reklama - zainteresowany?

Fotografia portretowa w naturalnym - Helion

Fotografia portretowa w naturalnym
Autor: Scott Kelby
Tytuł oryginału: The Natural Light Portrait Book: The step-by-step techniques you need to capture amazing photographs like the pros
TÅ‚umaczenie: Piotr Cie
ISBN: 978-83-283-9762-0
stron: 200, Format: 158x235, okładka: mi
Data wydania: 2020-10-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,92 zł (poprzednio: 49,28 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,36 zł)

Dodaj do koszyka Fotografia portretowa w naturalnym

Tagi: Edycja zdj | Techniki fotografowania

W ka

Dodaj do koszyka Fotografia portretowa w naturalnym

 

Osoby które kupowały "Fotografia portretowa w naturalnym ", wybierały także:

  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj
  • Fotografia portretowa w naturalnym
  • Fotografia krajobrazowa wed
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj
  • Fotografia krajobrazowa wed

Dodaj do koszyka Fotografia portretowa w naturalnym

Spis treści

Fotografia portretowa w naturalnym świetle. Jak to robią najlepsi -- spis treści

Rozdział 1. Obiektywy portretowe. Od nich wszystko się zaczyna (001)

  • Obiektyw zmiennoogniskowy 70 - 200 f/2,8 lub f/4 (002)
  • Obiektyw 85 mm f/1,8 (003)
  • Jasny obiektyw portretowy 135 mm (004)
  • Unikaj obiektywów szerokokÄ…tnych przy wiÄ™kszoÅ›ci portretów (005)
  • Czy warto w ogóle robić portrety obiektywem szerokokÄ…tnym? (006)
  • Dlaczego unikam obiektywów 50 mm przy fotografowaniu z bliska (007)
  • OsÅ‚ona tulipanowa naprawdÄ™ siÄ™ przydaje (008)
  • Trzy czynniki pozwalajÄ…ce uzyskać rozmyte tÅ‚o (009)
  • Minimalna odlegÅ‚ość ostrzenia (010)
  • Jak wybór obiektywu wpÅ‚ywa na wyglÄ…d tÅ‚a (011)
  • Korzystaj z tego, za co zapÅ‚aciÅ‚eÅ›! (012)
  • Czy warto kupić obiektyw z systemem stabilizacji? To zależy... (013)

Rozdział 2. Ustawienia aparatu. Przysłona, czas naświetlania i czułość ISO (015)

  • Przestaw aparat na tryb RAW (016)
  • Wybór trybu fotografowania (017)
  • JakÄ… wartość przysÅ‚ony ustawić (018)
  • Dlaczego czas naÅ›wietlania jest tak istotny (019)
  • Jak przestać siÄ™ martwić dÅ‚ugimi czasami naÅ›wietlania (020)
  • Kiedy fotografować przy najniższej czuÅ‚oÅ›ci ISO (021)
  • Co, jeÅ›li aparat dobierze niewÅ‚aÅ›ciwÄ… ekspozycjÄ™? (022)
  • Jak uniknąć przepalenia jasnych partii obrazu (023)
  • Dobór wÅ‚aÅ›ciwego balansu bieli (024)
  • Ustawianie ostroÅ›ci na zdjÄ™ciach portretowych (025)
  • Jak ustawiać ostrość w przypadku obiektywów f/1,8 i jaÅ›niejszych (026)
  • Na którym oku ustawić ostrość (027)
  • Genialna sprawa - automatyczne ustawianie ostroÅ›ci na oczach (028)
  • ZdjÄ™cia grupowe przy szeroko otwartej przysÅ‚onie (029)
  • Gdzie ustawić ostrość w przypadku zdjęć grupowych z kilkoma rzÄ™dami osób (030)
  • Stabilizacja obrazu - wÅ‚Ä…czać czy nie? (031)

RozdziaÅ‚ 3. Portrety w Å›wietle z okna. Tropem flamandzkich mistrzów (033)

  • Dlaczego bezpoÅ›rednie Å›wiatÅ‚o z okna czasem bywa zÅ‚e (034)
  • WyÅ‚Ä…cz Å›wiatÅ‚a w pomieszczeniu (035)
  • OdsuÅ„ siÄ™ od okna (036)
  • PrzesuÅ„ siÄ™ za okno lub drzwi (037)
  • Niech stanie siÄ™ Å›wiatÅ‚ość (z póÅ‚nocnego okna) (038)
  • Użyj zasÅ‚onki do prysznica (039)
  • ZaciÄ…gnij firany, żeby otrzymać jeszcze lepsze Å›wiatÅ‚o (040)
  • Jak ustawić modela lub modelkÄ™ do zdjÄ™cia w Å›wietle z okna (041)
  • OÅ›wietlenie w stylu Rembrandta (042)
  • Kontrastowy portret (043)
  • A jeÅ›li nie chcesz klasycznego portretu w Å›wietle okiennym? (044)
  • Portretowanie osoby stojÄ…cej przodem do okna (045)
  • Jakiego rodzaju okna szukać? (046)
  • Uważaj na zmieniajÄ…ce siÄ™ Å›wiatÅ‚o z okna (047)
  • Wykorzystaj otwarte drzwi (048)
  • Zastosowanie ostrych cieni (049)
  • Fotografowanie na malowanych tÅ‚ach (050)
  • Zastosowanie blendy (051)
  • Wybór wÅ‚aÅ›ciwego balansu bieli (052)
  • Czasami przydaje siÄ™ statyw (053)

Rozdział 4. Fotografowanie w plenerze. Jasne, że piękne (055)

  • Moja tajemna broÅ„ na sesjach plenerowych (056)
  • MaÅ‚y dyfuzor TriGrip i statyw (057)
  • Kiedy warto użyć zÅ‚otej blendy (058)
  • Kiedy użyć biaÅ‚ej blendy (059)
  • Zastosowanie czarnej blendy w pochmurne dni (060)
  • Gdzie ustawić blendÄ™ (061)
  • Blenda jako źródÅ‚o cienia (062)
  • Rozpraszanie Å›wiatÅ‚a w przypadku zdjęć grupowych (063)
  • Unikaj plam Å›wiatÅ‚a (064)
  • Znajdź cieÅ„ w pobliżu jasno oÅ›wietlonego miejsca (065)
  • Inne Å›wietne rozwiÄ…zanie: fotografowanie w gÅ‚Ä™bokim cieniu (066)
  • Fotografowanie w pochmurne dni (067)
  • Pozowanie z myÅ›lÄ… o wykorzystaniu kierunkowego Å›wiatÅ‚a (068)
  • Precyzyjne korygowanie balansu bieli na zdjÄ™ciach plenerowych (069)

Rozdział 5. Fotografowanie w bezpośrednim słońcu. Ujarzmianie bestii (071)

  • Zalety fotografowania w oÅ›wietleniu tylnym (072)
  • Uważaj na Å›wiatÅ‚o "rozlewajÄ…ce" siÄ™ po twarzy (073)
  • SÅ‚oÅ„ce w roli Å›wiatÅ‚a okalajÄ…cego lub doÅ›wietlajÄ…cego wÅ‚osy (074)
  • Efekt flary (075)
  • Trik z przeÅ›wietlaniem o jeden stopieÅ„ ekspozycji (albo kilka) (076)
  • Bezdyskusyjnie najlepsza pora do robienia zdjęć (077)
  • Szukaj kontrastowego tÅ‚a (078)
  • O ubraniu modeli sÅ‚ów kilka (079)

Rozdział 6. Kompozycja. Jak to ująć (081)

  • Komponowanie kadru z myÅ›lÄ… o intymnym portrecie (082)
  • Oczy na wysokoÅ›ci dwóch trzecich kadru (083)
  • Unikaj uwieczniania osób poÅ›rodku kadru (084)
  • "Odetnij" czubek gÅ‚owy (085)
  • Nie pozostawiaj zbyt dużo wolnego miejsca nad gÅ‚owÄ… (086)
  • UwzglÄ™dnij przestrzeÅ„ na spojrzenie (087)
  • Pokaż iskierki w oczach (088)
  • Unikaj dekoncentrujÄ…cych obiektów w tle (089)
  • Scena powinna być prosta (090)
  • Unikaj jaskrawych elementów w tle (091)
  • ZdjÄ™cia caÅ‚ej sylwetki rób z żabiej perspektywy (092)
  • Fotografuj odrobinÄ™ z góry (093)
  • Unikaj tego bÅ‚Ä™du kadrowania... (094)
  • Nie obcinaj stóp (095)
  • Portrety Å›rodowiskowe (096)
  • Fotografowanie dzieci (097)

Rozdział 7. Pozowanie. Jak być pozerem (099)

  • Co sprawia, że portret zapada w pamięć na dÅ‚ugo? (100)
  • Fotografowanie fotogenicznych ludzi (101)
  • Tworzenie listy póz (102)
  • Nawiąż kontakt (103)
  • W co powinni najpierw siÄ™ ubrać? (104)
  • PrzeglÄ…d sytuacji po piÄ™ciu minutach sesji (105)
  • ZdjÄ™cia miÄ™dzy pozami (106)
  • Kierowanie modelem w trakcie sesji (107)
  • Spojrzenie wprost w obiektyw (108)
  • Spojrzenie poza kadr (109)
  • Wszystko jest w oczach (110)
  • Unikaj eksponowania biaÅ‚ek oczu (111)
  • JeÅ›li ktoÅ› ma okrÄ…gÅ‚Ä… twarz, zrób tak... (112)
  • ...a jeÅ›li ma szczupÅ‚Ä… i pociÄ…gÅ‚Ä…, wybierz tÄ™ metodÄ™ (113)
  • Petera Hurleya ulubiony trik z brodÄ… (114)
  • Broda w dóÅ‚ - lepsze oczy i o wiele wiÄ™cej (115)
  • Wyszczuplanie nosa (116)
  • TwarzÄ… w stronÄ™ Å›wiatÅ‚a (117)
  • Unikaj min bez wyrazu (118)
  • ZwiÄ™ksz objÄ™tość wÅ‚osów i wpraw je w ruch (119)
  • Ustaw ramiona pod kÄ…tem do aparatu, żeby uzyskać Å‚adniejszÄ… pozÄ™ (120)
  • Unikaj zdjęć z pÅ‚askimi stopami i prostymi nogami (121)
  • NastÄ™pny sposób na węższÄ… taliÄ™ (122)
  • Wyszczuplanie nóg (123)
  • Unikaj póz z rÄ™kami przylegajÄ…cymi do boków (124)
  • Poza siedzÄ…ca? Najlepiej na krawÄ™dzi! (125)
  • RÄ™ce, nogi, palce... wszystko powinno być ugiÄ™te (126)
  • Unikaj pokazywania otwartej dÅ‚oni (127)
  • Palce powinny być zÅ‚Ä…czone, a nie rozchylone (128)
  • Zastosuj proste rekwizyty (129)

Rozdział 8. Postprocessing. Ważne informacje o Lightroomie i Photoshopie (131)

  • Silne Å›wiatÅ‚o sÅ‚oneczne (132)
  • Tworzenie efektu Å‚agodnej poÅ›wiaty (133)
  • Tworzenie efektu flary (134)
  • Tonowanie karnacji (135)
  • Usuwanie pryszczy i przebarwieÅ„ (136)
  • Tuszowanie zmarszczek lub pieprzyków (137)
  • Tuszowanie bÅ‚yszczÄ…cych miejsc na skórze (138)
  • Akcentowanie tÄ™czówek (139)
  • Wyostrzanie portretów (140)
  • RozjaÅ›nianie oczu (141)
  • Rozszerzenie Perfectly Clear (142)
  • Kolorystyka kinowa w portretach (143)
  • Zastosowanie funkcji wykrywania twarzy w filtrze Liquify (Formowanie) (144)
  • Usuwanie niesfornych kosmyków (145)
  • RozjaÅ›nianie twarzy tak, by znalazÅ‚a siÄ™ w centrum uwagi (146)
  • Tworzenie subtelnego efektu winiety (147)
  • DoÅ›wietlanie gÅ‚ównego tematu zdjÄ™cia (148)
  • NakÅ‚adanie tekstury na jednolite tÅ‚o (149)
  • RozjaÅ›nianie skóry (150)
  • WygÅ‚adzanie skóry (151)

RozdziaÅ‚ 9. Przepisy na zdjÄ™cia portretowe. SkÅ‚adniki znakomitych portretów (153)

  • Portret ze Å›wiatÅ‚em padajÄ…cym z góry, z dyfuzorem (154)
    • Gotowe zdjÄ™cie (155)
  • Portret Å›rodowiskowy, z dyfuzorem (156)
    • Gotowe zdjÄ™cie (157)
  • Portret w Å›wietle tylnym z flarÄ… (158)
    • Gotowe zdjÄ™cie (159)
  • Portret we wnÄ™trzu, w oÅ›wietleniu tylnym (160)
    • Gotowe zdjÄ™cie (161)
  • Portret w bezpoÅ›rednim sÅ‚oÅ„cu, z dyfuzorem (162)
    • Gotowe zdjÄ™cia (163)
  • Portret w ostrym, bezpoÅ›rednim Å›wietle, z dyfuzorem (164)
    • Gotowe zdjÄ™cie (165)
  • Nastrojowy portret przy oknie (166)
    • Gotowe zdjÄ™cie (167)
  • Klasyczny portret w Å›wietle z okna (168)
    • Gotowe zdjÄ™cie (169)
  • Portret plenerowy w pochmurny dzieÅ„ (170)
    • Gotowe zdjÄ™cie (171)
  • Portret w peÅ‚nym sÅ‚oÅ„cu (172)
    • Gotowe zdjÄ™cie (173)
  • Portret przy szklanych drzwiach, z dyfuzorem (174)
    • Gotowe zdjÄ™cie (175)
  • Portret panny mÅ‚odej w Å›wietle z okna (176)
    • Gotowe zdjÄ™cie (177)
  • Portret panny mÅ‚odej z żabiej perspektywy (178)
    • Gotowe zdjÄ™cie (179)
  • Portret w cieniu (180)
    • Gotowe zdjÄ™cie (181)
  • Portret kostiumowy w Å›wietle z okna (182)
    • Gotowe zdjÄ™cie (183)

Dodaj do koszyka Fotografia portretowa w naturalnym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.