reklama - zainteresowany?

Jak sprytnie wykorzystać Moodle - Helion

Jak sprytnie wykorzystać Moodle
ebook
Autor: Andrzej Kwiecień
ISBN: 978-83-953761-1-5
stron: 91, Format: ebook
Data wydania: 2020-01-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 20,00 zł

Dodaj do koszyka Jak sprytnie wykorzystać Moodle

Tagi: Moodle

Zalety e-learningu.

  1. Szybkość – Błyskawicznie niemal, że natychmiast mamy połączenie ze swoimi podopiecznymi plus, co ważniejsze, pojawiają się dodatkowe opcje, jak: elastyczność zmiany tematyki oraz niskie koszty i łatwość kontaktu. To związana z dużą ilością uczniów zaleta i korzyść takiego rozwiązania, mianowicie nauczania na odległość.
  2. Zasięg – Docieramy do uczniów z całego świata, przynajmniej teoretycznie, w praktyce różnie to bywa. Puśćmy wodze fantazji. Myślę, że kilkuset tysięcy studentów zadowoliłoby niejedną Uczelnię, a to jest możliwe w wirtualnym Uniwersytecie, wprawdzie zdarza się nielicznym, ale zawsze trzeba brać taką ewentualność po uwagę.
  3. Wirtualność – Nie trzeba mieć budynku szkolnego z cegły czy z pustaków, tylko swoje miejsce w wirtualnej sieci i umysłach swoich podopiecznych. Niektórzy już to zrobili. Miesięcznik Delta, Wrocławski Uniwersytet, indywidualni nauczyciele, pozwolisz, że wymienię kilka z nich dla przykładu, a których jest bardzo wiele.
  4. Automatyzacja – Wysyłamy wiadomości i oceny ze sprawdzianu, uczniom hurtem, klikając jeden raz na przycisk swojego komputera i oszczędzając przy tym dużo czasu, który możemy wykorzystać np. na serfowanie po Wikipedii, przygotowując się, chociażby do Teleturnieju 1 z dziesięciu, czy wypicie piątej kawy, oglądając Teleexpress. To na platformie Moodle. Usprawnienie pracy pedagoga.
  5. Można wymienić więcej pożytku z takiego rozwiązania, ale poprzestanę na tych podstawowych.
  6. Kontynuując ten wątek zalet e-learningu, przyjrzyjmy się dokładniej, co uczeń ma dziś w plecaku. I czy będzie mu się chciało wziąć kartkę papieru i ołówek. Gdy ma do dyspozycji szereg innych narzędzi, aplikacji, gadżetów w zanadrzu. Zalety E-learningu będą jeszcze większe, zwłaszcza z LMS Moodle.

Urządzenia elektroniczne w uczniowskim tornistrze.

 

  • Komputer, bez wątpienia podłączony do internetu komputer to podstawowa pomoc naukowa każdego ucznia i studenta.
  • Pendrive. Za 60 złotych kupimy klucz USB o pojemności 16 GB, który ułatwi nam wymianę danych z resztą klasy czy grupy studenckiej.
  • Dysk zewnętrzny. Awaria komputera może pociągnąć za sobą utratę na przykład pracy dyplomowej, na napisanie której poświęciliśmy kilka miesięcy.
  • Drukarka. Na razie, w podstawówce, gimnazjum czy nawet w szkole średniej raczej nie uda nam się napisanego na komputerze wypracowania, czy rozwiązanego zadania przesłać e-mailem do nauczyciela. Na studiach o to łatwiej, ale bez papierowych wydruków raczej się nie obędziemy.
  • Kamerka internetowa. Dzięki temu niewielkiemu i niedrogiemu urządzeniu (od 20 złotych) nie tylko przeprowadzimy za darmo wideo-konferencję ze znajomymi (możemy się nawet w ten sposób wspólnie uczyć czy rozwiązywać zadania domowe), ale też nagramy proste wideo na przykład na potrzeby prezentacji na zajęcia.
  • Słuchawki. Jeśli mieszka się w wieloosobowym pokoju w akademiku czy ma się młodsze rodzeństwo, niełatwo jest się skupić, ucząc się przed komputerem. Wtedy przydadzą się słuchawki. Pozwolą nam także słuchać audiobooków, a jeśli zainwestujemy w model z mikrofonem, przydadzą się do rozmów głosowych przez internet oraz nauki języków obcych (wiele programów pozwala nagrywać swój głos i porównywać go z głosem lektora). Ważne! Słuchawki, najlepiej nauszne, powinny mieć budowę zamkniętą, dzięki czemu nie będą do nas docierać odgłosy współlokatorów.
  • Czytnik e-booków. To coraz popularniejsze urządzenie pozwala na wygodne czytanie książek. E-reader wyposażony jest w wyświetlacz, który ma właściwości zbliżone do kartki papieru (nie świeci i ma stosunkowo niewielki kontrast), dzięki czemu nie męczy wzroku. Elektroniczne czytniki książek nie wymagają też częstego ładowania – zwykle wbudowany akumulator wystarczy na przeczytanie kilku tysięcy stron. Co jednak najważniejsze, e-reader ma wielkość jednej książki, ale można w nim przechowywać setki tytułów. Jest więc wygodny w podróży, nawet tej codziennej – z domu do szkoły i z powrotem.
  • Kalkulator. Porządny kalkulator przyda się nawet pierwszoklasiście i studentowi filologii polskiej. Oczywiście do prostych obliczeń można wykorzystać systemowy kalkulator w Windows czy w komórce, jednak warto mieć w szufladzie zaawansowane urządzenie, które przyda się do bardziej skomplikowanych rachunków.
  • Dyktafon. Jeśli mamy pamięć słuchową, szybciej nauczymy się danego tematu, kilkakrotnie słuchając wykładowcy, niż wpatrując się w nawet najlepiej wykonane notatki. Aby to było możliwe, wystarczy wyposażyć się w dyktafon cyfrowy i uruchomić nagrywanie podczas lekcji czy wykładu. Niektóre telefony, z górnej półki maja dyktafon profesjonalnie nagrywający, nawet brzmienie gitary akustycznej, więc głos nauczyciela na wykładzie także nagrają.
  • Translator. Choć tego typu urządzenia mają swoje lata świetności za sobą, czasem warto przemyśleć zakup niewielkiego translatora. Elektroniczny tłumacz przyda się na przykład w czytelni, pociągu czy na zajęciach, bo wtedy nie mamy zwykle dostępu do papierowego słownika czy komputera z programem tłumaczącym.
  • Aparat fotograficzny. Dyktafon przyda się na lekcjach i wykładach z przedmiotów humanistycznych. Na matematyce, fizyce, chemii i wszelkiego rodzaju zajęciach technicznych nie zapisujemy jednak tego, co prowadzący mówi, ale to, co tworzy na tablicy czy wyświetla za pomocą rzutnika. W takich sytuacjach warto mieć pod ręką aparat fotograficzny.</li
  • Notatnik elektroniczny. Jeśli na wykładach czy lekcjach panuje hałas, dyktafonu nie ma po co włączać. Z aparatu nie skorzystamy, jeśli w sali jest ciemno, a nauczyciel bazgrze po tablicy jak kura pazurem. Nie wszyscy prowadzący godzą się też na cyfrową rejestrację przekazywanej przez nich wiedzy. Wtedy pozostaje notatnik. Na szczęście nie trzeba używać tradycyjnego papieru i długopisu. Można zainwestować w elektroniczny notatnik.
  • Ręczny skaner. Jak szybko zdobyć notatki z lekcji czy wykładu, na który na przykład zaspaliśmy (bo nie zdążyliśmy jeszcze kupić uciekającego budzika)? Można je przepisać (męczące i zajmie sporo czasu), skserować (drogie i nie zawsze mamy gdzie), sfotografować (trudno o zadowalającą jakość) lub… zeskanować ręcznym skanerem.
  • Wielofunkcyjny smartfon. Kalkulator, dyktafon, czytnik e-booków, aparat cyfrowy, translator kosztują łącznie ponad 1000 zł. Za tę cenę kupimy niezły smartfon. Posiada on wymienione funkcje razem, w swoim wyposażeniu.

Dodaj do koszyka Jak sprytnie wykorzystać Moodle

Spis treści

Jak sprytnie wykorzystać Moodle eBook -- spis treści

Spis treści

WSTĘP

Pokolenie współczesnej młodzieży?

Formy edukacji w internecie

Przykłady biznesu w internecie

Rozdział 1

Co to są CMS -y i LMS -y?

Strony w HTML i CSS

Content management system

WordPress

Dlaczego Moodle?

Moodle bardziej odpowiedni?

Jakie są zalety platformy Moodle?

Rozdział 2

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE PLATFORMY

Proces nauczania

Materiały statyczne i dynamiczne

Dodatkowe wskazówki

Propozycje dla nauczyciela

Rozdział 3

ZANIM ZAINSTALUJEMY SYSTEM MOODLE

Zakładanie serwisu na Moodle Cloud

Praca na Google For Schools

Google Classroom

Nauczanie na innych serwisach

Rozdział 4

INSTALACJA SYSTEMU I WSTĘPNE USTAWIENIA

Instalacja na domowym serwerze w skrócie

Przygotowanie do pracy

Role w serwisie

Przypisywanie ról

Minimum potrzebne do tworzenia kursów 2

Tworzenie nowego kursu

Etykiety

Przypisanie roli użytkownikowi

Moje prywatne pliki

Dostosowanie własnego profilu

Edycja profilu

Tryb edycji

Wygląd kursu

Rozdział 5

Zrozumieć wkomponowany w Moodle edytor HTML

Generowanie centralnego streszczenia nowego kursu

Podział na sekcje

Edytor HTML w zasobie etykieta

Jak sformatować własny tekst w zewnętrznym edytorze?

Jak dodać odnośnik do pliku znajdującego się w innym miejscu kursu?

Rozdział 6

Kurs z pozycji nauczyciela

Dostosowanie własnego profilu jako nauczyciel

Jako nauczyciel ustawiamy opcje?

Ustawienia parametrów kursu jako nauczyciel

Dodawanie zawartości warsztatów

Nagłówek

Plik

Oceny

Zadanie typu: tekst on-line

Rozdział 7

Jak utworzyć Quiz z pytaniami?

Organizujemy Bazę danych z pytaniami

Tworzymy kategorie i pytania w Bazie pytań

Typy pytań

Edycja pytań typu CLOZE

Tworzenie Quizu

Rozdział 8

Strona główna administracja serwisu

Wielkość pliku, jaki uczeń może dołączyć do zadania

Jak uaktywnić opcję linkowania pojęć ze słownika?

Rozdział 9

Administracja serwisem

Zmiana ustawień językowych

Preferencje językowe

Nowy użytkownik

Dodawanie nowego użytkownika serwisu

Zarządzanie użytkownikami

Jak dodać wielu użytkowników jednocześnie?

Dodawanie własnego pola dla Utwórz nowego użytkownika

Uprawnienia użytkownika

Rola nauczyciela

Rola administratora

Sprawdzamy uprawnienia

Zarządzanie kursami

Domyślne ustawienia kursu

Kategorie kursów w serwisie

Tworzenie kursu w danej kategorii

Widok kategorii i widok kursów w danej kategorii

Jak włączyć zamawianie kursu?

Kopie zapasowe kursu

Prześlij kursy

Oceny

Zmieniamy wygląd witryny?

Jak zainstalować nowe tematy graficzne?

Blog ustawienia domyślne

Nawigacja

Kalendarz

Dodatkowy HTML na stronie, czemu nie?

Jak dodać własny kod HTML DO STRONY

Jak zainstalować dodatkowe Wtyczki?

Dodatkowe wtyczki

Rozdział 6

Bezpieczeństwo

Zasady strony

Jak zmusić odwiedzających do logowania?

Jak ustawić rozmiar wgrywanego pliku?

Jak zmienić maksymalny czas edycji komentarzy?

Jak zrobić regulamin do zatwierdzenia, do wejścia na stronę?

Jak ustawić liczbę nieudanych prób logowań?

Jak włączyć protokół https://twojastrona.pl/?

Zezwalaj na umieszczenie tej strony w ramkach na innych stronach

Auto-uzupełnianie podczas wpisywania loginu i hasła

Dodaj do koszyka Jak sprytnie wykorzystać Moodle

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.