reklama - zainteresowany?

GIMP. Kreatywne techniki dla fotografów i grafików - Helion

GIMP. Kreatywne techniki dla fotografów i grafików
Autor: Michael J. Hammel
Tytuł oryginału: The Artist's Guide to GIMP: Creative Techniques for Photographers, Artists, and Designers
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-246-6416-0
stron: 302, Format: 230x170, okładka: miękka
Data wydania: 2013-07-15
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,00 zł

Dodaj do koszyka GIMP. Kreatywne techniki dla fotografów i grafików

Tagi: Edycja zdjęć | GIMP

Jednym z parametrów świadczących o jakości i wartości oprogramowania jest stosunek jakości do ceny. Ciężko w to uwierzyć, ale istnieją programy, w których ten parametr zmierza do nieskończoności! Wśród nich znajduje się właśnie GIMP. Ten rewelacyjny darmowy program graficzny jest w stanie z powodzeniem zastąpić wiele płatnych (i drogich) rozwiązań. Inwestycja w tę książkę prawdopodobnie pozwoli Ci zaoszczędzić całkiem konkretną kwotę!

Jakich informacji możesz się spodziewać? Są tu zawarte kompletny i szczegółowy opis narzędzi dostępnych w GIMP-ie oraz najlepsze techniki pracy z tym programem. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z warstw, masek oraz błyskawicznego zaznaczania konkretnych obszarów. Znajdziesz też liczne przykłady z życia, które pozwolą Ci na doskonałe poznanie niuansów GIMP-a. Co jeszcze? Szczegółowy opis tego, jak wykorzystać program w procesie projektowania strony internetowej, z pewnością zyska Twoje uznanie. Książka ta jest obowiązkową pozycją dla każdego grafika, fotografa oraz projektanta stron internetowych. Musisz ją mieć!

Poznaj GIMP-a i:

  • wykorzystaj potencjał mechanizmu warstw
  • przygotuj projekt graficzny strony WWW
  • retuszuj swoje zdjęcia
  • zaoszczędź pieniądze

GIMP — doskonała alternatywa dla drogich programów graficznych!

Dodaj do koszyka GIMP. Kreatywne techniki dla fotografów i grafików

Spis treści

GIMP. Kreatywne techniki dla fotografów i grafików -- spis treści

Podziękowania (xiii)

Wprowadzenie (xv)

  • O czym jest ta książka? (xv)
  • O czym ta książka nie jest? (xvi)
  • Układ książki (xvi)
  • Kilka dodatkowych wskazówek (xvi)
    • Pakiet użytecznych rozszerzeń (xvii)
    • Kilka uwag o płótnie (xvii)

1. Techniki podstawowe (1)

  • Tryb jednego okna lub wielu okien (1)
  • Przybornik (2)
    • Okno dialogowe Tool Options (Opcje narzędzia) (4)
    • Próbki kolorów pierwszego planu i tła (4)
    • Podglądy pędzla, desenia i gradientu (5)
    • Podgląd aktywnego obrazu (5)
    • Dokowanie (5)
  • Okno obrazu (6)
    • Menu (6)
    • Inne funkcje okna obrazu (8)
  • Okno dialogowe Preferences (Preferencje) (9)
    • Skróty (9)
    • Poziomy cofnięć i inne opcje w kategorii Environment (Środowisko) (10)
    • Foldery z zasobami GIMP-a (10)
  • 1.1. Rysowanie i malowanie (11)
    • Narzędzia malarskie i ich właściwości (11)
      • Ołówek (12)
      • Pędzel (12)
      • Aerograf (13)
      • Gumka (13)
      • Stalówka (14)
    • Końcówki narzędzi malarskich (14)
      • Tworzenie końcówki zwykłej lub kolorowej (14)
      • Tworzenie końcówki parametrycznej (15)
  • 1.2. Warstwy i tryby mieszania (17)
    • Okno dialogowe Layers (Warstwy) (17)
    • Tryby malarskie (19)
    • Tryby warstwowe (21)
    • Kolorowanie obrazu z zastosowaniem trybów mieszania warstw (22)
    • Kolorowanie obrazu z zastosowaniem maski warstwy (22)
    • Praktyczne wskazówki na temat warstw i ich trybów mieszania (23)
  • 1.3. Tryby koloru (24)
  • 1.4. Zaznaczenia (27)
    • Narzędzia zaznaczające (27)
    • Edycja zaznaczeń (27)
    • Ograniczanie działania narzędzi zaznaczających (28)
    • Tryby zaznaczania (29)
    • Zaznaczanie kształtów nieregularnych (30)
      • Narzędzie Free Select (Odręczne zaznaczanie obszarów) (30)
      • Narzędzie Fuzzy Select (Różdżka) (31)
      • Narzędzie Select by Color (Zaznaczenie według koloru) (32)
      • Narzędzie Scissors Select (Inteligentne nożyce) (32)
      • Narzędzie Foreground Select (Zaznaczenie pierwszego planu) (32)
    • Tworzenie masek na podstawie zaznaczeń (33)
      • Zmiękczanie zaznaczenia (33)
      • Używanie szybkiej maski (34)
    • Usuwanie i zapisywanie zaznaczeń (35)
    • Zastosowania zaznaczeń (36)
    • Praktyka zaznaczania (37)
  • 1.5. Ścieżki (38)
  • 1.6. Rysowanie kształtów podstawowych (41)
    • Rysowanie linii prostej (41)
    • Rysowanie prostych kształtów (41)
    • Rysowanie kształtów nieregularnych (42)
    • Rysowanie kształtów predefiniowanych (43)
    • Wskazówki na temat tworzenia kształtów (44)
  • 1.7. Desenie i gradienty (45)
    • Desenie (45)
      • Tekstura betonu (46)
      • Imitacja tkaniny (47)
      • Tworzenie deseni powtarzalnych (48)
    • Gradienty (49)
      • Kształty gradientów (49)
      • Edytor gradientów (51)
    • Wskazówki związane z projektowaniem deseni i gradientów (52)
  • 1.8. Praca z tekstem (54)
    • Narzędzie Text (Tekst) (54)
    • Okno dialogowe Tool Options (Opcje narzędzia) (55)
    • Edytor tekstu (56)
    • Tekst, ścieżki i menu kontekstowe (56)
    • Wskazówki na temat tekstu (57)
  • 1.9. Cyfrowe aparaty fotograficzne (58)
    • Abecadło fotografii cyfrowej (58)
    • Formaty plików (59)
    • Metadane EXIF (59)
    • Obróbka zdjęć w GIMP-ie (60)
    • Dodatkowe wskazówki dla posiadaczy aparatów cyfrowych (61)
  • 1.10. Ćwiczenia podstawowe (62)
    • Chmury (62)
      • Filtr Plasma (Plazma) (62)
      • Filtr Solid Noise (Jednolity szum) (63)
      • Filtr Difference Clouds (Różnica chmur) (64)
      • Filtr Fog (Mgła) (64)
      • Łączenie filtrów (64)
      • Symulowanie pary wodnej (65)
      • Wskazówki na temat generowania chmur (66)
    • Rozdarcia i pęknięcia (66)
      • Targanie brzegów obrazu (66)
      • Wskazówki związane z efektem poszarpania (68)

2. Efekty fotograficzne (69)

  • 2.1. Miękkie ostrzenie (71)
    • Prace przygotowawcze (71)
    • Przygotowanie filtra górnoprzepustowego (72)
    • Scalanie warstw (72)
    • Korekta świateł i cieni na warstwie High Pass (73)
    • Mieszanie warstw (74)
    • Drobne poprawki (74)
    • Inne zastosowania filtra górnoprzepustowego (74)
  • 2.2. Zdjęcie jak odręczny szkic (75)
    • Zaczynamy (75)
    • Przekształcenie zdjęcia w odręczny szkic (75)
    • Symulowanie głębi rysunku (76)
    • Prace wykończeniowe (77)
    • Inne możliwości (77)
  • 2.3. Antykizowanie tonami sepii (78)
    • Zaczynamy (78)
    • Wzmacnianie średnich szarości (79)
    • Wprowadzenie tonów w odcieniach sepii (80)
    • Inne możliwości (81)
  • 2.4. Zamiana kolorów (82)
    • Zamiana kolorów - przypadek łatwy (82)
      • Wyodrębnienie obiektu (82)
      • Wybór koloru docelowego (83)
    • Zamiana kolorów - przypadek trudniejszy (83)
      • Tworzenie skomplikowanego zaznaczenia (84)
      • Zmiana koloru szybkiej maski (84)
      • Malowanie zaznaczenia (85)
      • Praca na kopii warstwy (86)
    • Inne możliwości (86)
  • 2.5. Zmiana głębi ostrości (87)
    • Zaczynamy (87)
    • Wydzielanie pierwszego planu (88)
    • Tworzenie wrażenia głębi (90)
    • Inne możliwości (90)
  • 2.6. Odbicia na szkle (91)
    • Zaczynamy (91)
    • Przygotowanie obrazu (91)
    • Tworzenie odbicia (92)
    • Imitacja powierzchni odbijającej (93)
    • Ustawianie odbicia (93)
    • Dodawanie cienia (94)
    • Inne możliwości (95)
  • 2.7. Odbicie w jeziorze (96)
    • Zaczynamy (96)
    • Tworzenie zwykłego odbicia (97)
    • Generowanie fałdek (97)
    • Dodawanie większych fal (98)
    • Inne możliwości (99)
  • 2.8. Odnawianie zdjęć (100)
    • Zaczynamy (100)
    • Korekta zeskanowanego zdjęcia (100)
    • Naprawianie przy użyciu dużych łat (101)
    • Naprawianie przy użyciu wielu małych łat (102)
    • Naprawianie uszkodzeń w obrębie twarzy (103)
    • Czyszczenie tła (104)
    • Inne możliwości (105)
  • 2.9. Dodawanie światła padającego przez okno (106)
    • Zaczynamy (106)
    • Przygotowanie maski cienia (106)
    • Zwiększenie ilości światła (108)
    • Inne możliwości (109)
  • 2.10. Smugi światła (110)
    • Zaczynamy (110)
    • Dodawanie poświaty zewnętrznej (111)
    • Dodawanie poświaty wewnętrznej (112)
    • Dodawanie kolejnych smug (113)
    • Inne możliwości (113)
  • 2.11. Miniaturyzacja sceny (114)
    • Zaczynamy (114)
    • Miniaturyzacja przez rozmycie (115)
    • Inne możliwości (116)
  • Wskazówki związane z efektami fotograficznymi (117)
    • Automatyczna korekta poziomów jasności (117)
    • Wyostrzanie skanów (117)
    • Zaznaczenia, zaznaczenia, zaznaczenia (117)
    • Więcej kontrastu (117)
    • Tryby Soft light (Miękkie światło) i Overlay (Pokrywanie) (117)
    • Sepia oznacza brąz (117)
    • Temperatura barwowa (117)
    • Eksperymentowanie (117)

3. Grafika internetowa (119)

  • Medium docelowe (120)
  • GIMP a projektowanie stron internetowych (120)
  • 3.1. Przyciski żelowe (122)
    • Zaczynamy (122)
    • Dodawanie warstw kolorowych (123)
    • Rozjaśnianie dołu (124)
    • Rozjaśnianie góry (125)
    • Poszerzanie odblasku górnego (126)
    • Dodanie napisu na przycisku (127)
    • Inne możliwości (127)
  • 3.2. Przyciski metaliczne (128)
    • Zaczynamy (128)
    • Dodawanie kolejnych odblasków (129)
    • Kolorowanie (131)
    • Inne możliwości (131)
  • 3.3. Zakładki (132)
    • Zaczynamy (132)
    • Nakładanie gradientu (133)
    • Dodawanie trzeciego wymiaru (133)
    • Kolor i odblaski (134)
    • Tworzenie napisu (135)
    • Dodawanie kolejnej zakładki (136)
    • Inne możliwości (136)
  • 3.4. Banery (137)
    • Zaczynamy (137)
    • Przycinanie grafiki stanowiącej tło (137)
    • Dodanie efektu poświaty (138)
    • Wstawienie grafiki na pierwszym planie (139)
    • Kolorowanie laptopa (139)
    • Otwarcie okna na drzewa (140)
    • Eksportowanie i zapisywanie (141)
    • Inne możliwości (141)
  • 3.5. Proste logo (142)
    • Zaczynamy (142)
    • Tworzenie tekstu (142)
    • Obramowanie i grafika (144)
    • Wstawienie znaku wodnego (146)
    • Ustawienie tekstu (147)
    • Inne możliwości (147)
  • 3.6. Ikony (148)
    • Zaczynamy (148)
    • Gradientowe tło (149)
    • Kratkowany deseń tła (149)
    • Pokrycie tła deseniem (150)
    • Maskowanie dołu ikony (151)
    • Modelowanie kuli (151)
    • Dodawanie odblasków (152)
    • Dodanie identyfikatora aplikacji (153)
    • Inne możliwości (153)
  • Wskazówki związane z projektowaniem stron internetowych (154)
    • Obrazy przygotuj za pomocą GIMP-a, a układ strony opracuj przy użyciu CSS (154)
    • Stosuj właściwe jednostki (154)
    • Tam, gdzie jest to konieczne, zwiększ kontrast (154)
    • Unikaj podkładów obfitujących w szczegóły (154)
    • Rozsądnie wybieraj format pliku (154)
    • Skanowanie na potrzeby internetu (155)
    • Subtelne przejścia tonalne (155)
    • Przezroczystość na stronach internetowych (155)
    • Wybór właściwych kolorów (155)
    • Eksportowanie i zapisywanie plików (156)

4. Reklama i efekty specjalne (157)

  • Do internetu czy na papier (157)
  • Obrazy stockowe (158)
  • Kolor, kontrast i odcienie szarości (159)
  • Wszystko zależy od Ciebie (160)
  • 4.1. Nieszablonowy projekt tekstowy (161)
    • Wybór obrazu (162)
    • Wybór czcionki (162)
    • Dodanie winiety (162)
    • Warstwa tekstowa (163)
    • Tworzenie warstwy maskującej (164)
    • Inne możliwości (165)
  • 4.2. Projektowanie opakowań (166)
    • Przygotowanie przedniej ścianki pudełka (166)
    • Tworzenie łaty (168)
    • Umieszczenie tekstu na przedniej ściance (169)
    • Projektowanie boków pudełka (170)
    • Łączenie ścianek (171)
    • Wykańczanie brzegów (172)
    • Inne możliwości (173)
  • 4.3. Odbicia na szklanej powierzchni (174)
    • Zaczynamy (174)
    • Obramowanie (174)
    • Tworzenie szklistej powierzchni (176)
    • Dodawanie odblasków po prawej stronie (177)
    • Tworzenie odbicia po lewej stronie (178)
    • Dodanie tekstu i cienia (180)
    • Inne możliwości (180)
  • 4.4. Efekt przestrzenny (181)
    • Zaczynamy (181)
    • Wyodrębnianie deskarza (181)
    • Wzmacnianie szczegółów deski (182)
    • Usuwanie resztek tła (183)
    • Dodawanie cienia (184)
    • Wymiana tła (184)
    • Wstawienie tekstu (185)
    • Inne możliwości (185)
  • 4.5. Błyszczący emblemat (186)
    • Zaczynamy (186)
    • Metalowe obramowanie (186)
    • Tworzenie tła emblematu (188)
    • Tworzenie obramowania wewnętrznego (188)
    • Wytłaczanie litery (190)
    • Inne możliwości (192)
  • 4.6. Butelka wina (193)
    • Rysowanie kształtu butelki (193)
    • Symulowanie odblasków (195)
    • Wykonanie białej etykiety ze złotą obwódką (196)
    • Wykonanie niebieskiej opaski i złotego kapturka (197)
    • Inne możliwości (198)
  • 4.7. Koło zębate (199)
    • Przygotowanie zębów (199)
    • Tworzenie pierścienia zewnętrznego (201)
    • Łączenie piasty z pierścieniem (203)
    • Dodanie tekstury i głębi (204)
    • Inne możliwości (205)
  • 4.8. Tekturowe miasto (206)
    • Zaczynamy (206)
    • Front budynku (207)
    • Konstruowanie całego budynku (208)
    • Tworzenie kolejnych budynków (208)
    • Malowanie (209)
    • Dodawanie odblasków (210)
    • Inne możliwości (211)
  • 4.9. Pod wodą (212)
    • Zaczynamy (212)
    • Tworzenie fal (213)
    • Światło rozproszone (214)
    • Promienie światła (215)
    • Intensyfikacja światła (217)
    • Inne możliwości (217)
  • 4.10. Kolorowe oświetlenie (218)
    • Zaczynamy (218)
    • Światło ochładzające (219)
    • Światło ocieplające (220)
    • Dodanie odblasku (220)
    • Zmiękczenie obrazu (221)
    • Inne możliwości (221)
  • 4.11. iPod (222)
    • Zaczynamy (222)
    • Modelowanie iPoda (223)
    • Umieszczenie iPoda w kieszeni (225)
    • Rysowanie słuchawek (225)
    • Wygenerowanie cienia (226)
    • Inne możliwości (226)
  • Wskazówki związane z reklamą i efektami specjalnymi (227)
    • Efekty 3D (227)
    • Tekstura (227)
    • Tryby mieszania warstw (227)
    • Odbicia a gradienty (227)
    • Łatwy sposób wytłaczania (227)
    • Eliminowanie schodków (227)
    • Wyrównywanie w poziomie (227)
    • Rozmiar płótna (227)

5. Efekty tekstowe (229)

  • Narzędzia tekstowe w GIMP-ie (229)
  • Gotowe efekty tekstowe (230)
  • Tworzenie własnych efektów (231)
  • 5.1. Tekst chromowany i metaliczny (232)
    • Metal szczotkowany (232)
      • Przygotowanie tekstu (232)
      • Wytłaczanie tekstu za pomocą filtra Bump Map (Mapa wypukłości) (233)
      • Metaliczne wykończenie (234)
    • Metal ciężki (235)
      • Przygotowanie tekstu (236)
      • Tworzenie głębi (236)
      • Metaliczne wykończenie (237)
    • Metal ciekły (239)
      • Przygotowanie tekstu (239)
      • Roztapianie liter (239)
      • Dodawanie głębi i metalicznego połysku (240)
    • Inne możliwości (241)
  • 5.2. Pismo żelowe (242)
    • Przygotowanie tekstu (242)
    • Zaokrąglanie powierzchni tekstu (243)
    • Dodawanie efektów świetlnych (244)
    • Rozjaśnianie tekstu i dodawanie cienia (245)
    • Inne możliwości (246)
  • 5.3. Tekst podniszczony (247)
    • Przygotowanie tekstu (247)
    • Warstwa z efektem postarzania (247)
    • Postarzenie tekstu (250)
    • Inne możliwości (250)
  • 5.4. Oblodzenie (251)
    • Przygotowanie tła i tekstu (251)
    • Wytłoczenie tekstu (252)
    • Czapy śniegu (254)
    • Sople (255)
    • Inne możliwości (256)
  • 5.5. Neony (257)
    • Eksperymenty z gotowym efektem neonowym (257)
    • Przygotowanie tła (257)
    • Modelowanie rur jarzeniowych (258)
    • Dodawanie poświaty (260)
    • Symulowanie odblasków na rurach jarzeniowych (261)
    • Inne możliwości (261)
  • 5.6. Malowanie sprayem (262)
    • Przygotowanie tła (262)
    • Przygotowanie konturów tekstu (262)
    • Symulowanie napisu malowanego sprayem (263)
    • Inne możliwości (265)
  • Wskazówki związane z efektami tekstowymi (266)
    • Łatwiejsze wyrównywanie (266)
    • Wyszukiwanie odpowiednich czcionek (266)
    • Instaluj tylko te czcionki, których używasz (266)
    • W projektach przeznaczonych do druku używaj dużych czcionek i stosuj wysoką rozdzielczość (266)
    • Pamiętaj, że w GIMP-ie każdy tekst jest rasteryzowany (266)
    • Staraj się rozmieszczać tekst ręcznie (267)
    • Warstwy tekstowe modyfikuj z rozwagą (267)
    • Planuj swoje działania (267)
    • Twórz mapy czcionek (267)

6. Twórcze inspiracje (269)

  • 6.1. Ognista dziewczyna (271)
    • Oddzielenie dziewczyny od tła (271)
    • Tworzenie warstw z wykrywanymi krawędziami (272)
    • Wkomponowanie elementów zdobniczych (273)
    • Usuwanie zbędnych detali (274)
    • Kolorowanie płomieniami (275)
    • Tworzenie ognistej korony (276)
    • Inne możliwości (277)
  • 6.2. Kosmos (278)
    • Na początek to, co małe (278)
    • Produkcja większych gwiazd (279)
    • Przejście do większej skali (280)
    • Tworzenie kosmicznej pustki (281)
    • Gromady, galaktyki i mgławice (282)
    • Kolorowanie (283)
    • Modyfikowanie najmocniejszych świateł (284)
    • Dodawanie pyłu kosmicznego (285)
    • Inne możliwości (285)
  • 6.3. Miłość w odcieniach creamsicle (286)
    • Tworzenie własnego gradientu (286)
    • Wstępne przygotowanie wzgórz (287)
    • Zachodzące słońce (287)
    • Promienie słoneczne w stylu retro (289)
    • Sylwetki zakochanych (290)
    • Wykańczanie trawiastych wzgórz (292)
    • Inne możliwości (293)
  • 6.4. Miasto gangsterów (294)
    • Zdjęcie główne (294)
    • Symulowanie deszczu (295)
    • Nowe tło - budynek i lampy uliczne (296)
    • Lampy uliczne i ich światła (297)
    • Czerwony krawat (298)
    • Inne możliwości (299)

Skorowidz (300)

Dodaj do koszyka GIMP. Kreatywne techniki dla fotografów i grafików

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.