JavaScript. Aplikacje dla Windows 8 - Helion
Tytuł oryginału: Building Windows 8 Apps with JavaScript
TÅ‚umaczenie: Jakub Hubisz
ISBN: 978-83-246-7565-4
stron: 456, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 57,75 zł (poprzednio: 77,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-19,25 zł)
Rozwijaj i sprzedawaj aplikacje dla Windows 8!
Czy pamiętasz czasy, kiedy użytkownicy blokowali JavaScript w przeglądarkach? Być może trudno w to uwierzyć, ale jeszcze całkiem niedawno nikt nie wierzył, że JavaScript osiągnie jakikolwiek sukces na rynku. Współczesne atrakcyjne, interaktywne i pełne możliwości strony WWW nie mogłyby bez tego języka istnieć. Znajduje on zastosowanie również w wielu innych miejscach - czasami wręcz zaskakujących. Dowiedz się, jak wykorzystać go do tworzenia aplikacji dla Windows 8!
W trakcie lektury tej książki nauczysz się używać kontrolek, tworzyć zaawansowane układy oraz korzystać z materiałów multimedialnych. Ponadto dowiesz się, jak komunikować się z siecią, integrować z powłoką oraz wykorzystywać interfejs dotykowy i natywny kod. Na koniec zobaczysz, jak poświęcony programowaniu czas sprawnie przekuć na sukces finansowy. Przygotujesz aplikację do publikacji i udostępnisz ją w Sklepie Windows oraz poznasz zasady publikowania reklam. Ta książka jest niezastąpionym źródłem informacji dla wszystkich programistów chcących tworzyć pomocne aplikacje w języku JavaScript. Twój sukces jest w Twoich rękach!
Dzięki tej książce:
- poznasz podstawy języka JavaScript i sposób wykorzystania go w systemie Windows 8
- zbudujesz intuicyjny interfejs użytkownika
- uzyskasz dane geolokalizacyjne z systemu
- opublikujesz TwojÄ… aplikacjÄ™ w Sklepie Windows
Wykorzystaj potencjał JavaScript w Windows 8!
Osoby które kupowały "JavaScript. Aplikacje dla Windows 8", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Tablice informatyczne. Node.js 16,86 zł, (5,90 zł -65%)
- React i GatsbyJS. Kurs video. Nowoczesne strony internetowe w oparciu o headless CMS i GraphQL 148,98 zł, (59,59 zł -60%)
- TypeScript i React. Kurs video. Tworzenie nowoczesnych komponent 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Vue.js w praktyce. Kurs video. Poznaj narz 148,98 zł, (59,59 zł -60%)
Spis treści
JavaScript. Aplikacje dla Windows 8 eBook -- spis treści
Słowo wstępne Chris Anderson (13)
Słowo wstępne Rey Bango (15)
Wstęp (17)
Podziękowania (21)
O autorach (25)
1. Witaj, Windows 8! (27)
- Twoja pierwsza aplikacja ze Sklepu Windows (28)
- Pierwsze kroki z Visual Studio 2012 (31)
- Kontrolki, bindowanie i stylowanie w Blend (38)
- Nawigacja (43)
- Obsługa sieci w WinJS i WinRT (48)
- Szablon Aplikacja podziału (51)
- Reszta (54)
- Gdzie jesteśmy? (55)
2. Bindowanie i kontrolki (57)
- Bindowanie (57)
- Bindowanie obiektów (58)
- Inicjalizatory (64)
- Listy bindowania (65)
- Sortowanie i filtrowanie (67)
- Grupowanie (69)
- Szablony (70)
- Kontrolki (73)
- Elementy HTML (73)
- Kontrolki WinRT (74)
- Kontrolki WinJS (75)
- Kontrolki niestandardowe (78)
- Gdzie jesteśmy? (83)
3. Układ (85)
- Układy: poskromienie macierzy urządzenia (85)
- Windows 8: wybór konsumenta bez tyranii urzÄ…dzeÅ„ (86)
- Układ w Windows 8 (86)
- Praca z rozmiarami ekranów (88)
- Orientacja (95)
- Stany widoku (97)
- Wykorzystywanie możliwoÅ›ci ukÅ‚adania elementów w CSS3 (99)
- Specyfikacja układu siatkowego CSS (100)
- Układy adaptacyjne dla zawartości aplikacji (103)
- Tworzenie interfejsów adaptacyjnych z CSS i WinJS (103)
- Wykorzystanie Flexboksa w interfejsach adaptacyjnych (103)
- Zastosowanie układu wielokolumnowego w interfejsach adaptacyjnych (105)
- Tworzenie adaptacyjnych kolekcji za pomocÄ… ListView (108)
- Reagowanie w JavaScripcie na zmiany układu (110)
- Gdzie jesteśmy? (113)
4. Typografia (115)
- Typografia w aplikacjach ze Sklepu Windows (115)
- Segoe UI (116)
- Cambria (117)
- Calibri (117)
- Czcionki web w CSS3 (119)
- Wykorzystanie CSS do dostosowania typografii (122)
- Praca z ikonografiÄ… (126)
- Wykorzystanie czcionek ikon w aplikacji ze Sklepu Windows i manipulacja tymi czcionkami (133)
- Gdzie jesteśmy? (138)
5. Media (139)
- Praca z audio i wideo (139)
- Pierwsze kroki z mediami w Windows 8 (140)
- Kontrolowanie wyglÄ…du mediów i tworzenie niestandardowych kontrolek (142)
- Dodawanie napisów do filmu (145)
- Dodawanie efektów wizualnych (148)
- Praca z dźwiękiem w aplikacjach ze Sklepu Windows (151)
- Tworzenie dźwięku w tle (151)
- Praca z bibliotekami mediów użytkownika przy użyciu kontrolek wybierania plików (154)
- Wybór wielu plików (158)
- Inne typy wybierania plików (160)
- Praca z uchwyconymi mediami (162)
- Dodanie obsługi dla Play To (165)
- Gdzie jesteśmy? (168)
6. Rysowanie i animacja (169)
- Grafika w HTML5 z SVG i Canvas (169)
- Wprowadzenie do SVG (169)
- Wprowadzenie do Canvas (173)
- Wybór pomiÄ™dzy Canvas i SVG (177)
- Manipulacja pikselami (178)
- Manipulacja pikselami za pomocÄ… Canvas (178)
- Manipulacja pikselami za pomocÄ… Windows.Graphics.Imaging (180)
- Animacje w aplikacjach ze Sklepu Windows (183)
- Szybka i płynna animacja w aplikacjach ze Sklepu Windows (183)
- Transformacja i animacja przy użyciu CSS (184)
- Praca z bibliotekÄ… WinJS Animation (187)
- Gdzie jesteśmy? (190)
7. Stan aplikacji (191)
- Ustawienia (191)
- Panel ustawień (193)
- Cykl życia (201)
- Metody pomocnicze dla zdarzeń cyklu życia WinJS (203)
- Sesje (203)
- Debugowanie sesji (206)
- Funkcje pomocnicze WinJS dla sesji (209)
- Pliki (211)
- Funkcje pomocnicze WinJS dla plików (213)
- Biblioteki (214)
- Aktywacja plików (216)
- Okna wybierania plików (217)
- Gdzie jesteśmy? (221)
8. Operacje sieciowe (223)
- Możliwości sieciowe (223)
- Sieć mobilna (224)
- Obiekt XMLHttpRequest (227)
- Analiza wyników XML (228)
- Postęp i błędy pobierania (228)
- Analiza wyników JSON (229)
- Syndykacja (231)
- Transfer danych w tle (232)
- Treści WWW (236)
- Treść HTML (237)
- Hosting elementów iframe (237)
- Kontekst WWW (239)
- Gdzie jesteśmy? (242)
9. Kontrakty powłoki (243)
- Powłoka Windows 8 (243)
- Kontrakty (244)
- Kontrakt wyszukiwania (246)
- Implementacja wyszukiwania (246)
- Sugestie wyszukiwania (251)
- Kontrakty udostępniania (252)
- Udział docelowy (255)
- Wgląd w udostępnione dane (261)
- Raportowanie postępu udostępniania (265)
- Kontrakt kontaktów (265)
- Selektor kontaktów (265)
- Dostawcy kontaktów (267)
- Debugowanie dostawcy kontaktów (272)
- Gdzie jesteśmy? (273)
10. Integracja z powłoką (275)
- Dynamiczne kafelki (275)
- Kafelek Twojej aplikacji (276)
- Aktualizacje kafelka (276)
- Aktualizacje maÅ‚ych i dużych kafelków (279)
- Obrazy kafelka (280)
- Odwracanie kafelka (281)
- Zaplanowane aktualizacje kafelka (282)
- Kafelki dodatkowe (283)
- Znaczki (286)
- Zadania w tle (288)
- Wyzwalanie zadania w tle (288)
- Tworzenie zadania w tle (290)
- Aplikacje ekranu blokowania (291)
- Zapobieganie duplikacji zadań (293)
- Powiadomienia w pasku przewijania (294)
- Aktywacja aplikacji za pomocÄ… powiadomienia (296)
- Zaplanowane powiadomienia (297)
- Gdzie jesteśmy? (297)
11. Interakcja z urzÄ…dzeniem (299)
- Wprowadzenie do dotyku (299)
- Przyjazne w dotyku kontrolki HTML (300)
- Przyjazne w dotyku kontrolki WinJS (302)
- Tworzenie przyjaznych w dotyku aplikacji z brzegami ekranu (303)
- Tworzenie przyjaznych w dotyku interakcji za pomocÄ… kontrolki SemanticZoom (305)
- Interakcje za pomocÄ… myszy i klawiatury (310)
- Wykorzystanie możliwości urządzenia (310)
- Deklarowanie możliwości urządzenia (311)
- Praca z urzÄ…dzeniami rejestrujÄ…cymi (311)
- Dodawanie możliwości drukowania (313)
- Praca z danymi lokalizacyjnymi (316)
- Użycie obiektu Geolocator (316)
- Obserwacja zmian położenia (318)
- Użycie danych lokalizacyjnych z mapami Bing Maps (319)
- Symulowanie informacji o lokalizacji (320)
- Praca z czujnikami (320)
- Praca z czujnikiem oświetlenia (323)
- Praca z przyspieszeniomierzem (324)
- Praca z kompasem (325)
- Praca z prostym czujnikiem położenia (327)
- Praca z innymi czujnikami (328)
- Gdzie jesteśmy? (328)
12. Natywne rozszerzenia kodu (329)
- Wiele jÄ™zyków, jedna aplikacja (329)
- Pierwsze kroki (331)
- WinRT i środowisko JavaScript (334)
- Klasy WinRT (335)
- Klasy i metody (336)
- Metody i wyjÄ…tki (338)
- Klasy i właściwości (340)
- Obiekty WinRT (341)
- Obiekty i uchwyty (342)
- Typy WinRT w środowiskach C++/CX i JavaScript (343)
- CiÄ…gi znaków (347)
- Tabele (349)
- Typy wartości WinRT (350)
- Delegaty i funkcje (351)
- Funkcje lambda C++11 (352)
- Tworzenie delegatów WinRT z funkcji lambda C++11 (354)
- Zdarzenia (355)
- WspóÅ‚bieżność i asynchroniczność (357)
- Gdzie jesteśmy? (363)
13. Zarabianie pieniędzy (365)
- Przygotowanie aplikacji do przesłania (365)
- Utworzenie konta programisty (366)
- Rezerwacja nazwy aplikacji (366)
- Przygotowanie aplikacji do lokalnych testów (368)
- Uruchomienie zestawu Windows App Certification Kit (WACK) (370)
- Przesyłanie aplikacji do Sklepu Windows (373)
- Zakończenie procesu przesyłania aplikacji do Sklepu Windows (373)
- Oczekiwanie na certyfikacjÄ™ (380)
- Obsługa odrzucenia aplikacji (381)
- Przesyłanie aktualizacji (382)
- Umieszczanie reklam (382)
- Zasady dotyczÄ…ce umieszczania reklam w aplikacjach Windows 8 (383)
- Korzystanie z pakietu Windows 8 Ads SDK (384)
- Zastosowanie mediów w reklamach (384)
- Umieszczanie reklam tekstowych (387)
- Implementacja okresu próbnego aplikacji (389)
- Wprowadzenie do Sklepu Windows i symulatora (389)
- Symulowanie i testowanie okresu próbnego (391)
- Oferty w aplikacji (393)
- Implementacja funkcjonalności oferty w aplikacji (393)
- Definiowanie ofert w procesie przesyłania aplikacji do Sklepu Windows (397)
- Projektowanie komercyjnych aplikacji (398)
- Sprzedaż aplikacji i zarządzanie nią (398)
- Åšledzenie aplikacji na pulpicie Sklepu Windows (398)
- Eksponowanie aplikacji w Sklepie Windows (399)
- Odbiór zapÅ‚aty (400)
- Gdzie jesteśmy? (401)
A. JavaScript dla programistów pracujÄ…cych w jÄ™zykach z rodziny C (403)
- Witaj, świecie (403)
- Separacja potrzeb (404)
- Wykorzystanie identyfikatora id jako obiektu (405)
- Aktywacja WinJS (406)
- Wartości i typy (407)
- Operatory (408)
- Obiekty (409)
- Daty (410)
- Wyrażenia regularne (410)
- Tablice (411)
- Prototypy obiektów (klasy) (412)
- Konstruktory (413)
- Prototypy (413)
- Dziedziczenie prototypów (415)
- Właściwości i metody statyczne (416)
- Definiowanie klas za pomocÄ… WinJS (416)
- Funkcje (417)
- Argumenty funkcji (418)
- Call i Bind (419)
- Domknięcia (420)
- Dane wyjściowe debugowania (421)
- Ustalanie zasięgu (421)
- Wynoszenie (422)
- Moduły (422)
- Przestrzenie nazw (423)
- Przestrzenie nazw WinJS (423)
- Tryb standardów - strict (423)
- Serializacja (425)
B. Rzut oka na style i prezentacjÄ™ (427)
- Wykorzystanie kodu HTML do tworzenia zawartości i struktury aplikacji (427)
- Czym jest HTML? (428)
- Nowości w HTML5 (429)
- Wykorzystanie CSS do zdefiniowania wyglÄ…du strony (432)
- Czym jest CSS? (433)
- Gdzie należy definiować style CSS (441)
- Kaskadowość reguł CSS (442)
- CSS w aplikacjach ze Sklepu Windows (444)
- Nadpisywanie domyÅ›lnych stylów aplikacji ze Sklepu Windows (446)
Skorowidz (449)