Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 5 - Helion
ISBN: 978-83-283-4191-3
stron: 176, okładka: miękka
Data wydania: 2018-08-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 10,40 zł
Numer dopuszczenia MEN: 876/2/2018
Informatyka na piÄ…tkÄ™!
Åšwiat komputerów jest fascynujÄ…cy i może wydawać siÄ™ niezgÅ‚Ä™biony. Jednak nie dla dzielnych czytelników książki Informatyka Europejczyka. PodrÄ™cznik dla szkoÅ‚y podstawowej. Klasa 5. SpecjaliÅ›ci z najwiÄ™kszego wydawnictwa informatycznego w Polsce poÅ‚Ä…czyli siÅ‚y z uznanymi autorkami książek edukacyjnych, dziÄ™ki czemu powstaÅ‚ przyjazny przewodnik mÅ‚odych użytkowników komputera.
Twoja przygoda rozpocznie siÄ™ już od pierwszej strony podrÄ™cznika z serii Informatyka Europejczyka. Poznasz interesujÄ…cÄ… historiÄ™ informatyki i, niczym zawodowy szpieg, zaznajomisz siÄ™ z wybranymi metodami szyfrowania. Użyjesz komputera i innych urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych do realizowania swoich projektów. BÄ™dziesz programować, tworzyć wÅ‚asne gry, rysować za pomocÄ… komputera i wykonywać skomplikowane obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym. Nauczysz siÄ™ projektować prezentacje multimedialne. Trudno Ci w to dziÅ› uwierzyć? A to jeszcze nie wszystko! Swoje zadania bÄ™dziesz zapisywać w chmurze — dowiesz siÄ™, na czym polega specyfika wirtualnego dysku OneDrive, i nauczysz siÄ™ go obsÅ‚ugiwać.
Wszystkie najważniejsze definicje, uwagi i objaÅ›nienia zawarte w podrÄ™czniku Informatyka Europejczyka. PodrÄ™cznik dla szkoÅ‚y podstawowej. Klasa 5 zostaÅ‚y wyróżnione, by Å‚atwiej byÅ‚o je zapamiÄ™tać. Autorki nie zapomniaÅ‚y także o interesujÄ…cych wiadomoÅ›ciach z dziedziny informatyki, które sprawiÄ…, że lekcje stanÄ… siÄ™ ciekawsze i zainspirujÄ… do dalszych poszukiwaÅ„. Na koÅ„cu każdej lekcji umieszczono pytania i zadania do samodzielnego rozwiÄ…zania, a na zakoÅ„czenie każdego z rozdziaÅ‚ów zadania podsumowujÄ…ce, które pobudzÄ… CiÄ™ do kreatywnego dziaÅ‚ania.
PodrÄ™czniki z serii Informatyka Europejczyka uÅ‚atwiÄ… uczniom zdobywanie wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci podczas wykonywania ćwiczeÅ„ praktycznych, a nauczycielom przekazywanie nowego materiaÅ‚u w interesujÄ…cy i niebanalny sposób.
Wciśnij Enter i do dzieła!
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 5", wybierały także:
- Matematyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej. Klasa 6. Część 3 12,90 zł, (7,74 zł -40%)
- Zajęcia rewalidacyjne. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 7 - 8. Część 2. Bogacimy słownictwo, utrwalamy poprawne formy gramatyczne i zasady ortografii. Uczymy się o emocjach, uczuciach i zachowaniach 34,89 zł, (29,66 zł -15%)
- Zajęcia rewalidacyjne. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 4 - 6. Część 2. Bogacimy słownictwo, utrwalamy poprawne formy gramatyczne i zasady ortografii. Uczymy się o emocjach, uczuciach i zachowaniach 34,89 zł, (29,66 zł -15%)
- Matematyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli matematyki w gimnazjum. Klasa 2 17,89 zł, (15,21 zł -15%)
- Matematyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli matematyki w gimnazjum. Klasa 1 17,89 zł, (15,21 zł -15%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 5 -- spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Bezpieczna praca z komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi (7)
- Lekcja 1. Temat: Zaczynamy... (8)
- Lekcja 2. Temat: Praca w chmurze - korzystamy z wirtualnego dysku OneDrive (15)
- Lekcja 3. Temat: SÅ‚ów kilka o komputerze i noÅ›nikach danych (19)
- Lekcja 4. Temat: Praca w chmurze, przygotowanie wspólnego dokumentu Historia komputera - od abakusa do iPhone'a (25)
- Lekcja 5. Temat: Bezpiecznie w sieci (29)
- Lekcja 6. Temat: Poznajemy sposoby wyszukiwania informacji w internecie (33)
- Lekcja 7. Temat: RozwiÄ…zujemy problemy z wykorzystaniem zasobów internetu (38)
- Lekcja 8. Temat: Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać (43)
- Lekcja 9. Temat: Piszemy na klawiaturze komputera, tworzymy ogłoszenia, dyplomy i zaproszenia (48)
- Podsumowanie rozdziału 1. (54)
RozdziaÅ‚ 2. Realizacja projektów z wykorzystaniem komputera, aplikacji i urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych (55)
- Lekcja 10. Temat: Tworzymy rysunki, korzystając z edytora grafiki, poznajemy sztuczki ułatwiające rysowanie na komputerze (56)
- Lekcja 11. Temat: Robimy zrzuty ekranu (62)
- Lekcja 12. Temat: Przekształcamy obraz (66)
- Lekcja 13. Temat: Tworzymy prace graficzne na zadany temat, uzupełniamy grafikę tekstem (70)
- Lekcja 14. Temat: Tworzymy listy numerowane i punktowane, sortujemy dane (73)
- Lekcja 15. Temat: Zmiana wyglÄ…du punktora, przygotowanie planu wycieczki klasowej (80)
- Lekcja 16. Temat: Poznajemy inne ciekawe efekty dostępne w edytorze tekstu (87)
- Podsumowanie rozdziału 2. (91)
RozdziaÅ‚ 3. Programowanie i rozwiÄ…zywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych (93)
- Lekcja 17. Temat: Rusz głową - nie taki problem straszny (94)
- Lekcja 18. Temat: Rysujemy figury geometryczne w programie Scratch z użyciem pÄ™tli powtórz (103)
- Lekcja 19. Temat: Tworzymy grę w programie Scratch z użyciem pętli zawsze i zmiennych x, y (106)
- Lekcja 20. Temat: Programowanie z wykorzystaniem pętli zawsze i instrukcji warunkowej jeżeli w programie Scratch (113)
- Lekcja 21. Temat: Programujemy w środowisku Baltie (118)
- Lekcja 22. Temat: Ćwiczenia w programowaniu z wykorzystaniem programu Baltie (126)
- Podsumowanie rozdziału 3. (132)
RozdziaÅ‚ 4. Poznajemy różne narzÄ™dzia informatyczne i ich zastosowanie do analizy i rozwiÄ…zywania problemów (135)
- Lekcja 23. Temat: Projektowanie prezentacji multimedialnej - opracowanie i realizacja projektu Najpiękniejsze miejsca w Polsce (136)
- Lekcja 24. Temat: Animowanie obiektów w prezentacji multimedialnej, przygotowanie pokazu (141)
- Lekcja 25. Temat: Poznajemy ścieżki ruchu, wstawiamy dźwięk - realizacja projektu Najpiękniejsze miejsca w Europie (146)
- Lekcja 26. Temat: Korzystamy z urzÄ…dzeÅ„ techniki cyfrowej - do tworzenia elektronicznych tekstów, obrazów, dźwiÄ™ków, filmów i animacji (151)
- Lekcja 27. Temat: Kalkulator jako narzÄ™dzie wspomagajÄ…ce rozwiÄ…zywanie problemów (154)
- Lekcja 28. Temat: Rozwiązujemy problemy, zbieramy i analizujemy dane w arkuszu kalkulacyjnym, dowiadujemy się, co widać na wykresach (160)
- Lekcja 29. Temat: Wykonujemy obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym, poznajemy funkcje SUMA, ÅšREDNIA, MIN, MAX (166)
- Lekcja 30. Temat: Projektujemy rebus do gazetki szkolnej (169)
- Podsumowanie rozdziału 4. (174)
ŹródÅ‚a (176)