reklama - zainteresowany?

Inżynieria oprogramowania - Helion

Inżynieria oprogramowania
ebook
Autor: Ian Sommerville
ISBN: 9788301214555
stron: 866, Format: ebook
Data wydania: 2021-01-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 143,20 zł (poprzednio: 179,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-35,80 zł)

Dodaj do koszyka Inżynieria oprogramowania

Tagi: Inne - Programowanie

X wydanie kultowego podręcznika Inżynieria oprogramowania autorstwa Iana Sommervilla. Jest to nie tylko podręcznik przeznaczony dla studentów informatyki, to publikacja, z której skorzystają również architekci systemów, projektanci, programiści i wdrożeniowcy oraz kierownicy tych przedsięwzięć, od których zależy organizacja pracy. W publikacji omówiono proces wytwarzania wielkich systemów informatycznych. Czytelnik znajdzie tam wyjaśnienie, na czym polega inżynieria oprogramowania, po czym przejdzie do zagadnień związanych z analizą wymagań i specyfikacjami. W książce znalazły się też informacje o projektowaniu i systemach krytycznych. Autor opisał także: etap weryfikacji i zatwierdzania systemu, proces zarządzania ludźmi, szacowanie kosztów, kontrolę jakości, ulepszenie procesów, etap pielęgnacji i modyfikacji systemu po udostępnieniu go użytkownikom. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie, opis zalecanej literatury i zestaw ćwiczeń.

Dodaj do koszyka Inżynieria oprogramowania

 

Osoby które kupowały "Inżynieria oprogramowania", wybierały także:

  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Wyrażenia regularne od podstaw
  • Projektowanie systemów rozproszonych. Wzorce i paradygmaty dla skalowalnych, niezawodnych usÅ‚ug
  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa

Dodaj do koszyka Inżynieria oprogramowania

Spis treści

Inżynieria oprogramowania eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
    • 1. Przedmowa
  • Część 1. Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania
    • 1. Wprowadzenie
      • 1.1 Profesjonalne wytwarzanie oprogramowania
      • 1.2 Etyka inżynierii oprogramowania
      • 1.3 Studia przypadków
    • 2. Procesy wytwarzania oprogramowania
      • 2.1 Modele procesu wytwarzania oprogramowania
      • 2.2 CzynnoÅ›ci procesowe
      • 2.3 Radzenie sobie ze zmianami
      • 2.4 Ulepszanie procesu wytwarzania
    • 3. Zwinne wytwarzanie oprogramowania
      • 3.1 Metodyki zwinne
      • 3.2 Zwinne techniki wytwarzania
      • 3.3 Zwinne zarzÄ…dzanie projektem
      • 3.4 Skalowanie metodyk zwinnych
    • 4. Inżynieria wymagaÅ„
      • 4.1 Wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne
      • 4.2 Procesy inżynierii wymagaÅ„
      • 4.3 Ujawnianie wymagaÅ„
      • 4.4 Specyfikowanie wymagaÅ„
      • 4.5 Walidacja wymagaÅ„
      • 4.6 Zmiany wymagaÅ„
    • 5. Modelowanie systemu
      • 5.1 Modele kontekstowe
      • 5.2 Modele interakcji
      • 5.3 Modele strukturalne
      • 5.4 Modele behawioralne
      • 5.5 Architektura sterowana modelami
    • 6. Projekt architektoniczny
      • 6.1 Decyzje dotyczÄ…ce projektu architektonicznego
      • 6.2 Widoki architektoniczne
      • 6.3 Wzorce architektoniczne
      • 6.4 Architektury aplikacji
    • 7. Modelowanie systemu
      • 7.1 Projektowanie obiektowe z wykorzystaniem UML
      • 7.2 Wzorce projektowe
      • 7.3 Problemy implementacyjne
      • 7.4 Wytwarzanie oprogramowania open source
    • 8. Testowanie oprogramowania
      • 8.1 Testy wytwórcy
      • 8.2 Wytwarzanie sterowane testami
      • 8.3 Testy wydania
      • 8.4 Testy użytkownika
    • 9. Ewolucja oprogramowania
      • 9.1 Procesy ewolucji
      • 9.2 Systemy odziedziczone
      • 9.3 Konserwacja oprogramowania
  • Część 2. Rzetelność i zabezpieczenia
    • 10. Rzetelne systemy
      • 10.1 Cechy rzetelnoÅ›ci
      • 10.2 Systemy socjotechniczne
      • 10.3 Nadmiarowość i różnorodność
      • 10.4 Rzetelne procesy
      • 10.5 Metody formalne a rzetelność
    • 11. Inżynieria niezawodnoÅ›ci
      • 11.1 DostÄ™pność i niezawodność
      • 11.2 Wymagania niezawodnoÅ›ci
      • 11.3 Architektury tolerujÄ…ce awarie
      • 11.4 Programowanie pod kÄ…tem niezawodnoÅ›ci
      • 11.5 Mierzenie niezawodnoÅ›ci
    • 12. Inżynieria bezpieczeÅ„stwa
      • 12.1 Systemy krytyczne ze wzglÄ™dów bezpieczeÅ„stwa
      • 12.2 Wymagania bezpieczeÅ„stwa
      • 12.3 Procesy inżynierii bezpieczeÅ„stwa
      • 12.4 Analizy bezpieczeÅ„stwa
    • 13. Inżynieria zabezpieczeÅ„
      • 13.1 Zabezpieczenia i rzetelność
      • 13.2 Zabezpieczenia i firmy
      • 13.3 Wymagania zabezpieczeÅ„
      • 13.4 Projektowanie zabezpieczonych systemów
      • 13.5 Testowanie i gwarantowanie zabezpieczeÅ„
    • 14. Inżynieria odpornoÅ›ci
      • 14.1 BezpieczeÅ„stwo cybernetyczne
      • 14.2 Odporność socjotechniczna
      • 14.3 Projektowanie systemów odpornych
  • Część 3. Zaawansowana inżynieria oprogramowania
    • 15. Ponowne użycie oprogramowania
      • 15.1 Ogólny przeglÄ…d ponownego użycia
      • 15.2 Platformy aplikacji
      • 15.3 Linie oprogramowania na sprzedaż
      • 15.4 Ponowne użycie systemów użytkowych
    • 16. Komponentowa inżynieria oprogramowania
      • 16.1 Komponenty i modele komponentowe
      • 16.2 Procesy CBSE
      • 16.3 SkÅ‚adanie komponentów
    • 17. Inżynieria oprogramowania rozproszonego
      • 17.1 Systemy rozproszone
      • 17.2 Przetwarzanie klient-serwer
      • 17.3 Wzorce architektoniczne systemów rozproszonych
      • 17.4 Oprogramowanie jako usÅ‚uga
    • 18. UsÅ‚ugocentryczna inżynieria oprogramowania
      • 18.1 Architektury usÅ‚ugocentryczne
      • 18.2 UsÅ‚ugi RESTful
      • 18.3 Inżynieria usÅ‚ug
      • 18.4 Komponowanie usÅ‚ug
    • 19. Inżynieria systemów
      • 19.1 Systemy socjotechniczne
      • 19.2 Projekt koncepcyjny
      • 19.3 Zamawianie systemu
      • 19.4 Wytwarzanie systemu
      • 19.5 DziaÅ‚anie i ewolucja systemu
    • 20. Systemy systemów
      • 20.1 ZÅ‚ożoność systemu
      • 20.2 Klasyfikowanie systemów systemów
      • 20.3 Redukcjonizm i systemy zÅ‚ożone
      • 20.4 Inżynieria systemów systemów
      • 20.5 Architektury systemów systemów
    • 21. Inżynieria oprogramowania czasu rzeczywistego
      • 21.1 Projektowanie systemów wbudowanych
      • 21.2 Wzorce architektoniczne oprogramowania czasu rzeczywistego
      • 21.3 Analiza synchronizacji
      • 21.4 Systemy operacyjne czasu rzeczywistego
  • Część 4. ZarzÄ…dzanie oprogramowaniem
    • 22. ZarzÄ…dzanie projektem
      • 22.1 ZarzÄ…dzanie ryzykiem
      • 22.2 ZarzÄ…dzanie ludźmi
      • 22.3 Praca zespoÅ‚owa
    • 23. Planowanie projektu
      • 23.1 Wycenianie oprogramowania
      • 23.2 Wytwarzanie planowe
      • 23.3 Tworzenie harmonogramu projektu
      • 23.4 Planowanie zwinne
      • 23.5 Techniki szacowania
      • 23.6 Metodyka modelowania kosztów COCOMO
    • 24. ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ…
      • 24.1 Jakość oprogramowania
      • 24.2 Standardy oprogramowania
      • 24.3 PrzeglÄ…dy i inspekcje
      • 24.4 ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ… a wytwarzanie zwinne
      • 24.5 Miernictwo oprogramowania
    • 25. ZarzÄ…dzanie konfiguracjÄ…
      • 25.1 ZarzÄ…dzanie wersjami
      • 25.2 Budowanie systemu
      • 25.3 ZarzÄ…dzanie zmianami
      • 25.4 ZarzÄ…dzanie wydaniami
  • SÅ‚ownik
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Inżynieria oprogramowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.