Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 7 - Helion
ISBN: 978-83-283-3573-8
stron: 176, okładka: miękka
Data wydania: 2017-08-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 11,80 zł
Numer dopuszczenia MEN876/4/2017
Zaprogramowani na wiedzÄ™
Nadszedł czas, byś stał się kimś więcej niż tylko zwykłym użytkownikiem komputera. Dzięki wiadomościom, które zdobędziesz w klasie 7, zaczniesz wręcz myśleć jak komputer! Na początku dowiesz się, w jaki sposób maszyna przetwarza informacje, na czym polega rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów, oraz poznasz podstawy programowania tekstowego. Nauczysz się budować schematy blokowe algorytmów, a korzystając z programu Scratch, zaplanujesz ruch postaci oraz zaprojektujesz komiks. Brzmi skomplikowanie? Bez obaw, dzięki tej przystępnej książce i zawartym w niej doskonałym przykładom już wkrótce wszystko to będzie proste!
Ten podrÄ™cznik z serii Informatyka Europejczyka zostaÅ‚ napisany z myÅ›lÄ… o Twoich potrzebach w zakresie uzupeÅ‚niania wiedzy z dziedziny informatyki. Wkroczysz na kolejny poziom obsÅ‚ugi komputera i zrealizujesz bardzo ciekawe projekty. DziÄ™ki zdobytym umiejÄ™tnoÅ›ciom z Å‚atwoÅ›ciÄ… bÄ™dziesz obsÅ‚ugiwać edytory tekstowe, graficzne, dźwiÄ™kowe oraz aplikacje do przeglÄ…dania i obróbki zdjęć. Ponadto przygotujesz profesjonalnÄ… gazetkÄ™ szkolnÄ… i zaproszenie, stworzysz prezentacjÄ™ multimedialnÄ…, a arkusz kalkulacyjny wykorzystasz do obliczeÅ„ i tworzenia wykresów. I na koniec coÅ› niezwykle istotnego — w klasie 7 dowiesz siÄ™, czym jest tożsamość cyfrowa, co to sÄ… otwarte zasoby sieci i jak z nich korzystać, a także jak zachować bezpieczeÅ„stwo w sieci.
Wszystkie najważniejsze definicje, uwagi i objaśnienia zawarte w podręczniku Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 7 zostały wyróżnione, by łatwo było je zapamiętać. Autorka nie zapomniała także o interesujących wiadomościach z dziedziny informatyki, które sprawią, że lekcje staną się ciekawsze i zainspirują do dalszych poszukiwań. Na końcu każdej z nich znajdują się pytania i zadania do samodzielnego rozwiązania, a wszystkie rozdziały kończą się praktycznym podsumowaniem.
PodrÄ™czniki z serii Informatyka Europejczyka uÅ‚atwiÄ… uczniom zdobywanie wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci podczas wykonywania ćwiczeÅ„ praktycznych, a nauczycielom — przekazywanie nowego materiaÅ‚u w interesujÄ…cy i niebanalny sposób. Helion, najwiÄ™ksze wydawnictwo informatyczne w Polsce, i tym razem wspiera mÅ‚odzież w zakresie wykorzystywania nowoczesnych technologii do nauki, pracy i rozrywki.
Wciśnij Enter i do dzieła!
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 7", wybierały także:
- Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres rozszerzony. Część 1 49,89 zł, (37,42 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 32,89 zł, (24,67 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 39,38 zł, (29,93 zł -24%)
- Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część II 14,90 zł, (11,92 zł -20%)
- Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum 31,89 zł, (25,51 zł -20%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 7 -- spis treści
Przeczytaj (5)
- Regulamin szkolnej pracowni komputerowej (6)
RozdziaÅ‚ 1. Rozumienie, analizowanie i rozwiÄ…zywanie problemów (7)
- Lekcja 1. Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać. Algorytmy i sposoby ich zapisywania (8)
- Lekcja 2. Rodzaje algorytmów (17)
- Lekcja 3. Stosowanie programu JavaBlock do demonstrowania dziaÅ‚ania algorytmów (29)
- Lekcja 4. Przetwarzanie informacji przez komputer. Komputerowe reprezentacje danych (34)
- Podsumowanie rozdziału 1. Projekty, debaty, prezentacje (37)
RozdziaÅ‚ 2. Programowanie i rozwiÄ…zywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych (39)
- Lekcja 5. Animacje postaci, czyli jak programować w Scratchu (40)
- Lekcja 6. Programowanie zdarzeń w programie Scratch (45)
- Lekcja 7. Jak zaprojektować komiks w programie Scratch? (48)
- Lekcja 8. Ciekawe projekty w programie Scratch (51)
- Lekcja 9. Wprowadzenie do programowania w języku Python (55)
- Lekcja 10. Ćwiczenia w programowaniu z wykorzystaniem języka Python (63)
- Lekcja 11. Jak rozwiązywać problemy z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego (81)
- Lekcja 12. Prezentowanie danych i wyników w postaci wykresu (90)
- Lekcja 13. Kalkulujemy koszty wycieczki klasowej, czyli jak rozwiązywać problemy z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego (94)
- Lekcja 14. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do rozwiÄ…zywania problemów z zakresu różnych przedmiotów (96)
- Podsumowanie rozdziału 2. Projekty, debaty, prezentacje (103)
RozdziaÅ‚ 3. Realizacja projektów z wykorzystaniem komputera, aplikacji i urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych (105)
- Lekcja 15. Projektujemy gazetkÄ™ szkolnÄ… - opracowanie i realizacja projektu (106)
- Lekcja 16. Projektujemy kolaż do gazetki szkolnej za pomocą programu graficznego GIMP (118)
- Lekcja 17. Jak korzystać z wirtualnego dysku OneDrive? (122)
- Lekcja 18. Przechowywanie, przeglądanie, udostępnianie i publikowanie gazetki z wykorzystaniem chmury (125)
- Lekcja 19. Jak korzystać z otwartych zasobów sieci? Praca synchroniczna w chmurze (128)
- Lekcja 20. Projektujemy zaproszenie. Korzystanie z edytora tekstu Word czy praca w chmurze? (131)
- Lekcja 21. Grafika w zaproszeniu - fotomontaż w programie graficznym GIMP (133)
- Lekcja 22. Realizacja projektu "Moja miejscowość dawniej i dziÅ›" - tworzenie prezentacji multimedialnej. Gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie informacji pochodzÄ…cych z różnych źródeÅ‚ (140)
- Podsumowanie rozdziału 3. Projekty, debaty, prezentacje (148)
Rozdział 4. Posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi. Przestrzeganie prawa i zasad BHP (149)
- Lekcja 23. Budowa i funkcje sieci komputerowej (150)
- Lekcja 24. Korzystamy z urzÄ…dzeÅ„ do tworzenia elektronicznych tekstów, obrazów, dźwiÄ™ków, filmów i animacji (153)
- Lekcja 25. Bezpieczeństwo, cyfrowa tożsamość oraz własność intelektualna (157)
- Lekcja 26. Rozwój informatyki na przestrzeni lat. PrzykÅ‚ady zastosowaÅ„ (164)
- Podsumowanie rozdziału 4. Projekty, debaty, prezentacje (169)
ŹródÅ‚a (171)