsumowanie (63)

4. Funkcje (65)

  • Informacje ogólne (65)
    • Stosowana terminologia (66)
    • Deklaracje kontra wyrażenia - nazwy i przenoszenie na początek (67)
    • Właściwość name funkcji (68)
    • Przenoszenie deklaracji funkcji (68)
  • Wzorzec wywołania zwrotnego (70)
    • Przykład wywołania zwrotnego (70)
    • Wywołania zwrotne a zakres zmiennych (72)
    • Funkcje obsługi zdarzeń asynchronicznych (73)
    • Funkcje czasowe (73)
    • Wywołania zwrotne w bibliotekach (74)
  • Zwracanie funkcji (74)
  • Samodefiniujące się funkcje (75)
  • Funkcje natychmiastowe (76)
    • Parametry funkcji natychmiastowych (77)
    • Wartości zwracane przez funkcje natychmiastowe (77)
    • Zalety i zastosowanie (79)
  • Natychmiastowa inicjalizacja obiektu (79)
  • Usuwanie warunkowych wersji kodu (80)
  • Właściwości funkcji - wzorzec zapamiętywania (82)
  • Obiekty konfiguracyjne (83)
  • Rozwijanie funkcji (84)
    • Aplikacja funkcji (84)
    • Aplikacja częściowa (85)
    • Rozwijanie funkcji (87)
    • Kiedy używać aplikacji częściowej (89)
  • Podsumowanie (89)

5. Wzorce tworzenia obiektów (91)

  • Wzorzec przestrzeni nazw (91)
    • Funkcja przestrzeni nazw ogólnego stosowania (92)
  • Deklarowanie zależności (94)
  • Metody i właściwości prywatne (95)
    • Składowe prywatne (96)
    • Metody uprzywilejowane (96)
    • Problemy z prywatnością (96)
    • Literały obiektów a prywatność (98)
    • Prototypy a prywatność (98)
    • Udostępnianie funkcji prywatnych jako metod publicznych (99)
  • Wzorzec modułu (100)
    • Odkrywczy wzorzec modułu (102)
    • Moduły, które tworzą konstruktory (102)
    • Import zmiennych globalnych do modułu (103)
  • Wzorzec piaskownicy (103)
    • Globalny konstruktor (104)
    • Dodawanie modułów (105)
    • Implementacja konstruktora (106)
  • Składowe statyczne (107)
    • Publiczne składowe statyczne (107)
    • Prywatne składowe statyczne (109)
  • Stałe obiektów (110)
  • Wzorzec łańcucha wywołań (112)
    • Wady i zalety wzorca łańcucha wywołań (112)
  • Metoda method() (113)
  • Podsumowanie (114)

6. Wzorce wielokrotnego użycia kodu (115)

  • Klasyczne i nowoczesne wzorce dziedziczenia (115)
  • Oczekiwane wyniki w przypadku stosowania wzorca klasycznego (116)
  • Pierwszy wzorzec klasyczny - wzorzec domyślny (117)
    • Podążanie wzdłuż łańcucha prototypów (117)
    • Wady wzorca numer jeden (119)
  • Drugi wzorzec klasyczny - pożyczanie konstruktora (119)
    • Łańcuch prototypów (120)
    • Dziedziczenie wielobazowe przy użyciu pożyczania konstruktorów (121)
    • Zalety i wady wzorca pożyczania konstruktora (122)
  • Trzeci wzorzec klasyczny - pożyczanie i ustawianie prototypu (122)
  • Czwarty wzorzec klasyczny - współdzielenie prototypu (123)
  • Piąty wzorzec klasyczny - konstruktor tymczasowy (124)
    • Zapamiętywanie klasy nadrzędnej (125)
    • Czyszczenie referencji na konstruktor (125)
  • Podejście klasowe (126)
  • Dziedziczenie prototypowe (129)
    • Dyskusja (129)
    • Dodatki do standardu ECMAScript 5 (130)
  • Dziedziczenie przez kopiowanie właściwości (131)
  • Wzorzec wmieszania (132)
  • Pożyczanie metod (133)
    • Przykład - pożyczenie metody od obiektu Array (134)
    • Pożyczenie i przypisanie (134)
    • Metoda Function.prototype.bind() (135)
  • Podsumowanie (136)

7. Wzorce projektowe (137)

  • Singleton (137)
    • Użycie słowa kluczowego new (138)
    • Instancja we właściwości statycznej (139)
    • Instancja w domknięciu (139)
  • Fabryka (141)
    • Wbudowane fabryki obiektów (143)
  • Iterator (143)
  • Dekorator (145)
    • Sposób użycia (145)
    • Implementacja (146)
    • Implementacja wykorzystująca listę (148)
  • Strategia (149)
    • Przykład walidacji danych (150)
  • Fasada (152)
  • Pośrednik (153)
    • Przykład (153)
    • Pośrednik jako pamięć podręczna (159)
  • Mediator (160)
    • Przykład mediatora (160)
  • Obserwator (163)
    • Pierwszy przykład - subskrypcja magazynu (163)
    • Drugi przykład - gra w naciskanie klawiszy (166)
  • Podsumowanie (169)

8. DOM i wzorce dotyczące przeglądarek (171)

  • Podział zadań (171)
  • Skrypty wykorzystujące DOM (172)
    • Dostęp do DOM (173)
    • Modyfikacja DOM (174)
  • Zdarzenia (175)
    • Obsługa zdarzeń (175)
    • Delegacja zdarzeń (177)
  • Długo działające skrypty (178)
    • Funkcja setTimeout() (178)
    • Skrypty obliczeniowe (179)
  • Komunikacja z serwerem (179)
    • Obiekt XMLHttpRequest (180)
    • JSONP (181)
    • Ramki i wywołania jako obrazy (184)
  • Serwowanie kodu JavaScript klientom (184)
    • Łączenie skryptów (184)
    • Minifikacja i kompresja (185)
    • Nagłówek Expires (185)
    • Wykorzystanie CDN (186)
  • Strategie wczytywania skryptów (186)
    • Lokalizacja elementu <script> (187)
    • Wysyłanie pliku HTML fragmentami (188)
    • Dynamiczne elementy <script> zapewniające nieblokujące pobieranie (189)
    • Wczytywanie leniwe (190)
    • Wczytywanie na żądanie (191)
    • Wstępne wczytywanie kodu JavaScript (192)
  • Podsumowanie (194)

Skorowidz (195)

Dodaj do koszyka JavaScript. Wzorce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.