Fotografia cyfrowa. 艢wiat w obiektywie. Wydanie II - Helion

Tytu艂 orygina艂u: Real World Digital Photography 2nd Edition
T艂umaczenie: Ewa S艂awi艅ska (wst臋p, rozdz. 1 - 4, 7 - 9, 11 - 14), Marcin Samodulski (rozdz. 5, 6), Piotr Cie艣lak (rozdz. 10)
ISBN: 83-7361-483-4
stron: 608, Format: B5, ok艂adka: twarda
Data wydania: 2004-11-24
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 99,90 z艂
Techniki korekcji i obr贸bki zdj臋膰 stosowane przez zawodowc贸w
- Zasady dzia艂ania cyfrowego aparatu fotograficznego
- Wskaz贸wki przydatne przy zakupie aparatu i osprz臋tu
- Komponowanie uj臋cia i wykorzystywanie warunk贸w o艣wietleniowych
- Tworzenie w艂asnej "cyfrowej ciemni fotograficznej"
- Techniki komputerowej korekcji i obr贸bki zdj臋膰 cyfrowych
- Zarz膮dzanie kolekcj膮 zdj臋膰
Popularno艣膰 fotografii cyfrowej stale ro艣nie. Korzystanie z aparatu cyfrowego jest zdecydowanie wygodniejsze ni偶 korzystanie z klasycznego aparatu, ale wymaga r贸wnie偶 opanowania zagadnie艅, z kt贸rymi "klasyczny" fotograf mo偶e si臋 nigdy nie spotka膰. Wyb贸r odpowiedniego aparatu i akcesori贸w, fotografowanie i cyfrowa obr贸bka wykonanych zdj臋膰 to procesy, w kt贸rych niezb臋dna jest pewna dawka wiedzy. Najlepiej oczywi艣cie uczy膰 si臋 wszystkiego od zawodowych fotograf贸w, kt贸rzy poza koniecznymi informacjami podziel膮 si臋 tak偶e sztuczkami, kt贸re wypracowali podczas pracy. Wszystko to znajdziesz w ksi膮偶ce "Fotografia cyfrowa. 艢wiat w obiektywie. Wydanie II".
- Podstawowe i niezb臋dne wiadomo艣ci o grafice komputerowej i zasadzie dzia艂ania cyfrowego aparatu fotograficznego
- Informacje pomocne przy wyborze aparatu cyfrowego i akcesori贸w do niego
- Kompresja plik贸w, programy tematyczne i ustawienia ekspozycji, czyli wszystko, co mo偶e mie膰 wp艂yw na jako艣膰 zdj臋cia
- Techniki fotografowania, komponowania uj臋cia i pracy w r贸偶nych warunkach o艣wietleniowych
- Kompletowanie wyposa偶enia cyfrowej ciemni fotograficznej
- Podstawowe i zaawansowane techniki obr贸bki i korekcji cyfrowych zdj臋膰 za pomoc膮 programu Photoshop CS
- Drukowanie zdj臋膰 i publikowanie ich w sieci
O autorach:
Katrin Eismann jest postaci膮 dobrze znan膮 w 艣wiecie wszystkich tych, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 przetwarzaniem cyfrowych obraz贸w. [wi臋cej...]
Se谩n Duggan w swojej pracy 艂膮czy do艣wiadczenia zdobyte zar贸wno na polu fotografii tradycyjnej, jak i nowoczesnych technik cyfrowych. [wi臋cej...]
Tim Grey zajmowa艂 si臋 komputerami od zawsze, a fotografia fascynuje go ju偶 od lat szkolnych [wi臋cej...]

Osoby kt贸re kupowa艂y "Fotografia cyfrowa. 艢wiat w obiektywie. Wydanie II", wybiera艂y tak偶e:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla ka偶dego 79,00 z艂, (23,70 z艂 -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obr贸bki obraz贸w 79,00 z艂, (23,70 z艂 -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpot臋偶niejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 z艂, (38,90 z艂 -69%)
- Fotografia cyfrowa. 100 najlepszych sztuczek i trik贸w. Wydanie III 43,82 z艂, (14,90 z艂 -66%)
- Photoshop. Pikantne efekty specjalne 58,53 z艂, (19,90 z艂 -66%)
Spis tre艣ci
Fotografia cyfrowa. 艢wiat w obiektywie. Wydanie II -- spis tre艣ci
Cz臋艣膰 I Fotografia cyfrowa - wiadomo艣ci podstawowe
Rozdzia艂 1. Dlaczego fotografia cyfrowa? (17)
- Cudowny 艣wiat fotografii cyfrowej (18)
- Troch臋 historii (18)
- Jako艣膰 obrazu (20)
- Wydajno艣膰 i wygoda (21)
- Elastyczno艣膰 i kontrola (25)
- Zabawa! (25)
- Nie wszystko z艂oto... (26)
- Nauka (26)
- Pocz膮tkowe koszty (27)
- Obowi膮zki fotografa (27)
- Nasza w艂asna mi艂o艣膰 do fotografii (28)
Rozdzia艂 2. Przetwarzanie obraz贸w cyfrowych w praktyce (29)
- Rozdzielczo艣膰 = dane (29)
- Rozdzielczo艣膰 a marketing (34)
- G艂臋bia bitowa (35)
- Pliki graficzne 8- i 16-bitowe (36)
- Praca z obrazami 8- i 16-bitowymi (36)
- Tryby kolor贸w (37)
- Skala szaro艣ci (37)
- Tryb RGB (38)
- Tryb CMYK (38)
- Tryb Lab (39)
- Formaty plik贸w (39)
- Formaty plik贸w - cyfrowy aparat fotograficzny (39)
- Formaty plik贸w - komputer (41)
- Formaty plik贸w - drukowanie (43)
- Formaty plik贸w - wiadomo艣ci e-mail i internet (43)
- Dobry fundament na przysz艂o艣膰 (44)
Rozdzia艂 3. Jak dzia艂a cyfrowy aparat fotograficzny? (45)
- Od obiektywu, przez czujnik obrazu, do karty pami臋ci (45)
- Obiektyw (46)
- D艂ugo艣膰 ogniskowej (47)
- Obiektywy wbudowane na sta艂e (49)
- Obiektywy zmiennoogniskowe (zoom) (49)
- Obiektywy wymienne (51)
- Jasno艣膰 obiektywu (52)
- Jako艣膰 obiektywu (53)
- Celownik optyczny i ekran LCD (56)
- Zalety i wady ekran贸w LCD (57)
- Ekran LCD a celownik optyczny (59)
- Migawka (61)
- Gdy naciskamy spust (61)
- Czujnik obrazu (63)
- Rodzaje czujnik贸w obrazu (63)
- Jak dzia艂a czujnik obrazu? (66)
- Konwersja sygna艂贸w analogowych na cyfrowe (67)
- Czu艂o艣膰 - ISO (69)
- Fizyczne rozmiary czujnika obrazu (70)
- Fizyczne rozmiary pikseli (72)
- G艂臋bia bitowa (73)
- Fotografowanie w kolorze (74)
- Zakres dynamiczny (76)
- Zapisywanie i przechowywanie obraz贸w (77)
- Karty pami臋ci (77)
- Formaty plik贸w (81)
- Lampa b艂yskowa (84)
- Lampa wbudowana w korpus aparatu (84)
- Zewn臋trzne lampy b艂yskowe (85)
- Fotograf dobrze poinformowany (86)
Rozdzia艂 4. Kupujemy cyfrowy aparat fotograficzny (87)
- Rodzaje cyfrowych aparat贸w fotograficznych (88)
- Aparaty klasy podstawowej (88)
- Aparaty automatyczne lepszej klasy (89)
- Aparaty cyfrowe wy偶szej klasy (91)
- Profesjonalne cyfrowe lustrzanki jednoobiektywowe (93)
- Cyfrowe 艣cianki (94)
- Pozosta艂e urz膮dzenia do rejestrowania cyfrowych obraz贸w (96)
- Gotowi do zakupu (98)
- Jak zdecydowa膰? (98)
- Przewodnik dla kupuj膮cych (98)
- Co najcz臋艣ciej fotografuj臋? (98)
- Co zamierzam robi膰 ze swoimi zdj臋ciami? (99)
- Jakie s膮 moje aktualne wymagania w zakresie mo偶liwo艣ci sprz臋tu? (99)
- Jak du偶e jest moje do艣wiadczenie w obcowaniu z komputerami i fotografi膮? (100)
- Jak wiele jestem w stanie w to zainwestowa膰? (103)
- Wymagania minimalne (103)
- Cechy aparatu, na kt贸re nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 (105)
- Jak kupowa膰? (121)
- Na co Ci臋 sta膰? (121)
- Poszukiwania (122)
- Wypr贸buj, zanim kupisz (123)
- Ocena aparatu - na co zwraca膰 uwag臋? (124)
- Szacowanie jako艣ci zdj臋膰 cyfrowych (129)
- Gdzie kupowa膰? (131)
- Podejmowanie ostatecznej decyzji (132)
Rozdzia艂 5. Niezb臋dne akcesoria (133)
- Torba fotograficzna (133)
- Instrukcja obs艂ugi (134)
- Jeszcze wi臋cej baterii (135)
- Akumulatorki przeznaczone do wielokrotnego 艂adowania (135)
- Uchwyty zasilaj膮ce (137)
- Baterie - w sytuacji awaryjnej (137)
- Baterie o wysokiej pojemno艣ci (138)
- 艁adowanie baterii (138)
- Jeszcze wi臋cej pami臋ci (140)
- No艣niki (141)
- Portfele cyfrowe i dyski kieszonkowe (142)
- Przeno艣ne nagrywarki CD (144)
- Znaczenie statywu (145)
- Wyb贸r statywu odpowiedniego do posiadanego aparatu (146)
- Wi臋cej 艣wiat艂a (151)
- Rodzaje zewn臋trznych lamp b艂yskowych (152)
- Obiektywy (158)
- Wyd艂u偶enie ogniskowej (158)
- Dedykowane obiektywy do lustrzanek cyfrowych (160)
- Por贸wnanie obiektyw贸w zmiennoogniskowych i sta艂oogniskowych (160)
- Przys艂ona w obiektywach zmiennoogniskowych (161)
- Dodatkowe konwertery optyczne przeznaczone do aparat贸w z obiektywem wbudowanym (162)
- Niezb臋dne filtry (164)
- Co z filtrami kolorowymi? (170)
- Pier艣cienie redukcyjne (170)
- Czyszczenie aparatu (171)
- Pozosta艂e akcesoria (172)
- Przyrz膮dy do ustawiania parametr贸w ekspozycji (173)
- Og贸lne zasady post臋powania z aparatem (174)
- "Pomoce" (175)
- Wyposa偶enie studia fotograficznego (176)
- O艣wietlenie (177)
- Inne akcesoria niezb臋dne w studiu (182)
- Nieskr臋powana tw贸rczo艣膰 (182)
Cz臋艣膰 II Fotografia cyfrowa - techniki
Rozdzia艂 6. Podstawy fotografii cyfrowej (185)
- Konfiguracja aparatu cyfrowego (185)
- Rozmiar i kompresja obrazu (186)
- Wyb贸r formatu pliku (191)
- ISO (192)
- Balans bieli (194)
- Wyostrzanie, zmiana nasycenia i inne funkcje wzbogacania zdj臋膰 (201)
- Ustawiania przestrzeni kolor贸w (202)
- Dodatkowe ustawienia aparatu (203)
- Formatowanie karty pami臋ci (204)
- Tryby ekspozycji (205)
- Czym jest ekspozycja czyli na艣wietlanie zdj臋cia? (205)
- Tryb pe艂nej automatyki (210)
- Tryb Program (211)
- Tryb priorytetu przys艂ony (211)
- Tryb priorytetu migawki (211)
- Tryb r臋czny (211)
- Programy tematyczne (212)
- Metadane (215)
- Format EXIF (215)
- Wykonanie zdj臋cia (218)
- Kadrowanie (218)
- Jak wa偶ne jest kadrowanie w fazie fotografowania? (221)
- Zale偶no艣ci pomi臋dzy poszczeg贸lnymi elementami obrazu (225)
- R贸偶nice pomi臋dzy fotografi膮 cyfrow膮 a fotografi膮 tradycyjn膮 (231)
- D艂ugo艣膰 ogniskowej obiektywu (231)
- G艂臋bia ostro艣ci (232)
- Fotografia czarno-bia艂a (235)
- Zmiana ustawie艅 aparatu po ka偶dym zdj臋ciu (238)
- Wykorzystanie ekranu LCD (238)
- Fotografia cyfrowa to te偶 fotografia (240)
Rozdzia艂 7. 艢wiat艂o (241)
- Pomiar 艣wiat艂a (242)
- Jak 艣wiat艂omierz "postrzega" 艣wiat艂o? (242)
- Tryby pomiaru 艣wiat艂a (245)
- 艢wiat艂omierz wbudowany w aparat (250)
- Kiedy korygowa膰 wskazania 艣wiat艂omierza? (255)
- Kompensacja ekspozycji (257)
- Kiedy i jak pos艂ugiwa膰 si臋 funkcj膮 kompensacji ekspozycji? (257)
- Okre艣lanie prawid艂owej ekspozycji na podstawie histogramu (262)
- Balans bieli (271)
- Tworzenie w艂asnych ustawie艅 balansu bieli (272)
- Autobracketing balansu bieli (274)
- 艁amanie regu艂 - balans bieli jako narz臋dzie kreatywne (276)
- Ocena jako艣ci obrazu przy u偶yciu ekranu LCD (277)
- Konfigurowanie ustawie艅 ekranu LCD (277)
- Ocena ostro艣ci i wyostrzenia obrazu (278)
- Edycja w aparacie (279)
- Znaczenie 艣wiat艂a (282)
Cz臋艣膰 III Cyfrowa ciemnia fotograficzna
Rozdzia艂 8. Wyposa偶enie cyfrowej ciemni fotograficznej (285)
- Ciemnia (286)
- O艣wietlenie (286)
- Komputer (288)
- Najwa偶niejsze zagadnienia (288)
- Pozosta艂e zagadnienia (289)
- Sie膰 (292)
- Monitor (294)
- Archiwizacja (299)
- Drukarki (300)
- Drukarki atramentowe (300)
- Drukarki termosublimacyjne (303)
- Trwa艂o艣膰 wydruk贸w (303)
- Format wydruku (304)
- Materia艂y do drukowania (305)
- Niezb臋dne akcesoria (307)
- Czytnik kart pami臋ci (307)
- Mysz optyczna (308)
- Tablet graficzny (308)
- Oprogramowanie (309)
- Programy do podstawowej edycji zdj臋膰 cyfrowych (309)
- Programy do zaawansowanej edycji zdj臋膰 cyfrowych (311)
- Pluginy Photoshopa (313)
- Oprogramowanie do zarz膮dzania zbiorami cyfrowych fotografii (316)
- Gotowi do edycji (316)
Rozdzia艂 9. Transfer, edycja i konwersja fotografii cyfrowych (317)
- Transfer (317)
- Z aparatu do komputera (318)
- Czytniki kart (320)
- Przenoszenie zdj臋膰 na dysk komputera (321)
- Oprogramowanie dostarczane z aparatem (323)
- Oprogramowanie producent贸w niezale偶nych (326)
- Wyb贸r w艂a艣ciwego narz臋dzia (328)
- Edycja (328)
- Cyfrowa tablica 艣wietlna (329)
- Edycja w programie Photoshop (333)
- Konwersja plik贸w RAW (343)
- Konwersja w programie BreezeBrowser (343)
- Konwersja w programie Capture One DSLR (344)
- Konwersja za pomoc膮 pluginu Adobe Camera Raw (345)
- Konwersja w programie Sigma Photo Pro (350)
- Kolejny krok - optymalizacja (350)
Rozdzia艂 10. Korekcja obraz贸w - podstawy (351)
- Preferencje (352)
- Preferencje og贸lne (352)
- Obs艂uga plik贸w (354)
- Wy艣wietlanie i kursory (356)
- Przezroczysto艣膰 i przestrze艅 kolor贸w (357)
- Jednostki i miarki (358)
- Plug-ins i dyski magazynuj膮ce (359)
- Pami臋膰 i cache obraz贸w (360)
- Przegl膮darka plik贸w (361)
- Ustawienia kolor贸w (362)
- W jaki spos贸b Photoshop interpretuje barwy? (362)
- Konfiguracja ustawie艅 kolor贸w (365)
- Przestrzenie robocze (366)
- Zasady zarz膮dzania kolorem (371)
- Tryb zaawansowany (375)
- Zapisywanie ustawie艅 kolor贸w (375)
- Opracowanie strategii edycji obraz贸w (376)
- Oszacowanie wygl膮du fotografii (376)
- Tworzenie planu edycji (379)
- Korekcja charakterystyki tonalnej (384)
- Dzia艂anie warstw dopasowania (384)
- Charakterystyka tonalna - troch臋 szczeg贸艂贸w (386)
- Poprawianie zakresu tonalnego za pomoc膮 polecenia Levels (poziomy) (391)
- Zwi臋kszanie kontrastu za pomoc膮 polecenia Curves (krzywe) (401)
- Podstawowe informacje dotycz膮ce korekcji koloru (413)
- Teoria barw (413)
- Korekcja kolor贸w za pomoc膮 polecenia Variations (wariacje) (414)
- Polecenie Color Balance (balans kolor贸w) (415)
- Korekta barw za pomoc膮 polecenia Levels (poziomy) (417)
- Korekcja koloru za pomoc膮 polecenia Curves (krzywe) (427)
- Podstawowe informacje o czyszczeniu zdj臋cia (430)
- Klonowanie (431)
- P臋dzel koryguj膮cy (434)
- Narz臋dzie Patch (艂atka) (437)
- Drobne korekty (439)
- Nasze rekomendacje (442)
- Kadrowanie (442)
- Elastyczno艣膰 cyfrowej ciemni (446)
Rozdzia艂 11. Cyfrowa ciemnia fotograficzna - techniki zaawansowane (447)
- Wyostrzanie (447)
- Wyostrzanie jako element procesu edycji obrazu (448)
- Parametry filtru Unsharp Mask (wzmocnienie) (449)
- Jak daleko si臋 posun膮膰? (451)
- Pozosta艂e filtry wyostrzaj膮ce (453)
- Efekty rozmycia (453)
- Korekcja na艣wietlenia (459)
- Znaczenie jasno艣ci (459)
- Wys艂anianie i do艣wietlanie obrazu (461)
- Maski warstw i selekcje (469)
- Konwertowanie kolorowych zdj臋膰 do skali szaro艣ci (484)
- Polecenie Channel Mixer (mieszanie kana艂贸w) (485)
- Polecenie Gradient Map (mapa gradientu) (488)
- Tonowanie i kolorowanie zdj臋膰 czarno-bia艂ych (490)
- Tonowanie zdj臋cia za pomoc膮 warstwy dopasowania Hue/Saturation (barwa/nasycenie) (490)
- Tonowanie zdj臋cia za pomoc膮 polece艅 Levels (poziomy) oraz Curves (krzywe) (491)
- 艁膮czenie obraz贸w (495)
- Rozszerzanie zakresu dynamicznego obrazu (496)
- 艁膮czenie uj臋膰 panoramicznych (501)
- Poprawianie struktury obrazu (508)
- Ograniczanie poziomu szum贸w (508)
- Korygowanie aberracji chromatycznych (510)
- Edycja obraz贸w 16-bitowych (512)
- Tworzy膰 lepsze obrazy (514)
Cz臋艣膰 IV Drukowanie, zarz膮dzanie i prezentowanie fotografii cyfrowych
Rozdzia艂 12. Od aparatu przez monitor do drukarki (517)
- Rola systemu zarz膮dzania kolorem (517)
- 艢wiadomo艣膰 ogranicze艅 (518)
- Profile kolor贸w (519)
- Lokalizacja profil贸w kolor贸w w systemie (519)
- Wsp贸艂u偶ytkowanie profil贸w kolor贸w (519)
- Profile kolor贸w aparat贸w cyfrowych (520)
- Tworzenie profilu kolor贸w (521)
- Do艂膮czanie profil贸w kolor贸w do plik贸w (521)
- Profile kolor贸w monitor贸w (522)
- Program Adobe Gamma (522)
- Kalibracja sprz臋towa (522)
- Profile kolor贸w drukarek (526)
- Domy艣lne profile papier贸w (526)
- Zakup profil贸w (526)
- Tworzenie w艂asnych profil贸w (527)
- Ocena jako艣ci wydruk贸w (529)
- Drukowanie - czynno艣ci przygotowawcze (531)
- Rodzaje drukarek (531)
- Zmiana wymiar贸w obrazka (533)
- Interpolacja - spos贸b na wykorzystanie wszystkich mo偶liwo艣ci aparatu (536)
- Drukowanie w Photoshopie (538)
- Pr贸ba kolor贸w (538)
- Drukowanie z podgl膮dem (541)
- Ustawienia drukarki (543)
- Druk na zlecenie (546)
- Cyfrowe laboratoria fotograficzne (546)
- "Drukarnie" internetowe (546)
- Drukarnie offsetowe (547)
- Wydruk doskona艂y (548)
Rozdzia艂 13. Cyfrowe portfolio (549)
- Prezentowanie zdj臋膰 w Sieci (549)
- Przygotowywanie zdj臋膰 do prezentacji w Sieci (550)
- Rozsy艂anie zdj臋膰 poczt膮 elektroniczn膮 (552)
- Internetowe galerie zdj臋膰 (553)
- Oprogramowanie do tworzenia galerii zdj臋膰 (554)
- Ochrona zdj臋膰 publikowanych w Sieci (557)
- Publikowanie zdj臋膰 o niewielkich rozmiarach (558)
- Znak wodny (558)
- Niewidzialny znak wodny (560)
- Korzystanie z tabel (561)
- Zabezpieczanie zdj臋膰 podczas programowania strony WWW (561)
- Poziom zabezpiecze艅 (562)
- Cyfrowe pokazy slajd贸w (563)
- Przygotowywanie zdj臋膰 do projekcji (563)
- Oprogramowanie do tworzenia pokaz贸w slajd贸w (564)
- Pakiety zdj臋膰 (566)
- Tworzenie styk贸wki w Photoshopie (567)
- Tworzenie pakietu zdj臋膰 w Photoshopie (568)
- Qimage (570)
- Zalety udost臋pniania zdj臋膰 innym (570)
Rozdzia艂 14. Katalogowanie i archiwizowanie fotografii cyfrowych (573)
- Obrazy wzorcowe (574)
- Metadane (574)
- Zarz膮dzanie zbiorami cyfrowymi (575)
- Przygotowywanie w艂asnego systemu zarz膮dzania zbiorami cyfrowymi (575)
- Oprogramowanie do zarz膮dzania zbiorami cyfrowymi (576)
- Opracowywanie w艂asnego systemu s艂贸w kluczowych (583)
- Ochrona zdj臋膰 (585)
- Prawo autorskie (586)
- Symbol ochrony praw autorskich (586)
- Rejestrowanie praw autorskich (587)
- Tworzenie kopii zapasowych (588)
- Kopiowanie na p艂yty CD lub DVD (588)
- Zewn臋trzne dyski twarde (589)
- Ta艣ma (590)
- Przechowywanie z dala od miejsca pracy (591)
- Oprogramowanie (591)
- D艂ugoterminowe przechowywanie kopii bezpiecze艅stwa (591)
- Powr贸t do 艣wiata fotografii (592)
Skorowidz (593)