reklama - zainteresowany?

JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe - Helion

JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe
ebook
Autor: Tomasz Sochacki
ISBN: 978-83-283-7319-8
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 26,95 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-22,05 zł)

Dodaj do koszyka JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe

Tagi: Inne - Programowanie | JavaScript - Programowanie

Poznaj czysty JavaScript

JavaScript jest niezwykle uniwersalnym językiem programowania. Idealnie sprawdza się na przykład w projektowaniu wszelkiego rodzaju aplikacji internetowych - od działających pod przeglądarkami, przez te pisane na urządzenia mobilne, po aplikacje, które obsługują smart TV i inne inteligentne urządzenia domowe. W związku z tym wokół JavaScriptu powstał cały ekosystem narzędzi wspomagających i rozszerzających możliwości tego języka. Wystarczy wspomnieć platformę programistyczną Electron, pozwalającą tworzyć aplikacje imitujące oprogramowanie desktopowe, popularny wśród developerów edytor kodu Visual Studio Code, a także rozmaite frameworki i biblioteki ułatwiające codzienną pracę programistom JavaScriptu

Nim jednak zaczniesz zaprzyjaźniać się z ekosystemem tego języka, warto, byś poświęcił nieco uwagi tzw. czystemu JavaScriptowi. Świetną okazją do tego będzie praca z tą książką, dzięki której nauczysz się tworzyć różnego rodzaju aplikacje internetowe z wykorzystaniem natywnych mechanizmów i możliwości języka JavaScript. Wraz z podręcznikiem

JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe:

  • Poznasz podstawy pracy z HTML i modelami obiektowymi dokumentów (DOM)
  • Nauczysz się obsługi zdarzeń w JavaScripcie
  • Opanujesz najważniejsze umiejętności potrzebne do połączenia JavaScriptu z CSS
  • Dowiesz się, czym jest asynchroniczny JS
  • Zdobędziesz wiedzę, dzięki której zaimplementujesz swoje projekty w internecie

Dodaj do koszyka JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe

 

Osoby które kupowały "JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe", wybierały także:

  • Debugging Teams. Przez współpracę do lepszej produktywności
  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Tao mikrousług. Projektowanie i wdrażanie
  • Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych
  • Architektura ewolucyjna. Projektowanie oprogramowania i wsparcie zmian

Dodaj do koszyka JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe

Spis treści

JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe eBook -- spis treci


Rozdzia 1. Wstp 7

  • W wiecie wielu przegldarek 8
  • Nie tylko przegldarki internetowe 8
  • Czym bdziemy si zajmowa w tej ksice? 9
  • Narzdzia do pracy z ksik 10
  • Edytory online do pracy z ksik 11

Rozdzia 2. Podstawy HTML i DOM 13

  • Czym s HTML i DOM? 13
  • Podstawowa struktura strony internetowej 15
  • Zaczynamy prac ze znacznikami HTML 16
  • Wczytywanie skryptów JavaScript 18
  • Narzdzia deweloperskie w przegldarce internetowej 21

Rozdzia 3. Podstawy pracy z elementami DOM 27

  • Pobieranie referencji do elementów DOM 27
    • Kolekcje referencji do elementów DOM 29
    • Inne sposoby pobierania kolekcji referencji 33
    • Wielokrotne wykorzystanie metod querySelector i querySelectorAll 34
  • Pobieranie wartoci tekstowych elementów 35
    • Tworzenie elementów DOM 37
    • Ustawienie i edycja atrybutów elementów DOM 39
    • Aktualizacja drzewa DOM o nowe elementy 41
    • Tworzenie wielu elementów jednoczenie 44
    • Usuwanie elementów DOM 46
    • Filtrowanie elementów DOM 48

Rozdzia 4. Obsuga zdarze 51

  • Rejestrowanie zdarze 51
  • Obiekt event funkcji obsugi zdarze 55
  • Delegowanie zdarze 57
  • Moment wczytania i penego zaadowania strony 58
  • Wyczenie domylnych akcji przegldarki 60
  • Wybrane zdarzenia ruchu i klikni myszy 62
  • Obsuga zdarze klawiatury 65
  • Dynamiczne tworzenie obrazków 68
  • Wykrywanie poczenia z internetem 69
  • Kontrolowane wywoywanie zdarze za uytkownika 70
  • Dodawanie obsugi zdarze dla elementów tworzonych dynamicznie 70
  • Propagacja zdarze i wiadome jej wyczanie 73
  • Obiekt target oraz currentTarget 76

Rozdzia 5. JavaScript i CSS 79

  • Ustawianie stylów z poziomu JavaScriptu 79
  • Dynamiczne dodawanie i usuwanie klas CSS 81
  • Dynamiczne podmienianie klas CSS 84
  • Refaktoring przykadowej aplikacji 86
  • Odczytywanie stylów CSS 88
  • Okrelanie pozycji elementu na stronie 90
  • Przewijanie ekranu do wskazanego elementu 92
  • Szeroko i wysoko okna przegldarki 94
  • Dynamiczna zmiana parametrów media query 97

Rozdzia 6. Podstawowe metody i obiekty globalne w przegldarce internetowej 99

  • Natywne okna dialogowe 99
  • Kodowanie i dekodowanie znaków 103
  • Praca z formatem JSON 105
  • Funkcja setTimeout 109
  • Wywoania cykliczne setInterval 113
  • Obiekt location - podstawowe informacje o adresie strony 114
    • Analiza adresu URL 115
    • Modyfikacje adresu URL 117
    • Modyfikacja adresu URL bez przeadowania strony 118
    • Wykrycie momentu opuszczenia strony 119
  • Lokalne przechowywanie danych w przegldarce przy uyciu cookies 120
    • Nagówki cookies 120
    • Co zawieraj cookies? 121
    • Ograniczenia i zagroenia stosowania wpisów cookies 122
    • Tworzenie i edycja cookies 124
    • Odczytywanie i usuwanie cookies 127
  • Pami lokalna localStorage oraz sessionStorage 129
  • Obiekt navigator 130

Rozdzia 7. Asynchroniczny JavaScript 135

  • Asynchroniczno i obiekt Promise 135
  • Tworzenie obietnic 136
  • Wykorzystanie funkcji zwracajcych obietnic 137
  • Praca z obietnicami przy uyciu skadni async/await 139
  • Obsuga bdów w pracy z obietnicami 141
  • Wielokrotne wywoania then i catch 142
    • Przykad 1. - koszyk z zakupami uytkownika 144
    • Przykad 2. - praca z kamer uytkownika 146
  • Praca z wieloma obietnicami jednoczenie 149
  • Technologia Ajax 151
  • Przykadowe API dostpne publicznie 154
  • Ajax i metoda fetch 155
  • Technologia Ajax z bibliotek axios 157
  • Technologia Ajax i obiekt XMLHttpRequest 160

Rozdzia 8. Formularze internetowe 165

  • Podstawowe informacje o formularzach 165
  • Elementy stosowane w formularzach 166
    • Pola tekstowe 166
    • Pola typu radio i checkbox 168
    • Pola typu select 170
    • Dodawanie plików 171
    • Inne typy pól formularza 173
    • Elementy do wysyania formularza 174
    • Etykiety pól formularza 174
  • Zdarzenia wystpujce w formularzach 174
    • Zdarzenia blur, input oraz change 175
    • Zdarzenia submit i reset 177
  • Format danych wprowadzanych w polach formularza 178
  • Walidacja formularzy 179
  • Ustawianie stanu focus dla pól formularza 183
  • Tworzymy formularz wniosku kredytowego 184

Podsumowanie 195

Dodaj do koszyka JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2021 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.