reklama - zainteresowany?

Język C. Programowanie - Helion

Język C. Programowanie
Autor: Steve Oualline
Tytuł oryginału: Practical C Programming
Tłumaczenie: Piotr Pilch
ISBN: 83-7197-914-2
stron: 464, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-07-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Język C. Programowanie

Tagi: C - Programowanie

Programowanie w języku C jest czymś więcej niż tylko wprowadzaniem kodu zgodnego z regułami składni; styl i wykrywanie błędów odgrywają równie istotną rolę w procesie tworzenia oprogramowania. Istotnie przyczyniają się do prawidłowego działania programów oraz ułatwiają ich konserwację. W książce omówiono więc nie tylko działanie języka C, ale również cały proces tworzenia programu w tym języku (uwzględniając założenia projektowe programu, kodowanie, metody wykrywania błędów, dokumentację, konserwację oraz aktualizację).

Wbrew powszechnemu przekonaniu większość programistów nie spędza całego swojego czasu przy pisaniu kodu. Poświęcają oni wiele czasu na wprowadzanie zmian i poprawek do aplikacji napisanych przez kogoś innego. Po przeczytaniu tej książki będziesz w stanie tworzyć programy, z którymi inni programiści nie będą musieli staczać bojów. Posiądziesz również umiejętność analizowania kodu napisanego przez innego programistę.

Książka "Język C. Programowanie" omawia także popularne zintegrowane środowiska programistyczne dla systemu Windows (Borland C++, Turbo C++ oraz Microsoft Visual C++) oraz narzędzia programistyczne dla systemu UNIX (cc i gcc). Zawarto w niej również kod programu generującego statystyki, który ma za zadanie zademonstrowanie zagadnień omówionych w książce. Książka jest przeznaczona dla osób, które nie miały dotąd doświadczenia w programowaniu oraz dla programistów znających już język C, a pragnących poprawić swój styl i czytelność tworzonego kodu. Jeśli chcesz sprawnie posługiwać się C, "Język C. Programowanie" to idealny podręcznik dla Ciebie.

Dodaj do koszyka Język C. Programowanie

 

Osoby które kupowały "Język C. Programowanie", wybierały także:

  • Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania
  • Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer
  • Nowoczesny C. Przegl
  • Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania
  • Język C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII

Dodaj do koszyka Język C. Programowanie

Spis treści

Język C. Programowanie -- spis treści

Wstęp (11)

  • Organizacja książki (12)
  • Omówienie rozdziałów (12)
  • Uwagi dotyczące trzeciej edycji (15)
  • Zastosowane style czcionki (16)
  • FTP (17)

Część I Podstawy programowania (19)

Rozdział 1. Czym jest język C (21)

  • Na czym polega sztuka programowania (22)
  • Krótka historia języka C (25)
  • Jak działa język C (25)
  • Jak uczyć się języka C (27)

Rozdział 2. Tworzenie programu - podstawy (29)

  • Program - od pomysłu do realizacji (30)
  • Tworzenie prawdziwego programu (31)
  • Tworzenie programu przy użyciu kompilatora trybu wiersza poleceń (31)
  • Tworzenie programu przy użyciu zintegrowanego środowiska programowania IDE (35)
  • Uzyskanie pomocy w systemie UNIX (49)
  • Uzyskanie pomocy w zintegrowanym środowisku programowania IDE (50)
  • Lista poleceń środowiska IDE (50)
  • Ćwiczenia z programowania (52)

Rozdział 3. Styl programowania (53)

  • Popularne style programowania (58)
  • Różne szkoły programowania (60)
  • Wcięcia oraz formatowanie kodu źródłowego (61)
  • Przejrzystość (62)
  • Prostota (62)
  • Podsumowanie (63)

Rozdział 4. Deklaracje i wyrażenia (65)

  • Elementy programu (66)
  • Podstawowa struktura programu (66)
  • Wyrażenia proste (68)
  • Zmienne i ich zakres (69)
  • Deklaracja zmiennych (70)
  • Typ całkowity (70)
  • Instrukcja przypisania (71)
  • Funkcja printf (72)
  • Typ zmiennoprzecinkowy (74)
  • Porównanie dzielenia liczb zmiennoprzecinkowych i dzielenia liczb całkowitych (75)
  • Typ znakowy (76)
  • Odpowiedzi (78)
  • Ćwiczenia z programowania (79)

Rozdział 5. Tablice, kwalifikatory oraz wprowadzanie znaków (81)

  • Tablice (82)
  • Łańcuchy (83)
  • Wprowadzanie łańcuchów (85)
  • Tablice wielowymiarowe (88)
  • Wprowadzanie liczb (89)
  • Inicjalizacja zmiennych (91)
  • Typ całkowity (92)
  • Typ zmiennoprzecinkowy (94)
  • Deklaracje stałych (95)
  • Stałe szesnastkowe i ósemkowe (96)
  • Operatory specjalne (96)
  • Efekty uboczne (97)
  • ++x czy x++ (98)
  • Jeszcze o efektach ubocznych (99)
  • Odpowiedzi (100)
  • Ćwiczenia z programowania (101)

Rozdział 6. Instrukcje sterujące i warunkowe (103)

  • Instrukcja if (104)
  • Instrukcja else (105)
  • Jak uniknąć stosowania funkcji strcmp (106)
  • Pętle (106)
  • Instrukcja while (107)
  • Instrukcja break (109)
  • Instrukcja continue (110)
  • Zastosowanie instrukcji przypisania a efekt uboczny (111)
  • Odpowiedzi (112)
  • Ćwiczenia z programowania (112)

Rozdział 7. Proces tworzenia programu (115)

  • Przygotowanie (117)
  • Specyfikacja (118)
  • Projekt programu (119)
  • Prototyp (120)
  • Plik Makefile (122)
  • Testowanie (124)
  • Wykrywanie błędów (125)
  • Konserwacja (127)
  • Aktualizacja (127)
  • Elektroniczna archeologia (128)
  • Redagowanie kodu programu (128)
  • Zastosowanie debugera (129)
  • Edytor tekstu jako przeglądarka (129)
  • Umieszczanie komentarzy (129)
  • Ćwiczenia z programowania (132)

Część II Programowanie proste (133)

Rozdział 8. Dodatkowe instrukcje sterujące (135)

  • Instrukcja for (135)
  • Instrukcja switch (138)
  • Instrukcja switch, break oraz continue (143)
  • Odpowiedzi (144)
  • Ćwiczenia z programowania (145)

Rozdział 9. Zakres zmiennych i funkcje (147)

  • Zakres i klasa zmiennej (147)
  • Funkcje (151)
  • Funkcje bez parametrów (154)
  • Programowanie strukturalne (155)
  • Rekurencja (157)
  • Odpowiedzi (158)
  • Ćwiczenia z programowania (159)

Rozdział 10. Preprocesor języka C (161)

  • Instrukcja #define (162)
  • Kompilacja warunkowa (167)
  • Pliki dołączane (170)
  • Makra parametryzowane (171)
  • Funkcje zaawansowane (173)
  • Podsumowanie (173)
  • Odpowiedzi (173)
  • Ćwiczenia z programowania (176)

Rozdział 11. Operacje na bitach (177)

  • Operatory bitowe (179)
  • Koniunkcja bitowa and (&) (179)
  • Bitowa alternatywa (|) (182)
  • Różnica symetryczna (^) (182)
  • Negacja bitowa not (~) (183)
  • Operatory przesunięcia (<<, >>) (183)
  • Ustawianie, usuwanie i testowanie bitów (185)
  • Grafika bitmapowa (188)
  • Odpowiedzi (193)
  • Ćwiczenia z programowania (194)

Rozdział 12. Typy złożone (195)

  • Struktury (196)
  • Unie (197)
  • Instrukcja typedef (200)
  • Typ wyliczeniowy enum (201)
  • Konwersja typów (rzutowanie) (201)
  • Struktury upakowane oraz pola bitowe (202)
  • Tablice struktur (203)
  • Podsumowanie (205)
  • Ćwiczenia z programowania (205)

Rozdział 13. Wskaźniki proste (207)

  • Wskaźniki jako argumenty funkcji (212)
  • Wskaźniki stałych (215)
  • Wskaźniki i tablice (215)
  • Jak nie używać wskaźników (220)
  • Użycie wskaźników do podziału łańcucha (221)
  • Wskaźniki i struktury (225)
  • Argumenty wiersza poleceń (225)
  • Ćwiczenia z programowania (230)
  • Odpowiedzi (230)

Rozdział 14. Pliki - operacje wejścia-wyjścia (233)

  • Funkcje konwersji (237)
  • Pliki binarne i tekstowe (ASCII) (239)
  • Znak końca wiersza (240)
  • Binarne operacje wejścia-wyjścia (242)
  • Problemy z buforowaniem (243)
  • Niebuforowane operacje wejścia-wyjścia (244)
  • Tworzenie formatów pliku (248)
  • Odpowiedzi (250)
  • Ćwiczenia z programowania (251)

Rozdział 15. Wykrywanie błędów oraz optymalizacja (253)

  • Wykrywanie błędów (253)
  • Debugery interaktywne (263)
  • Algorytm binarnego wyszukiwania - wykrywanie błędów (267)
  • Błędy wykonania (277)
  • Opowiadana metoda wykrywania błędów (278)
  • Optymalizacja (279)
  • Odpowiedzi (286)
  • Ćwiczenia z programowania (287)

Rozdział 16. Liczby zmiennoprzecinkowe (289)

  • Format liczb zmiennoprzecinkowych (290)
  • Dodawanie-odejmowanie liczb zmiennoprzecinkowych (291)
  • Mnożenie liczb zmiennoprzecinkowych (292)
  • Dzielenie liczb zmiennoprzecinkowych (292)
  • Przepełnienie i niedomiar (293)
  • Błąd zaokrąglenia (294)
  • Dokładność (294)
  • Minimalizacja błędu zaokrąglenia (295)
  • Pomiar dokładności (296)
  • Dokładność i szybkość (297)
  • Szereg potęgowy (298)
  • Ćwiczenia z programowania (300)

Część III Programowanie zaawansowane (301)

Rozdział 17. Zaawansowane wskaźniki (303)

  • Wskaźniki i struktury (304)
  • Funkcja free (307)
  • Lista dowiązań (308)
  • Operator wskaźnika struktury (311)
  • Uporządkowane listy dowiązań (311)
  • Lista podwójnych dowiązań (314)
  • Drzewa (316)
  • Wyświetlanie zawartości drzewa (320)
  • Pozostała część programu (321)
  • Struktury danych programu do gry w szachy (324)
  • Odpowiedzi (326)
  • Ćwiczenia z programowania (327)

Rozdział 18. Programowanie modularne (329)

  • Moduły (330)
  • Sekcja publiczna i prywatna (330)
  • Modyfikator extern (331)
  • Nagłówek (333)
  • Ciało modułu (335)
  • Program wykorzystujący tablice nieograniczone (336)
  • Plik Makefile dla wielu plików (338)
  • Zastosowanie tablicy nieograniczonej (341)
  • Podział projektu na moduły (347)
  • Przykład podziału na moduły: edytor tekstu (348)
  • Kompilator (349)
  • Arkusz kalkulacyjny (350)
  • Zasady tworzenia modułu (351)
  • Ćwiczenia z programowania (352)

Rozdział 19. Starsze typy kompilatorów (355)

  • Funkcje zgodne ze stylem K&R (356)
  • Zmiana biblioteki (358)
  • Brakujące funkcje (359)
  • Zmiany funkcji free/malloc (359)
  • Program lint (360)
  • Odpowiedzi (360)

Rozdział 20. Problemy z przenoszeniem (363)

  • Modularność (364)
  • Długość słowa (364)
  • Problem z kolejnością bajtów (365)
  • Problem z wyrównywaniem (366)
  • Problem ze wskaźnikiem pustym (367)
  • Problemy z nazwą pliku (368)
  • Typy plików (369)
  • Podsumowanie (369)
  • Odpowiedzi (369)

Rozdział 21. Zapomniane zakamarki języka C (371)

  • Instrukcja do/while (371)
  • Instrukcja skoku goto (372)
  • Konstrukcja ?: (373)
  • Operator , (373)
  • Kwalifikator volatile (374)
  • Odpowiedzi (374)

Rozdział 22. Podsumowanie (375)

  • Analiza wymagań (376)
  • Specyfikacja (376)
  • Projekt programu (378)
  • Kodowanie (383)
  • Opis funkcjonalny (383)
  • Rozszerzalność (385)
  • Testowanie (386)
  • Aktualizacje (386)
  • Końcowe uwagi (387)
  • Pliki programu (387)
  • Ćwiczenia z programowania (406)

Rozdział 23. Rady dla programisty (407)

  • Ogólne zalecenia (407)
  • Projektowanie (408)
  • Deklaracje (408)
  • Instrukcja switch (409)
  • Preprocesor (409)
  • Styl (409)
  • Kompilacja (410)
  • Ostatnia rada (410)
  • Odpowiedzi (410)

Część IV Inne cechy języka (411)

Dodatek A Tabela kodów ASCII (413)

Dodatek B Zakresy i wzory konwersji parametrów przekazywanych (417)

Dodatek C Zasady dotyczące priorytetu operatorów (419)

Dodatek D Program wyznaczający wartość funkcji sinus przy użyciu szeregu potęgowego (421)

Słownik terminów (425)

Skorowidz (449)

Dodaj do koszyka Język C. Programowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.