Grafika żółwia, czyli Python na wesoło. Niesamowite projekty z biblioteką Turtle - Helion
Autor: Krzysztof Łos
ISBN: 978-83-283-7135-4
okładka: miękka
Księgarnia: Helion
ISBN: 978-83-283-7135-4
okładka: miękka
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od października 2021
Zobacz także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Python dla nastolatków. Projekty graficzne z Python Turtle -- spis treści
Wstęp (9)
- Podziękowania (9)
- O autorze (9)
- Kim jest programista? Czy każdy może nim zostać? (10)
- Dla kogo jest ta książka (10)
- Struktura książki (11)
- Środowisko pracy (11)
- Czym jest turtle? (12)
- Konwencje zastosowane w książce (12)
1. Konfiguracja środowiska w systemie Windows (13)
- Instalacja interpretera języka Python (13)
- Instalacja PyCharm Community Edition (15)
- Pierwsze uruchomienie PyCharm Community Edition (18)
- Pierwszy program (19)
- Konfiguracja środowiska w systemie MacOS (24)
- Instalacja interpretera języka Python (25)
- Instalacja PyCharm Community Edition (27)
- Pierwsze uruchomienie PyCharm Community Edition (29)
- Pierwszy program (31)
- Programowanie z wykorzystaniem narzędzi dostępnych online (36)
2. Podstawy języka Python (39)
- Czym właściwie jest komputer? (39)
- Czym jest program komputerowy? (40)
- Dlaczego Python? (41)
- Twój pierwszy program w Pythonie (42)
- Zmienne (43)
- Typy zmiennych (44)
- Konwersje typów (46)
- Komentarze (48)
- Operatory arytmetyczne (50)
- Operatory porównania (51)
- Operatory przypisania (52)
- Operatory logiczne (54)
- Instrukcje warunkowe (56)
- Napisy (59)
- Pętle while (64)
- Listy (65)
- Krotki (69)
- Pętle for (70)
- Funkcje (74)
- Moduły (78)
- Klasy (80)
- Podsumowanie (83)
3. Podstawy biblioteki turtle (85)
- Pierwszy program w grafice żółwia (85)
- Podstawowe koncepcje (87)
- Rysujemy kwadrat (92)
- Rysujemy kolorowy kwadrat (93)
- Rysujemy trójkąt (96)
- Rysujemy wypełniony kolorem trójkąt (99)
- Rysujemy sześciokąt (100)
- Rysujemy wielokąt foremny (102)
- Rysujemy okrąg (104)
- Podsumowanie (105)
4. Praktyczne projekty (107)
- Spirala nr 1 (108)
- Spirala nr 2 (110)
- Spirala nr 3 (112)
- Spirala nr 4 (114)
- Spirala nr 5 (116)
- Róża (118)
- Stokrotka (120)
- Pajęczyna (122)
- Trójkąt równoboczny wpisany w okrąg (124)
- Flaga Polski (126)
- Szachownica sił zbrojnych RP (128)
- Tęcza (130)
- Serce (132)
- Płatek śniegu (134)
- Choinka (136)
- Emblemat hakerów (139)
- Szachownica 12×12 (142)
- Kłos zboża (144)
- Gradient (147)
- Rozeta (149)
- Osiedle domków (151)
- Zegar analogowy (155)
Dodatek A. Spis najważniejszych poleceń modułu turtle (161)
Dodatek B. Co dalej? (165)