Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część 2 (Stara podstawa programowa) - Helion
ISBN: 83-7361-706-X
stron: 208, Format: 195x260, okładka: miękka
Data wydania: 2006-04-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 15,90 zł
Zobacz decyzję MENiS dopuszczająca podręcznik do użytku szkolnego
(nr dopuszczenia: 45/05).
Komputery już dawno przestały pojawiać się wyłącznie w książkach i filmach fantastyczno-naukowych. Dziś są wszędzie -- w domach, szkołach i biurach. Korzystają z nich uczniowie i nauczyciele, urzędnicy i pracownicy różnych firm. Dziś komputery to nie tylko narzędzia pracy, ale także doskonała pomoc w nauce. Dzięki nim zdobywamy informacje, uczymy się, rozwiązujemy skomplikowane zadania matematyczne i przygotowujemy materiały na lekcje. Wiedza o komputerach i tym, co mogą nam zaoferować jest niezbędna każdemu, kto chce uczyć się i pracować w nowoczesny sposób.
"Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część 2" to podręcznik, dzięki któremu nauczysz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o komputerach, aby bez problemów wykorzystywać wszystkie ich możliwości. Poznasz budowę komputera, dowiesz się, jak korzystać z systemu operacyjnego, nauczysz się tworzyć rysunki i teksty, pracować z arkuszem kalkulacyjnym i bazą danych. Wykonując ćwiczenia z książki poznasz sposoby wyszukiwania informacji w internecie i korzystania z poczty elektronicznej. Zgłębisz wszystkie tajemnice świata komputerów.
- Multimedialne programy edukacyjne
- Tworzenie własnych prezentacji multimedialnych
- Sieci komputerowe
- Internet -- WWW i poczta elektroniczna
- Tworzenie własnej strony WWW
- Arkusz kalkulacyjny
- Bazy danych
- Algorytmy
- Programowanie w języku Logo
- Symulacje komputerowe
Na płycie CD-ROM dołączonej do książki znajdziesz przykłady do lekcji, dodatkowe materiały oraz wybrane oprogramowanie, które możesz zainstalować na swoim komputerze. Uwaga: płyta CD dołączona jest do książki " Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część 1"
Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część 2 (Stara podstawa programowa)", wybierały także:
- Statystyka matematyczna w Excelu dla szkół. Ćwiczenia praktyczne 19,89 zł, (14,92 zł -25%)
- Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum 31,89 zł, (25,51 zł -20%)
- Matematyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum. Klasa 2. Część 2 12,89 zł, (10,96 zł -15%)
- Matematyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Klasa 1 19,89 zł, (16,91 zł -15%)
- Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów 18,89 zł, (16,06 zł -15%)
Spis treści
Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część 2 (Stara podstawa programowa) -- spis treści
6. Multimedia (13)
- 6.1. Wprowadzenie (14)
- 6.2. Multimedialne programy edukacyjne (15)
- 6.3. Prezentacje multimedialne (18)
- 6.3.1. Wprowadzenie (18)
- 6.3.2. Uruchamianie gotowej prezentacji multimedialnej (18)
- 6.3.3. Tworzenie nowej prezentacji (19)
- 6.3.4. Różne sposoby zapisu prezentacji (27)
- 6.4. Tworzenie dokumentów multimedialnych (32)
- Ćwiczenia utrwalające (35)
7. Internet i sieci (37)
- 7.1. Sieci komputerowe (39)
- Rodzaje sieci (39)
- Sposoby łączenia komputerów w sieć (40)
- Budowa sieci (41)
- Podziały sieci (42)
- 7.2. Internet jako sieć rozległa (44)
- Łączenie z internetem (44)
- 7.2.1. Posługiwanie się przeglądarką Internet Explorer (45)
- Elementy składowe adresu internetowego (45)
- 7.3. Usługi internetowe (49)
- Zagrożenia w sieci? (49)
- 7.3.1. Strony WWW (51)
- Wyszukiwanie stron WWW (51)
- 7.3.2.Poczta elektroniczna (55)
- Zakładanie konta e-mail (z wykorzystaniem onet.pl) (55)
- Wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej (57)
- 7.3.3. Protokół FTP (58)
- 7.3.4. Grupy dyskusyjne (58)
- 7.3.5. Rozmowy w sieci (59)
- Narzędzia do rozmów w internecie (59)
- 7.3.6. Telnet (61)
- 7.3.7. E-usługi (61)
- 7.4. Tworzenie witryny internetowej (64)
- 7.4.1. Podstawy tworzenia stron WWW w HTML (64)
- Struktura strony (64)
- Ćwiczenia utrwalające (70)
- 7.4.1. Podstawy tworzenia stron WWW w HTML (64)
8. Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym (73)
- 8.1. Arkusz kalkulacyjny - wprowadzenie (74)
- Podstawowe pojęcia (75)
- 8.2. Edycja danych arkusza (77)
- Poruszanie się po arkuszu (77)
- Wprowadzanie, poprawianie i usuwanie danych (77)
- Zmiana szerokości kolumn i wierszy (78)
- Zaznaczanie komórek (79)
- Formatowanie danych (80)
- 8.3. Adresowanie w arkuszu (84)
- Adresowanie względne (84)
- Adresowanie bezwzględne (87)
- Adresowanie mieszane (88)
- 8.4. Graficzna prezentacja danych (91)
- 8.5. Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym (93)
- Funkcja ŚREDNIA (96)
- Funkcja MIN, MAX (96)
- Funkcja JEŻELI (97)
- Funkcja LICZ JEŻELI (98)
- Funkcja ILE NIEPUSTYCH (99)
- 8.6. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do rozwiązywania problemów z zakresu różnych przedmiotów (100)
- Matematyczne obliczenia w Excelu (101)
- Fizyka w Excelu (103)
- Obliczenia chemiczne (103)
- Obliczenia statystyczne (105)
- Ćwiczenia utrwalające (105)
9. Bazy danych (109)
- 9.1. Wprowadzenie (110)
- Otwieranie gotowej bazy danych w programie Microsoft Access (112)
- Obiekty bazy danych (114)
- 9.2. Podstawowe operacje na bazie danych (118)
- Przeglądanie bazy danych (118)
- Zaznaczanie rekordów (118)
- Kopiowanie, dołączanie i usuwanie danych z tabeli (119)
- Wyszukiwanie i zamiana danych w bazie (120)
- Sortowanie (121)
- Importowanie bazy (122)
- 9.3. Tworzenie nowej bazy danych (124)
- Tworzenie tabel (124)
- Tworzenie tabeli za pomocą kreatora (124)
- Tworzenie tabeli w Widoku projektu (125)
- Ustalanie relacji między tabelami (127)
- Kwerendy (130)
- 9.4. Prezentowanie danych z bazy za pomocą formularzy i raportów (133)
- Tworzenie formularzy (133)
- Raporty (136)
- Ćwiczenia utrwalające (139)
10. Algorytmy (141)
- 10.1. Co to jest algorytm? (142)
- 10.2. Sposoby zapisu algorytmów (143)
- Lista kroków (143)
- Schemat blokowy (144)
- Języki programowania (145)
- 10.3. Rodzaje algorytmów (151)
- Algorytmy liniowe (151)
- Algorytmy warunkowe (151)
- Iteracja w algorytmie (155)
- 10.4. Tworzenie algorytmów w programie ELI 2.0 (159)
- Jakim programem jest ELI 2.0? (159)
- Znaczenie podstawowych bloków (161)
- Budowa algorytmu (161)
- Symulacja działania algorytmu w programie (163)
- Algorytmy tworzone w programie ELI (165)
- 10.5. Środowisko Logo Komeniusz (169)
- 10.6. Podstawy programowania w Logo (172)
- Procedury pierwotne (172)
- Zapisywanie i otwieranie plików w Logo (173)
- Sterowanie żółwiem (174)
- Powtarzanie czynności w Logo (178)
- Procedury własne w Logo (178)
- Procedury własne z parametrem (181)
- Kolory i grubości pisaka w Logo (182)
- Ćwiczenia utrwalające (187)
11. Modelowanie i symulacje (191)
- 11.1. Wprowadzenie (192)
- 11.2. Modelowanie a symulacja (194)
- Czy symulacje są tylko zabawą? (194)
- Symulacje samochodowe (196)
- Symulacje w grach strategicznych, sportowych i projektach (196)
- Symulacje w fizyce (196)
- Symulacje w arkuszu kalkulacyjnym (197)
- Symulacje algorytmów (199)
- Symulacje w Logo (199)
- Symulacje matematyczne (201)
- Symulacje chemiczne (201)
- Ćwiczenia utrwalające (203)