reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. Podr - Helion

Informatyka Europejczyka. Podr
Autor: Jolanta Pa
ISBN: 978-83-283-9392-9
okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od kwietnia 2022

Spis treści

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 7 (Wydanie II) -- spis treści

PRZECZYTAJ

ROZDZIAŁ 1. ROZUMIENIE, ANALIZOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

  • Lekcja 1. Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać. Algorytmy i sposoby ich zapisywania
  • Lekcja 2. Rodzaje algorytmów
  • Lekcja 3. Stosowanie programu JavaBlock do demonstrowania działania algorytmów
  • Lekcja 4. Przetwarzanie informacji przez komputer. Komputerowe reprezentacje danych
  • Podsumowanie rozdziału 1. Projekty, debaty, prezentacje

ROZDZIAŁ 2. PROGRAMOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA I INNYCH URZĄDZEŃ CYFROWYCH

  • Lekcja 5. Programowanie zdarzeń w programie Scratch
  • Lekcja 6. Ciekawe projekty w programie Scratch
  • Lekcja 7. Jakie urządzenia można programować? Jak zaprogramować robota edukacyjnego?
  • Lekcja 8. Programowanie w środowisku PixBlocks
  • Lekcja 9. Wprowadzenie do programowania w języku Python
  • Lekcja 10. Ćwiczenia w programowaniu z wykorzystaniem języka Python
  • Lekcja 11. Jak rozwiązywać problemy z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego
  • Lekcja 12. Prezentowanie danych i wyników w postaci wykresu
  • Lekcja 13. Kalkulujemy koszty wycieczki klasowej, czyli jak rozwiązywać problemy z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego
  • Lekcja 14. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do rozwiązywania problemów z zakresu różnych przedmiotów
  • Podsumowanie rozdziału 2. Projekty, debaty, prezentacje

ROZDZIAŁ 3. REALIZACJA PROJEKTÓW Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA, APLIKACJI I URZĄDZEŃ CYFROWYCH

  • Lekcja 15. Projektujemy gazetkę szkolną - opracowanie i realizacja projektu
  • Lekcja 16. Projektujemy kolaż do gazetki szkolnej za pomocą programu graficznego GIMP
  • Lekcja 17. Jak korzystać z wirtualnego dysku OneDrive?
  • Lekcja 18. Przechowywanie, przeglądanie, udostępnianie i publikowanie gazetki z wykorzystaniem chmury. Wymiana doświadczeń podczas spotkań online
  • Lekcja 19. Jak korzystać z otwartych zasobów sieci? Praca synchroniczna w chmurze
  • Lekcja 20. Projektujemy zaproszenie. Korzystanie z edytora tekstu Word czy praca w chmurze?
  • Lekcja 21. Grafika w zaproszeniu - fotomontaż w programie graficznym GIMP
  • Lekcja 22. Realizacja projektu "Moja miejscowość dawniej i dziś" - tworzenie prezentacji multimedialnej. Gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie informacji pochodzących z różnych źródeł
  • Podsumowanie rozdziału 3. Projekty, debaty, prezentacje

ROZDZIAŁ 4. POSŁUGIWANIE SIĘ KOMPUTEREM, URZĄDZENIAMI CYFROWYMI I SIECIAMI KOMPUTEROWYMI. PRZESTRZEGANIE PRAWA I ZASAD BHP

  • Lekcja 23. Budowa i funkcje sieci komputerowej - tworzenie testu z użyciem aplikacji chmurowej
  • Lekcja 24. Projektowanie infografiki dotyczącej urządzeń do tworzenia elektronicznych tekstów, obrazów, dźwięków, filmów i animacji
  • Lekcja 25. Bezpieczeństwo, cyfrowa tożsamość oraz własność intelektualna
  • Lekcja 26. Rozwój informatyki na przestrzeni lat. Przykłady zastosowań
  • Podsumowanie rozdziału 4. Projekty, debaty, prezentacje

Źródła

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.