Java. Przygotowanie do programowania na platformÄ™ Android - Helion
Tytuł oryginału: Learn Java for Android Development
Tłumaczenie: Daniel Kaczmarek, Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-3955-7
stron: 624, Format: ebook
Data wydania: 2011-12-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 53,40 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-35,60 zł)
Zdobądź wiedzę i umiejętności, które pomogą Ci tworzyć efektywne aplikacje dla systemu Android!
- Odkryj Javę - od podstaw po zaawansowane mechanizmy tego języka
- Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał API platformy
- Poznaj wszystkie aspekty programowania niezbędne do tworzenia aplikacji na urządzenia przenośne
Język Java, obecny na rynku od dobrych piętnastu lat, ugruntował już swoją pozycję w środowisku programistów. Wykorzystywany jest niemal w każdej dziedzinie informatycznego świata, począwszy od aplikacji internetowych, poprzez tradycyjne oprogramowanie biurowe, aż po rozwiązania dla urządzeń przenośnych. Został on również wybrany jako główny język platformy Android - aplikacje dla tego systemu pisane są w języku Java i korzystają z różnorodnych standardowych API tego języka. Dzięki temu tysiące programistów niemal z marszu rozpoczęło tworzenie aplikacji przeznaczonych dla systemu Android, właściwie nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.
Jedną z najlepszych książek wprowadzających do języka Java... trzymasz właśnie w rękach. Dzięki niej błyskawicznie opanujesz język Java oraz zasady programowania obiektowego, skupiając się przede wszystkim na tych aspektach Javy, które pozwolą Ci zrozumieć istotę tworzenia aplikacji. Z tak solidnymi fundamentami zaczniesz odkrywać możliwości i ograniczenia Javy. Na kolejnych stronach znajdziesz szczegółowo omówione API platformy, jej potencjał w zakresie korzystania z kolekcji oraz tworzenia aplikacji wielojęzycznych. Ponadto nauczysz się wykonywać operacje wejścia-wyjścia. Książka ta jest idealną pozycją dla wszystkich osób chcących poznać niuanse języka Java, a następnie wykorzystać je podczas tworzenia aplikacji. Dzięki zawartym w niej ćwiczeniom błyskawicznie zweryfikujesz zdobytą wiedzę.
- Java - język programowania i platforma
- Instalacja i korzystanie ze środowiska programistycznego Eclipse i NetBeans
- Elementarz języka JAVA - klasy, interfejsy, dziedziczenie
- Zaawansowane elementy języka - wyjątki, adnotacje, typy ogólne i wyliczeniowe
- Zastosowanie wątków
- Zarządzanie kolekcjami elementów - Collections Framework
- Operacje wejścia-wyjścia - dostęp do plików i strumieni
Wykorzystaj potencjał Javy i przygotuj się do tworzenia aplikacji na urządzenia przenośne!
Osoby które kupowały "Java. Przygotowanie do programowania na platformę Android", wybierały także:
- Kotlin w praktyce. Kurs video. Tworzenie aplikacji webowych za pomocą Spring Boota 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
- Android Studio. Kurs video. Narzędzia Android developera 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Android. Techniki efektywnej pracy. Kurs video. Poziom pierwszy. Skróty klawiszowe i biblioteki 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- Testowanie aplikacji mobilnych na platformę Android. Kurs video. Poziom pierwszy. Testy jednostkowe i UI 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
Spis treści
Java. Przygotowanie do programowania na platformę Android eBook -- spis treści
O autorze (11)
O recenzencie technicznym (12)
Wprowadzenie (13)
Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Java (17)
- Czym jest Java? (17)
- Java jest językiem programowania (18)
- Java jest platformÄ… (19)
- Java SE, Java EE, Java ME i Android (21)
- Instalacja i poznawanie możliwości JDK (22)
- Instalacja i poznawanie możliwości dwóch najpopularniejszych środowisk IDE (27)
- Zintegrowane środowisko programistyczne NetBeans (28)
- Zintegrowane środowisko programistyczne Eclipse (32)
- Gra karciana Kareta (35)
- Reguły gry w Karetę (36)
- Model gry Kareta w pseudokodzie (36)
- Przekształcenie pseudokodu na kod języka Java (38)
- Kompilowanie, uruchamianie i udostępnianie aplikacji FourOfAKind (51)
- Podsumowanie (55)
Rozdział 2. Podstawy języka Java (57)
- Klasy (57)
- Deklarowanie klas (58)
- Pola (59)
- Metody (73)
- Konstruktory (91)
- Inne konstrukcje inicjalizujÄ…ce (93)
- Interfejs a implementacja (98)
- Obiekty (102)
- Tworzenie obiektów i tablic (102)
- Uzyskiwanie dostępu do pól (104)
- Wywoływanie metod (106)
- Odśmiecanie (109)
- Podsumowanie (111)
Rozdział 3. Mechanizmy języka zorientowane obiektowo (115)
- Dziedziczenie (115)
- Rozszerzanie klas (116)
- Najwyższa klasa przodka (121)
- Kompozycja (130)
- Problemy z dziedziczeniem implementacji (130)
- Wielopostaciowość (134)
- Rzutowanie w górę i późne wiązanie (135)
- Klasy i metody abstrakcyjne (138)
- Rzutowanie w dół i identyfikacja typów w fazie wykonania (140)
- Kowariantne typy zwracanych wartości (142)
- Interfejsy (144)
- Deklarowanie interfejsów (144)
- Implementowanie interfejsów (145)
- Rozszerzanie interfejsów (149)
- Po co używać interfejsów? (150)
- Podsumowanie (156)
Rozdział 4. Zaawansowane mechanizmy języka - część I (157)
- Typy zagnieżdżone (157)
- Statyczne klasy składowe (157)
- Niestatyczne klasy składowe (160)
- Klasy anonimowe (164)
- Klasy lokalne (166)
- Interfejsy wewnÄ…trz klas (168)
- Pakiety (169)
- Czym sÄ… pakiety? (169)
- Instrukcja pakietu (171)
- Instrukcja importu (171)
- Wyszukiwanie pakietów i typów (172)
- Korzystanie z pakietów (174)
- Pakiety i pliki JAR (178)
- Importy statyczne (178)
- WyjÄ…tki (180)
- Czym sÄ… wyjÄ…tki? (181)
- Reprezentowanie wyjątków w kodzie źródłowym (181)
- Rzucanie wyjątków (185)
- Obsługa wyjątków (188)
- Wykonywanie czynności sprzątających (192)
- Podsumowanie (198)
Rozdział 5. Zaawansowane mechanizmy języka - część II (199)
- Asercje (199)
- Deklarowanie asercji (200)
- Korzystanie z asercji (201)
- Unikanie korzystania z asercji (207)
- Włączanie i wyłączanie asercji (207)
- Adnotacje (208)
- Działanie adnotacji (209)
- Deklarowanie typów adnotacji i wstawianie adnotacji do kodu źródłowego (212)
- Przetwarzanie adnotacji (216)
- Mechanizmy ogólne (218)
- Kolekcje i potrzeba bezpieczeństwa typologicznego (219)
- Typy ogólne (221)
- Metody ogólne (232)
- Typy wyliczeniowe (233)
- Problem z tradycyjnymi typami wyliczeniowymi (234)
- Enum - alternatywa dla tradycyjnego typu wyliczeniowego (235)
- Klasa Enum (240)
- Podsumowanie (244)
Rozdział 6. Podstawowe interfejsy API - część I (247)
- Interfejsy API do wykonywania obliczeń matematycznych (247)
- Klasy Math i StrictMath (247)
- Klasa BigDecimal (254)
- Klasa BigInteger (259)
- Informacje na temat pakietów (263)
- Podstawowe klasy opakowujÄ…ce (267)
- Klasa Boolean (268)
- Klasa Character (270)
- Klasy Float i Double (271)
- Klasy Integer, Long, Short i Byte (275)
- Klasa Number (277)
- API References (277)
- Podstawowe pojęcia (277)
- Klasy Reference i ReferenceQueue (279)
- Klasa SoftReference (280)
- Klasa WeakReference (283)
- Klasa PhantomReference (284)
- Podsumowanie (288)
Rozdział 7. Podstawowe interfejsy API - część II (289)
- API Reflection (289)
- Zarządzanie ciągami znaków (297)
- Klasa String (298)
- Klasa StringBuffer (301)
- Klasa System (304)
- API Threading (307)
- Interfejs Runnable i klasa Thread (307)
- Synchronizacja wątków (317)
- Podsumowanie (333)
Rozdział 8. Biblioteka kolekcji (335)
- PrzeglÄ…d biblioteki (335)
- Interfejs Comparable kontra Comparator (336)
- Interfejsy Iterable i Collection (338)
- Iterator i nowa pętla for (341)
- Automatyczne pakowanie i rozpakowywanie (342)
- Interfejs List (344)
- Klasa ArrayList (348)
- Klasa LinkedList (349)
- Interfejs Set (351)
- Klasa TreeSet (351)
- Klasa HashSet (353)
- Klasa EnumSet (356)
- Interfejs SortedSet (358)
- Interfejs Queue (365)
- Klasa PriorityQueue (366)
- Interfejs Map (369)
- Klasa TreeMap (373)
- HashMap (374)
- Klasa IdentityHashMap (380)
- Klasa WeakHashMap (382)
- Klasa EnumMap (383)
- Interfejs SortedMap (384)
- Narzędzia (387)
- Klasyczne klasy kolekcji (389)
- Podsumowanie (396)
Rozdział 9. Dodatkowe biblioteki klas narzędziowych (397)
- Narzędzia wspomagające współbieżność (397)
- Wykonawcy (397)
- Synchronizatory (406)
- Współbieżne kolekcje (408)
- Blokady (410)
- Zmienne atomowe (413)
- Internacjonalizacja (414)
- Lokalizatory (414)
- Paczki zasobów (416)
- Iteratory operujące na tekście (425)
- Porównywanie tekstów - klasa Collator (429)
- Daty, strefy czasowe i kalendarze (430)
- Formatery (436)
- Biblioteka klas preferencji (443)
- Generowanie liczb pseudolosowych (446)
- Wyrażenia regularne (449)
- Podsumowanie (460)
Rozdział 10. Operacje wejścia-wyjścia (463)
- Klasa File (463)
- Klasa RandomAccessFile (474)
- Strumienie (485)
- PrzeglÄ…d klas strumieni (485)
- Klasy OutputStream i InputStream (487)
- Klasy ByteArrayOutputStream i ByteArrayInputStream (489)
- Klasy FileOutputStream i FileInputStream (491)
- Klasy PipedOutputStream i PipedInputStream (494)
- Klasy FilterOutputStream i FilterInputStream (497)
- Klasy BufferedOutputStream i BufferedInputStream (504)
- Klasy DataOutputStream i DataInputStream (505)
- Serializacja i deserializacja obiektów (508)
- Klasa PrintStream (519)
- Klasy Writer i Reader (523)
- PrzeglÄ…d klas Writer i Reader (524)
- Klasy bazowe Writer i Reader (524)
- Klasy OutputStreamWriter i InputStreamReader (525)
- Klasy FileWriter i FileReader (529)
- Podsumowanie (540)
- Na tym nie koniec (541)
Dodatek A Odpowiedzi do ćwiczeń (543)
- Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Java (543)
- Rozdział 2. Podstawy języka Java (548)
- Rozdział 3. Mechanizmy języka zorientowane obiektowo (551)
- Rozdział 4. Zaawansowane mechanizmy języka - część I (558)
- Rozdział 5. Zaawansowane mechanizmy języka - część II (564)
- Rozdział 6. Podstawowe interfejsy API - część I (569)
- Rozdział 7. Podstawowe interfejsy API - część II (572)
- Rozdział 8. Biblioteka kolekcji (578)
- Rozdział 9. Dodatkowe biblioteki klas narzędziowych (583)
- Rozdział 10. Operacje wejścia-wyjścia (589)
Skorowidz (601)