reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów - Helion

Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów
Autor: Jolanta Pańczyk
ISBN: 978-83-246-2749-3
stron: 160, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2010-09-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 16,06 zł (poprzednio: 18,89 zł)
Oszczędzasz: 15% (-2,83 zł)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów

Tagi: Gimnazjum | Informatyka Europejczyka

"Informatyka Europejczyka" to doskonały i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion. Podręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane w taki sposób, aby ich użytkownicy mogli nie tylko poszerzać swoją wiedzę, ale też szybko i skutecznie utrwalać nowe wiadomości. Proponowane przez nas rozwiązania szczególnie ważne są właśnie dziś, gdy znajomość informatyki stała się kluczowa — bez niej nie sposób nadążyć za tempem rozwoju dowolnej dziedziny wiedzy i zrozumieć fundamentalnych zmian zachodzących na całym świecie.

"Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów" to zestaw interesujących, przydatnych zagadnień dotyczących obsługi komputera (z ćwiczeniami) dla młodych adeptów informatyki. Można je poznawać samodzielnie bądź w grupie, na przykład podczas spotkań kółka tematycznego. Gimnazjaliści będą mieli okazję uzupełnić wiadomości z zakresu zabezpieczania danych i całego komputera, a także przyjrzeć się różnym sposobom eksploracji internetu. Nauczą się profesjonalnej obróbki zdjęć i umieszczania ich w sieci, projektowania folderów i broszur, wykorzystania różnych możliwości arkusza kalkulacyjnego czy edytora tekstu. Poznają również podstawy programowania i sposoby tworzenia dobrej prezentacji w programie PowerPoint.

  • Parametry komputera i podstawowe zasady dotyczące jego bezpieczeństwa
  • Stosowanie haseł, szyfrowanie danych i ich skuteczna ochrona
  • Internetowe bazy danych, platformy i portale edukacyjne oraz e-booki
  • Listy elektroniczne, fora dyskusyjne i komunikatory
  • Sposoby zapisu obrazów i tworzenie fotomontaży w programie graficznym Gimp
  • Gromadzenie zdjęć w komputerze oraz ich publikacja w albumie internetowym
  • Optymalizacja zdjęć i obrazów oraz sposoby obróbki plików graficznych
  • Microsoft Publisher — projektowanie ogłoszeń, kalendarza i broszury reklamowej
  • Tworzenie filmów w programie Windows Movie Maker
  • Doskonalenie umiejętności w zakresie edycji tekstów
  • Rozwiązywanie problemów w arkuszu kalkulacyjnym
  • Podstawy programowania
  • PowerPoint jako narzędzie multimedialnego przekazu

"Informatyka Europejczyka" pozwala na:

  • gruntowne poznanie podstaw obsługi komputera i najczęściej używanych programów;
  • atrakcyjne przekazywanie wiedzy, niezbędnej do zrozumienia współczesnego świata;
  • kreatywne wykorzystanie dostępnych możliwości i proponowanie własnych rozwiązań.

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów

 

Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów", wybierały także:

  • Statystyka matematyczna w Excelu dla szkół. Ćwiczenia praktyczne
  • Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum
  • Matematyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum. Klasa 2. Część 2
  • Matematyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Klasa 1
  • Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla gimnazjum

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów

Spis treści

Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów -- spis treści

  • Od autorki (7)

I. W XXI wiek z komputerem (9)

  • 1. Czy warto znać parametry komputera? (10)
  • 2. Jak zapewnić bezpieczeństwo komputera i danych? (13)
    • 2.1. Podstawowe zasady dotyczące bezpieczeństwa komputera (13)
      • 2.1.1. Legalne oprogramowanie i automatyczne aktualizacje (13)
      • 2.1.2. Zapora sieciowa (14)
      • 2.1.3. Programy antywirusowe (14)
      • 2.1.4. Ochrona przed złośliwym oprogramowaniem (16)
      • 2.1.5. Oprogramowanie antyspamowe (16)
    • 2.2. Stosowanie haseł (17)
    • 2.3. Szyfrowanie danych (17)
    • 2.4. Skuteczna ochrona danych przechowywanych na komputerze (19)

II. Internet jako źródło wiedzy i rozrywki (23)

  • 3. Jak pozyskiwać wiedzę z internetu? (24)
    • 3.1. Internetowe bazy danych (24)
    • 3.2. Platformy i portale edukacyjne (25)
    • 3.3. Książki elektroniczne, czyli tzw. e-booki (28)
  • 4. Wirtualny kontakt ze światem (31)
    • 4.1. Listy elektroniczne (31)
      • 4.1.1. Ustawienie podpisu w listach elektronicznych (32)
      • 4.1.2. Ustawienie automatycznych wiadomości (33)
      • 4.1.3. Konfigurowanie programu pocztowego Microsoft Office Outlook 2007 (33)
      • 4.1.4. Załączniki w listach elektronicznych (35)
    • 4.2. Fora dyskusyjne (35)
    • 4.3. Komunikatory (36)

III. Projektujemy i tworzymy... (39)

  • 5. Edycja grafiki (40)
    • 5.1. Sposoby zapisu obrazów (40)
    • 5.2. Jak zgromadzić zdjęcia w komputerze? (41)
      • 5.2.1. Importowanie zdjęć z cyfrowego aparatu fotograficznego (41)
      • 5.2.2. Importowanie zdjęć z telefonu komórkowego na komputer (42)
    • 5.3. Jak wykonać fotomontaż w programie graficznym Gimp? (44)
      • 5.3.1. Nakładanie elementów na tło (45)
      • 5.3.2. Wycinanie elementu z tła (47)
    • 5.4. Na czym polega optymalizacja zdjęć i obrazów? (51)
    • 5.5. Jakim obróbkom można poddać pliki graficzne? (52)
  • 6. Tworzenie własnej galerii zdjęć w albumie internetowym (57)
  • 7. Wykorzystanie programu Microsoft Publisher do realizacji własnych projektów (61)
    • 7.1. Projektowanie ogłoszeń (61)
    • 7.2. Jak zaprojektować własny kalendarz? (63)
    • 7.3. Jak stworzyć udany projekt broszury reklamowej? (64)
  • 8. Tworzenie filmów w programie Windows Movie Maker (67)
    • 8.1. Importowanie multimediów (67)
    • 8.2. Dodawanie przejść i efektów (68)
    • 8.3. Dodawanie napisów i tytułów (70)
    • 8.4. Dodawanie muzyki do filmu (70)
    • 8.5. Publikowanie filmu (71)

IV. Praktyczne wykorzystanie programów użytkowych (75)

  • 9. Doskonalenie umiejętności w zakresie edycji tekstów (76)
    • 9.1. Jak zastosować ciekawe wypunktowanie? (76)
    • 9.2. Do czego służą pola tekstowe? (78)
    • 9.3. Czy łatwo przekształcić tekst na tabele? (80)
    • 9.4. W jakim celu stosuje się style? (82)
    • 9.5. Jak wstawić automatyczny spis treści? (83)
    • 9.6. Kiedy stosować sekcje? (85)
    • 9.7. Jak rysować tabele? (88)
  • 10. Rozwiązywanie problemów w arkuszu kalkulacyjnym (91)
    • 10.1. Co można obliczać w arkuszu? (91)
    • 10.2. Do czego służą wykresy w arkuszu kalkulacyjnym? (93)
    • 10.3. Procentowe określanie wielkości w arkuszu kalkulacyjnym (97)
    • 10.4. Czy można przenosić tabele i wykresy utworzone w arkuszu do innych aplikacji? (99)
      • 10.4.1. Osadzanie tabel i wykresów z użyciem poleceń kopiuj-wklej (99)
      • 10.4.2. Wstawianie obiektów połączonych z plikiem źródłowym (99)
    • 10.5. Kiedy należy stosować adresy bezwzględne, a kiedy mieszane? (101)
      • 10.5.1. Adresowanie bezwzględne (101)
      • 10.5.2. Adresowanie mieszane (103)
    • 10.6. Kiedy należy stosować funkcje w arkuszu kalkulacyjnym? (104)
      • 10.6.1. Funkcje daty i czasu (105)
      • 10.6.2. Funkcje statystyczne (107)
      • 10.6.3. Funkcje logiczne (109)
      • 10.6.4. Funkcje matematyczne (110)

V. Podstawy programowania (113)

  • 11. Logomocja (114)
    • 11.1. Co to są procedury pierwotne? (114)
      • 11.1.1. Na czym polega powtarzanie poleceń? (116)
    • 11.2. Jak zmienić kolor, grubość i wzór pisaka? (117)
    • 11.3. Jak definiować procedury własne? (119)
      • 11.3.1. Procedury własne z parametrem (120)
    • 11.4. Jak uzyskać efekt animacji w programie Logomocja? (124)
    • 11.5. Procedury złożone (126)
    • 11.6. Na czym polega definiowanie procedur rekurencyjnych? (127)
    • 11.7. Jak powstają fraktale? (129)
      • 11.7.1. Śnieżynka Kocha (129)
      • 11.7.2. Drzewo binarne (131)
      • 11.7.3. Trójkąt Sierpińskiego (132)

VI. Sposoby prezentowania informacji (135)

  • 12. PowerPoint jako narzędzie multimedialnego przekazu (136)
    • 12.1. O czym należy pamiętać podczas tworzenia prezentacji? (136)
      • 12.1.1. Zasady tworzenia prezentacji (136)
      • 12.1.2. Określenie rozmiaru slajdów (137)
    • 12.2. Jak uatrakcyjnić prezentację? (137)
      • 12.2.1. Tło prezentacji (137)
      • 12.2.2. Style i efekty obrazów (138)
      • 12.2.3. Efekty tekstowe (139)
      • 12.2.4. Animacje obiektów (140)
      • 12.2.5. Przejścia slajdów (141)
    • 12.3. Jak wstawić hiperłącze? (143)
    • 12.4. Jak wstawić do prezentacji obiekty połączone z innymi plikami? (144)
    • 12.5. Tworzenie albumu fotograficznego w prezentacji (146)
    • 12.6. Kiedy stosować narrację? (147)
    • 12.7. Jak zapisać prezentację przenośną? (149)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.