reklama - zainteresowany?

HTML5. Zaawansowane programowanie - Helion

HTML5. Zaawansowane programowanie
ebook
Autor: Peter Lubbers, Brian Albers, Frank Salim
Tytuł oryginału: Pro HTML5 Programming (Professional Apress)
Tłumaczenie: Jakub Hubisz
ISBN: 978-83-246-7297-4
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2013-03-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,49 zł (poprzednio: 58,98 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,49 zł)

Dodaj do koszyka HTML5. Zaawansowane programowanie

Tagi: HTML i XHTML - Programowanie

Twórz zaawansowane aplikacje - funkcjonalne, szybkie i łatwe w użytkowaniu!

HTML5 szturmem zdobywa rynek stron (a w zasadzie już aplikacji) WWW. Dziś ten odświeżony, bogaty w nowe możliwości język ma ogromny potencjał. Dlatego warto poświęcić mu trochę czasu i zacząć tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane strony. To na pewno się opłaci!

Dzięki tej książce poznasz najbardziej zaawansowane możliwości HTML5. Nauczysz się wykorzystywać mechanizm geolokalizacji i będziesz w stanie dostarczać użytkownikom spersonalizowane treści w zależności od ich miejsca pobytu. Ponadto przekonasz się, jaki potencjał kryje element canvas. Za jego pomocą stworzysz niezwykle atrakcyjny interfejs bez konieczności stosowania dodatków do przeglądarki. W dalszych rozdziałach sprawdzisz, jak prosta może być komunikacja przeglądarki z serwerem za pośrednictwem WebSockets oraz jak zachować funkcjonalność Twojej aplikacji w przypadku braku połączenia z siecią. Dzięki tej książce zdążysz na czas opanować nowości z HTML5 i wykorzystać je w Twoim kolejnym projekcie!

Sięgnij po tę książkę i:

  • dostarcz użytkownikowi odpowiednią zawartość strony w zależności od jego lokalizacji
  • przechowuj niezbędne dane w bazie danych przeglądarki
  • twórz atrakcyjny interfejs dzięki elementowi canvas
  • zastosuj najnowsze technologie!

Wykorzystaj moc najnowszych technologii, wchodzących w skład HTML5!

Dodaj do koszyka HTML5. Zaawansowane programowanie

 

Osoby które kupowały "HTML5. Zaawansowane programowanie", wybierały także:

  • HTML5. Kurs video. Poziom pierwszy. Programowanie dla początkujących webmasterów
  • Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II
  • HTML 5. Kurs video. Poziom drugi. Tworzenie profesjonalnych stron WWW
  • Sass od podstaw. Kurs video. Budowa kompleksowej strony  w oparciu o metodologię BEM
  • HTML i CSS. Przewodnik dla pocz

Dodaj do koszyka HTML5. Zaawansowane programowanie

Spis treści

HTML5. Zaawansowane programowanie eBook -- spis treści

Przedmowa (13)

O autorach (14)

O korektorze merytorycznym (15)

Podziękowania (16)

Wprowadzenie (17)

Rozdział 1. Przegląd HTML5 (19)

  • Do tej pory - historia HTML5 (19)
  • Mit roku 2022 i dlaczego nie ma on znaczenia (20)
  • Kto tworzy HTML5? (21)
  • Nowa wizja (21)
    • Kompatybilność i wytyczanie ścieżek (21)
    • Użyteczność i priorytet użytkownika (21)
    • Uproszczenie współpracy (22)
    • Uniwersalny dostęp (23)
  • Paradygmat braku wtyczek (23)
    • Co przyszło, a co odeszło? (24)
  • Co nowego w HTML5? (25)
    • Nowy DOCTYPE i deklaracja zestawu znaków (25)
    • Nowe i wycofane elementy (26)
    • Znaczniki semantyczne (27)
    • Uproszczone wybieranie przy wykorzystaniu API selektorów (32)
    • Logowanie i debugowanie JavaScript (34)
    • window.JSON (35)
    • DOM poziom 3 (36)
    • Wzrost wydajności (36)
  • Podsumowanie (37)

Rozdział 2. Wykorzystanie Canvas API (39)

  • Wprowadzenie do canvas w HTML5 (39)
    • Historia (39)
    • Czym jest canvas (40)
    • Koordynaty (40)
    • Kiedy nie używać elementu canvas (40)
    • Zawartość zastępcza (41)
    • CSS i canvas (42)
    • Wsparcie przeglądarek dla elementu canvas (42)
  • Wykorzystanie Canvas API (42)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (42)
    • Dodanie elementu na stronę (43)
    • Wykonywanie transformacji na rysunkach (45)
    • Praca ze ścieżkami (47)
    • Praca ze stylami obramowania (49)
    • Praca ze stylami wypełnienia (49)
    • Wypełnienie prostokątnego obszaru (50)
    • Rysowanie krzywych (51)
    • Wstawianie obrazów na elemencie canvas (53)
    • Wykorzystanie gradientów (53)
    • Wykorzystanie deseni tła (55)
    • Zmiana rozmiaru obiektów na elemencie canvas (56)
    • Wykorzystanie operacji transformacji (58)
    • Renderowanie tekstu na elemencie canvas (60)
    • Tworzenie cieni (61)
    • Praca z pikselami (62)
    • Implementacja zasad bezpieczeństwa (64)
  • Budowanie aplikacji za pomocą elementu canvas HTML5 (65)
    • Porady praktyczne: szklany panel na całą stronę (68)
    • Porady praktyczne: synchronizowanie animacji (68)
  • Podsumowanie (70)

Rozdział 3. Praca ze skalowalną grafiką wektorową (73)

  • Przegląd SVG (73)
    • Historia (73)
    • Zrozumieć SVG (74)
    • Grafika skalowalna (75)
    • Tworzenie grafiki 2D za pomocą SVG (76)
    • Umieszczenie SVG na stronie (76)
    • Proste kształty (77)
    • Transformacje elementów SVG (78)
    • Powtórne wykorzystanie zawartości (78)
    • Desenie i gradienty (79)
    • Ścieżki SVG (80)
    • Tekst w SVG (81)
    • Budowanie sceny (81)
  • Budowanie interaktywnej aplikacji z wykorzystaniem SVG (83)
    • Dodawanie drzew (83)
    • Dodanie funkcji updateTrees (83)
    • Dodanie funkcji removeTree (84)
    • Dodanie styli CSS (84)
    • Pełen kod (84)
  • Podsumowanie (87)

Rozdział 4. Praca z elementami audiowizualnymi (89)

  • Przegląd informacji o elementach audio i video (89)
    • Kontenery wideo (89)
    • Kodeki audio i wideo (90)
    • Restrykcje audio i wideo (91)
    • Wsparcie przeglądarek dla dźwięku i wideo (91)
  • Wykorzystanie API dla dźwięku i wideo (92)
    • Sprawdzanie wsparcia przeglądarek (92)
    • Dostępność (93)
    • Zrozumieć elementy audio i video (94)
    • Praca z dźwiękiem (98)
    • Praca z wideo (99)
    • Praktyczne dodatki (106)
  • Podsumowanie (108)

Rozdział 5. Wykorzystanie geolokalizacji (109)

  • Informacje o lokalizacji (109)
    • Szerokość i długość geograficzna (110)
    • Skąd pochodzą informacje (110)
    • Dane wynikające z adresu IP (111)
    • Dane GPS (111)
    • Dane pobierane w oparciu o Wi-Fi (111)
    • Dane pobierane z telefonu komórkowego (112)
    • Dane podawane przez użytkownika (112)
  • Wsparcie geolokalizacji przez przeglądarki (112)
  • Prywatność (113)
    • Uruchomienie mechanizmu ochrony prywatności (113)
    • Obchodzenie się z danymi geolokalizacyjnymi (114)
  • Wykorzystanie Geolocation API (115)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (115)
    • Prośby o podanie lokalizacji (115)
  • Budowa aplikacji wykorzystującej geolokalizację (120)
    • Stworzenie kodu HTML (121)
    • Przetwarzanie danych geolokalizacyjnych (122)
    • Kompletny kod (124)
  • Praktyczne dodatki (127)
    • Jaki jest mój status? (127)
    • Pokaż mnie na mapie (128)
  • Podsumowanie (129)

Rozdział 6. Wykorzystanie API komunikacji (131)

  • Cross Document Messaging (131)
    • Zrozumieć bezpieczeństwo pochodzenia (133)
    • Wsparcie w przeglądarce dla API komunikacji (134)
    • Wykorzystanie API postMessage (134)
    • Budowa aplikacji za pomocą API postMessage (135)
  • XMLHttpRequest Level 2 (140)
    • Przesyłanie żądań XMLHttpRequest pomiędzy różnymi domenami (140)
    • Zdarzenia postępu (142)
    • Wsparcie w przeglądarkach dla XMLHttpRequest Level 2 (142)
    • Wykorzystanie XMLHttpRequest API (142)
    • Budowanie aplikacji wykorzystującej XMLHttpRequest (144)
  • Praktyczne dodatki (147)
    • Struktury danych (147)
    • Framebusting (148)
  • Podsumowanie (148)

Rozdział 7. Wykorzystanie mechanizmu WebSocket (149)

  • Informacje ogólne o mechanizmie WebSocket (149)
    • Komunikacja w czasie rzeczywistym i HTTP (149)
    • Zrozumieć mechanizm WebSocket (151)
  • Prosty serwer WebSocket (156)
    • Ramki WebSocket (157)
  • Wykorzystanie WebSocket API (163)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (163)
    • Podstawowe wykorzystanie API (164)
  • Tworzenie aplikacji WebSocket (168)
    • Utworzenie pliku HTML (169)
    • Kod WebSocket (170)
    • Kod geolokalizacji (171)
    • Połączenie komponentów (171)
    • Kompletny kod (173)
  • Podsumowanie (175)

Rozdział 8. Wykorzystanie Forms API (177)

  • Przegląd formularzy HTML5 (177)
    • Formularze HTML kontra XForms (177)
    • Formularze funkcjonalne (178)
    • Wsparcie przeglądarek dla formularzy HTML5 (178)
    • Katalog elementów input (178)
  • Wykorzystanie API formularzy (182)
    • Nowe atrybuty i funkcje (182)
    • Sprawdzanie formularzy za pomocą walidacji (185)
    • Pola i funkcje walidujące (188)
    • Informacja o poprawności (189)
  • Tworzenie aplikacji z formularzami HTML5 (190)
    • Praktyczne dodatki (193)
  • Podsumowanie (195)

Rozdział 9. Praca z techniką "przeciągnij i upuść" (197)

  • Internetowe "przeciągnij i upuść" - historia (197)
  • Przegląd elementów "przeciągnij i upuść" w HTML5 (198)
    • Obraz całości (198)
    • Zdarzenia, o których należy pamiętać (200)
    • Udział w przeciąganiu (202)
    • Przenoszenie i kontrola (203)
  • Budowa aplikacji "przeciągnij i upuść" (203)
    • Dotrzeć do strefy zrzutu (211)
  • Obsługa "przeciągnij i upuść" dla plików (211)
  • Praktyczne dodatki (215)
    • Modyfikacja wyglądu przeciąganego obiektu (215)
  • Podsumowanie (215)

Rozdział 10. Wykorzystanie wątków roboczych (217)

  • Wsparcie w przeglądarkach (218)
  • Wykorzystanie Web Workers API (218)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (218)
    • Tworzenie wątków roboczych (219)
    • Ładowanie i wykonywanie dodatkowego kodu JavaScript (219)
    • Komunikacja z wątkami roboczymi (219)
  • Tworzenie strony głównej (220)
    • Obsługa błędów (221)
    • Zatrzymywanie wątków roboczych (221)
    • Wykorzystanie wątków wewnątrz innych wątków (221)
    • Wykorzystanie liczników czasu (223)
    • Kod przykładu (223)
  • Budowa aplikacji wykorzystującej wątki robocze (224)
    • Tworzenie pliku pomocniczego blur.js (225)
    • Tworzenie strony aplikacji blur.html (226)
    • Tworzenie pliku blurWorker.js dla wątku (227)
    • Komunikacja z wątkami (228)
    • Aplikacja w akcji (229)
    • Kod przykładu (229)
  • Podsumowanie (234)

Rozdział 11. Wykorzystanie API Web Storage (235)

  • Informacje ogólne o Web Storage (235)
  • Wsparcie w przeglądarkach (236)
  • Wykorzystanie API Web Storage (236)
    • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (236)
    • Zapisywanie i pobieranie danych (237)
    • Zatykanie wycieków danych (238)
    • Magazyn lokalny kontra magazyn sesji (240)
    • Inne atrybuty i funkcje API Web Storage (240)
    • Aktualizacje magazynu (242)
    • Przeglądanie magazynu (243)
  • Budowa aplikacji przy wykorzystaniu magazynu (245)
  • Przyszłość baz danych magazynu przeglądarki (254)
    • Baza Web SQL (254)
    • API Indexed Database (256)
  • Praktyczne dodatki (258)
    • Przechowywanie obiektów JSON (258)
    • Współdzielenie danych między oknami (258)
  • Podsumowanie (260)

Rozdział 12. Tworzenie aplikacji lokalnych (261)

  • Informacje ogólne o aplikacjach lokalnych HTML5 (261)
    • Wsparcie w przeglądarkach (263)
  • Wykorzystanie bufora aplikacji HTML5 (263)
    • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (263)
    • Prosta aplikacja lokalna (263)
    • Praca w trybie offline (264)
    • Pliki manifestu (264)
    • API aplikacji lokalnych (266)
    • Pamięć podręczna w akcji (267)
  • Budowa aplikacji przy wykorzystaniu API aplikacji lokalnych (268)
    • Tworzenie pliku manifestu dla aplikacji (270)
    • Tworzenie struktury HTML i arkuszy stylów CSS (270)
    • Tworzenie pliku JavaScript dla trybu offline (271)
    • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (273)
    • Dodanie obsługi dla przycisku (273)
    • Dodanie kodu geolokalizacyjnego (274)
    • Dodanie kodu obsługującego magazyn lokalny (274)
    • Dodanie obsługi dla zdarzeń trybu offline (275)
  • Podsumowanie (275)

Rozdział 13. Przyszłość HTML5 (277)

  • Wsparcie w przeglądarkach dla HTML5 (277)
  • HTML ewoluuje (277)
    • WebGL (278)
    • Urządzenia (280)
    • API dźwięku (280)
    • Zdarzenia urządzeń z ekranem dotykowym (280)
    • Sieci peer-to-peer (282)
    • Kierunek rozwoju (283)
  • Podsumowanie (283)

Skorowidz (285)

Dodaj do koszyka HTML5. Zaawansowane programowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.