reklama - zainteresowany?

Head First Web Design. Edycja polska - Helion

Head First Web Design. Edycja polska
ebook
Autor: Ethan Watrall, Jeff Siarto
Tytuł oryginału: Head First Web Design
TÅ‚umaczenie: Anna Trojan
ISBN: 978-83-246-6061-2
stron: 496, Format: ebook
Data wydania: 2012-10-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 54,45 zł (poprzednio: 97,23 zł)
Oszczędzasz: 44% (-42,78 zł)

Dodaj do koszyka Head First Web Design. Edycja polska

Tagi: Web Design

Poznaj sekrety tworzenia efektownych stron WWW, spełniających wszelkie wymagania dostępności i użyteczności

Istnieje tylko jedna metoda, dziÄ™ki której możesz stać siÄ™ doÅ›wiadczonym webmasterem — to samodzielne projektowanie i tworzenie witryn internetowych. DziÄ™ki książce, którÄ… trzymasz w rÄ™kach, z pewnoÅ›ciÄ… zdobÄ™dziesz umiejÄ™tnoÅ›ci w tej dziedzinie. Ten niezwykÅ‚y podrÄ™cznik zostaÅ‚ bowiem przygotowany tak, aby zmusić Twój mózg do przyswojenia potrzebnych informacji. W rezultacie Tobie pozostanie już tylko wykonać zaproponowane przez autorów ćwiczenia. A wiÄ™c do dzieÅ‚a! WspółpracujÄ…c ze swoim mózgiem, możesz zostać twórcÄ… atrakcyjnych i użytecznych witryn WWW.

Książka "Head First Web Design. Edycja polska" zawiera wszystko to, czego naprawdÄ™ potrzebujesz, aby stworzyć doskonaÅ‚Ä… witrynÄ™ internetowÄ…, a jednoczeÅ›nie nie zaÅ›miecać pamiÄ™ci niepotrzebnymi informacjami. PodrÄ™cznik zostaÅ‚ wzbogacony ilustracjami, anegdotami i opisami, a przede wszystkim ciekawymi ćwiczeniami i zadaniami do rozwiÄ…zania — tak abyÅ› jak najszybciej nauczyÅ‚ siÄ™ projektować architekturÄ™ strony WWW. To nie wszystko. Podczas lektury dowiesz siÄ™, jak wykorzystywać systemy nawigacji, testy użytecznoÅ›ci oraz narzÄ™dzia do prowadzenia statystyk, a także jak sporzÄ…dzać kalkulacje i listy ofertowe dla klientów.

  • Organizacja strony internetowej
  • UkÅ‚ad strony — przestrzeganie zÅ‚otej reguÅ‚y
  • Architektura informacji i nawigacja
  • Pisanie tekstów na potrzeby strony WWW
  • Ankiety i grupy fokusowe
  • Testy użytecznoÅ›ci
  • NarzÄ™dzia do prowadzenia statystyk witryny
  • Projektowanie stron jako biznes
  • Kalkulacja oferty i listy ofertowe
  • Flash, XHTML, CSS
  • Biblioteka JavaScript JQuery

Praktyczny, intuicyjny i niezawodny podręcznik tworzenia nowoczesnych stron internetowych!



Przykładowe strony:

Rozdział 1: Red Lantern Design
Rozdział 2: Mark w Japonii_r02
Rozdział 3: Mark w Japonii_r03
Rozdział 4: RPM Music
Rozdział 5: Sample Rate
Rozdział 6: College of New Media (stara wesja)
Rozdział 6: College of New Media (nowa wesja)
Rozdział 7: Przebieganie wzrokiem
Rozdział 8: Audio 2 Go (stara wersja)
Rozdział 8: Audio 2 Go (nowa wersja)
Rozdział 9: RPM Music
Rozdział 10: Red Lantern Design
Rozdział 11: Foo Bar
Rozdział 11: Foo Bar (kradziony)

Dodaj do koszyka Head First Web Design. Edycja polska

Spis treści

Head First Web Design. Edycja polska eBook -- spis treści

Wprowadzenie

  • Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (22)
  • Wiemy, co sobie myÅ›lisz (23)
  • Metapoznanie - myÅ›lenie o myÅ›leniu (25)
  • A oto, co możesz zrobić, by skÅ‚onić swój mózg do posÅ‚uszeÅ„stwa (27)
  • Ważne informacje (28)
  • Zespół korektorów merytorycznych (30)
  • PodziÄ™kowania (31)

1. Tworzenie atrakcyjnych stron internetowych

  • Twoja wielka szansa - Red Lantern Design (34)
  • Od czego zaczynamy? (37)
  • ZACZNIJ od narysowania projektu (39)
  • Ustalenie nawigacji najwyższego poziomu (45)
  • Umieszczenie wszystkiego w kontekÅ›cie (47)
  • Pokaż Jane proste szkice (48)
  • Szkice pomagajÄ… skoncentrować siÄ™ na funkcjonalnoÅ›ci (49)
  • Nie rujnuj dobrego projektu zÅ‚ym tekstem (60)
  • Co sprawia, że tekst można szybko przebiec wzrokiem? (61)
  • Projektowanie stron internetowych oparte jest na komunikacji i UÅ»YTKOWNIKACH (67)

2. Faza preprodukcji

  • Twoje pierwsze "miÄ™dzynarodowe" zlecenie... (70)
  • PomyÅ›l, zanim zabierzesz siÄ™ za tworzenie kodu (72)
  • Jasna metafora wizualna wzmacnia motyw przewodni strony internetowej (73)
  • Motyw przewodni reprezentuje zawartość strony (74)
  • Burza mózgów - droga do metafory wizualnej (77)
  • WymyÅ›l motyw przewodni i metaforÄ™ wizualnÄ… dla Marka (78)
  • Elementy strony powinny ksztaÅ‚tować metaforÄ™ wizualnÄ… (81)
  • Zbuduj szybko próbkÄ™ kodu XHTML dla Marka (88)
  • A także kod CSS... (89)
  • Użyj szkiców, by rozwinąć pomysÅ‚y i zaoszczÄ™dzić trochÄ™ czasu bez tworzenia kodu (93)
  • Nie projektuj dla siebie! (94)
  • Utworzymy teraz szkic dla Marka (96)

3. Organizacja strony

  • Dopasowanie zawartoÅ›ci strony do jej ukÅ‚adu (103)
  • Organizacja informacji znajdujÄ…cych siÄ™ na stronie (104)
  • Organizacja strony za pomocÄ… architektury informacji (111)
  • Architektura informacji w oparciu o sortowanie kart (112)
  • CaÅ‚a prawda o sortowaniu kart (113)
  • Posortuj karty w stosy zgodnie z ich podobieÅ„stwem (118)
  • Nazwy stosów powinny być krótkie i opisowe (119)
  • Który sposób sortowania jest wÅ‚aÅ›ciwy? (124)
  • Ułóż karty w hierarchiÄ™ strony (125)
  • Diagramy architektury informacji to po prostu karty posortowane na papierze (127)
  • Diagramy architektury informacji NIE sÄ… tylko spisem odnoÅ›ników miÄ™dzy stronami (128)
  • PrzejÅ›cie z fazy preprodukcji do produkcji (132)
  • Budowanie struktury witryny Marka (133)
  • Najpierw utworzymy plik index.html... (134)
  • ...a później plik screen.css ze stylami (135)
  • Od preprodukcji do produkcji - peÅ‚ny proces (138)

4. Układ strony

  • Projektuje siÄ™ z myÅ›lÄ… o odbiorcach (142)
  • Twoje najnowsze zadanie - RPM Music (145)
  • Ustalenie odbiorców strony RPM Music za pomocÄ… person (146)
  • Pozwól, by to persony byÅ‚y Twoimi przewodnikami... (152)
  • Rozdzielczość wpÅ‚ywa na projekt i ukÅ‚ad strony (154)
  • Miejsce dostÄ™pne na ekranie okreÅ›la, jak DUÅ»A część strony bÄ™dzie widoczna w przeglÄ…darce użytkownika (156)
  • Zbuduj kod XHTML i CSS zoptymalizowany pod kÄ…tem rozdzielczoÅ›ci 1024×768 (160)
  • Ludzie lubiÄ…, gdy wszystko jest dobrze zorganizowane i równo uÅ‚ożone (164)
  • Jak szeroka powinna być moja siatka? Użyj zÅ‚otej proporcji (165)
  • ReguÅ‚a trójpodziaÅ‚u: uproszczenie zÅ‚otej proporcji (166)
  • Strona RPM Music i zÅ‚ota proporcja - studium (zÅ‚ego) przypadku (167)
  • PamiÄ™tasz o personach i kliencie? (171)
  • Konfiguracja strony RPM Music 2.0 z platformÄ… Blueprint (173)
  • Użyj reguÅ‚ CSS platformy Blueprint do nadania stylu stronie RPM Music 2.0 (176)
  • Czas dodać zawartość strony RPM Music (177)
  • Dodaj nieco kodu CSS, by uporzÄ…dkować ukÅ‚ad strony (181)

5. Projektowanie w kolorze

  • Wspomóż lokalnÄ… scenÄ™ muzycznÄ… (192)
  • Strona 9Rules - zÅ‚oty standard sieci blogów (193)
  • Czasami możliwość wyboru jest nieco ograniczona (194)
  • Kolor wpÅ‚ywa na emocje (195)
  • KoÅ‚o barw (czyli od czego wszystko siÄ™ zaczęło) (199)
  • Użyj koÅ‚a barw do wybrania kolorów, które do siebie pasujÄ… (202)
  • Najpierw wybiera siÄ™ kolor PODSTAWOWY (202)
  • Atrakcyjny wzorzec kolorów można stworzyć za pomocÄ… schematu triady kolorów (203)
  • Zaczynamy pisać kod strony SampleRate (205)
  • Utworzenie prostego ukÅ‚adu strony za pomocÄ… arkusza CSS (206)
  • PrzeciwieÅ„stwem ciężkoÅ›ci jest... lekkość (212)
  • Utwórz bogatszÄ… paletÄ™ kolorów za pomocÄ… schematu czwórkowego (214)
  • Czas uaktualnić arkusz CSS strony SampleRate (218)

6. Dobry system nawigacyjny

  • Nowy semestr w szkole rozpoczÄ™ty (226)
  • Pierwszym krokiem w stronÄ™ dobrej nawigacji jest dobra architektura informacji (229)
  • Czym tak naprawdÄ™ jest nazwa? (230)
  • RozwiÄ…zanie nr 1 - nawigacja z poziomymi zakÅ‚adkami (236)
  • RozwiÄ…zanie nr 2 - nawigacja pionowa (238)
  • Elementy blokowe to Twoi przyjaciele (244)
  • Pozycjonowanie nawigacji blokowej za pomocÄ… pÅ‚ywania (245)
  • Ikony nic nie MÓWIÄ„... po prostu Å‚adnie wyglÄ…dajÄ… (247)
  • Dodawaj ikony do tekstu, a nie odwrotnie (249)
  • Uaktualnij kod XHTML strony CNM, by używaÅ‚ odnoÅ›ników tekstowych (250)
  • Teraz możesz nadać elementom blokowym styl... (251)
  • Główny system nawigacyjny nie powinien siÄ™ zmieniać... ale system drugorzÄ™dny już TAK (253)
  • Każda podstrona otrzymuje wÅ‚asny drugorzÄ™dny system nawigacyjny (254)
  • Dodanie stylu do nawigacji za pomocÄ… arkusza CSS (255)

7. Pisanie tekstów na potrzeby stron internetowych

  • Utwórz lepszÄ… gazetÄ™ internetowÄ… (265)
  • Strona gazety "The Hipster Intelligencer" - specyfikacja projektu (266)
  • Problemem jest TEKST (266)
  • Ulepszenie zawartoÅ›ci strony za pomocÄ… odwróconej piramidy (273)
  • Skracanie tekstu (279)
  • Dodanie list do kodu XHTML (289)
  • Nagłówki sprawiajÄ…, że tekst jeszcze Å‚atwiej przebiec wzrokiem (291)
  • Mieszaj ze sobÄ… czcionki, by podkreÅ›lić nagłówki i inny tekst (300)
  • Ważny jest poziom nagłówka, a nie jego rozmiar (301)

8. Dostępność

  • Audio-2-Go - niedostÄ™pna dostÄ™pność (308)
  • DostÄ™pność oznacza, że ze strony może korzystać KAÅ»DY (309)
  • Jak CZYTA siÄ™ Twoja strona? (310)
  • Informacje na stronie powinny być zrozumiaÅ‚e... dla KAÅ»DEGO (312)
  • Pogódź siÄ™ z tym - komputery naprawdÄ™ sÄ… gÅ‚upie (313)
  • Komputer przeczyta tekst atrybutu ALT obrazka (314)
  • Przekształć dÅ‚ugi tekst atrybutu ALT w opis LONGDESC (318)
  • Twoje modyfikacje poprawiÅ‚y sytuacjÄ™ tylko NIEKTÓRYCH klientów Audio-2-Go (320)
  • DostÄ™pność nie ogranicza siÄ™ do czytników ekranu (321)
  • Elementy powinny być aktywowane PO KOLEI (323)
  • Strona Audio-2-Go jest teraz ZNACZNIE bardziej DOSTĘPNA (326)
  • WCAG Priority 1 (330)
  • Kolory nie powinny być JEDYNÄ„ formÄ… komunikacji (334)
  • Åšwiat w bezpiecznych barwach... (335)
  • Åšwiat w zaburzonych barwach... (335)
  • Audio-2-Go oczami osoby z zaburzeniami rozpoznawania barw (336)
  • Gwiazdki sÄ… prawdziwym problemem (338)
  • Obrazki tÅ‚a sÄ… nadal Twoimi przyjaciółmi (339)
  • Kolejność to nie tylko atrybuty tabindex (340)

9. Słuchaj swoich użytkowników

  • Problemy w RPM Music (352)
  • Niech przemówiÄ… użytkownicy - za poÅ›rednictwem ankiet i grup fokusowych (354)
  • Ankiety i grupy fokusowe nie sÄ… darmowe (357)
  • Zadaj w ankiecie wÅ‚aÅ›ciwe pytania (360)
  • Ostateczna wersja ankiety dla użytkowników strony RPM Music (370)
  • Mamy wyniki! (372)
  • Odpowiedzi na pytanie otwarte: (373)
  • Użycie przeglÄ…darek (375)
  • Napraw bÅ‚Ä…d CSS na stronie RPM Music przez przeniesienie pseudoklasy :hover (376)
  • SkÅ‚adniki taniego testu użytecznoÅ›ci (383)
  • Wykorzystaj skrypt moderatora do organizacji testu (384)
  • Przyjaciele i rodzina mogÄ… być problemem (391)
  • Wyniki testu użytecznoÅ›ci - czyli co mówiÄ… użytkownicy (392)
  • Prosty problem... (393)
  • O użytkownikach mówiÄ… statystyki strony (395)
  • NarzÄ™dzia do statystyk strony internetowej (396)

10. Ewolucja projektu

  • Twoje dotychczasowe portfolio... (402)
  • OdÅ›wieżanie strony i jej zawartoÅ›ci sprawia, że użytkownicy chÄ™tnie powracajÄ… (404)
  • W projektowaniu stron chodzi o ewolucjÄ™, nie rewolucjÄ™ (407)
  • Do ewolucji projektu strony wykorzystaj CSS (408)
  • Dodaj interaktywność do strony za pomocÄ… efektownego wyÅ›wietlania zdjęć z użyciem JavaScriptu (420)
  • Dodanie biblioteki Facebox do strony Red Lantern Design (421)
  • Edycja pliku strony głównej (422)
  • Dodanie do strony bloga - WordPress (427)
  • Dodaj bloga opartego na systemie WordPress do strony Red Lantern Design (428)
  • CaÅ‚a prawda o Blogu (430)
  • Zmieniaj wyglÄ…d i sposób dziaÅ‚ania bloga za pomocÄ… motywów (432)

11. Projektowanie stron jako biznes

  • Najnowszy potencjalny klient - "Foo Bar" (436)
  • Oferta dla restauracji "Foo Bar" musi zawierać (437)
  • Budujemy prototyp strony restauracji "Foo Bar" (438)
  • Witaj w Å›wiecie PIRACTWA PROJEKTÓW (445)
  • Jakim typem projektanta stron jesteÅ›? (448)
  • Red Lantern Design ma nowego potencjalnego klienta (453)
  • Co tak naprawdÄ™ skÅ‚ada siÄ™ na projektowanie strony internetowej? (456)
  • Ostateczna kalkulacja oferty... (457)
  • W specjalnym liÅ›cie ofertowym przedstaw klientowi szczegółowe wyliczenia (463)
  • Podcast Trilobite Labs - kolejne wyzwanie (465)
  • Wykorzystaj licencjÄ™ Creative Commons (465)
  • Licencje Creative Commons (466)

12. Dziesięć najważniejszych rzeczy (których nie omówiliśmy)

  • Nr 1: Projekty miÄ™dzynarodowe i wielokulturowe (472)
  • Nr 2: PrzyszÅ‚ość kodu stron internetowych (474)
  • Nr 3: PrzyszÅ‚ość CSS (476)
  • Nr 4: Projektowanie dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych (477)
  • Nr 5: Tworzenie aplikacji internetowych (478)
  • Nr 6: Rytm w ukÅ‚adzie strony (479)
  • Nr 7: Kontrastowy tekst (480)
  • Nr 8: Dopasuj nazwy odnoÅ›ników do stron, do których kierujÄ… (481)
  • Nr 9: Kontrast jest podstawowym elementem tworzÄ…cym ukÅ‚ad strony (482)
  • Nr 10: WiÄ™cej narzÄ™dzi do projektowania (483)

Skorowidz (485)

Dodaj do koszyka Head First Web Design. Edycja polska

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.