Gdyby głupota miała skrzydła. Najsłynniejsze katastrofy marketingu hi-tech. Wydanie drugie - Helion
Tytuł oryginału: In Search of Stupidity: Over Twenty Years of High Tech Marketing Disasters, Second Edition
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-1054-9
stron: 448, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2008-03-19
Księgarnia: Helion
Cena książki: 57,00 zł
Sztuka ignorancji w świecie hi-tech
- Błędy pionierów branży
- Upadki gigantów
- Grzechy nowych marek
Jaka piękna tr@gedia!
Czytanie o cudzych porażkach zawsze sprawia nam ogromną przyjemność, choć nikt z nas nigdy by się do tego nie przyznał. A jeśli nieszczęścia te w dodatku dotyczą kogoś, kto wspiął się po drabinie ekonomicznej i społecznej wyżej niż my, satysfakcja rośnie jeszcze bardziej. Branża hi-tech jest terenem, na którym aż roi się od głupich wpadek, idiotycznych decyzji i przykładów myślenia w zupełnym oderwaniu od rzeczywistości. Gdyby głupota miała skrzydła to książka dla każdego, kto padł ofiarą nowoczesnej technologii, czyli dla wszystkich, którzy kiedykolwiek mieli z nią do czynienia.
Zabawna, pełna złośliwości, ale jednocześnie pobudzająca do refleksji książka autorstwa Ricka Chapmana doczekała się właśnie drugiego wydania. Ów zbiór opowieści "ku przestrodze" został wzbogacony o analizę, wnioski, a także cenne wskazówki pomagające zgrabnym łukiem ominąć pułapki, w które pcha nas głupota oraz przemożna niechęć do uczenia się na cudzych błędach.
DziesiÄ…tki tragikomicznych historii
- Zagadki pozycjonowania: MicroPro i Microsoft.
- Bolesne narodziny systemu operacyjnego.
- Jeden dzień z życia Alfreda E. Motoroli.
- Dramatyczne chwile firmy Novell.
- GÅ‚upie sztuczki programistyczne.
Merrill R. Chapman jest zastępcą redaktora naczelnego dwumiesięcznika "Softletter", omawiającego biznesowe aspekty prowadzenia firmy programistycznej. Pracował również jako konsultant w takich firmach, jak MicroPro, Ashton-Tate, IBM, Inso, Microsoft, Novell, DateEase, Stromberg, Sun Microsystems, Terradata, Ziff-Davis. Związany z branżą komputerową od 1978 roku, pracował na stanowisku programisty, sprzedawcy, inżyniera sprzedaży terenowej oraz marketera.
Osoby które kupowały "Gdyby głupota miała skrzydła. Najsłynniejsze katastrofy marketingu hi-tech. Wydanie drugie", wybierały także:
- Prawa ludzkiej natury 73,68 zł, (14,00 zł -81%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Regu 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Gdyby głupota miała skrzydła. Najsłynniejsze katastrofy marketingu hi-tech. Wydanie drugie -- spis treści
Przedmowa do wydania drugiego (7)
Przedmowa do wydania pierwszego (11)
O autorze (17)
O artystach (19)
Podziękowania (21)
Wstęp (23)
1. Wprowadzenie (35)
2. Pionierzy branży popełniają pierwsze błędy:
IBM, Digital Research, Apple i Microsoft (51)
3. Opowieść nieco zwariowana:
IBM i PC Junior (75)
4. Zagadki pozycjonowania:
MicroPro i Microsoft (91)
5. Nienawidzimy cię, nienawidzimy z całej duszy:
Ed Esber, Ashton-Tate i Siebel Systems (111)
6. Flet na idiotów:
OS/2 i IBM (133)
7. Jedząc żabę, nawet Francuz może się udławić:
Borland i Philippe Kahn (165)
8. Marki dla zapalczywych:
Intel, Motorola i Google (187)
9. Od Godzilli do gekona:
długi i powolny upadek firmy Novell (223)
10. Niszczenie iluzji public relations:
Microsoft i Netscape (245)
11. Purpurowe opary wypełniają mój mózg:
Internet i porażki technologii ASP (281)
12. Dziwne przypadki panów Opatentowanego i Otwartego (317)
13. Jak wystrzegać się głupoty? (345)
14. Analiza głupot (381)
Posłowie: głupie sztuczki programistyczne (421)
SÅ‚owniczek (433)
Bibliografia (443)