Fotografia portretowa w naturalnym - Helion
Tytuł oryginału: The Natural Light Portrait Book: The step-by-step techniques you need to capture amazing photographs like the pros
TÅ‚umaczenie: Piotr Cie
ISBN: 978-83-283-9762-0
stron: 200, Format: 158x235, okładka: mi
Data wydania: 2020-10-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,92 zł (poprzednio: 49,28 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,36 zł)
Osoby które kupowały "Fotografia portretowa w naturalnym ", wybierały także:
- Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj 57,95 zł, (32,45 zł -44%)
- Fotografia portretowa w naturalnym 49,02 zł, (27,45 zł -44%)
- Fotografia krajobrazowa wed 58,84 zł, (32,95 zł -44%)
- Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj 59,00 zł, (38,35 zł -35%)
- Fotografia krajobrazowa wed 59,00 zł, (38,94 zł -34%)
Spis treści
Fotografia portretowa w naturalnym świetle. Jak to robią najlepsi -- spis treści
Rozdział 1. Obiektywy portretowe. Od nich wszystko się zaczyna (001)
- Obiektyw zmiennoogniskowy 70 - 200 f/2,8 lub f/4 (002)
- Obiektyw 85 mm f/1,8 (003)
- Jasny obiektyw portretowy 135 mm (004)
- Unikaj obiektywów szerokokÄ…tnych przy wiÄ™kszoÅ›ci portretów (005)
- Czy warto w ogóle robić portrety obiektywem szerokokÄ…tnym? (006)
- Dlaczego unikam obiektywów 50 mm przy fotografowaniu z bliska (007)
- Osłona tulipanowa naprawdę się przydaje (008)
- Trzy czynniki pozwalające uzyskać rozmyte tło (009)
- Minimalna odległość ostrzenia (010)
- Jak wybór obiektywu wpÅ‚ywa na wyglÄ…d tÅ‚a (011)
- Korzystaj z tego, za co zapłaciłeś! (012)
- Czy warto kupić obiektyw z systemem stabilizacji? To zależy... (013)
Rozdział 2. Ustawienia aparatu. Przysłona, czas naświetlania i czułość ISO (015)
- Przestaw aparat na tryb RAW (016)
- Wybór trybu fotografowania (017)
- Jaką wartość przysłony ustawić (018)
- Dlaczego czas naświetlania jest tak istotny (019)
- Jak przestać się martwić długimi czasami naświetlania (020)
- Kiedy fotografować przy najniższej czułości ISO (021)
- Co, jeśli aparat dobierze niewłaściwą ekspozycję? (022)
- Jak uniknąć przepalenia jasnych partii obrazu (023)
- Dobór wÅ‚aÅ›ciwego balansu bieli (024)
- Ustawianie ostrości na zdjęciach portretowych (025)
- Jak ustawiać ostrość w przypadku obiektywów f/1,8 i jaÅ›niejszych (026)
- Na którym oku ustawić ostrość (027)
- Genialna sprawa - automatyczne ustawianie ostrości na oczach (028)
- Zdjęcia grupowe przy szeroko otwartej przysłonie (029)
- Gdzie ustawić ostrość w przypadku zdjęć grupowych z kilkoma rzÄ™dami osób (030)
- Stabilizacja obrazu - włączać czy nie? (031)
RozdziaÅ‚ 3. Portrety w Å›wietle z okna. Tropem flamandzkich mistrzów (033)
- Dlaczego bezpośrednie światło z okna czasem bywa złe (034)
- Wyłącz światła w pomieszczeniu (035)
- Odsuń się od okna (036)
- Przesuń się za okno lub drzwi (037)
- Niech stanie siÄ™ Å›wiatÅ‚ość (z póÅ‚nocnego okna) (038)
- Użyj zasłonki do prysznica (039)
- Zaciągnij firany, żeby otrzymać jeszcze lepsze światło (040)
- Jak ustawić modela lub modelkę do zdjęcia w świetle z okna (041)
- Oświetlenie w stylu Rembrandta (042)
- Kontrastowy portret (043)
- A jeśli nie chcesz klasycznego portretu w świetle okiennym? (044)
- Portretowanie osoby stojÄ…cej przodem do okna (045)
- Jakiego rodzaju okna szukać? (046)
- Uważaj na zmieniające się światło z okna (047)
- Wykorzystaj otwarte drzwi (048)
- Zastosowanie ostrych cieni (049)
- Fotografowanie na malowanych tłach (050)
- Zastosowanie blendy (051)
- Wybór wÅ‚aÅ›ciwego balansu bieli (052)
- Czasami przydaje siÄ™ statyw (053)
Rozdział 4. Fotografowanie w plenerze. Jasne, że piękne (055)
- Moja tajemna broń na sesjach plenerowych (056)
- Mały dyfuzor TriGrip i statyw (057)
- Kiedy warto użyć złotej blendy (058)
- Kiedy użyć białej blendy (059)
- Zastosowanie czarnej blendy w pochmurne dni (060)
- Gdzie ustawić blendę (061)
- Blenda jako źródÅ‚o cienia (062)
- Rozpraszanie światła w przypadku zdjęć grupowych (063)
- Unikaj plam światła (064)
- Znajdź cień w pobliżu jasno oświetlonego miejsca (065)
- Inne świetne rozwiązanie: fotografowanie w głębokim cieniu (066)
- Fotografowanie w pochmurne dni (067)
- Pozowanie z myślą o wykorzystaniu kierunkowego światła (068)
- Precyzyjne korygowanie balansu bieli na zdjęciach plenerowych (069)
Rozdział 5. Fotografowanie w bezpośrednim słońcu. Ujarzmianie bestii (071)
- Zalety fotografowania w oświetleniu tylnym (072)
- Uważaj na światło "rozlewające" się po twarzy (073)
- Słońce w roli światła okalającego lub doświetlającego włosy (074)
- Efekt flary (075)
- Trik z prześwietlaniem o jeden stopień ekspozycji (albo kilka) (076)
- Bezdyskusyjnie najlepsza pora do robienia zdjęć (077)
- Szukaj kontrastowego tła (078)
- O ubraniu modeli sÅ‚ów kilka (079)
Rozdział 6. Kompozycja. Jak to ująć (081)
- Komponowanie kadru z myślą o intymnym portrecie (082)
- Oczy na wysokoÅ›ci dwóch trzecich kadru (083)
- Unikaj uwieczniania osób poÅ›rodku kadru (084)
- "Odetnij" czubek głowy (085)
- Nie pozostawiaj zbyt dużo wolnego miejsca nad głową (086)
- Uwzględnij przestrzeń na spojrzenie (087)
- Pokaż iskierki w oczach (088)
- Unikaj dekoncentrujÄ…cych obiektów w tle (089)
- Scena powinna być prosta (090)
- Unikaj jaskrawych elementów w tle (091)
- ZdjÄ™cia caÅ‚ej sylwetki rób z żabiej perspektywy (092)
- Fotografuj odrobinÄ™ z góry (093)
- Unikaj tego błędu kadrowania... (094)
- Nie obcinaj stóp (095)
- Portrety środowiskowe (096)
- Fotografowanie dzieci (097)
Rozdział 7. Pozowanie. Jak być pozerem (099)
- Co sprawia, że portret zapada w pamięć na długo? (100)
- Fotografowanie fotogenicznych ludzi (101)
- Tworzenie listy póz (102)
- Nawiąż kontakt (103)
- W co powinni najpierw się ubrać? (104)
- Przegląd sytuacji po pięciu minutach sesji (105)
- Zdjęcia między pozami (106)
- Kierowanie modelem w trakcie sesji (107)
- Spojrzenie wprost w obiektyw (108)
- Spojrzenie poza kadr (109)
- Wszystko jest w oczach (110)
- Unikaj eksponowania białek oczu (111)
- JeÅ›li ktoÅ› ma okrÄ…gÅ‚Ä… twarz, zrób tak... (112)
- ...a jeśli ma szczupłą i pociągłą, wybierz tę metodę (113)
- Petera Hurleya ulubiony trik z brodÄ… (114)
- Broda w dóÅ‚ - lepsze oczy i o wiele wiÄ™cej (115)
- Wyszczuplanie nosa (116)
- Twarzą w stronę światła (117)
- Unikaj min bez wyrazu (118)
- ZwiÄ™ksz objÄ™tość wÅ‚osów i wpraw je w ruch (119)
- Ustaw ramiona pod kątem do aparatu, żeby uzyskać ładniejszą pozę (120)
- Unikaj zdjęć z płaskimi stopami i prostymi nogami (121)
- NastÄ™pny sposób na węższÄ… taliÄ™ (122)
- Wyszczuplanie nóg (123)
- Unikaj póz z rÄ™kami przylegajÄ…cymi do boków (124)
- Poza siedząca? Najlepiej na krawędzi! (125)
- Ręce, nogi, palce... wszystko powinno być ugięte (126)
- Unikaj pokazywania otwartej dłoni (127)
- Palce powinny być złączone, a nie rozchylone (128)
- Zastosuj proste rekwizyty (129)
Rozdział 8. Postprocessing. Ważne informacje o Lightroomie i Photoshopie (131)
- Silne światło słoneczne (132)
- Tworzenie efektu łagodnej poświaty (133)
- Tworzenie efektu flary (134)
- Tonowanie karnacji (135)
- Usuwanie pryszczy i przebarwień (136)
- Tuszowanie zmarszczek lub pieprzyków (137)
- Tuszowanie bÅ‚yszczÄ…cych miejsc na skórze (138)
- Akcentowanie tÄ™czówek (139)
- Wyostrzanie portretów (140)
- Rozjaśnianie oczu (141)
- Rozszerzenie Perfectly Clear (142)
- Kolorystyka kinowa w portretach (143)
- Zastosowanie funkcji wykrywania twarzy w filtrze Liquify (Formowanie) (144)
- Usuwanie niesfornych kosmyków (145)
- Rozjaśnianie twarzy tak, by znalazła się w centrum uwagi (146)
- Tworzenie subtelnego efektu winiety (147)
- DoÅ›wietlanie gÅ‚ównego tematu zdjÄ™cia (148)
- Nakładanie tekstury na jednolite tło (149)
- RozjaÅ›nianie skóry (150)
- WygÅ‚adzanie skóry (151)
RozdziaÅ‚ 9. Przepisy na zdjÄ™cia portretowe. SkÅ‚adniki znakomitych portretów (153)
- Portret ze Å›wiatÅ‚em padajÄ…cym z góry, z dyfuzorem (154)
- Gotowe zdjęcie (155)
- Portret środowiskowy, z dyfuzorem (156)
- Gotowe zdjęcie (157)
- Portret w świetle tylnym z flarą (158)
- Gotowe zdjęcie (159)
- Portret we wnętrzu, w oświetleniu tylnym (160)
- Gotowe zdjęcie (161)
- Portret w bezpośrednim słońcu, z dyfuzorem (162)
- Gotowe zdjęcia (163)
- Portret w ostrym, bezpośrednim świetle, z dyfuzorem (164)
- Gotowe zdjęcie (165)
- Nastrojowy portret przy oknie (166)
- Gotowe zdjęcie (167)
- Klasyczny portret w świetle z okna (168)
- Gotowe zdjęcie (169)
- Portret plenerowy w pochmurny dzień (170)
- Gotowe zdjęcie (171)
- Portret w pełnym słońcu (172)
- Gotowe zdjęcie (173)
- Portret przy szklanych drzwiach, z dyfuzorem (174)
- Gotowe zdjęcie (175)
- Portret panny młodej w świetle z okna (176)
- Gotowe zdjęcie (177)
- Portret panny młodej z żabiej perspektywy (178)
- Gotowe zdjęcie (179)
- Portret w cieniu (180)
- Gotowe zdjęcie (181)
- Portret kostiumowy w świetle z okna (182)
- Gotowe zdjęcie (183)