reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy. Część 1 - Helion


Autor: Danuta Korman, Grażyna Szabłowicz-Zawadzka
ISBN: 978-83-283-5704-4
okładka: miękka
Data wydania: 2019-05-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 32,90 zł

Dodaj do koszyka

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy. Część 1", wybierały także:

  • Administrowanie sieciami Cisco. Kurs video. Przygotowanie do egzaminu CCNA/ICND2 200-105
  • Administrowanie sieciami Cisco. Kurs video. Przygotowanie do egzaminu CCNA/ICND1 100-105
  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki

Dodaj do koszyka

Spis treści

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy. Część 1 -- spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Rozumienie i analizowanie problemów. Wprowadzenie do programowania w języku Python (9)

  • Temat 1. Etapy rozwiązywania zadań za pomocą komputera (10)
  • Temat 2. Sposoby przedstawiania algorytmów (13)
    • 2.1. Lista kroków algorytmu (13)
    • 2.2. Schemat blokowy algorytmu (14)
    • 2.3. Program w języku programowania wysokiego poziomu (15)
  • Temat 3. Klasyfikacja tekstowych języków programowania (17)
  • Temat 4. Python od pierwszych kroków (21)
    • 4.1. Środowisko programowe Pythona (21)
    • 4.2. Operacje wejścia-wyjścia (22)
    • 4.3. Komentarze (23)
    • 4.4. Operatory arytmetyczne (23)
    • 4.5. Złożone operatory przypisania (24)
  • Temat 5. Algorytmy liniowe (25)
  • Temat 6. Funkcje matematyczne w języku Python (27)
  • Temat 7. Algorytmy warunkowe (28)
    • 7.1. Instrukcje warunkowe (29)
    • 7.2. Operatory relacyjne (31)
  • Temat 8. Operatory logiczne w języku Python (36)
  • Temat 9. Algorytmy iteracyjne (38)
    • 9.1. Funkcja range() (38)
    • 9.2. Instrukcja iteracyjna for (39)
    • 9.3. Instrukcje iteracyjne while (40)
  • Temat 10. Iteracja i n-wyrazowe ciągi liczbowe (44)
    • 10.1. Obliczanie wartości wyrazów ciągu liczbowego (44)
    • 10.2. Wykonywanie działań na wyrazach ciągu liczbowego (45)
  • Temat 11. Algorytmy rekurencyjne (48)
    • 11.1. Funkcje w języku Python (49)
    • 11.2. Funkcje rekurencyjne i obliczanie wartości wyrazów ciągu liczbowego (51)
  • Temat 12. Wyznaczanie wyrazów ciągu Fibonacciego (53)
  • Temat 13. Algorytm Euklidesa (57)
    • 13.1. Algorytm Euklidesa (57)
    • 13.2. Obliczanie najmniejszej wspólnej wielokrotności (61)
  • Zadania do rozdziału 1. (62)

Rozdział 2. Przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa (65)

  • Temat 14. Przestrzeganie prawa (66)
    • 14.1. Prawo autorskie (66)
    • 14.2. Ochrona danych osobowych (68)
  • Zadania do rozdziału 2. (72)

Rozdział 3. Grafika komputerowa i prezentacje multimedialne (73)

  • Temat 15. Grafika rastrowa (74)
    • 15.1. Rozdzielczość a wielkość obrazu (75)
    • 15.2. Transformacje obrazu w grafice rastrowej (82)
    • 15.3. Formaty plików bitmapowych (88)
  • Temat 16. Grafika wektorowa (93)
    • 16.1. Formaty grafiki wektorowej (93)
    • 16.2. Linia prosta i krzywa Béziera w grafice wektorowej (101)
    • 16.3. Grafika bitmapowa a grafika wektorowa (105)
  • Temat 17. Grafika trójwymiarowa - 3D (107)
    • 17.1. Techniki tworzenia grafiki 3D (108)
    • 17.2. Geometria trójwymiarowa (109)
    • 17.3. Paint 3D (109)
    • 17.4. POV-Ray (115)
  • Temat 18. Prezentacje multimedialne (130)
    • 18.1. Jak tworzyć rozbudowane prezentacje? (130)
    • 18.2. Jak ustalać parametry pokazu prezentacji multimedialnej? (136)
  • Zadania do rozdziału 3. (142)

Rozdział 4. Dokumenty tekstowe o złożonej strukturze (145)

  • Temat 19. Odwołania - spisy (146)
    • 19.1. Spis treści (146)
    • 19.2. Spis ilustracji (149)
    • 19.3. Spis tabel (151)
  • Temat 20. Kolumny i sekcje (153)
    • 20.1. Podział tekstu na kolumny (153)
    • 20.2. Sekcje w dokumencie (155)
  • Temat 21. Własne style i szablony (156)
    • 21.1. Tworzenie nowego stylu na podstawie formatowania tekstu (157)
    • 21.2. Szablony (159)
  • Temat 22. Praca w trybie recenzji (160)
    • 22.1. Śledzenie zmian (160)
    • 22.2. Wersja końcowa po korekcie (161)
    • 22.3. Komentarze (162)
    • 22.4. Akceptacja lub odrzucenie zmian (162)
    • 22.5. Porównanie wersji (163)
  • Zadania do rozdziału 4. (165)
     
  • Bibliografia (167)
  • Skorowidz (168)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2019 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.