reklama - zainteresowany?

J - Helion

J
ebook
Autor: Stephen Oualline
Tytuł oryginału: Bare Metal C: Embedded Programming for the Real World
Tłumaczenie: Krzysztof B
ISBN: 978-83-8322-086-4
stron: 328, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 87,00 zł

Książka będzie dostępna od maja 2023

Tagi: C - Programowanie

C to najcz

 

Zobacz także:

  • Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer
  • Nowoczesny C. Przegl
  • Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania
  • Język C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII
  • J

Spis treści

Język C w programowaniu urządzeń. Praktyczna nauka tworzenia kodu dla systemów wbudowanych eBook -- spis treści

Wprowadzenie

I. Programowanie systemów wbudowanych

  • 1. Witaj, świecie
    • Instalowanie GCC
    • Pobieranie programu System Workbench for STM32
    • Pierwszy program
      • Kompilowanie programu
      • Popełnianie błędów
      • Zrozumienie działania programu
      • Dodawanie komentarzy
    • Ulepszanie programu i procesu jego budowania
      • Program "make"
      • Flagi kompilatora
    • Jak kompilator działa za kulisami
      • Preprocesor
      • Kompilator
      • Asembler
      • Konsolidator
    • Dodawanie reguł do pliku Makefile
    • Podsumowanie
    • Pytania
  • 2. Prezentacja zintegrowanego środowiska programistycznego
    • Korzystanie z programu System Workbench for STM32
      • Uruchamianie środowiska IDE
      • Tworzenie programu "Witaj, świecie"
      • Debugowanie programu
    • Co zrobiło środowisko IDE
    • Importowanie przykładowych programów opisanych w tej książce
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
    • Pytania
  • 3. Programowanie mikrokontrolera
    • Płytka rozwojowa NUCLEO-F030R8
      • Programowanie i debugowanie na płytce
      • Konfigurowanie płytki
    • Konfigurowanie projektu dla systemu wbudowanego
    • Twój pierwszy program dla systemu wbudowanego
      • Inicjacja sprzętu
      • Programowanie pinu GPIO
      • Przełączanie diody LED
      • Budowanie kompletnego programu
    • Analiza procesu budowania
    • Analiza plików projektu
    • Debugowanie aplikacji
    • Wykonywanie programu krok po kroku
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
    • Pytania
  • 4. Liczby i zmienne
    • Praca z liczbami całkowitymi
      • Deklarowanie zmiennych do przechowywania liczb całkowitych
      • Nadawanie wartości zmiennym
      • Inicjowanie zmiennych
    • Rozmiary i reprezentacje liczb całkowitych
      • Reprezentacje liczb
      • Standardowe liczby całkowite
      • Typy całkowitoliczbowe bez znaku
      • Przepełnienie
      • Reprezentacja liczb całkowitych ze znakiem metodą uzupełnień do dwóch
    • Skrócone operatory
    • Sterowanie mapowanymi w pamięci rejestrami we/wy za pomocą operacji bitowych
      • Alternatywa
      • Koniunkcja
      • Negacja
      • Alternatywa wykluczająca
      • Przesunięcie
    • Definiowanie znaczenia bitów
      • Nadawanie wartości dwóm bitom naraz
      • Wyłączanie bitu
      • Sprawdzanie wartości bitów
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 5. Instrukcje decyzyjne i sterujące
    • Instrukcja if
    • Instrukcja if/else
    • Instrukcje pętli
      • Pętla while
      • Pętla for
    • Używanie przycisku
      • Inicjacja
      • Wybór układu ze ściąganiem
      • Pobieranie stanu przycisku
      • Uruchomienie programu
    • Sterowanie pętlą
      • Instrukcja break
      • Instrukcja continue
    • Antywzorce
      • Pusta pętla while
      • Przypisanie w pętli while
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 6. Tablice, wskaźniki i łańcuchy
    • Tablice
      • "Pod maską": wskaźniki
      • Arytmetyka tablic i wskaźników
      • Przepełnienie tablicy
    • Znaki i ich łańcuchy
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 7. Zmienne lokalne i procedury
    • Zmienne lokalne
    • Przesłonięte zmienne
    • Procedury
    • Ramki stosu
    • Rekurencja
    • Styl programowania
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 8. Złożone typy danych
    • Wyliczenia
    • Sztuczki preprocesora a wyliczenia
    • Struktury
      • Struktury w pamięci
      • Dostęp do niewyrównanych danych
      • Inicjacja struktur
      • Przypisywanie struktury
      • Wskaźniki do struktur
      • Nazewnictwo struktur
    • Unie
    • Tworzenie własnego typu
    • Struktury a programowanie systemów wbudowanych
    • typedef
      • Wskaźniki do funkcji a dyrektywa typedef
      • typedef i struct
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 9. Wyjście szeregowe w mikrokontrolerze STM
    • Wypisywanie znaków łańcucha jeden po drugim
      • Definiowanie własnej funkcji putchar
    • Wyjście szeregowe
      • Krótka historia komunikacji szeregowej
      • Szeregowe "Witaj, świecie!"
      • Inicjacja interfejsu UART
      • Przesyłanie znaku
    • Komunikacja z urządzeniem
      • Windows
      • Linux i macOS
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 10. Przerwania
    • Odpytywanie kontra przerwania
    • Przerwania w szeregowych operacjach we/wy
    • Procedury obsługi przerwań
    • Wypisywanie łańcucha za pomocą przerwań
      • Szczegóły programu
      • Koszmar przerwań
    • Zwiększanie prędkości przy użyciu bufora
      • Funkcja nadawcza
      • Procedura obsługi przerwania
      • Cały program
      • Problem
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 11. Konsolidator
    • Zadanie konsolidatora
    • Modele pamięci stosowane podczas kompilacji i konsolidacji
      • Idealny model języka C
      • Sekcje niestandardowe
    • Proces konsolidacji
    • Symbole definiowane przez konsolidator
    • Relokacja i konsolidacja plików obiektowych
    • Mapa konsolidatora
    • Zaawansowane wykorzystanie konsolidatora
      • Pamięć flash jako "trwałe" miejsce składowania
      • Wiele elementów konfiguracji
      • Przykład adaptacji w "warunkach polowych"
      • Uaktualnianie oprogramowania układowego
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 12. Preprocesor
    • Proste makra
      • Makra parametryzowane
      • Makra z kodem
    • Kompilacja warunkowa
    • Gdzie definiowane są symbole
      • Symbole w wierszu poleceń
      • Symbole predefiniowane
    • Pliki dołączane
    • Inne dyrektywy preprocesora
    • Sztuczki preprocesora
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne

II. Język C na wielkich maszynach

  • 13. Pamięć dynamiczna
    • Podstawowe operacje przydzielania pamięci ze sterty i wycofywania jej przydziału
    • Listy wiązane
      • Dodawanie węzła
      • Wypisywanie listy wiązanej
      • Usuwanie węzła
      • Składamy to wszystko razem
    • Problemy z pamięcią dynamiczną
    • Valgrind i AddressSanitizer z GCC
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 14. Buforowane plikowe operacje we/wy
    • Funkcja printf
      • Wypisywanie tabeli znaków ASCII
      • Zapis we wstępnie zdefiniowanych plikach
    • Odczyt danych
    • Szkodliwa funkcja gets
    • Otwieranie plików
    • Binarne we/wy
    • Kopiowanie pliku
    • Buforowanie i opróżnianie
    • Zamykanie plików
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 15. Argumenty poleceń i podstawowe operacje we/wy
    • Argumenty poleceń
    • Podstawowe operacje we/wy
      • Wykonywanie podstawowych operacji we/wy
      • Tryb binarny
    • Funkcja ioctl
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 16. Liczby zmiennoprzecinkowe
    • Czym jest liczba zmiennoprzecinkowa?
      • Typy zmiennoprzecinkowe
      • Automatyczne konwersje
    • Problemy związane z liczbami zmiennoprzecinkowymi
      • Błędy zaokrągleń
      • Precyzja
    • Nieskończoność, wartości nieliczbowe i liczby subnormalne
    • Implementacja
    • Alternatywne rozwiązania
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne
  • 17. Programowanie modularne
    • Proste moduły
      • Problemy związane z prostym modułem
      • Kompilowanie modułu
    • Cechy dobrego modułu
    • Przestrzenie nazw
    • Biblioteki
      • Program ranlib i konsolidacja biblioteki
      • Tryb deterministyczny i niedeterministyczny
    • Słabe symbole
    • Podsumowanie
    • Problemy programistyczne

Posłowie

  • Ucz się dobrze pisać
  • Ucz się selektywnie czytać
  • Współpraca i twórcze ściąganie
  • Przydatne otwarte narzędzia
    • Cppcheck
    • Doxygen
    • Valgrind
    • SQLite
  • Nie przestawaj się uczyć

Dodatek. Lista kontrolna projektu

  • Natywny projekt C
  • Projekt STM32 Workbench dla urządzenia wbudowanego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.