reklama - zainteresowany?

JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe - Helion

JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe
Autor: Tomasz Sochacki
ISBN: 978-83-283-5638-2
stron: 200, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2020-09-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,40 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-19,60 zł)

Dodaj do koszyka JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe

Tagi: Inne - Programowanie | JavaScript - Programowanie

Poznaj czysty JavaScript

JavaScript jest niezwykle uniwersalnym jÄ™zykiem programowania. Idealnie sprawdza siÄ™ na przykÅ‚ad w projektowaniu wszelkiego rodzaju aplikacji internetowych - od dziaÅ‚ajÄ…cych pod przeglÄ…darkami, przez te pisane na urzÄ…dzenia mobilne, po aplikacje, które obsÅ‚ugujÄ… smart TV i inne inteligentne urzÄ…dzenia domowe. W zwiÄ…zku z tym wokóÅ‚ JavaScriptu powstaÅ‚ caÅ‚y ekosystem narzÄ™dzi wspomagajÄ…cych i rozszerzajÄ…cych możliwoÅ›ci tego jÄ™zyka. Wystarczy wspomnieć platformÄ™ programistycznÄ… Electron, pozwalajÄ…cÄ… tworzyć aplikacje imitujÄ…ce oprogramowanie desktopowe, popularny wÅ›ród developerów edytor kodu Visual Studio Code, a także rozmaite frameworki i biblioteki uÅ‚atwiajÄ…ce codziennÄ… pracÄ™ programistom JavaScriptu

Nim jednak zaczniesz zaprzyjaźniać siÄ™ z ekosystemem tego jÄ™zyka, warto, byÅ› poÅ›wiÄ™ciÅ‚ nieco uwagi tzw. czystemu JavaScriptowi. ÅšwietnÄ… okazjÄ… do tego bÄ™dzie praca z tÄ… książkÄ…, dziÄ™ki której nauczysz siÄ™ tworzyć różnego rodzaju aplikacje internetowe z wykorzystaniem natywnych mechanizmów i możliwoÅ›ci jÄ™zyka JavaScript. Wraz z podrÄ™cznikiem

JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe:

  • Poznasz podstawy pracy z HTML i modelami obiektowymi dokumentów (DOM)
  • Nauczysz siÄ™ obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ w JavaScripcie
  • Opanujesz najważniejsze umiejÄ™tnoÅ›ci potrzebne do poÅ‚Ä…czenia JavaScriptu z CSS
  • Dowiesz siÄ™, czym jest asynchroniczny JS
  • ZdobÄ™dziesz wiedzÄ™, dziÄ™ki której zaimplementujesz swoje projekty w internecie

Dodaj do koszyka JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe

 

Osoby które kupowały "JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe

Spis treści

JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe -- spis treści


Rozdział 1. Wstęp 7

  • W Å›wiecie wielu przeglÄ…darek 8
  • Nie tylko przeglÄ…darki internetowe 8
  • Czym bÄ™dziemy siÄ™ zajmować w tej książce? 9
  • NarzÄ™dzia do pracy z książkÄ… 10
  • Edytory online do pracy z książkÄ… 11

Rozdział 2. Podstawy HTML i DOM 13

  • Czym sÄ… HTML i DOM? 13
  • Podstawowa struktura strony internetowej 15
  • Zaczynamy pracÄ™ ze znacznikami HTML 16
  • Wczytywanie skryptów JavaScript 18
  • NarzÄ™dzia deweloperskie w przeglÄ…darce internetowej 21

Rozdział 3. Podstawy pracy z elementami DOM 27

  • Pobieranie referencji do elementów DOM 27
    • Kolekcje referencji do elementów DOM 29
    • Inne sposoby pobierania kolekcji referencji 33
    • Wielokrotne wykorzystanie metod querySelector i querySelectorAll 34
  • Pobieranie wartoÅ›ci tekstowych elementów 35
    • Tworzenie elementów DOM 37
    • Ustawienie i edycja atrybutów elementów DOM 39
    • Aktualizacja drzewa DOM o nowe elementy 41
    • Tworzenie wielu elementów jednoczeÅ›nie 44
    • Usuwanie elementów DOM 46
    • Filtrowanie elementów DOM 48

Rozdział 4. Obsługa zdarzeń 51

  • Rejestrowanie zdarzeÅ„ 51
  • Obiekt event funkcji obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ 55
  • Delegowanie zdarzeÅ„ 57
  • Moment wczytania i peÅ‚nego zaÅ‚adowania strony 58
  • WyÅ‚Ä…czenie domyÅ›lnych akcji przeglÄ…darki 60
  • Wybrane zdarzenia ruchu i kliknięć myszy 62
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ klawiatury 65
  • Dynamiczne tworzenie obrazków 68
  • Wykrywanie poÅ‚Ä…czenia z internetem 69
  • Kontrolowane wywoÅ‚ywanie zdarzeÅ„ za użytkownika 70
  • Dodawanie obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ dla elementów tworzonych dynamicznie 70
  • Propagacja zdarzeÅ„ i Å›wiadome jej wyÅ‚Ä…czanie 73
  • Obiekt target oraz currentTarget 76

Rozdział 5. JavaScript i CSS 79

  • Ustawianie stylów z poziomu JavaScriptu 79
  • Dynamiczne dodawanie i usuwanie klas CSS 81
  • Dynamiczne podmienianie klas CSS 84
  • Refaktoring przykÅ‚adowej aplikacji 86
  • Odczytywanie stylów CSS 88
  • OkreÅ›lanie pozycji elementu na stronie 90
  • Przewijanie ekranu do wskazanego elementu 92
  • Szerokość i wysokość okna przeglÄ…darki 94
  • Dynamiczna zmiana parametrów media query 97

Rozdział 6. Podstawowe metody i obiekty globalne w przeglądarce internetowej 99

  • Natywne okna dialogowe 99
  • Kodowanie i dekodowanie znaków 103
  • Praca z formatem JSON 105
  • Funkcja setTimeout 109
  • WywoÅ‚ania cykliczne setInterval 113
  • Obiekt location - podstawowe informacje o adresie strony 114
    • Analiza adresu URL 115
    • Modyfikacje adresu URL 117
    • Modyfikacja adresu URL bez przeÅ‚adowania strony 118
    • Wykrycie momentu opuszczenia strony 119
  • Lokalne przechowywanie danych w przeglÄ…darce przy użyciu cookies 120
    • NagÅ‚ówki cookies 120
    • Co zawierajÄ… cookies? 121
    • Ograniczenia i zagrożenia stosowania wpisów cookies 122
    • Tworzenie i edycja cookies 124
    • Odczytywanie i usuwanie cookies 127
  • Pamięć lokalna localStorage oraz sessionStorage 129
  • Obiekt navigator 130

Rozdział 7. Asynchroniczny JavaScript 135

  • Asynchroniczność i obiekt Promise 135
  • Tworzenie obietnic 136
  • Wykorzystanie funkcji zwracajÄ…cych obietnicÄ™ 137
  • Praca z obietnicami przy użyciu skÅ‚adni async/await 139
  • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów w pracy z obietnicami 141
  • Wielokrotne wywoÅ‚ania then i catch 142
    • PrzykÅ‚ad 1. - koszyk z zakupami użytkownika 144
    • PrzykÅ‚ad 2. - praca z kamerÄ… użytkownika 146
  • Praca z wieloma obietnicami jednoczeÅ›nie 149
  • Technologia Ajax 151
  • PrzykÅ‚adowe API dostÄ™pne publicznie 154
  • Ajax i metoda fetch 155
  • Technologia Ajax z bibliotekÄ… axios 157
  • Technologia Ajax i obiekt XMLHttpRequest 160

Rozdział 8. Formularze internetowe 165

  • Podstawowe informacje o formularzach 165
  • Elementy stosowane w formularzach 166
    • Pola tekstowe 166
    • Pola typu radio i checkbox 168
    • Pola typu select 170
    • Dodawanie plików 171
    • Inne typy pól formularza 173
    • Elementy do wysyÅ‚ania formularza 174
    • Etykiety pól formularza 174
  • Zdarzenia wystÄ™pujÄ…ce w formularzach 174
    • Zdarzenia blur, input oraz change 175
    • Zdarzenia submit i reset 177
  • Format danych wprowadzanych w polach formularza 178
  • Walidacja formularzy 179
  • Ustawianie stanu focus dla pól formularza 183
  • Tworzymy formularz wniosku kredytowego 184

Podsumowanie 195

Dodaj do koszyka JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.