reklama - zainteresowany?

Fotografia cyfrowa - Helion

Fotografia cyfrowa
Autor: Ben Long
Tytuł oryginału: Complete Digital Photography
Tłumaczenie: Wojciech Pazdur, Łukasz Oberlan
ISBN: 83-7197-705-0
stron: 384, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-11-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa

Tagi: Techniki fotografowania

Niniejszy przewodnik po fotografii cyfrowej wykracza daleko poza podstawy. Książka przygotowana została z myślą o fotografikach na każdym poziomie zaawansowania -- opis różnic zachodzących pomiędzy fotografią cyfrową a tradycyjną pozwoli każdemu zanurzyć się w świecie tego nowoczesnego medium.

Jeśli jesteś amatorem lub traktujesz fotografię wyłącznie jako hobby, lektura tej książki pomoże Ci poznać fundamentalne zasady rządzące światem cyfrowych obrazów. Jeśli zaś tajniki fotografii tradycyjnej nie są Ci obce, szybko zdobędziesz wiedzę niezbędną do tego, aby dopasować swój indywidualny styl do najnowszych osiągnięć technologicznych.

Książka zawiera:

  • szczegółowe wyjaśnienie zasady działania cyfrowych aparatów fotograficznych, uzupełnione podstawowymi zasadami robienia zdjęć
  • zestaw rad, które pomogą Ci wybrać odpowiedni aparat
  • wskazówki przydatne podczas kompletowania sprzętu i oprogramowania niezbędnego w fotografii cyfrowej
  • szczegółowe opisy fundamentalnych technik fotograficznych -- pomiaru światła i dobierania parametrów ekspozycji;
  • praktyczne ćwiczenia z korekcji kolorów, edycji obrazów i stosowania efektów specjalnych;
  • porady pomagające uzyskać najlepszy efekt przy użyciu posiadanego sprzętu
  • kolorowa wkładka ilustrująca wybrane zagadnienia opisywane w książce.
"Fotografia cyfrowa" jest kompletnym przewodnikiem po wszystkich technicznych i praktycznych aspektach robienia dobrych cyfrowych zdjęć.

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa

Spis treści

Fotografia cyfrowa -- spis treści

Podziękowania (11)

Od Tłumacza (12)

Rozdział 1. Wprowadzenie (13)

  • Dla kogo jest ta książka (14)
  • Czym jest fotografia cyfrowa (16)
  • Co będzi Ci potrzebne (16)
  • Cyfrowe a, b, c: kilka podstawowych faktów (16)

Rozdział 2. Jak dobre są cyfrowe zdjęcia (19)

  • Słowo o obrazkach zamieszczonych w książce (19)
  • Czy wszystko jest w porządku z cyfrowymi aparatami fotograficznymi (20)
    • Słyszałeś coś? (20)
    • Problemy z kolorami (22)
      • Nieprawidłowe kolory (22)
      • Przebarwienia (22)
      • Nieprawidłowy balans bieli (22)
      • Artefakty (23)
    • Problemy z ekspozycją (24)
    • Zbyt dobre, aby było prawdziwe (25)
    • "Powód?! Nie potrzeba nam żadnego powodu!" (26)
    • Po co Ci cyfrowy aparat fotograficzny (27)
  • Następny krok (27)

Rozdział 3. Jak działa cyfrowy aparat fotograficzny (29)

  • Trochę tradycji, trochę nowoczesności (29)
  • Szczypta informacji dotyczących teorii kolorów (30)
  • Jak działa matryca CCD (32)
    • Liczenie elektronów (32)
    • Tablice (34)
    • "Jedno CCD bez interpolacji" (37)
    • Trzeba to poskładać (39)
  • Kompresja i przechowywanie (40)
  • Tymczasowy powrót do prawdziwego świata (41)

Rozdział 4. Podstawy fotografii: krótkie wprowadzenie (43)

  • Soczewki (44)
    • Ogniskowa (45)
    • Obiektywy o stałej i zmiennej ogniskowej (46)
  • Ekspozycja: przesłona, czas otwarcia migawki i ISO (47)
    • Wzajemność czasu i przesłony (48)
    • Szybkość obiektywu (49)
    • ISO albo inaczej - "Postaraj się być bardziej czuły" (50)
  • Prawie to samo (50)

Rozdział 5. Wybór cyfrowego aparatu fotograficznego (51)

  • Konstrukcja aparatu cyfrowego (51)
  • Matryce CCD, rozdzielczość, wielkość obrazka i kompresja (52)
    • Podział aparatów cyfrowych (53)
      • Aparaty z matrycą poniżej 1 megapiksela (54)
      • Aparaty z matrycą 1-megapikselową (54)
      • Aparaty z matrycą 2-megapikselową (54)
      • Aparaty z matrycą 3-megapikselową (55)
      • Aparaty z matrycami powyżej 3 megapikseli (56)
    • Rozdzielczość obrazu i kompresja (57)
    • Proporcje obrazu (59)
  • Budowa aparatu cyfrowego (59)
    • Proste aparaty kompaktowe (61)
    • Bardziej zaawansowane urządzenia (62)
    • Lustrzanki cyfrowe (63)
    • Aparaty bez wizjera optycznego (65)
    • Profesjonalne lustrzanki cyfrowe (65)
    • Jakość konstrukcji aparatu (66)
    • Pomocniczy wyświetlacz LCD (67)
    • Jak wybierać? (68)
  • Mocowanie aparatu na statywie (68)
  • Obiektyw (69)
    • Zakresy zoomu i długości ogniskowej (71)
    • Funkcjonalność obiektywu (72)
    • Zoom cyfrowy (74)
    • Focus (75)
      • Autofocus ciągły (76)
      • Ręczne ustawianie ostrości (76)
    • Migawka i przesłona (77)
  • Wizjer (78)
    • Wizjery LCD (78)
    • Wizjery optyczne (79)
    • Optyczne wizjery LCD (81)
    • Wizjery TTL (81)
    • Sterowanie ekspozycją (83)
    • Balans bieli (83)
    • Pomiar światła (83)
    • Kompensacja ekspozycji (84)
    • Sterowanie czułością (ISO) (85)
    • Blokowanie ekspozycji i panorama (85)
    • Gotowe zestawy parametrów ekspozycji (86)
  • Tryby fotografowania (87)
    • Tryby priorytetów (87)
    • Buforowanie obrazu (87)
    • Tryb zdjęć seryjnych (88)
    • Tryb filmowania (89)
    • Zdjęcia czarno-białe (89)
    • Samowyzwalacz i pilot zdalnego sterowania (90)
  • Szybkość działania aparatu (90)
  • Lampa błyskowa (91)
  • Wyświetlanie zdjęć (93)
  • Nośnik pamięci i złącza wejścia-wyjścia (94)
    • Transfer danych do komputera (94)
      • Oprogramowanie (94)
      • Wejścia-wyjścia wideo (95)
      • Nośnik pamięci (95)
      • CompactFlash (96)
      • SmartMedia (97)
      • MemoryStick (98)
      • PC Card (98)
      • Dyskietki (98)
      • 3-calowe płyty CD (98)
      • PocketZip (Click!) (98)
      • Czy typ nośnika ma jakiekolwiek znaczenie? (99)
      • Jak dużo pamięci będziesz potrzebował? (99)
      • Wskazówki na temat korzystania z nośników pamięci (99)
  • Co znajdziesz w pudełku? (100)
    • Zasilanie aparatu cyfrowego (101)
  • Dodatki (103)
  • Dość już tego! Co w końcu mam kupić?! (104)

Rozdział 6. Budowanie stacji roboczej (107)

  • Wybór systemu operacyjnego (107)
    • System MacOS (108)
    • System Windows (109)
  • Budowanie własnego systemu (109)
    • Pamięć RAM (110)
    • Prędkość procesora (110)
    • Pamięć masowa (111)
    • Monitor (112)
      • Wyświetlacze ciekłokrystaliczne (LCD) (113)
  • Oprogramowanie (114)
    • Programy do edycji obrazów (114)
      • Kontrola poziomów i krzywych (116)
      • Narzędzia kroplomierza z odczytem wartości (116)
      • Funkcjonalne narzędzia pędzla i klonowania (116)
      • Dostęp do indywidualnych kanałów koloru (117)
      • Wsparcie dla różnych przestrzeni kolorów (117)
      • Możliwość korzystania z pluginów Photoshopa (118)
      • Filtry wyostrzające (Sharpen), rozmywające (Blur) oraz usuwające szum z obrazu (Noise) (118)
      • Wsparcie dla odpowiednich formatów plików (118)
    • Oprogramowanie do tworzenia zdjęć panoramicznych (119)
    • Kompresja falkowa (119)
    • Oprogramowanie do katalogowania obrazów (119)
  • Akcesoria (119)
  • Gotów? Cel! (120)

Rozdział 7. Robimy zdjęcia (121)

  • Wstępne konfigurowanie aparatu (122)
    • Wybór trybu fotografowania (122)
      • Tryb automatyczny (122)
      • Priorytet migawki i priorytet przesłony (122)
      • Tryb ręczny (123)
      • Tryby specjalne (124)
    • Rozmiar obrazka i kompresja (124)
    • Balans bieli (125)
      • Ustawianie balansu bieli (126)
      • Zły balans bieli (128)
      • Balans bieli a wymienne obiektywy (128)
    • Pomiar światła (129)
    • Wyostrzanie, nasycenie i kontrast (129)
    • Czułość (ISO) (129)
  • Kadrowanie i ostrość (132)
    • Długość ogniskowej (132)
      • Zniekształcenia geometryczne (135)
    • Ostrość (135)
      • Wykorzystanie autofocusa (135)
      • Aktywny autofocus (136)
      • Pasywny autofocus (137)
      • Obszar pomiaru ostrości (139)
      • Co zrobić, gdy autofocus nie potrafi ustawić ostrości (141)
      • Ręczne nastawianie ostrości (142)
  • Pomiar światła (143)
    • O czym informuje światłomierz (144)
    • Wybór metody pomiaru światła (146)
      • Pomiar matrycowy (146)
      • Pomiar centralnie ważony (147)
      • Pomiar punktowy (147)
  • Automatyczna ekspozycja (148)
  • Fotografowanie z lampą błyskową (149)
    • Tryby działania flesza (149)
    • Balans bieli a lampa błyskowa (152)
      • Flesz dopełniający (152)
  • Zasilanie i pamięć (153)
    • Poczuj moc (153)
    • Nośniki pamięci (155)
      • Komputer przenośny (155)
      • Przenośny dysk twardy (155)
      • Iomega Fotoshow (156)
      • Kable, czytniki, dyski Zip i płyty CD (156)
  • A to dopiero początek! (156)

Rozdział 8. Ręczne ustawianie parametrów ekspozycji (157)

  • Ruch na zdjęciu (157)
  • Głębia ostrości (160)
  • Czas naświetlania a głębia ostrości (163)
  • Rozkład tonalny (163)
    • Trochę o histogramach (165)
    • Szczegóły szczegółów (168)
  • Sterowanie ekspozycją (170)
    • Kompensacja ekspozycji (170)
    • Tryby priorytetów i tryb ręczny (171)
    • Równoważna ekspozycja (172)
    • Czułość (ISO) (172)
  • Ekspozycja w praktyce (173)
    • Celowe niedoświetlenie (175)
    • Inny przykład niedoświetlenia (177)
    • Ręczne sterowanie ekspozycją (178)
  • Bracketing i histogramy (179)
  • Ekspozycja pozwalająca uniknąć purpurowych przebarwień (181)

Rozdział 9. Zdjęcia specjalne (183)

  • Makrofotografia (183)
    • Optymalna długość ogniskowej (184)
    • Nastawianie ostrości (184)
    • Mała głębia ostrości (185)
  • Fotografia czarno-biała (186)
    • System strefowy (187)
    • Fotografia podczerwona (189)
  • Zdjęcia panoramiczne (191)
    • Przygotowanie do zdjęć (192)
    • Ekspozycja (194)
    • Sposób fotografowania (195)
  • Zdjęcia do publikacji w Internecie (197)
    • Rozmiar obrazu i kompresja (197)
    • Czytelność zdjęcia (197)
    • Zoom cyfrowy (198)
  • Zdjęcia przeznaczone na ekran telewizyjny (198)
  • Wykorzystanie filtrów (199)
    • Rodzaje filtrów (200)
      • Tanie filtrowanie (202)
  • Fotografowanie w trudnych warunkach (203)
    • Brud, kurz i piasek (203)
    • Woda (203)
    • Niska temperatura (204)
    • Wysoka temperatura (205)
  • W następnym rozdziale (206)

Rozdział 10. Przygotowanie obrazów do edycji (207)

  • Przenoszenie i katalogowanie obrazów (207)
    • Transfer danych (208)
    • Porządkowanie plików (209)
  • Przygotowanie edytora (210)
    • Odrobina teorii kolorów (210)
    • Systemy zarządzania kolorem (211)
    • Wykorzystanie systemu zarządzania kolorem (212)
    • Konfiguracja systemu zarządzania kolorem (213)
      • Określanie profilu monitora na komputerze Macintosh (214)
      • Określanie profilu monitora w systemie Windows (215)
      • Okno Color Settings (Ustawienia kolorów) w Photoshopie 6 (217)
      • Profile dokumentów (219)
      • "To wszystko jest takie pogmatwane!" (221)
    • Soft proofing w Photoshopie 6 (222)
  • Przygotowanie zdjęcia (223)
    • Rozdzielczość obrazka (223)
    • Zmiana rozmiarów obrazka (223)
    • Ćwiczenie: Kadrowanie i zmiana wielkości zdjęcia (226)

Rozdział 11. Korekcja tonalna (231)

  • Powtórka z histogramów (231)
  • Ćwiczenie: Próba korekcji za pomocą narzędzia Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast) (233)
  • Korekcja poziomów (Levels) (235)
  • Ćwiczenie: Operowanie poziomami wejścia (Input Levels) (236)
  • Czy należy martwić się utratą informacji? (240)
  • Ćwiczenie: Korekcja poziomów w praktyce (241)
  • Korekcja krzywych (Curves) (244)
  • Ćwiczenie: Korekcja obrazu przy użyciu krzywych (247)
  • Korekcja poszczególnych kanałów obrazu (251)
  • Ćwiczenie: Korekcja poziomów i krzywych w określonym kanale koloru (252)
    • Przegląd narzędzi (256)

Rozdział 12. Budowanie własnego arsenału edycyjnego (257)

  • Pędzle i stemple (257)
    • Pędzle (brushes) (258)
    • Aerografy (airbrushes) (258)
    • Stemple (stamps) i klonowanie (cloning) (259)
  • Maski (masks) (260)
    • Narzędzia do tworzenia i edycji masek (260)
      • Narzędzia zaznaczenia (260)
      • Malowanie maski (261)
      • Narzędzia do zaznaczania kolorów (261)
      • Narzędzia specjalne (262)
    • Zapisywanie masek (263)
    • Maskowanie obrazu w praktyce (264)
    • Ćwiczenie: tworzenie złożonych masek (265)
  • Warstwy (layers) (270)
    • Podstawy (270)
      • Tworzenie, usuwanie i przesuwanie warstw (270)
      • Krycie oraz tryby mieszania warstw (271)
    • Warstwy dopasowania (adjustment layers) (272)
    • Maski warstw (273)
  • Pozostałe narzędzia edycyjne (274)
    • Polecenie Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (275)
    • Polecenie Selective Color (Kolor selektywny) (275)
  • Wybór właściwego narzędzia (275)

Rozdział 13. Edycja obrazów: strategie (277)

  • Tok pracy (277)
  • Wstępne porządki (279)
    • Usuwanie szumów (279)
      • Identyfikacja szumu (279)
      • Redukcja szumów przy użyciu filtrów Dust and Scratches (Kurz i rysy), Median (Mediana) i Despeckle (Usuń kurz i rysy) (281)
      • Ćwiczenie: Redukcja szumu za pomocą filtra Median (Mediana) (281)
      • Redukcja szumu metodą selektywnego rozmycia (282)
      • Zachowanie możliwości powrotu do wcześniejszego stanu obrazka (283)
      • Redukcja szumu z obrazka w trybie Lab (284)
      • Usuwanie szumu z warstwy wyświetlanej w trybie Luminance (Luminancja) (285)
      • Eliminowanie szumu przy użyciu zewnętrznych narzędzi (286)
      • Porównywanie dwóch obrazów w celu detekcji szumów (286)
    • Usuwanie kurzu i plam (287)
    • Korekcja zniekształceń beczkowych i poduszkowych (288)
    • Ćwiczenie: Usuwanie zniekształceń beczkowych (289)
  • Korekcja kolorów i tonów (292)
  • Ćwiczenie: Zaawansowana korekcja obrazu (292)
    • Usuwanie efektu czerwonych oczu (296)
    • Usuwanie purpurowych przebarwień krawędzi (aberracji chromatycznych) (297)
    • Ćwiczenie: Eliminowanie przebarwień krawędzi poprzez redukcję nasycenia (297)
      • Ręczne usuwanie aberracji chromatycznych (300)
      • Usuwanie aberracji poprzez zmianę rozmiarów kanału (300)
    • Korekcja zakresu tonalnego przy użyciu dodatkowych warstw (301)
    • Korekcja balansu bieli (301)
    • Korekcja winietowania (302)
  • Korekcja nasycenia (303)
    • Zwiększanie nasycenia i kontrastu przy użyciu dodatkowych warstw (304)
    • Zmniejszanie nasycenia i kontrastu za pomocą dodatkowych warstw (304)
  • Edycja (305)
  • Skalowanie (305)
    • Skalowanie w dół (306)
    • Skalowanie w górę (306)
  • Wyostrzanie (308)
    • Jak działa wyostrzanie (308)
    • "Ostrość to nie znaczy zawsze to samo" (311)

Rozdział 14. Efekty specjalne (313)

  • Symulacja głębi ostrości (313)
  • Ćwiczenie: Zmniejszanie głębi ostrości obrazka (314)
    • Tworzenie płaszczyzn głębokości (317)
  • Sklejanie zdjęć panoramicznych (319)
  • Konwersja obrazów kolorowych na obrazy w skali szarości (322)
    • Metody konwersji (322)
      • Kanały (323)
      • Luminancja (324)
      • Nasycenie (324)
      • Znajdź swój własny sposób (324)
  • Tworzenie obrazów z tintą (324)
      • Malowanie z niską wartością krycia (325)
      • Malowanie obrazów z usuniętym kolorem (325)
      • Malowanie za pomocą narzędzia History Brush (Pędzel historii) (326)
  • Dodawanie tekstur, ziarna i "filmowego" wyglądu (326)
    • Dodawanie ziarna (327)
    • Ćwiczenie: Dodawanie do obrazka ziarna (328)
    • Dodawanie tekstur i rys (330)
  • Przygotowanie do druku (330)

Rozdział 15. Publikowanie obrazów (331)

  • Wybór drukarki (331)
    • Drukarki laserowe (332)
    • Drukarki termosublimacyjne (333)
    • Drukarki atramentowe (334)
    • Wybór papieru (336)
    • Wybór tuszu (337)
  • Drukowanie (337)
    • Wybór rozdzielczości (338)
      • Wybór rozdzielczości w przypadku drukarki laserowej (338)
      • Wybór rozdzielczości w przypadku drukarki atramentowej (340)
    • Korekcja obrazu przed wydrukiem (340)
      • Osiąganie pożądanego zakresu tonalnego (341)
      • Ćwiczenie: Przygotowanie obrazka do druku (341)
      • Przygotowanie obrazka do druku na drukarce biurkowej (344)
    • Korzystanie z systemu zarządzania kolorem (345)
    • Drukowanie za pośrednictwem Internetu (345)
  • Publikowanie zdjęć w Internecie (346)
  • Podsumowanie (347)

Dodatek A Zawartość CD-ROM-u (349)

Dodatek B Słowniczek (351)

Skorowidz (369)

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.