JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe - Helion
ISBN: 978-83-283-5638-2
stron: 200, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2020-09-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 31,85 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-17,15 zł)
Poznaj czysty JavaScript
JavaScript jest niezwykle uniwersalnym jÄ™zykiem programowania. Idealnie sprawdza siÄ™ na przykÅ‚ad w projektowaniu wszelkiego rodzaju aplikacji internetowych - od dziaÅ‚ajÄ…cych pod przeglÄ…darkami, przez te pisane na urzÄ…dzenia mobilne, po aplikacje, które obsÅ‚ugujÄ… smart TV i inne inteligentne urzÄ…dzenia domowe. W zwiÄ…zku z tym wokóÅ‚ JavaScriptu powstaÅ‚ caÅ‚y ekosystem narzÄ™dzi wspomagajÄ…cych i rozszerzajÄ…cych możliwoÅ›ci tego jÄ™zyka. Wystarczy wspomnieć platformÄ™ programistycznÄ… Electron, pozwalajÄ…cÄ… tworzyć aplikacje imitujÄ…ce oprogramowanie desktopowe, popularny wÅ›ród developerów edytor kodu Visual Studio Code, a także rozmaite frameworki i biblioteki uÅ‚atwiajÄ…ce codziennÄ… pracÄ™ programistom JavaScriptu
Nim jednak zaczniesz zaprzyjaźniać siÄ™ z ekosystemem tego jÄ™zyka, warto, byÅ› poÅ›wiÄ™ciÅ‚ nieco uwagi tzw. czystemu JavaScriptowi. ÅšwietnÄ… okazjÄ… do tego bÄ™dzie praca z tÄ… książkÄ…, dziÄ™ki której nauczysz siÄ™ tworzyć różnego rodzaju aplikacje internetowe z wykorzystaniem natywnych mechanizmów i możliwoÅ›ci jÄ™zyka JavaScript. Wraz z podrÄ™cznikiem
JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe:
- Poznasz podstawy pracy z HTML i modelami obiektowymi dokumentów (DOM)
- Nauczysz się obsługi zdarzeń w JavaScripcie
- Opanujesz najważniejsze umiejętności potrzebne do połączenia JavaScriptu z CSS
- Dowiesz siÄ™, czym jest asynchroniczny JS
- ZdobÄ™dziesz wiedzÄ™, dziÄ™ki której zaimplementujesz swoje projekty w internecie
Osoby które kupowały "JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe", wybierały także:
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
- GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych 154,58 zł, (55,65 zł -64%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie 39,21 zł, (14,90 zł -62%)
Spis treści
JavaScript. Interaktywne aplikacje webowe -- spis treści
Rozdział 1. Wstęp 7
- W świecie wielu przeglądarek 8
- Nie tylko przeglÄ…darki internetowe 8
- Czym będziemy się zajmować w tej książce? 9
- Narzędzia do pracy z książką 10
- Edytory online do pracy z książką 11
Rozdział 2. Podstawy HTML i DOM 13
- Czym sÄ… HTML i DOM? 13
- Podstawowa struktura strony internetowej 15
- Zaczynamy pracÄ™ ze znacznikami HTML 16
- Wczytywanie skryptów JavaScript 18
- Narzędzia deweloperskie w przeglądarce internetowej 21
Rozdział 3. Podstawy pracy z elementami DOM 27
- Pobieranie referencji do elementów DOM 27
- Kolekcje referencji do elementów DOM 29
- Inne sposoby pobierania kolekcji referencji 33
- Wielokrotne wykorzystanie metod querySelector i querySelectorAll 34
- Pobieranie wartoÅ›ci tekstowych elementów 35
- Tworzenie elementów DOM 37
- Ustawienie i edycja atrybutów elementów DOM 39
- Aktualizacja drzewa DOM o nowe elementy 41
- Tworzenie wielu elementów jednoczeÅ›nie 44
- Usuwanie elementów DOM 46
- Filtrowanie elementów DOM 48
Rozdział 4. Obsługa zdarzeń 51
- Rejestrowanie zdarzeń 51
- Obiekt event funkcji obsługi zdarzeń 55
- Delegowanie zdarzeń 57
- Moment wczytania i pełnego załadowania strony 58
- Wyłączenie domyślnych akcji przeglądarki 60
- Wybrane zdarzenia ruchu i kliknięć myszy 62
- Obsługa zdarzeń klawiatury 65
- Dynamiczne tworzenie obrazków 68
- Wykrywanie połączenia z internetem 69
- Kontrolowane wywoływanie zdarzeń za użytkownika 70
- Dodawanie obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ dla elementów tworzonych dynamicznie 70
- Propagacja zdarzeń i świadome jej wyłączanie 73
- Obiekt target oraz currentTarget 76
Rozdział 5. JavaScript i CSS 79
- Ustawianie stylów z poziomu JavaScriptu 79
- Dynamiczne dodawanie i usuwanie klas CSS 81
- Dynamiczne podmienianie klas CSS 84
- Refaktoring przykładowej aplikacji 86
- Odczytywanie stylów CSS 88
- Określanie pozycji elementu na stronie 90
- Przewijanie ekranu do wskazanego elementu 92
- Szerokość i wysokość okna przeglądarki 94
- Dynamiczna zmiana parametrów media query 97
Rozdział 6. Podstawowe metody i obiekty globalne w przeglądarce internetowej 99
- Natywne okna dialogowe 99
- Kodowanie i dekodowanie znaków 103
- Praca z formatem JSON 105
- Funkcja setTimeout 109
- Wywołania cykliczne setInterval 113
- Obiekt location - podstawowe informacje o adresie strony 114
- Analiza adresu URL 115
- Modyfikacje adresu URL 117
- Modyfikacja adresu URL bez przeładowania strony 118
- Wykrycie momentu opuszczenia strony 119
- Lokalne przechowywanie danych w przeglądarce przy użyciu cookies 120
- NagÅ‚ówki cookies 120
- Co zawierajÄ… cookies? 121
- Ograniczenia i zagrożenia stosowania wpisów cookies 122
- Tworzenie i edycja cookies 124
- Odczytywanie i usuwanie cookies 127
- Pamięć lokalna localStorage oraz sessionStorage 129
- Obiekt navigator 130
Rozdział 7. Asynchroniczny JavaScript 135
- Asynchroniczność i obiekt Promise 135
- Tworzenie obietnic 136
- Wykorzystanie funkcji zwracajÄ…cych obietnicÄ™ 137
- Praca z obietnicami przy użyciu składni async/await 139
- ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów w pracy z obietnicami 141
- Wielokrotne wywołania then i catch 142
- Przykład 1. - koszyk z zakupami użytkownika 144
- Przykład 2. - praca z kamerą użytkownika 146
- Praca z wieloma obietnicami jednocześnie 149
- Technologia Ajax 151
- Przykładowe API dostępne publicznie 154
- Ajax i metoda fetch 155
- Technologia Ajax z bibliotekÄ… axios 157
- Technologia Ajax i obiekt XMLHttpRequest 160
Rozdział 8. Formularze internetowe 165
- Podstawowe informacje o formularzach 165
- Elementy stosowane w formularzach 166
- Pola tekstowe 166
- Pola typu radio i checkbox 168
- Pola typu select 170
- Dodawanie plików 171
- Inne typy pól formularza 173
- Elementy do wysyłania formularza 174
- Etykiety pól formularza 174
- Zdarzenia występujące w formularzach 174
- Zdarzenia blur, input oraz change 175
- Zdarzenia submit i reset 177
- Format danych wprowadzanych w polach formularza 178
- Walidacja formularzy 179
- Ustawianie stanu focus dla pól formularza 183
- Tworzymy formularz wniosku kredytowego 184
Podsumowanie 195