reklama - zainteresowany?

Fotografia portretowa w naturalnym - Helion

Fotografia portretowa w naturalnym
ebook
Autor: Scott Kelby
Tytuł oryginału: The Natural Light Portrait Book: The step-by-step techniques you need to capture amazing photographs like the pros
Tłumaczenie: Piotr Cie
ISBN: 978-83-283-9763-7
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,94 zł (poprzednio: 49,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-19,96 zł)

Dodaj do koszyka Fotografia portretowa w naturalnym

Tagi: Edycja zdj | Techniki fotografowania

W ka

Dodaj do koszyka Fotografia portretowa w naturalnym

 

Osoby które kupowały "Fotografia portretowa w naturalnym ", wybierały także:

  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj
  • Fotografia portretowa w naturalnym
  • Fotografia krajobrazowa wed
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj
  • Zdj

Dodaj do koszyka Fotografia portretowa w naturalnym

Spis treści

Fotografia portretowa w naturalnym świetle. Jak to robią najlepsi eBook -- spis treści

Rozdział 1. Obiektywy portretowe. Od nich wszystko się zaczyna (001)

  • Obiektyw zmiennoogniskowy 70 - 200 f/2,8 lub f/4 (002)
  • Obiektyw 85 mm f/1,8 (003)
  • Jasny obiektyw portretowy 135 mm (004)
  • Unikaj obiektywów szerokokątnych przy większości portretów (005)
  • Czy warto w ogóle robić portrety obiektywem szerokokątnym? (006)
  • Dlaczego unikam obiektywów 50 mm przy fotografowaniu z bliska (007)
  • Osłona tulipanowa naprawdę się przydaje (008)
  • Trzy czynniki pozwalające uzyskać rozmyte tło (009)
  • Minimalna odległość ostrzenia (010)
  • Jak wybór obiektywu wpływa na wygląd tła (011)
  • Korzystaj z tego, za co zapłaciłeś! (012)
  • Czy warto kupić obiektyw z systemem stabilizacji? To zależy... (013)

Rozdział 2. Ustawienia aparatu. Przysłona, czas naświetlania i czułość ISO (015)

  • Przestaw aparat na tryb RAW (016)
  • Wybór trybu fotografowania (017)
  • Jaką wartość przysłony ustawić (018)
  • Dlaczego czas naświetlania jest tak istotny (019)
  • Jak przestać się martwić długimi czasami naświetlania (020)
  • Kiedy fotografować przy najniższej czułości ISO (021)
  • Co, jeśli aparat dobierze niewłaściwą ekspozycję? (022)
  • Jak uniknąć przepalenia jasnych partii obrazu (023)
  • Dobór właściwego balansu bieli (024)
  • Ustawianie ostrości na zdjęciach portretowych (025)
  • Jak ustawiać ostrość w przypadku obiektywów f/1,8 i jaśniejszych (026)
  • Na którym oku ustawić ostrość (027)
  • Genialna sprawa - automatyczne ustawianie ostrości na oczach (028)
  • Zdjęcia grupowe przy szeroko otwartej przysłonie (029)
  • Gdzie ustawić ostrość w przypadku zdjęć grupowych z kilkoma rzędami osób (030)
  • Stabilizacja obrazu - włączać czy nie? (031)

Rozdział 3. Portrety w świetle z okna. Tropem flamandzkich mistrzów (033)

  • Dlaczego bezpośrednie światło z okna czasem bywa złe (034)
  • Wyłącz światła w pomieszczeniu (035)
  • Odsuń się od okna (036)
  • Przesuń się za okno lub drzwi (037)
  • Niech stanie się światłość (z północnego okna) (038)
  • Użyj zasłonki do prysznica (039)
  • Zaciągnij firany, żeby otrzymać jeszcze lepsze światło (040)
  • Jak ustawić modela lub modelkę do zdjęcia w świetle z okna (041)
  • Oświetlenie w stylu Rembrandta (042)
  • Kontrastowy portret (043)
  • A jeśli nie chcesz klasycznego portretu w świetle okiennym? (044)
  • Portretowanie osoby stojącej przodem do okna (045)
  • Jakiego rodzaju okna szukać? (046)
  • Uważaj na zmieniające się światło z okna (047)
  • Wykorzystaj otwarte drzwi (048)
  • Zastosowanie ostrych cieni (049)
  • Fotografowanie na malowanych tłach (050)
  • Zastosowanie blendy (051)
  • Wybór właściwego balansu bieli (052)
  • Czasami przydaje się statyw (053)

Rozdział 4. Fotografowanie w plenerze. Jasne, że piękne (055)

  • Moja tajemna broń na sesjach plenerowych (056)
  • Mały dyfuzor TriGrip i statyw (057)
  • Kiedy warto użyć złotej blendy (058)
  • Kiedy użyć białej blendy (059)
  • Zastosowanie czarnej blendy w pochmurne dni (060)
  • Gdzie ustawić blendę (061)
  • Blenda jako źródło cienia (062)
  • Rozpraszanie światła w przypadku zdjęć grupowych (063)
  • Unikaj plam światła (064)
  • Znajdź cień w pobliżu jasno oświetlonego miejsca (065)
  • Inne świetne rozwiązanie: fotografowanie w głębokim cieniu (066)
  • Fotografowanie w pochmurne dni (067)
  • Pozowanie z myślą o wykorzystaniu kierunkowego światła (068)
  • Precyzyjne korygowanie balansu bieli na zdjęciach plenerowych (069)

Rozdział 5. Fotografowanie w bezpośrednim słońcu. Ujarzmianie bestii (071)

  • Zalety fotografowania w oświetleniu tylnym (072)
  • Uważaj na światło "rozlewające" się po twarzy (073)
  • Słońce w roli światła okalającego lub doświetlającego włosy (074)
  • Efekt flary (075)
  • Trik z prześwietlaniem o jeden stopień ekspozycji (albo kilka) (076)
  • Bezdyskusyjnie najlepsza pora do robienia zdjęć (077)
  • Szukaj kontrastowego tła (078)
  • O ubraniu modeli słów kilka (079)

Rozdział 6. Kompozycja. Jak to ująć (081)

  • Komponowanie kadru z myślą o intymnym portrecie (082)
  • Oczy na wysokości dwóch trzecich kadru (083)
  • Unikaj uwieczniania osób pośrodku kadru (084)
  • "Odetnij" czubek głowy (085)
  • Nie pozostawiaj zbyt dużo wolnego miejsca nad głową (086)
  • Uwzględnij przestrzeń na spojrzenie (087)
  • Pokaż iskierki w oczach (088)
  • Unikaj dekoncentrujących obiektów w tle (089)
  • Scena powinna być prosta (090)
  • Unikaj jaskrawych elementów w tle (091)
  • Zdjęcia całej sylwetki rób z żabiej perspektywy (092)
  • Fotografuj odrobinę z góry (093)
  • Unikaj tego błędu kadrowania... (094)
  • Nie obcinaj stóp (095)
  • Portrety środowiskowe (096)
  • Fotografowanie dzieci (097)

Rozdział 7. Pozowanie. Jak być pozerem (099)

  • Co sprawia, że portret zapada w pamięć na długo? (100)
  • Fotografowanie fotogenicznych ludzi (101)
  • Tworzenie listy póz (102)
  • Nawiąż kontakt (103)
  • W co powinni najpierw się ubrać? (104)
  • Przegląd sytuacji po pięciu minutach sesji (105)
  • Zdjęcia między pozami (106)
  • Kierowanie modelem w trakcie sesji (107)
  • Spojrzenie wprost w obiektyw (108)
  • Spojrzenie poza kadr (109)
  • Wszystko jest w oczach (110)
  • Unikaj eksponowania białek oczu (111)
  • Jeśli ktoś ma okrągłą twarz, zrób tak... (112)
  • ...a jeśli ma szczupłą i pociągłą, wybierz tę metodę (113)
  • Petera Hurleya ulubiony trik z brodą (114)
  • Broda w dół - lepsze oczy i o wiele więcej (115)
  • Wyszczuplanie nosa (116)
  • Twarzą w stronę światła (117)
  • Unikaj min bez wyrazu (118)
  • Zwiększ objętość włosów i wpraw je w ruch (119)
  • Ustaw ramiona pod kątem do aparatu, żeby uzyskać ładniejszą pozę (120)
  • Unikaj zdjęć z płaskimi stopami i prostymi nogami (121)
  • Następny sposób na węższą talię (122)
  • Wyszczuplanie nóg (123)
  • Unikaj póz z rękami przylegającymi do boków (124)
  • Poza siedząca? Najlepiej na krawędzi! (125)
  • Ręce, nogi, palce... wszystko powinno być ugięte (126)
  • Unikaj pokazywania otwartej dłoni (127)
  • Palce powinny być złączone, a nie rozchylone (128)
  • Zastosuj proste rekwizyty (129)

Rozdział 8. Postprocessing. Ważne informacje o Lightroomie i Photoshopie (131)

  • Silne światło słoneczne (132)
  • Tworzenie efektu łagodnej poświaty (133)
  • Tworzenie efektu flary (134)
  • Tonowanie karnacji (135)
  • Usuwanie pryszczy i przebarwień (136)
  • Tuszowanie zmarszczek lub pieprzyków (137)
  • Tuszowanie błyszczących miejsc na skórze (138)
  • Akcentowanie tęczówek (139)
  • Wyostrzanie portretów (140)
  • Rozjaśnianie oczu (141)
  • Rozszerzenie Perfectly Clear (142)
  • Kolorystyka kinowa w portretach (143)
  • Zastosowanie funkcji wykrywania twarzy w filtrze Liquify (Formowanie) (144)
  • Usuwanie niesfornych kosmyków (145)
  • Rozjaśnianie twarzy tak, by znalazła się w centrum uwagi (146)
  • Tworzenie subtelnego efektu winiety (147)
  • Doświetlanie głównego tematu zdjęcia (148)
  • Nakładanie tekstury na jednolite tło (149)
  • Rozjaśnianie skóry (150)
  • Wygładzanie skóry (151)

Rozdział 9. Przepisy na zdjęcia portretowe. Składniki znakomitych portretów (153)

  • Portret ze światłem padającym z góry, z dyfuzorem (154)
    • Gotowe zdjęcie (155)
  • Portret środowiskowy, z dyfuzorem (156)
    • Gotowe zdjęcie (157)
  • Portret w świetle tylnym z flarą (158)
    • Gotowe zdjęcie (159)
  • Portret we wnętrzu, w oświetleniu tylnym (160)
    • Gotowe zdjęcie (161)
  • Portret w bezpośrednim słońcu, z dyfuzorem (162)
    • Gotowe zdjęcia (163)
  • Portret w ostrym, bezpośrednim świetle, z dyfuzorem (164)
    • Gotowe zdjęcie (165)
  • Nastrojowy portret przy oknie (166)
    • Gotowe zdjęcie (167)
  • Klasyczny portret w świetle z okna (168)
    • Gotowe zdjęcie (169)
  • Portret plenerowy w pochmurny dzień (170)
    • Gotowe zdjęcie (171)
  • Portret w pełnym słońcu (172)
    • Gotowe zdjęcie (173)
  • Portret przy szklanych drzwiach, z dyfuzorem (174)
    • Gotowe zdjęcie (175)
  • Portret panny młodej w świetle z okna (176)
    • Gotowe zdjęcie (177)
  • Portret panny młodej z żabiej perspektywy (178)
    • Gotowe zdjęcie (179)
  • Portret w cieniu (180)
    • Gotowe zdjęcie (181)
  • Portret kostiumowy w świetle z okna (182)
    • Gotowe zdjęcie (183)

Dodaj do koszyka Fotografia portretowa w naturalnym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.