reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI - Helion


ebook
Autor: Danuta Kiałka, Katarzyna Kiałka, współautorzy: Justyna Klimczyk, Dominik Kozaczko, Jarosław Kutkowski
ISBN: 978-83-283-0482-6
stron: 324, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 25,51 zł (poprzednio: 31,89 zł)
Oszczędzasz: 20% (-6,38 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Informatyka Europejczyka | Klasy IV-VII | Szkoła podstawowa

Numer dopuszczenia podręcznika dla klas 4-6 SP: 260/2010

Uwaga: Książka dedykowana dla pracowni MacOS

"Informatyka Europejczyka" to doskonały i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion. Podręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane w taki sposób, aby ich użytkownicy mogli nie tylko poszerzać swoją wiedzę, ale też szybko i skutecznie utrwalać nowe wiadomości. Proponowane przez nas rozwiązania szczególnie ważne są właśnie dziś, gdy znajomość informatyki stała się kluczowa — bez niej nie sposób nadążyć za tempem rozwoju dowolnej dziedziny wiedzy i zrozumieć fundamentalnych zmian zachodzących na całym świecie.

Książka "Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV – VI " zapewnia dzieciom interesujące i rzetelne wprowadzenie w świat komputerów i informatyki.

Obejmuje kluczowe zagadnienia z zakresu posługiwania się sprzętem komputerowym, czyli budowę komputera, środowisko pracy, działania na plikach, edycję tekstu i grafiki, sposoby zastosowania arkusza kalkulacyjnego, możliwości multimediów, kwestie poruszania się i bezpieczeństwa w internecie oraz wiele innych. Podkreślenia wymaga także fakt, że jest to pierwszy na polskim rynku podręcznik z opisem oprogramowania do coraz popularniejszych komputerów typu Mac.

Znajdziesz tu między innymi:
  • pojęcia związane z komputerem i pracą w sieci
  • opis wirusów komputerowych i sposobów ochrony przed nimi
  • podstawowe informacje o popularnych systemach operacyjnych
  • omówienie najważniejszych czynności na plikach i katalogach
  • kwestie związane z edycją tekstu i grafiki
  • omówienie roli komputera jako pomocy w edukacji i rozrywce
  • zasady działań w arkuszu kalkulacyjnym
  • sposoby przygotowywania prezentacji multimedialnych
  • metody wyszukiwania informacji w internecie
  • podstawy programowania
"Informatyka Europejczyka" to:
  • gruntowne poznanie podstaw obsługi komputera i najczęściej używanych programów;
  • atrakcyjnie przekazywana wiedza, niezbędna do zrozumienia współczesnego świata;
  • kreatywne wykorzystanie dostępnych możliwości i proponowanie własnych rozwiązań.

Do podręcznika dołączono płytę CD, zawierającą materiały do ćwiczeń proponowanych w podręczniku wraz z zestawami zadań do każdego rozdziału. Znajdziesz tu także zadania utrwalające materiał oraz programy gotowe do zainstalowania (avast!, TuxType, Doozla, MacPaint, PaintBrush, TuxPaint, Adium, Mozilla Firefox, Skype).

Dodaj do koszyka

Spis treści

Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI eBook -- spis treści

Rozdział 1. Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze (11)

  • 1.1. Czym zajmuje się informatyka? (12)
    • 1.1.1. Bezpieczna praca z komputerem (13)
      • Pytania i zadania (15)
  • 1.2. Komputer po raz pierwszy (15)
    • 1.2.1. Budowa zestawu komputerowego (15)
    • 1.2.2. Prawidłowe rozpoczęcie i zakończenie pracy z komputerem (18)
      • Pytania i zadania (20)
  • 1.3. Co powinien wiedzieć każdy użytkownik komputera? (21)
    • 1.3.1. Podstawowe terminy i pojęcia używane podczas pracy z komputerem (21)
    • 1.3.2. Praca w sieci (23)
      • Pytania i zadania (24)
  • 1.4. Komputer a prawo (25)
      • Pytania i zadania (26)
  • 1.5. Co jeszcze jest ważne w pracy na komputerze? (26)
    • 1.5.1. Wirusy komputerowe i programy antywirusowe (26)
    • 1.5.2. Regulamin szkolnej pracowni komputerowej (28)
      • Pytania i zadania (29)
      • Zadania bonusowe (29)
      • Zadania uzupełniające (29)

Rozdział 2. Środowisko pracy (30)

  • 2.1. Poznajemy środowisko pracy (31)
    • 2.1.1. Podstawowe informacje o popularnych systemach operacyjnych (31)
    • 2.1.2. Biurko (pulpit) (32)
    • 2.1.3. Uruchamianie programów i kończenie ich pracy (35)
    • 2.1.4. Praca z oknami (40)
    • 2.1.5. Organizacja katalogów (teczek) na dysku (45)
      • Pytania i zadania (46)
  • 2.2. Pliki i katalogi (teczki) - najważniejsze czynności (47)
    • 2.2.1. Wprowadzenie (47)
    • 2.2.2. Tworzenie plików i katalogów (teczek) (47)
    • 2.2.3. Przenoszenie, kopiowanie i zmiana nazwy plików i teczek (katalogów) (51)
    • 2.2.4. Usuwanie plików i katalogów (teczek) (55)
    • 2.2.5. Drukowanie (57)
    • 2.2.6. Nośniki informacji (59)
      • Pytania i zadania (62)
  • 2.3. Wyszukiwanie informacji (63)
    • 2.3.1. Szukanie plików i katalogów w systemie (63)
    • 2.3.2. Korzystanie z wbudowanej pomocy (64)
      • Pytania i zadania (66)
  • 2.4. Poznajemy przydatne programy (67)
    • 2.4.1. Dashboard - widżety w Mac OS X (67)
    • 2.4.2. Kalendarz (68)
      • Pytania i zadania (72)
      • Zadania bonusowe (72)
      • Zadania uzupełniające (74)

Rozdział 3. Nauka pisania na klawiaturze komputera (75)

  • 3.1. Wprowadzenie (76)
    • 3.1.1. Budowa klawiatury (76)
    • 3.1.2. Układ rąk na klawiaturze (79)
  • 3.2. Ćwiczenia do nauki pisania (79)
      • Zadania bonusowe (83)
      • Zadania uzupełniające (84)

Rozdział 4. Podstawy edycji grafiki (85)

  • 4.1. Edytory graficzne - wprowadzenie (86)
  • 4.2. Program Tux Paint (86)
    • 4.2.1. Uruchomienie i opis programu (86)
    • 4.2.2. Wykonywanie prostego rysunku (89)
    • 4.2.3. Wstawianie tekstu (92)
    • 4.2.4. Zapisywanie i otwieranie pliku (93)
    • 4.2.5. Drukowanie (97)
    • 4.2.6. Zakończenie pracy z programem (98)
      • Pytania i zadania (98)
  • 4.3. Program Doozla (99)
    • 4.3.1. Uruchomienie i opis programu (99)
    • 4.3.2. Wykonywanie prostego rysunku (102)
    • 4.3.3. Wstawianie tekstu (104)
    • 4.3.4. Zapisywanie pliku (105)
    • 4.3.5. Drukowanie (106)
    • 4.3.6. Otwieranie i modyfikacja pliku (108)
    • 4.3.7. Zakończenie pracy z programem (109)
      • Pytania i zadania (110)
  • 4.4. Program MacPaint X (111)
    • 4.4.1. Uruchomienie i opis programu (111)
    • 4.4.2. Wykonanie prostego rysunku (114)
    • 4.4.3. Zapisywanie, otwieranie i modyfikacja rysunku (115)
    • 4.4.4. Zakończenie pracy z programem (117)
      • Pytania i zadania (117)
  • 4.5. Zdjęcie ekranu z zapisem do pliku (118)
    • 4.5.1. Zdjęcie całego ekranu z zapisem do pliku (118)
    • 4.5.2. Zdjęcie fragmentu ekranu i zapisanie do pliku (119)
      • Pytania i zadania (120)
      • Zadania bonusowe (120)
      • Zadania uzupełniające (121)

Rozdział 5. Podstawy edycji tekstu (122)

  • 5.1. Pierwsze kroki w edytorze tekstu (123)
    • 5.1.1. Edytory tekstu (123)
    • 5.1.2. Tworzenie dokumentu za pomocą edytora tekstu (127)
    • 5.1.3. Zapisywanie i otwieranie dokumentu tekstowego (130)
      • Pytania i zadania (134)
  • 5.2. Wykonujemy operacje na blokach tekstu (135)
      • Pytania i zadania (137)
  • 5.3. Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego (138)
    • 5.3.1. Zmiana wyglądu czcionki: rodzaju, rozmiaru, stylu, koloru (138)
    • 5.3.2. Wyrównanie tekstu (148)
      • Pytania i zadania (152)
  • 5.4. Listy numerowane i wypunktowane (153)
      • Pytania i zadania (156)
  • 5.5. Wstawianie grafiki do dokumentu tekstowego (157)
      • Pytania i zadania (166)
  • 5.6. Ozdobne napisy i tabele w dokumencie tekstowym (167)
    • 5.6.1. Ozdobne napisy (167)
    • 5.6.2. Wstawianie i formatowanie tabeli (171)
      • Pytania i zadania (177)
  • 5.7. Urozmaicamy dokumenty tekstowe (177)
    • 5.7.1. Kształty, obramowanie tekstu i strony (177)
      • Pytania i zadania (180)
  • 5.8. Redagujemy i drukujemy nowe dokumenty tekstowe (180)
      • Pytania i zadania (181)
  • 5.9. Realizacja projektu "Ochrona przyrody" (181)
      • Zadania bonusowe (182)
      • Zadania uzupełniające (183)

Rozdział 6. Komputer w edukacji i rozrywce (185)

  • 6.1. Multimedia (186)
    • 6.1.1. Co to są multimedia? (186)
    • 6.1.2. Multimedialne programy edukacyjne (186)
      • Pytania i zadania (189)
  • 6.2. Multimedialne programy użytkowe (189)
    • 6.2.1. Zabawy z fotografią (190)
    • 6.2.2. Poznajemy inne ciekawe programy (199)
      • Pytania i zadania (201)
  • 6.3. Edukacja w internecie (202)
      • Pytania i zadania (204)
  • 6.4. Relaks z komputerem (204)
    • 6.4.1. Gry w internecie (204)
    • 6.4.2. Przygotowanie krzyżówki (206)
    • 6.4.3. Przygotowanie rebusu (210)
      • Pytania i zadania (214)
      • Zadania bonusowe (214)
      • Zadania uzupełniające (215)

Rozdział 7. Arkusz kalkulacyjny (216)

  • 7.1. Pierwsze kroki w arkuszu (217)
    • 7.1.1. Uruchomienie i opis programu (217)
    • 7.1.2. Wprowadzanie formuły, proste obliczenia (221)
    • 7.1.3. Zapisywanie i otwieranie plików arkusza (224)
      • Pytania i zadania (227)
  • 7.2. Proste zastosowania (228)
    • 7.2.1. Działania arytmetyczne (228)
    • 7.2.2. Funkcja SUMA (230)
    • 7.2.3. Funkcje: ŚREDNIA, MIN, MAX (232)
    • 7.2.4. Zmiana wyglądu arkusza, podgląd wydruku (233)
    • 7.2.5. Sortowanie danych (237)
      • Pytania i zadania (239)
  • 7.3. Tworzenie prostego wykresu (241)
      • Pytania i zadania (246)
      • Zadania bonusowe (247)
      • Zadania uzupełniające (248)

Rozdział 8. Prezentacja multimedialna (249)

  • 8.1. Prezentacja multimedialna - wprowadzenie (250)
    • 8.1.1. Charakterystyka programów (250)
    • 8.1.2. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych (254)
      • Pytania i zadania (255)
  • 8.2. Tworzenie prostej prezentacji (255)
    • 8.2.1. Korzystanie z szablonów (255)
    • 8.2.2. Wprowadzanie i formatowanie tekstu (257)
    • 8.2.3. Dodawanie i usuwanie slajdów (258)
    • 8.2.4. Jak zacząć? (260)
    • 8.2.5. Zapisanie prezentacji (262)
    • 8.2.6. Poruszamy slajdy i elementy slajdów, uruchamiamy pokaz prezentacji (263)
      • Pytania i zadania (268)
  • 8.3. Realizacja projektu "Moja szkoła w Europie" (269)
      • Zadania bonusowe (270)
      • Zadania uzupełniające (270)

Rozdział 9. Internet jako źródło informacji (271)

  • 9.1. Internet - wprowadzenie (272)
    • 9.1.1. Co to jest internet? (272)
    • 9.1.2. Uruchomienie i obsługa przeglądarki internetowej (273)
    • 9.1.3. Adres internetowy (276)
      • Pytania i zadania (277)
  • 9.2. Wyszukiwanie informacji z użyciem wyszukiwarek internetowych (277)
      • Pytania i zadania (285)
  • 9.3. Komunikowanie się za pomocą komputera (286)
    • 9.3.1. Poczta elektroniczna (e-mail) (286)
    • 9.3.2. Netykieta (289)
    • 9.3.3. Komunikatory internetowe (289)
      • Pytania i zadania (291)
  • 9.4. Realizacja projektu "Region Polski, w którym mieszkam" (292)
      • Zadania bonusowe (293)
      • Zadania uzupełniające (294)

Rozdział 10. Komputer w naszym otoczeniu (295)

  • 10.1. Zastosowania komputerów (296)
      • Pytania i zadania (298)
  • 10.2. Urządzenia oparte na technologii komputerowej (298)
  • 10.3. Realizacja projektu "Komputer w naszym otoczeniu" (301)
      • Pytania i zadania (303)
      • Zadania bonusowe (303)
      • Zadania uzupełniające (303)

Rozdział 11. Tworzymy prostą animację (304)

  • 11.1. Pierwsze kroki w nowym środowisku (305)
    • 11.1.1. Uruchomienie i opis programu (306)
    • 11.1.2. Co potrafi duszek? (307)
  • 11.2. Opracowanie prostego projektu (317)
      • Pytania i zadania (321)
      • Zadania bonusowe (321)
      • Zadania uzupełniające (322)

Rozdział 12. Bibliografia (323)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2019 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.