Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI - Helion
ISBN: 978-83-283-0482-6
stron: 324, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 25,51 zł (poprzednio: 31,89 zł)
Oszczędzasz: 20% (-6,38 zł)
Numer dopuszczenia podręcznika dla klas 4-6 SP: 260/2010
"Informatyka Europejczyka" to doskonaÅ‚y i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponujÄ…cego ogromnym doÅ›wiadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion. PodrÄ™czniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostaÅ‚y opracowane w taki sposób, aby ich użytkownicy mogli nie tylko poszerzać swojÄ… wiedzÄ™, ale też szybko i skutecznie utrwalać nowe wiadomoÅ›ci. Proponowane przez nas rozwiÄ…zania szczególnie ważne sÄ… wÅ‚aÅ›nie dziÅ›, gdy znajomość informatyki staÅ‚a siÄ™ kluczowa — bez niej nie sposób nadążyć za tempem rozwoju dowolnej dziedziny wiedzy i zrozumieć fundamentalnych zmian zachodzÄ…cych na caÅ‚ym Å›wiecie.
Książka "Informatyka Europejczyka. iPodrÄ™cznik dla szkoÅ‚y podstawowej, kl. IV – VI " zapewnia dzieciom interesujÄ…ce i rzetelne wprowadzenie w Å›wiat komputerów i informatyki.
Obejmuje kluczowe zagadnienia z zakresu posługiwania się sprzętem komputerowym, czyli budowę komputera, środowisko pracy, działania na plikach, edycję tekstu i grafiki, sposoby zastosowania arkusza kalkulacyjnego, możliwości multimediów, kwestie poruszania się i bezpieczeństwa w internecie oraz wiele innych. Podkreślenia wymaga także fakt, że jest to pierwszy na polskim rynku podręcznik z opisem oprogramowania do coraz popularniejszych komputerów typu Mac.
Znajdziesz tu między innymi:- pojęcia związane z komputerem i pracą w sieci
- opis wirusów komputerowych i sposobów ochrony przed nimi
- podstawowe informacje o popularnych systemach operacyjnych
- omówienie najważniejszych czynności na plikach i katalogach
- kwestie zwiÄ…zane z edycjÄ… tekstu i grafiki
- omówienie roli komputera jako pomocy w edukacji i rozrywce
- zasady działań w arkuszu kalkulacyjnym
- sposoby przygotowywania prezentacji multimedialnych
- metody wyszukiwania informacji w internecie
- podstawy programowania
- gruntowne poznanie podstaw obsługi komputera i najczęściej używanych programów;
- atrakcyjnie przekazywana wiedza, niezbędna do zrozumienia współczesnego świata;
- kreatywne wykorzystanie dostępnych możliwości i proponowanie własnych rozwiązań.
Do podręcznika dołączono płytę CD, zawierającą materiały do ćwiczeń proponowanych w podręczniku wraz z zestawami zadań do każdego rozdziału. Znajdziesz tu także zadania utrwalające materiał oraz programy gotowe do zainstalowania (avast!, TuxType, Doozla, MacPaint, PaintBrush, TuxPaint, Adium, Mozilla Firefox, Skype).
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI", wybierały także:
- Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres rozszerzony. Część 1 49,89 zł, (37,42 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 32,89 zł, (24,67 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 39,38 zł, (29,93 zł -24%)
- Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część II 14,90 zł, (11,92 zł -20%)
- Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum 31,89 zł, (25,51 zł -20%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla szkoły podstawowej, kl. IV - VI eBook -- spis treści
RozdziaÅ‚ 1. Wprowadzenie, czyli kilka sÅ‚ów o komputerze (11)
- 1.1. Czym zajmuje siÄ™ informatyka? (12)
- 1.1.1. Bezpieczna praca z komputerem (13)
- Pytania i zadania (15)
- 1.1.1. Bezpieczna praca z komputerem (13)
- 1.2. Komputer po raz pierwszy (15)
- 1.2.1. Budowa zestawu komputerowego (15)
- 1.2.2. Prawidłowe rozpoczęcie i zakończenie pracy z komputerem (18)
- Pytania i zadania (20)
- 1.3. Co powinien wiedzieć każdy użytkownik komputera? (21)
- 1.3.1. Podstawowe terminy i pojęcia używane podczas pracy z komputerem (21)
- 1.3.2. Praca w sieci (23)
- Pytania i zadania (24)
- 1.4. Komputer a prawo (25)
-
- Pytania i zadania (26)
-
- 1.5. Co jeszcze jest ważne w pracy na komputerze? (26)
- 1.5.1. Wirusy komputerowe i programy antywirusowe (26)
- 1.5.2. Regulamin szkolnej pracowni komputerowej (28)
- Pytania i zadania (29)
- Zadania bonusowe (29)
- Zadania uzupełniające (29)
Rozdział 2. Środowisko pracy (30)
- 2.1. Poznajemy środowisko pracy (31)
- 2.1.1. Podstawowe informacje o popularnych systemach operacyjnych (31)
- 2.1.2. Biurko (pulpit) (32)
- 2.1.3. Uruchamianie programów i koÅ„czenie ich pracy (35)
- 2.1.4. Praca z oknami (40)
- 2.1.5. Organizacja katalogów (teczek) na dysku (45)
- Pytania i zadania (46)
- 2.2. Pliki i katalogi (teczki) - najważniejsze czynności (47)
- 2.2.1. Wprowadzenie (47)
- 2.2.2. Tworzenie plików i katalogów (teczek) (47)
- 2.2.3. Przenoszenie, kopiowanie i zmiana nazwy plików i teczek (katalogów) (51)
- 2.2.4. Usuwanie plików i katalogów (teczek) (55)
- 2.2.5. Drukowanie (57)
- 2.2.6. Nośniki informacji (59)
- Pytania i zadania (62)
- 2.3. Wyszukiwanie informacji (63)
- 2.3.1. Szukanie plików i katalogów w systemie (63)
- 2.3.2. Korzystanie z wbudowanej pomocy (64)
- Pytania i zadania (66)
- 2.4. Poznajemy przydatne programy (67)
- 2.4.1. Dashboard - widżety w Mac OS X (67)
- 2.4.2. Kalendarz (68)
- Pytania i zadania (72)
- Zadania bonusowe (72)
- Zadania uzupełniające (74)
Rozdział 3. Nauka pisania na klawiaturze komputera (75)
- 3.1. Wprowadzenie (76)
- 3.1.1. Budowa klawiatury (76)
- 3.1.2. Układ rąk na klawiaturze (79)
- 3.2. Ćwiczenia do nauki pisania (79)
-
- Zadania bonusowe (83)
- Zadania uzupełniające (84)
-
Rozdział 4. Podstawy edycji grafiki (85)
- 4.1. Edytory graficzne - wprowadzenie (86)
- 4.2. Program Tux Paint (86)
- 4.2.1. Uruchomienie i opis programu (86)
- 4.2.2. Wykonywanie prostego rysunku (89)
- 4.2.3. Wstawianie tekstu (92)
- 4.2.4. Zapisywanie i otwieranie pliku (93)
- 4.2.5. Drukowanie (97)
- 4.2.6. Zakończenie pracy z programem (98)
- Pytania i zadania (98)
- 4.3. Program Doozla (99)
- 4.3.1. Uruchomienie i opis programu (99)
- 4.3.2. Wykonywanie prostego rysunku (102)
- 4.3.3. Wstawianie tekstu (104)
- 4.3.4. Zapisywanie pliku (105)
- 4.3.5. Drukowanie (106)
- 4.3.6. Otwieranie i modyfikacja pliku (108)
- 4.3.7. Zakończenie pracy z programem (109)
- Pytania i zadania (110)
- 4.4. Program MacPaint X (111)
- 4.4.1. Uruchomienie i opis programu (111)
- 4.4.2. Wykonanie prostego rysunku (114)
- 4.4.3. Zapisywanie, otwieranie i modyfikacja rysunku (115)
- 4.4.4. Zakończenie pracy z programem (117)
- Pytania i zadania (117)
- 4.5. Zdjęcie ekranu z zapisem do pliku (118)
- 4.5.1. Zdjęcie całego ekranu z zapisem do pliku (118)
- 4.5.2. Zdjęcie fragmentu ekranu i zapisanie do pliku (119)
- Pytania i zadania (120)
- Zadania bonusowe (120)
- Zadania uzupełniające (121)
Rozdział 5. Podstawy edycji tekstu (122)
- 5.1. Pierwsze kroki w edytorze tekstu (123)
- 5.1.1. Edytory tekstu (123)
- 5.1.2. Tworzenie dokumentu za pomocÄ… edytora tekstu (127)
- 5.1.3. Zapisywanie i otwieranie dokumentu tekstowego (130)
- Pytania i zadania (134)
- 5.2. Wykonujemy operacje na blokach tekstu (135)
-
- Pytania i zadania (137)
-
- 5.3. Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego (138)
- 5.3.1. Zmiana wyglÄ…du czcionki: rodzaju, rozmiaru, stylu, koloru (138)
- 5.3.2. Wyrównanie tekstu (148)
- Pytania i zadania (152)
- 5.4. Listy numerowane i wypunktowane (153)
-
- Pytania i zadania (156)
-
- 5.5. Wstawianie grafiki do dokumentu tekstowego (157)
-
- Pytania i zadania (166)
-
- 5.6. Ozdobne napisy i tabele w dokumencie tekstowym (167)
- 5.6.1. Ozdobne napisy (167)
- 5.6.2. Wstawianie i formatowanie tabeli (171)
- Pytania i zadania (177)
- 5.7. Urozmaicamy dokumenty tekstowe (177)
- 5.7.1. Kształty, obramowanie tekstu i strony (177)
- Pytania i zadania (180)
- 5.7.1. Kształty, obramowanie tekstu i strony (177)
- 5.8. Redagujemy i drukujemy nowe dokumenty tekstowe (180)
-
- Pytania i zadania (181)
-
- 5.9. Realizacja projektu "Ochrona przyrody" (181)
-
- Zadania bonusowe (182)
- Zadania uzupełniające (183)
-
Rozdział 6. Komputer w edukacji i rozrywce (185)
- 6.1. Multimedia (186)
- 6.1.1. Co to sÄ… multimedia? (186)
- 6.1.2. Multimedialne programy edukacyjne (186)
- Pytania i zadania (189)
- 6.2. Multimedialne programy użytkowe (189)
- 6.2.1. Zabawy z fotografiÄ… (190)
- 6.2.2. Poznajemy inne ciekawe programy (199)
- Pytania i zadania (201)
- 6.3. Edukacja w internecie (202)
-
- Pytania i zadania (204)
-
- 6.4. Relaks z komputerem (204)
- 6.4.1. Gry w internecie (204)
- 6.4.2. Przygotowanie krzyżówki (206)
- 6.4.3. Przygotowanie rebusu (210)
- Pytania i zadania (214)
- Zadania bonusowe (214)
- Zadania uzupełniające (215)
Rozdział 7. Arkusz kalkulacyjny (216)
- 7.1. Pierwsze kroki w arkuszu (217)
- 7.1.1. Uruchomienie i opis programu (217)
- 7.1.2. Wprowadzanie formuły, proste obliczenia (221)
- 7.1.3. Zapisywanie i otwieranie plików arkusza (224)
- Pytania i zadania (227)
- 7.2. Proste zastosowania (228)
- 7.2.1. Działania arytmetyczne (228)
- 7.2.2. Funkcja SUMA (230)
- 7.2.3. Funkcje: ÅšREDNIA, MIN, MAX (232)
- 7.2.4. Zmiana wyglÄ…du arkusza, podglÄ…d wydruku (233)
- 7.2.5. Sortowanie danych (237)
- Pytania i zadania (239)
- 7.3. Tworzenie prostego wykresu (241)
-
- Pytania i zadania (246)
- Zadania bonusowe (247)
- Zadania uzupełniające (248)
-
Rozdział 8. Prezentacja multimedialna (249)
- 8.1. Prezentacja multimedialna - wprowadzenie (250)
- 8.1.1. Charakterystyka programów (250)
- 8.1.2. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych (254)
- Pytania i zadania (255)
- 8.2. Tworzenie prostej prezentacji (255)
- 8.2.1. Korzystanie z szablonów (255)
- 8.2.2. Wprowadzanie i formatowanie tekstu (257)
- 8.2.3. Dodawanie i usuwanie slajdów (258)
- 8.2.4. Jak zacząć? (260)
- 8.2.5. Zapisanie prezentacji (262)
- 8.2.6. Poruszamy slajdy i elementy slajdów, uruchamiamy pokaz prezentacji (263)
- Pytania i zadania (268)
- 8.3. Realizacja projektu "Moja szkoła w Europie" (269)
-
- Zadania bonusowe (270)
- Zadania uzupełniające (270)
-
RozdziaÅ‚ 9. Internet jako źródÅ‚o informacji (271)
- 9.1. Internet - wprowadzenie (272)
- 9.1.1. Co to jest internet? (272)
- 9.1.2. Uruchomienie i obsługa przeglądarki internetowej (273)
- 9.1.3. Adres internetowy (276)
- Pytania i zadania (277)
- 9.2. Wyszukiwanie informacji z użyciem wyszukiwarek internetowych (277)
-
- Pytania i zadania (285)
-
- 9.3. Komunikowanie siÄ™ za pomocÄ… komputera (286)
- 9.3.1. Poczta elektroniczna (e-mail) (286)
- 9.3.2. Netykieta (289)
- 9.3.3. Komunikatory internetowe (289)
- Pytania i zadania (291)
- 9.4. Realizacja projektu "Region Polski, w którym mieszkam" (292)
-
- Zadania bonusowe (293)
- Zadania uzupełniające (294)
-
Rozdział 10. Komputer w naszym otoczeniu (295)
- 10.1. Zastosowania komputerów (296)
-
- Pytania i zadania (298)
-
- 10.2. UrzÄ…dzenia oparte na technologii komputerowej (298)
- 10.3. Realizacja projektu "Komputer w naszym otoczeniu" (301)
-
- Pytania i zadania (303)
- Zadania bonusowe (303)
- Zadania uzupełniające (303)
-
Rozdział 11. Tworzymy prostą animację (304)
- 11.1. Pierwsze kroki w nowym środowisku (305)
- 11.1.1. Uruchomienie i opis programu (306)
- 11.1.2. Co potrafi duszek? (307)
- 11.2. Opracowanie prostego projektu (317)
-
- Pytania i zadania (321)
- Zadania bonusowe (321)
- Zadania uzupełniające (322)
-
Rozdział 12. Bibliografia (323)