Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część I - Helion
ISBN: 978-83-283-0388-1
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 14,32 zł (poprzednio: 17,68 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,36 zł)
"Informatyka Europejczyka" to doskonaÅ‚y i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponujÄ…cego ogromnym doÅ›wiadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion. PodrÄ™czniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostaÅ‚y opracowane w taki sposób, aby ich użytkownicy mogli nie tylko poszerzać swojÄ… wiedzÄ™, ale też szybko i skutecznie utrwalać nowe wiadomoÅ›ci. Proponowane przez nas rozwiÄ…zania szczególnie ważne sÄ… wÅ‚aÅ›nie dziÅ›, gdy znajomość informatyki staÅ‚a siÄ™ kluczowa — bez niej nie sposób nadążyć za tempem rozwoju dowolnej dziedziny wiedzy i zrozumieć fundamentalnych zmian zachodzÄ…cych na caÅ‚ym Å›wiecie.
Dwuczęściowy zeszyt ćwiczeÅ„ stanowi uzupeÅ‚nienie materiaÅ‚u zawartego w książce "Informatyka Europejczyka. iPodrÄ™cznik dla szkoÅ‚y podstawowej, kl. IV–VI" (opracowanej dla szkół, w których korzysta siÄ™ z komputerów typu Mac). Zeszyt skÅ‚ada siÄ™ z zadaÅ„ o różnym stopniu trudnoÅ›ci, dostosowanych do możliwoÅ›ci uczniów zarówno przeciÄ™tnych, jak i bardzo zdolnych. Poprzez realizacjÄ™ ciekawych projektów, rozwiÄ…zywanie Å‚amigłówek i zabawÄ™ bezstresowo wprowadza dzieci w Å›wiat informatyki, a ponadto pozwala im rozwinąć wÅ‚asne talenty i zainteresowania. MierzÄ…c siÄ™ z kolejnymi zadaniami, uczniowie szybko poznajÄ… Å›rodowisko pracy, opanujÄ… podstawowe pojÄ™cia oraz obsÅ‚ugÄ™ popularnych programów, nauczÄ… siÄ™ odpowiedzialnie korzystać z internetu, a także na bieżąco ugruntowujÄ… zdobytÄ… wiedzÄ™.
- Pierwsze terminy i pojęcia związane z komputerem i pracą w sieci
- Podstawowe informacje o popularnych systemach operacyjnych
- Pliki i katalogi — najważniejsze czynnoÅ›ci
- Edycja tekstu i grafiki
- Komputer jako pomoc w edukacji i rozrywce
- Działania na arkuszu kalkulacyjnym
- Prezentacje multimedialne
- Internet jako źródło informacji
- Tworzenie prostych animacji
"Informatyka Europejczyka" to:
- gruntowne poznanie podstaw obsługi komputera i najczęściej używanych programów;
- atrakcyjnie przekazywana wiedza, niezbędna do zrozumienia współczesnego świata;
- kreatywne wykorzystanie dostępnych możliwości i proponowanie własnych rozwiązań.
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część I", wybierały także:
- Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres rozszerzony. Część 1 49,89 zł, (37,42 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 32,89 zł, (24,67 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 39,38 zł, (29,93 zł -24%)
- Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część II 14,90 zł, (11,92 zł -20%)
- Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum 31,89 zł, (25,51 zł -20%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część I eBook -- spis treści
- Drogi Uczniu! (5)
- Drogi Nauczycielu! (7)
RozdziaÅ‚ 1. Wprowadzenie, czyli kilka sÅ‚ów o komputerze (9)
- 1.1. Czym zajmuje siÄ™ informatyka? (9)
- 1.2. Komputer po raz pierwszy (12)
- 1.3. Co powinien wiedzieć każdy użytkownik komputera? (15)
- 1.4. Komputer a prawo (17)
- 1.5. Co jeszcze jest ważne w pracy z komputerem? (20)
- 1.6. Podsumowanie (23)
Rozdział 2. Środowisko pracy (26)
- 2.1. Poznajemy środowisko pracy (26)
- 2.2. Pliki i katalogi - najważniejsze czynności (30)
- 2.3. Wyszukiwanie informacji (39)
- 2.4. Poznajemy przydatne programy (41)
- 2.5. Podsumowanie (43)
Rozdział 3. Nauka pisania na klawiaturze komputera (45)
- 3.1. Wprowadzenie (45)
- 3.2. Ćwiczenia do nauki pisania (48)
- 3.3. Podsumowanie (53)
Rozdział 4. Podstawy edycji grafiki (56)
- 4.1. Edytory graficzne - wprowadzenie (56)
- 4.2. Program Tux Paint (58)
- 4.3. Program Doozla (66)
- 4.4. Program MacPaint X (73)
- 4.5. Zrzut ekranu (zdjęcie) z zapisem do pliku (84)
- 4.6. Komponowanie wÅ‚asnych rysunków - cz. I (86)
- 4.7. Komponowanie wÅ‚asnych rysunków - cz. II (88)
- 4.8. Drukowanie (91)
- 4.9. Podsumowanie (93)
Rozdział 5. Podstawy edycji tekstu (95)
- 5.1. Pierwsze kroki w edytorze tekstu (95)
- 5.2. Wykonujemy operacje na blokach tekstu (99)
- 5.3. Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego (103)
- 5.4. Listy numerowane i wypunktowane (110)
- 5.5. Wstawianie rysunku do dokumentu tekstowego (118)
- 5.6. Ozdobne napisy i tabele w dokumencie tekstowym (122)
- 5.7. Urozmaicamy dokumenty tekstowe i drukujemy je (125)
- 5.8. Redagujemy i drukujemy nowe dokumenty tekstowe (129)
- 5.9. Realizacja projektu (135)
- 5.10. Podsumowanie (138)
Rozdział 6. Komputer w edukacji i rozrywce (140)
- 6.1. Multimedia (140)
- 6.2. Multimedialne programy użytkowe (142)
- 6.3. Edukacja w internecie (146)
- 6.4. Rozrywka z komputerem (149)
- 6.5. Podsumowanie (157)
Dodatek A Powtórzenie i utrwalenie wiadomoÅ›ci (159)
- A.1. Pytania utrwalajÄ…ce (159)
- A.2. Ćwiczenia utrwalające (163)
- A.3. Przygotowanie wspólnego projektu (168)
- A.4. Opracowanie i wydruk materiaÅ‚ów do prezentacji projektu (170)
- A.5. Prezentacja i omówienie prac (170)
- A.6. Podsumowanie (171)