Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 4 - Helion
ISBN: 978-83-283-3572-1
stron: 160, okładka: miękka
Data wydania: 2017-08-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 9,40 zł
Numer dopuszczenia MEN876/1/2017
Ta książka zabierze Cię na wycieczkę do świata informatyki!
Pora rozpocząć fascynujÄ…cÄ… przygodÄ™ z informatykÄ…! Wiesz już, że komputery sÄ… praktycznie wszÄ™dzie — w domach, szkoÅ‚ach, sklepach, na dworcach, w biurach i supertajnych pracowniach. Nie sÅ‚użą jedynie do zabawy, chociaż gry komputerowe i przeróżne aplikacje potrafiÄ… dostarczyć mnóstwo rozrywki. A internet? To prawdziwa skarbnica wiedzy. Pod warunkiem że wiesz, jak z niego korzystać.
Ten podrÄ™cznik do informatyki pomoże Ci poznać komputery z trochÄ™ innej strony niż dotychczas. DziÄ™ki tej książce z serii Informatyka Europejczyka zaczniesz sprawnie i bezpiecznie korzystać z komputera oraz internetu. Nauczysz siÄ™ szybko i bezbÅ‚Ä™dnie pisać na klawiaturze, tworzyć rysunki i poprawiać zdjÄ™cia. Twoje zadania domowe bÄ™dÄ… Å›wietnie sformatowane i w dodatku poszerzone o nowe, ciekawe wiadomoÅ›ci wyszukane w internecie. Dowiesz siÄ™, w jaki sposób porozumiewać siÄ™ z koleżankami i kolegami przy użyciu komunikatora, i razem przeprowadzicie kilka ciekawych projektów. Nauczysz siÄ™ tworzyć gry komputerowe — dowiesz siÄ™, od czego zacząć, i zdobÄ™dziesz umiejÄ™tnoÅ›ci programowania, które pozwolÄ… Ci wykreować wÅ‚asny Å›wiat w komputerze. Przed TobÄ… kilka miesiÄ™cy wspaniaÅ‚ej zabawy poÅ‚Ä…czonej z naukÄ… obsÅ‚ugi komputera.
Wszystkie najważniejsze definicje, uwagi i objaśnienia zawarte w podręczniku Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 4 zostały wyróżnione, by łatwiej było je zapamiętać. Autorki nie zapomniały także o interesujących wiadomościach z dziedziny informatyki, które sprawią, że lekcje staną się ciekawsze i zainspirują do dalszych poszukiwań. Na końcu każdej z nich znajdują się pytania i zadania do samodzielnego rozwiązania,
PodrÄ™czniki z serii Informatyka Europejczyka uczniom uÅ‚atwiÄ… zdobywanie wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci podczas wykonywania ćwiczeÅ„ praktycznych, a nauczycielom — przekazywanie nowego materiaÅ‚u w interesujÄ…cy i niebanalny sposób. Helion, najwiÄ™ksze wydawnictwo informatyczne w Polsce, i tym razem wspiera mÅ‚odzież w zakresie wykorzystywania nowoczesnych technologii do nauki, pracy i rozrywki.
Wciśnij Enter i do dzieła!
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 4", wybierały także:
- Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres rozszerzony. Część 1 49,89 zł, (37,42 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 32,89 zł, (24,67 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony. Część 2 (Wydanie II) 39,38 zł, (29,93 zł -24%)
- Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV-VI. Część II 14,90 zł, (11,92 zł -20%)
- Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum 31,89 zł, (25,51 zł -20%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 4 -- spis treści
Droga Czwartoklasistko, drogi Czwartoklasisto! (5)
Rozdział 1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem (7)
- Lekcja 1. Zaczynamy lekcje w szkolnej pracowni komputerowej (8)
- Lekcja 2. Wprowadzenie, czyli kilka sÅ‚ów o komputerze (14)
- Lekcja 3. Poznajemy nasze narzędzia pracy (21)
- Lekcja 4. Okna, pliki i katalogi (27)
Rozdział 2. Internet (37)
- Lekcja 5. PrzeglÄ…danie stron internetowych (38)
- Lekcja 6. Wyszukiwanie informacji w internecie (43)
- Lekcja 7. Komunikowanie siÄ™ za pomocÄ… komputera (46)
- Lekcja 8. Projekt grupowy "Z życia szkoły" - część I (50)
- Lekcja 9. Projekt grupowy "Z życia szkoły" - część II (53)
- Lekcja 10. Edukacja w internecie. Programowanie w środowisku Scratch (54)
- Lekcja 11. Edukacja w internecie. Tworzenie programu w środowisku Scratch - projekt "Zabawa na łące" (64)
Rozdział 3. Nauka pisania na klawiaturze komputera (71)
- Lekcja 12. Pisanie na klawiaturze komputera (72)
- Lekcja 13. Ćwiczenia do nauki pisania (75)
Rozdział 4. Grafika komputerowa (79)
- Lekcja 14. Edytory graficzne - wprowadzenie (80)
- Lekcja 15. Uczymy się rysować proste elementy (84)
- Lekcja 16. Otwieranie pliku, modyfikacja, wstawianie tekstu (89)
- Lekcja 17. Rysowanie - kompozycja tematyczna "Na Å‚Ä…ce" (93)
- Lekcja 18. Edytor graficzny Paint (96)
- Lekcja 19. Otwieranie pliku, modyfikowanie, kopiowanie i wklejanie rysunku (101)
- Lekcja 20. Ustawienia wydruku, wydruk pliku. Pomoc w programie (106)
Rozdział 5. Edytory tekstu (111)
- Lekcja 21. Edytory tekstu - wprowadzenie (112)
- Lekcja 22. Pliki i katalogi - najważniejsze czynności (117)
- Lekcja 23. Blok tekstu - podstawowe operacje (123)
- Lekcja 24. Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego (128)
- Lekcja 25. Akapit, wyrównanie tekstu (136)
- Lekcja 26. Realizacja projektu grupowego "Kronika klasy" (140)
Rozdział 6. Komputer w naszym otoczeniu (143)
- Lekcja 27. Komputery wokóÅ‚ nas (144)
- Lekcja 28. Realizacja projektu grupowego "Komputer w naszym otoczeniu" (148)
Rozdział 7. Komputer w edukacji i rozrywce (151)
- Lekcja 29. Multimedialne programy edukacyjne. Budowanie sceny w programie Baltie, tworzenie animacji w programie Stykz (152)
- Lekcja 30. Rozrywka z komputerem - zabawy z fotografiÄ… (156)
Bibliografia (160)