Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac - Helion
ISBN: 978-83-246-3040-0
stron: 64, Format: 122x194, okładka: miękka
Data wydania: 2012-08-20
Księgarnia: Helion
Cena książki: 9,27 zł (poprzednio: 10,78 zł)
Oszczędzasz: 14% (-1,51 zł)
Aktywna nauka informatyki
PaÅ„stwa uczniowie w zasadzie nie pamiÄ™tajÄ… już Å›wiata sprzed ery informatyzacji. Tym wiÄ™kszym wyzwaniem jest prowadzenie zajęć w taki sposób, by mÅ‚odzi ludzie nie tylko siÄ™ nie znudzili, ale także dowiedzieli czegoÅ› nowego. W jaki sposób ukierunkować podopiecznych, by umiejÄ™tnie poruszali siÄ™ w gÄ…szczu informacji, wykorzystywali narzÄ™dzia informatyczne do usprawniania swojej pracy i rozwiÄ…zywania problemów oraz unikali zagrożeÅ„ zwiÄ…zanych z rozwojem nowych technologii?
Na te i wiele innych pytaÅ„, które stawiajÄ… sobie nauczyciele, odpowiada Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkoÅ‚ach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac. Książka zawiera także informacje o niesamowicie efektywnych i oryginalnych metodach nauczania, aktywizujÄ…cych uczniów oraz pozwalajÄ…cych na powiÄ…zanie nauki z rozrywkÄ…, zmodyfikowanie dotychczasowych form dyskusji i samodzielnÄ… realizacjÄ™ projektów.
Poradnik metodyczny z serii Informatyka Europejczyka pomoże nauczycielom:
- opracować cele kształcenia i wychowania oraz wybrać najwłaściwsze procedury ich osiągania,
- stworzyć program nauczania oparty na metodach aktywizujÄ…cych, takich jak projekt, kula Å›niegowa, portfolio, burza mózgów, dyskusja okrÄ…gÅ‚ego stoÅ‚u, rybi szkielet i inne,
- zainicjować dialog i skÅ‚onić uczniów do Å›wiadomego uczestnictwa w procesie ksztaÅ‚cenia,
- skorzystać z propozycji dotyczÄ…cych metod oceniania osiÄ…gniÄ™tych wyników.
Wciśnij Enter i do dzieła!
Komplet materiaÅ‚ów z serii Informatyka Europejczyka pozwala uczniom zdobywać wiedzÄ™ poprzez praktykÄ™, a nauczycielom uÅ‚atwia przekazywanie nowych treÅ›ci w interesujÄ…cy i niebanalny sposób. Helion, najwiÄ™ksze wydawnictwo informatyczne w Polsce, teraz pomaga zgÅ‚Ä™bić tajemnice Å›wiata komputerów także pokoleniu przyszÅ‚ych specjalistów.
Książki wchodzące w skład zestawu edukacyjnego Informatyka Europejczyka dla szkół ponadgimnazjalnych, zakres podstawowy:
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac", wybierały także:
- Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres rozszerzony. Część 1 49,89 zł, (37,42 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 32,89 zł, (24,67 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 39,38 zł, (29,93 zł -24%)
- Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część II 14,90 zł, (11,92 zł -20%)
- Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum 31,89 zł, (25,51 zł -20%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac -- spis treści
Rozdział 1. Wprowadzenie (5)
- Strategie kształcenia (10)
- AktywizujÄ…ce metody nauczania (11)
- Podsumowanie (20)
Rozdział 2. Propozycje rozplanowania materiału (21)
RozdziaÅ‚ 3. Wskazówki do realizacji materiaÅ‚u nauczania (23)
- Etap 1. Informacja jako podmiot informatyki (23)
- Etap 2. Narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej (31)
- Etap 3. Opracowywanie informacji w postaci tekstowej i graficznej (36)
- Etap 4. Przetwarzanie informacji liczbowych w postaci tabelarycznej (42)
- Etap 5. Przetwarzanie informacji w postaci bazodanowej (46)
- Etap 6. Przetwarzanie multimediów (49)
- Etap 7. Prezentowanie przetworzonych informacji (55)
Rozdział 4. Propozycja konstrukcji przedmiotowego systemu oceniania (59)
- Wstęp (59)
- Zasady oceniania (60)
- Ogólne kryteria ocen (62)
- NarzÄ™dzia i czas sprawdzania osiÄ…gnięć uczniów (63)
- Zasady ustalania oceny (64)