reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) - Helion

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II)
Autor: Jarosław Skłodowski
ISBN: 978-83-283-0640-0
stron: 328, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2015-07-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 25,41 zł (poprzednio: 29,89 zł)
Oszczędzasz: 15% (-4,48 zł)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II)

Tagi: Informatyka Europejczyka | Szkoła ponadgimnazjalna

Komputer, komputer, a pomyśleć, że wszystko zaczęło się od koła

prawa Murphy’ego


Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że świat nie powstał wraz z pierwszym komputerem. Jednak dzisiaj trudno wyobrazić sobie życie bez pecetów, maszyn liczących, robotów przemysłowych czy nawet odtwarzaczy MP3. I chociaż komputer wydaje się Twoim środowiskiem naturalnym, przekonaj się, czego jeszcze warto się dowiedzieć na temat ery informatycznej.

Podręcznik z serii "Informatyka Europejczyka" jest całkowicie kompatybilny z wymaganiami, jakie stawia przed każdym uczniem współczesna informatyka. Został stworzony do nauczania informatyki w zakresie podstawowym w szkołach ponadgimnazjalnych, a jego treści, struktura, duża liczba przykładów i zadań pozwalają na doskonałe opanowanie materiału.

Informacje zawarte w podręczniku są podawane etapami, a na końcu każdej części znajdują się pytania oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonania. Dzięki odrobinie teorii zaczniesz zauważać algorytmy wokół siebie. Nauczysz się rozmawiać na odległość przy użyciu komputera, poznasz wszystkie oblicza SMS-ów, a nawet zorganizujesz wideokonferencję. Samodzielnie skompletujesz zestaw komputerowy i dowiesz się, jak bezpiecznie funkcjonować w sieci lokalnej. Zdecydujesz, czy masz ochotę stworzyć w swoim domu studio wydawnicze, czy amatorski stół montażowy. A może wolisz zarządzać bazami danych? Na koniec opracujesz własną stronę WWW, którą umieścisz i wypromujesz w sieci.

Podręcznik z serii "Informatyka Europejczyka" pozwoli uczniom zdobywać wiedzę poprzez praktykę, a nauczycielom ułatwi przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób.

Wciśnij Enter i do dzieła!

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II)

Spis treści

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) -- spis treści

  • Od autora (10)

Etap 1. Dzielimy siÄ™ informacjÄ… (11)

  • Spotkanie 1. ŹródÅ‚a informacji (11)
    • Jak powstawaÅ‚a informatyka (12)
    • Czym zajmuje siÄ™ informatyka (12)
    • Czym zajmuje siÄ™ technologia informacyjna (13)
    • DokÄ…d zmierza technologia informacyjna (14)
    • Jak zastosować komputer w rozwiÄ…zywaniu problemów (15)
    • Czy to koniec ery peceta (16)
    • SkÄ…d siÄ™ bierze informacja (17)
    • Co siÄ™ dzieje z informacjÄ… (19)
    • Jakie sÄ… konsekwencje Å‚atwego dostÄ™pu do informacji (20)
    • Jak dziÅ› docierajÄ… do nas informacje (22)
    • Jak rozpoznać wiarygodne źródÅ‚o informacji (25)
    • Odpowiedz na pytania (27)
    • Wykonaj ćwiczenia (27)
    • Pracuj samodzielnie (27)
  • Spotkanie 2. UsÅ‚ugi internetowe - WWW (28)
    • Czym jest internet (28)
    • Kto zarzÄ…dza internetem (30)
    • Jakie korzyÅ›ci daje nam dostÄ™p do internetu (31)
    • Na co warto uważać w internecie (31)
    • Jak dziaÅ‚a usÅ‚uga udostÄ™pniania stron internetowych (34)
    • Jak dziaÅ‚a przeglÄ…darka internetowa (35)
    • Odpowiedz na pytania (39)
    • Wykonaj ćwiczenia (40)
    • Pracuj samodzielnie (40)
  • Spotkanie 3. Wyszukiwanie informacji (41)
    • Jak sprytnie "guglać" (41)
    • Czym sÄ… katalogi tematyczne (43)
    • Czy można siÄ™ cofnąć w czasie (44)
    • Odpowiedz na pytania (44)
    • Wykonaj ćwiczenia (44)
    • Pracuj samodzielnie (45)
  • Spotkanie 4. RozwiÄ…zywanie problemów (45)
    • Czy zauważasz algorytmy wokóÅ‚ siebie (46)
    • Jak metodycznie szukać rozwiÄ…zania (47)
    • Jak dziaÅ‚ać metodycznie (48)
    • Kiedy możesz nazwać swoje rozwiÄ…zanie algorytmem (49)
    • Jakich okreÅ›leÅ„ używać w opisie schematu postÄ™powania (49)
    • Jak wydać resztÄ™ (50)
    • Jak spakować plecak (50)
    • Czy w algorytmach jest dopuszczalna losowość (51)
    • Czym jest rekurencja (51)
    • Jaki problem ma akwizytor (52)
    • Czy heurystyka daje gwarancjÄ™ (52)
    • Jak przeprowadzić burzÄ™ mózgów (52)
    • Jak dyskutować (53)
    • Opis i analiza problemu (55)
    • Generowanie możliwych rozwiÄ…zaÅ„ (56)
    • Ocena zaproponowanych rozwiÄ…zaÅ„ (57)
    • Wybór najlepszej propozycji (57)
    • Realizacja wybranego rozwiÄ…zania (58)
    • Kiedy nie dziaÅ‚amy schematycznie (58)
    • Jak dzielić siÄ™ wynikami swoich badaÅ„ (58)
    • Odpowiedz na pytania (59)
    • Wykonaj ćwiczenia (59)
    • Pracuj w grupie (60)
    • Pracuj samodzielnie (60)
  • Spotkanie 5. Korespondencja elektroniczna (60)
    • Jak zdobyć wÅ‚asny adres pocztowy (61)
    • Jak odebrać pocztÄ™ w miejscu publicznym (64)
    • Jak wygodnie korzystać z poczty w domu (65)
    • Jak napisać list (67)
    • Jak siÄ™ bronić przed spamem (68)
    • Czy elektroniczny list można wydrukować (69)
    • Jak poprawnie redagować listy (69)
    • Czym ozdobić list (70)
    • Czy wszystkie listy sÄ… takie same (71)
    • Jak stworzyć wirtualnÄ… pieczÄ…tkÄ™ (72)
    • Jak wysÅ‚ać list do kilku adresatów jednoczeÅ›nie (73)
    • Czy można czytać listy bez poÅ‚Ä…czenia z internetem (74)
    • Jak elektroniczna książka adresowa uÅ‚atwia pracÄ™ (74)
    • Czy kilka osób może korzystać z poczty na jednym komputerze (74)
    • Jak usunąć konto pocztowe (75)
    • Czy poczta elektroniczna ma wady (75)
    • Odpowiedz na pytania (76)
    • Wykonaj ćwiczenia (76)
    • Pracuj samodzielnie (77)
  • Spotkanie 6. Sposoby komunikowania siÄ™ (77)
    • Czy znasz wszystkie oblicza esemesa (77)
    • Jak rozmawiać na odlegÅ‚ość za pomocÄ… komputera (79)
    • Jak zorganizować wideokonferencjÄ™ bez programu (83)
    • Gdzie można podyskutować (84)
    • Odpowiedz na pytania (88)
    • Wykonaj ćwiczenia (88)
    • Pracuj samodzielnie (89)
  • Spotkanie 7. UsÅ‚ugi z literkÄ… "e" (89)
    • Jak dziaÅ‚a e-nauka (91)
    • Jak dziaÅ‚a e-praca (92)
    • Jak bezpiecznie korzystać z e-banku (94)
    • Jak bezpiecznie robić e-zakupy (98)
    • Jak dziaÅ‚a e-czytelnia (102)
    • Odpowiedz na pytania (104)
    • Wykonaj ćwiczenia (104)
    • Pracuj samodzielnie (105)
  • Spotkanie 8. Na straży prawa (105)
    • Odpowiedz na pytania (115)
    • Wykonaj ćwiczenia (115)
    • Pracuj samodzielnie (115)

Etap 2. Bezpiecznie używamy sprawnego komputera (116)

  • Spotkanie 9. Komputer i spóÅ‚ka (116)
    • Z czego siÄ™ skÅ‚ada zestaw komputerowy (117)
    • Co znajduje siÄ™ na pÅ‚ycie gÅ‚ównej (118)
    • Jak ulepszyć komputer (120)
    • Gdzie gromadzić dane (122)
    • Co gdzie wetknąć (126)
    • Kto tu rzÄ…dzi (131)
    • Odpowiedz na pytania (132)
    • Wykonaj ćwiczenia (133)
    • Pracuj samodzielnie (134)
  • Spotkanie 10. Konserwacja komputera i systemu (134)
    • Jak dbać o hardware (134)
    • Jak dbać o software (136)
    • Jak siÄ™ bronić przed wirusami (142)
    • Jak sprzÄ…tać komputer (145)
    • Odpowiedz na pytania (148)
    • Wykonaj ćwiczenia (149)
    • Pracuj samodzielnie (149)
  • Spotkanie 11. WewnÄ…trz sieci (150)
    • Jak wymieniać pliki w sieci lokalnej (151)
    • Jak siÄ™ nazywajÄ… komputery w sieci (153)
    • Jak siÄ™ poÅ‚Ä…czyć z internetem (154)
    • Jak skonfigurować komputer (159)
    • Jak korzystać z usÅ‚ugi FTP (160)
    • Jak pracować na odlegÅ‚ym superkomputerze (161)
    • Jak korzystać z usÅ‚ugi VNC (163)
    • Odpowiedz na pytania (163)
    • Wykonaj ćwiczenia (164)
    • Pracuj samodzielnie (164)

Etap 3. Edytujemy teksty (165)

  • Spotkanie 12. Praca z edytorem tekstu (165)
    • Jaki edytor wybrać (165)
    • Czy wiesz wszystko o czcionkach (167)
    • Czy wiesz wszystko o akapitach (167)
    • Odpowiedz na pytania (169)
    • Wykonaj ćwiczenia (170)
    • Pracuj w grupie (171)
  • Spotkanie 13. Edytor do zadaÅ„ specjalnych (171)
    • Jak wstawić znaki, których nie ma na klawiaturze (171)
    • Jak wstawiać znaki specyficzne dla jÄ™zyków innych narodów (173)
    • Jak wstawiać wzory matematyczne i chemiczne (174)
    • Jak wstawić wyliczankÄ™ (175)
    • Jak powiÄ…zać dwa dokumenty (176)
    • Jak usprawnić pracÄ™ z takimi aplikacjami jak edytor tekstu (178)
    • Odpowiedz na pytania (180)
    • Wykonaj ćwiczenia (180)
    • Pracuj samodzielnie (182)
  • Spotkanie 14. Tekst w tabeli, tabela w tekÅ›cie (182)
    • Jak wstawić tabelÄ™ do tekstu (182)
    • Jak dostosować wyglÄ…d tabeli (183)
    • Jak formatować tekst w tabeli (185)
    • Odpowiedz na pytania (185)
    • Wykonaj ćwiczenia (185)
    • Pracuj w grupie (187)
  • Spotkanie 15. Multimedia w tekÅ›cie (187)
    • Czy edytor tekstu potrafi rysować (187)
    • Co zrobić, gdy potrzebny jest skomplikowany rysunek (189)
    • Co zrobić, gdy nie potrafisz rysować (192)
    • Czy można umieÅ›cić tekst w tekÅ›cie (194)
    • Jak osadzić obiekt (194)
    • Jak zapanować nad obiektami w tekÅ›cie (196)
    • Odpowiedz na pytania (197)
    • Wykonaj ćwiczenia (197)
    • Pracuj samodzielnie (198)
  • Spotkanie 16. Studio wydawnicze w domu (198)
    • Jak podzielić tekst na kolumny (198)
    • Jak zÅ‚amać stronÄ™ (198)
    • Jak napisać stylowy tekst (200)
    • Czy utworzenie spisu treÅ›ci można zlecić edytorowi (201)
    • Jak stworzyć automatyczny spis rysunków lub tabel (202)
    • Jak automatycznie dzielić i przenosić wyrazy (202)
    • Jak wstawić przypis (203)
    • Jak drukować na kopertach (203)
    • Jak przygotować prosty formularz (204)
    • Jak zdefiniować ustawienia strony (206)
    • Dlaczego czasem warto być szablonowym (208)
    • Jak podzielić siÄ™ pracÄ… (209)
    • Odpowiedz na pytania (210)
    • Wykonaj ćwiczenia (211)
    • Pracuj w grupie (211)

Etap 4. Przetwarzamy serie danych (212)

  • Spotkanie 17. Arkusz, czyli kartka w kratkÄ™ (212)
    • Jak sformatować komórki arkusza (212)
    • Jak sformatować tabele w arkuszu (213)
    • Czy komórka może mieć imiÄ™ (215)
    • Jak zbudować formuÅ‚Ä™ (215)
    • Czy wszystkie adresy sÄ… takie same (216)
    • Czy można automatycznie wypeÅ‚niać komórki (217)
    • Czy arkusz potrafi robić porzÄ…dki (218)
    • Jak zablokować komórki (218)
    • Odpowiedz na pytania (219)
    • Wykonaj ćwiczenia (220)
    • Pracuj samodzielnie i w grupie (221)
  • Spotkanie 18. Funkcjonalny arkusz (222)
    • Jak nie zgubić siÄ™ w gÄ…szczu funkcji (222)
    • Które funkcje warto zapamiÄ™tać (223)
    • Czy arkusz może być przypadkowy (224)
    • Jak napisać serie jednobrzmiÄ…cych listów do stu osób (224)
    • Odpowiedz na pytania (226)
    • Wykonaj ćwiczenia (226)
    • Pracuj w grupie (227)
  • Spotkanie 19. Arkusz na wykresie (228)
    • Jak wstawić wykres (228)
    • Jaki typ wykresu wybrać (229)
    • Jak dopasować wyglÄ…d wykresu (229)
    • Jak wstawić wykres do referatu (230)
    • Odpowiedz na pytania (232)
    • Wykonaj ćwiczenia (232)
    • Pracuj samodzielnie (233)

Etap 5. Bazujemy na informacji (234)

  • Spotkanie 20. Relacyjne bazy danych (234)
    • Na czym polega przetwarzanie informacji w bazie (235)
    • Jak zaÅ‚ożyć bazÄ™ danych (236)
    • Jaki charakter mogÄ… mieć pola (238)
    • Do czego sÅ‚użą relacje (239)
    • Odpowiedz na pytania (240)
    • Wykonaj ćwiczenia (240)
    • Pracuj samodzielnie (241)
  • Spotkanie 21. Zapytania, czyli kwerendy (241)
    • Jak wyszukać informacje zapisane w rekordach (241)
    • Jak posortować rekordy (242)
    • Jak odfiltrować rekordy (242)
    • Jak zapytać bazÄ™ danych (243)
    • Odpowiedz na pytania (245)
    • Wykonaj ćwiczenia (246)
    • Pracuj samodzielnie (246)
  • Spotkanie 22. Formularze i raporty (246)
    • Do czego sÅ‚uży formularz (246)
    • Do czego sÅ‚uży raport (249)
    • Odpowiedz na pytania (250)
    • Wykonaj ćwiczenia (251)
    • Pracuj samodzielnie (251)

Etap 6. Przetwarzamy multimedia (252)

  • Spotkanie 23. Multimedia z różnych źródeÅ‚ (252)
    • Jak zeskanować dokument (252)
    • Jak uzyskać doskonaÅ‚e skany (253)
    • Czym jest OCR (254)
    • Jak zrobić zrzut ekranu (255)
    • Jak nagrać ruchomy zrzut ekranu (256)
    • Jak pobrać pliki z internetu (256)
    • Jak nagrać dźwiÄ™k (257)
    • Jak poprawić zdjÄ™cie (260)
    • Czy obraz obrazowi równy (260)
    • Jak przygotować animowanÄ… grafikÄ™ (264)
    • Odpowiedz na pytania (267)
    • Wykonaj ćwiczenia (268)
    • Pracuj samodzielnie (268)
  • Spotkanie 24. Amatorski stóÅ‚ montażowy (269)
    • Od czego zacząć (269)
    • Jak pociąć ujÄ™cia (270)
    • Jak dodać przejÅ›cia miÄ™dzy ujÄ™ciami (270)
    • Jak dostosować tÅ‚o dźwiÄ™kowe filmu (271)
    • Jak dodać napisy do filmu (271)
    • Jak zapisać film (272)
    • Jak nagrać pÅ‚ytÄ™ z gotowym filmem (273)
    • Odpowiedz na pytania (274)
    • Wykonaj ćwiczenia (274)
    • Przygotuj samodzielnie (275)
  • Spotkanie 25. Multimedialna rzeczywistość (275)
    • Jak umieÅ›cić film w sieci (275)
    • Jak sÅ‚uchać radia bez radia (276)
    • Jak oglÄ…dać telewizjÄ™ bez telewizora (278)
    • Odpowiedz na pytania (279)
    • Wykonaj ćwiczenia (280)
    • Pracuj samodzielnie (281)
  • Spotkanie 26. Prezentacje multimedialne (281)
    • Jak zrobić dobrÄ… prezentacjÄ™ (281)
    • Co potrafi slajd (282)
    • Jak dostosować prezentacjÄ™ (288)
    • Jak pokazać prezentacjÄ™ Å›wiatu (289)
    • Odpowiedz na pytania (292)
    • Wykonaj ćwiczenia (293)
    • Pracuj samodzielnie (294)

Etap 7. Prezentujemy siÄ™ w sieci (295)

  • Spotkanie 27. Internetowy jÄ™zyk (295)
    • Jakie cechy powinna mieć dobrze zaprojektowana strona (295)
    • Czy strona to... strona (296)
    • Jak skomponować stronÄ™ internetowÄ… (297)
    • Jak zrobić stylowÄ… stronÄ™ (298)
    • Jak opracować arkusz stylów (299)
    • Czy selektor selektorowi równy (301)
    • Jak wydzielić blok z innym formatowaniem (302)
    • Odpowiedz na pytania (303)
    • Wykonaj ćwiczenia (303)
    • Opracuj samodzielnie (304)
  • Spotkanie 28. Praca nad stronÄ… (304)
    • Do czego sÅ‚użą szablony (304)
    • Jak zarzÄ…dzać serwisem bez znajomoÅ›ci jÄ™zyka HTML (306)
    • Jak utworzyć dynamicznÄ… stronÄ™ (307)
    • Jak wstawić skrypt na stronÄ™ (308)
    • Jak umieÅ›cić multimedia na stronie (311)
    • Jak podzielić stronÄ™ na ramki (313)
    • Odpowiedz na pytania (314)
    • Wykonaj ćwiczenia (315)
    • Pracuj samodzielnie (316)
  • Spotkanie 29. WÅ‚asna strona w sieci (316)
    • Czym jest hosting (316)
    • PÅ‚atny czy darmowy (317)
    • Jak wysÅ‚ać stronÄ™ do sieci (318)
    • Jak kontrolować odwiedziny serwisu (318)
    • Jak promować stronÄ™ (319)
  • Bibliografia (320)
  • Skorowidz (321)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II)

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.