Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac - Helion

ISBN: 978-83-246-3040-0
stron: 64, Format: 122x194, okładka: miękka
Data wydania: 2012-08-20
Księgarnia: Helion
Cena książki: 9,27 zł (poprzednio: 10,78 zł)
Oszczędzasz: 14% (-1,51 zł)
Aktywna nauka informatyki
Państwa uczniowie w zasadzie nie pamiętają już świata sprzed ery informatyzacji. Tym większym wyzwaniem jest prowadzenie zajęć w taki sposób, by młodzi ludzie nie tylko się nie znudzili, ale także dowiedzieli czegoś nowego. W jaki sposób ukierunkować podopiecznych, by umiejętnie poruszali się w gąszczu informacji, wykorzystywali narzędzia informatyczne do usprawniania swojej pracy i rozwiązywania problemów oraz unikali zagrożeń związanych z rozwojem nowych technologii?
Na te i wiele innych pytań, które stawiają sobie nauczyciele, odpowiada Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac. Książka zawiera także informacje o niesamowicie efektywnych i oryginalnych metodach nauczania, aktywizujących uczniów oraz pozwalających na powiązanie nauki z rozrywką, zmodyfikowanie dotychczasowych form dyskusji i samodzielną realizację projektów.
Poradnik metodyczny z serii Informatyka Europejczyka pomoże nauczycielom:
- opracować cele kształcenia i wychowania oraz wybrać najwłaściwsze procedury ich osiągania,
- stworzyć program nauczania oparty na metodach aktywizujących, takich jak projekt, kula śniegowa, portfolio, burza mózgów, dyskusja okrągłego stołu, rybi szkielet i inne,
- zainicjować dialog i skłonić uczniów do świadomego uczestnictwa w procesie kształcenia,
- skorzystać z propozycji dotyczących metod oceniania osiągniętych wyników.
Wciśnij Enter i do dzieła!
Komplet materiałów z serii Informatyka Europejczyka pozwala uczniom zdobywać wiedzę poprzez praktykę, a nauczycielom ułatwia przekazywanie nowych treści w interesujący i niebanalny sposób. Helion, największe wydawnictwo informatyczne w Polsce, teraz pomaga zgłębić tajemnice świata komputerów także pokoleniu przyszłych specjalistów.
Książki wchodzące w skład zestawu edukacyjnego Informatyka Europejczyka dla szkół ponadgimnazjalnych, zakres podstawowy:
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac", wybierały także:
- Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres rozszerzony. Część 1 49,89 zł, (37,42 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 32,89 zł, (24,67 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 39,38 zł, (29,93 zł -24%)
- Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część II 14,90 zł, (11,92 zł -20%)
- Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum 31,89 zł, (25,51 zł -20%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Edycja: Windows, Mac -- spis treści
Rozdział 1. Wprowadzenie (5)
- Strategie kształcenia (10)
- Aktywizujące metody nauczania (11)
- Podsumowanie (20)
Rozdział 2. Propozycje rozplanowania materiału (21)
Rozdział 3. Wskazówki do realizacji materiału nauczania (23)
- Etap 1. Informacja jako podmiot informatyki (23)
- Etap 2. Narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej (31)
- Etap 3. Opracowywanie informacji w postaci tekstowej i graficznej (36)
- Etap 4. Przetwarzanie informacji liczbowych w postaci tabelarycznej (42)
- Etap 5. Przetwarzanie informacji w postaci bazodanowej (46)
- Etap 6. Przetwarzanie multimediów (49)
- Etap 7. Prezentowanie przetworzonych informacji (55)
Rozdział 4. Propozycja konstrukcji przedmiotowego systemu oceniania (59)
- Wstęp (59)
- Zasady oceniania (60)
- Ogólne kryteria ocen (62)
- Narzędzia i czas sprawdzania osiągnięć uczniów (63)
- Zasady ustalania oceny (64)