reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI - Helion

Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI
ebook
Autor: Danuta Kiałka, Katarzyna Kiałka, współautorzy: Justyna Klimczyk, Dominik Kozaczko, Jarosław Kutkowski
ISBN: 978-83-283-0482-6
stron: 324, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 25,51 zł (poprzednio: 31,89 zł)
Oszczędzasz: 20% (-6,38 zł)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI

Tagi: Informatyka Europejczyka | Klasy IV-VII | Szkoła podstawowa

Numer dopuszczenia podręcznika dla klas 4-6 SP: 260/2010

Uwaga: Książka dedykowana dla pracowni MacOS

"Informatyka Europejczyka" to doskonaÅ‚y i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponujÄ…cego ogromnym doÅ›wiadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion. PodrÄ™czniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostaÅ‚y opracowane w taki sposób, aby ich użytkownicy mogli nie tylko poszerzać swojÄ… wiedzÄ™, ale też szybko i skutecznie utrwalać nowe wiadomoÅ›ci. Proponowane przez nas rozwiÄ…zania szczególnie ważne sÄ… wÅ‚aÅ›nie dziÅ›, gdy znajomość informatyki staÅ‚a siÄ™ kluczowa — bez niej nie sposób nadążyć za tempem rozwoju dowolnej dziedziny wiedzy i zrozumieć fundamentalnych zmian zachodzÄ…cych na caÅ‚ym Å›wiecie.

Książka "Informatyka Europejczyka. iPodrÄ™cznik dla szkoÅ‚y podstawowej, kl. IV – VI " zapewnia dzieciom interesujÄ…ce i rzetelne wprowadzenie w Å›wiat komputerów i informatyki.

Obejmuje kluczowe zagadnienia z zakresu posługiwania się sprzętem komputerowym, czyli budowę komputera, środowisko pracy, działania na plikach, edycję tekstu i grafiki, sposoby zastosowania arkusza kalkulacyjnego, możliwości multimediów, kwestie poruszania się i bezpieczeństwa w internecie oraz wiele innych. Podkreślenia wymaga także fakt, że jest to pierwszy na polskim rynku podręcznik z opisem oprogramowania do coraz popularniejszych komputerów typu Mac.

Znajdziesz tu między innymi:
  • pojÄ™cia zwiÄ…zane z komputerem i pracÄ… w sieci
  • opis wirusów komputerowych i sposobów ochrony przed nimi
  • podstawowe informacje o popularnych systemach operacyjnych
  • omówienie najważniejszych czynnoÅ›ci na plikach i katalogach
  • kwestie zwiÄ…zane z edycjÄ… tekstu i grafiki
  • omówienie roli komputera jako pomocy w edukacji i rozrywce
  • zasady dziaÅ‚aÅ„ w arkuszu kalkulacyjnym
  • sposoby przygotowywania prezentacji multimedialnych
  • metody wyszukiwania informacji w internecie
  • podstawy programowania
"Informatyka Europejczyka" to:
  • gruntowne poznanie podstaw obsÅ‚ugi komputera i najczęściej używanych programów;
  • atrakcyjnie przekazywana wiedza, niezbÄ™dna do zrozumienia współczesnego Å›wiata;
  • kreatywne wykorzystanie dostÄ™pnych możliwoÅ›ci i proponowanie wÅ‚asnych rozwiÄ…zaÅ„.

Do podręcznika dołączono płytę CD, zawierającą materiały do ćwiczeń proponowanych w podręczniku wraz z zestawami zadań do każdego rozdziału. Znajdziesz tu także zadania utrwalające materiał oraz programy gotowe do zainstalowania (avast!, TuxType, Doozla, MacPaint, PaintBrush, TuxPaint, Adium, Mozilla Firefox, Skype).

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI

Spis treści

Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI eBook -- spis treści

RozdziaÅ‚ 1. Wprowadzenie, czyli kilka sÅ‚ów o komputerze (11)

  • 1.1. Czym zajmuje siÄ™ informatyka? (12)
    • 1.1.1. Bezpieczna praca z komputerem (13)
      • Pytania i zadania (15)
  • 1.2. Komputer po raz pierwszy (15)
    • 1.2.1. Budowa zestawu komputerowego (15)
    • 1.2.2. PrawidÅ‚owe rozpoczÄ™cie i zakoÅ„czenie pracy z komputerem (18)
      • Pytania i zadania (20)
  • 1.3. Co powinien wiedzieć każdy użytkownik komputera? (21)
    • 1.3.1. Podstawowe terminy i pojÄ™cia używane podczas pracy z komputerem (21)
    • 1.3.2. Praca w sieci (23)
      • Pytania i zadania (24)
  • 1.4. Komputer a prawo (25)
      • Pytania i zadania (26)
  • 1.5. Co jeszcze jest ważne w pracy na komputerze? (26)
    • 1.5.1. Wirusy komputerowe i programy antywirusowe (26)
    • 1.5.2. Regulamin szkolnej pracowni komputerowej (28)
      • Pytania i zadania (29)
      • Zadania bonusowe (29)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (29)

Rozdział 2. Środowisko pracy (30)

  • 2.1. Poznajemy Å›rodowisko pracy (31)
    • 2.1.1. Podstawowe informacje o popularnych systemach operacyjnych (31)
    • 2.1.2. Biurko (pulpit) (32)
    • 2.1.3. Uruchamianie programów i koÅ„czenie ich pracy (35)
    • 2.1.4. Praca z oknami (40)
    • 2.1.5. Organizacja katalogów (teczek) na dysku (45)
      • Pytania i zadania (46)
  • 2.2. Pliki i katalogi (teczki) - najważniejsze czynnoÅ›ci (47)
    • 2.2.1. Wprowadzenie (47)
    • 2.2.2. Tworzenie plików i katalogów (teczek) (47)
    • 2.2.3. Przenoszenie, kopiowanie i zmiana nazwy plików i teczek (katalogów) (51)
    • 2.2.4. Usuwanie plików i katalogów (teczek) (55)
    • 2.2.5. Drukowanie (57)
    • 2.2.6. NoÅ›niki informacji (59)
      • Pytania i zadania (62)
  • 2.3. Wyszukiwanie informacji (63)
    • 2.3.1. Szukanie plików i katalogów w systemie (63)
    • 2.3.2. Korzystanie z wbudowanej pomocy (64)
      • Pytania i zadania (66)
  • 2.4. Poznajemy przydatne programy (67)
    • 2.4.1. Dashboard - widżety w Mac OS X (67)
    • 2.4.2. Kalendarz (68)
      • Pytania i zadania (72)
      • Zadania bonusowe (72)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (74)

Rozdział 3. Nauka pisania na klawiaturze komputera (75)

  • 3.1. Wprowadzenie (76)
    • 3.1.1. Budowa klawiatury (76)
    • 3.1.2. UkÅ‚ad rÄ…k na klawiaturze (79)
  • 3.2. Ćwiczenia do nauki pisania (79)
      • Zadania bonusowe (83)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (84)

Rozdział 4. Podstawy edycji grafiki (85)

  • 4.1. Edytory graficzne - wprowadzenie (86)
  • 4.2. Program Tux Paint (86)
    • 4.2.1. Uruchomienie i opis programu (86)
    • 4.2.2. Wykonywanie prostego rysunku (89)
    • 4.2.3. Wstawianie tekstu (92)
    • 4.2.4. Zapisywanie i otwieranie pliku (93)
    • 4.2.5. Drukowanie (97)
    • 4.2.6. ZakoÅ„czenie pracy z programem (98)
      • Pytania i zadania (98)
  • 4.3. Program Doozla (99)
    • 4.3.1. Uruchomienie i opis programu (99)
    • 4.3.2. Wykonywanie prostego rysunku (102)
    • 4.3.3. Wstawianie tekstu (104)
    • 4.3.4. Zapisywanie pliku (105)
    • 4.3.5. Drukowanie (106)
    • 4.3.6. Otwieranie i modyfikacja pliku (108)
    • 4.3.7. ZakoÅ„czenie pracy z programem (109)
      • Pytania i zadania (110)
  • 4.4. Program MacPaint X (111)
    • 4.4.1. Uruchomienie i opis programu (111)
    • 4.4.2. Wykonanie prostego rysunku (114)
    • 4.4.3. Zapisywanie, otwieranie i modyfikacja rysunku (115)
    • 4.4.4. ZakoÅ„czenie pracy z programem (117)
      • Pytania i zadania (117)
  • 4.5. ZdjÄ™cie ekranu z zapisem do pliku (118)
    • 4.5.1. ZdjÄ™cie caÅ‚ego ekranu z zapisem do pliku (118)
    • 4.5.2. ZdjÄ™cie fragmentu ekranu i zapisanie do pliku (119)
      • Pytania i zadania (120)
      • Zadania bonusowe (120)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (121)

Rozdział 5. Podstawy edycji tekstu (122)

  • 5.1. Pierwsze kroki w edytorze tekstu (123)
    • 5.1.1. Edytory tekstu (123)
    • 5.1.2. Tworzenie dokumentu za pomocÄ… edytora tekstu (127)
    • 5.1.3. Zapisywanie i otwieranie dokumentu tekstowego (130)
      • Pytania i zadania (134)
  • 5.2. Wykonujemy operacje na blokach tekstu (135)
      • Pytania i zadania (137)
  • 5.3. Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego (138)
    • 5.3.1. Zmiana wyglÄ…du czcionki: rodzaju, rozmiaru, stylu, koloru (138)
    • 5.3.2. Wyrównanie tekstu (148)
      • Pytania i zadania (152)
  • 5.4. Listy numerowane i wypunktowane (153)
      • Pytania i zadania (156)
  • 5.5. Wstawianie grafiki do dokumentu tekstowego (157)
      • Pytania i zadania (166)
  • 5.6. Ozdobne napisy i tabele w dokumencie tekstowym (167)
    • 5.6.1. Ozdobne napisy (167)
    • 5.6.2. Wstawianie i formatowanie tabeli (171)
      • Pytania i zadania (177)
  • 5.7. Urozmaicamy dokumenty tekstowe (177)
    • 5.7.1. KsztaÅ‚ty, obramowanie tekstu i strony (177)
      • Pytania i zadania (180)
  • 5.8. Redagujemy i drukujemy nowe dokumenty tekstowe (180)
      • Pytania i zadania (181)
  • 5.9. Realizacja projektu "Ochrona przyrody" (181)
      • Zadania bonusowe (182)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (183)

Rozdział 6. Komputer w edukacji i rozrywce (185)

  • 6.1. Multimedia (186)
    • 6.1.1. Co to sÄ… multimedia? (186)
    • 6.1.2. Multimedialne programy edukacyjne (186)
      • Pytania i zadania (189)
  • 6.2. Multimedialne programy użytkowe (189)
    • 6.2.1. Zabawy z fotografiÄ… (190)
    • 6.2.2. Poznajemy inne ciekawe programy (199)
      • Pytania i zadania (201)
  • 6.3. Edukacja w internecie (202)
      • Pytania i zadania (204)
  • 6.4. Relaks z komputerem (204)
    • 6.4.1. Gry w internecie (204)
    • 6.4.2. Przygotowanie krzyżówki (206)
    • 6.4.3. Przygotowanie rebusu (210)
      • Pytania i zadania (214)
      • Zadania bonusowe (214)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (215)

Rozdział 7. Arkusz kalkulacyjny (216)

  • 7.1. Pierwsze kroki w arkuszu (217)
    • 7.1.1. Uruchomienie i opis programu (217)
    • 7.1.2. Wprowadzanie formuÅ‚y, proste obliczenia (221)
    • 7.1.3. Zapisywanie i otwieranie plików arkusza (224)
      • Pytania i zadania (227)
  • 7.2. Proste zastosowania (228)
    • 7.2.1. DziaÅ‚ania arytmetyczne (228)
    • 7.2.2. Funkcja SUMA (230)
    • 7.2.3. Funkcje: ÅšREDNIA, MIN, MAX (232)
    • 7.2.4. Zmiana wyglÄ…du arkusza, podglÄ…d wydruku (233)
    • 7.2.5. Sortowanie danych (237)
      • Pytania i zadania (239)
  • 7.3. Tworzenie prostego wykresu (241)
      • Pytania i zadania (246)
      • Zadania bonusowe (247)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (248)

Rozdział 8. Prezentacja multimedialna (249)

  • 8.1. Prezentacja multimedialna - wprowadzenie (250)
    • 8.1.1. Charakterystyka programów (250)
    • 8.1.2. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych (254)
      • Pytania i zadania (255)
  • 8.2. Tworzenie prostej prezentacji (255)
    • 8.2.1. Korzystanie z szablonów (255)
    • 8.2.2. Wprowadzanie i formatowanie tekstu (257)
    • 8.2.3. Dodawanie i usuwanie slajdów (258)
    • 8.2.4. Jak zacząć? (260)
    • 8.2.5. Zapisanie prezentacji (262)
    • 8.2.6. Poruszamy slajdy i elementy slajdów, uruchamiamy pokaz prezentacji (263)
      • Pytania i zadania (268)
  • 8.3. Realizacja projektu "Moja szkoÅ‚a w Europie" (269)
      • Zadania bonusowe (270)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (270)

RozdziaÅ‚ 9. Internet jako źródÅ‚o informacji (271)

  • 9.1. Internet - wprowadzenie (272)
    • 9.1.1. Co to jest internet? (272)
    • 9.1.2. Uruchomienie i obsÅ‚uga przeglÄ…darki internetowej (273)
    • 9.1.3. Adres internetowy (276)
      • Pytania i zadania (277)
  • 9.2. Wyszukiwanie informacji z użyciem wyszukiwarek internetowych (277)
      • Pytania i zadania (285)
  • 9.3. Komunikowanie siÄ™ za pomocÄ… komputera (286)
    • 9.3.1. Poczta elektroniczna (e-mail) (286)
    • 9.3.2. Netykieta (289)
    • 9.3.3. Komunikatory internetowe (289)
      • Pytania i zadania (291)
  • 9.4. Realizacja projektu "Region Polski, w którym mieszkam" (292)
      • Zadania bonusowe (293)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (294)

Rozdział 10. Komputer w naszym otoczeniu (295)

  • 10.1. Zastosowania komputerów (296)
      • Pytania i zadania (298)
  • 10.2. UrzÄ…dzenia oparte na technologii komputerowej (298)
  • 10.3. Realizacja projektu "Komputer w naszym otoczeniu" (301)
      • Pytania i zadania (303)
      • Zadania bonusowe (303)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (303)

Rozdział 11. Tworzymy prostą animację (304)

  • 11.1. Pierwsze kroki w nowym Å›rodowisku (305)
    • 11.1.1. Uruchomienie i opis programu (306)
    • 11.1.2. Co potrafi duszek? (307)
  • 11.2. Opracowanie prostego projektu (317)
      • Pytania i zadania (321)
      • Zadania bonusowe (321)
      • Zadania uzupeÅ‚niajÄ…ce (322)

Rozdział 12. Bibliografia (323)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.