reklama - zainteresowany?

Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie - Helion

Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie
Autor: David D. Busch
Tytuł oryginału: Digital Photography and Imaging
Tłumaczenie: Michał Arent, Witold Kurylak, Paweł Zielniok
ISBN: 83-7197-736-0
stron: 272, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-09-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,00 zł

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie

Tagi: Techniki fotografowania

Właśnie zrobiłeś ostatnie zdjęcie. Po zamknięciu niniejszej książki będziesz już wiedział, jak uchwycić na zdjęciu najważniejsze wydarzenia na imprezach sportowych, jak robić wspaniałe portrety dorosłych i dzieci; będziesz również mógł udać się do cyfrowej ciemni fotograficznej i przetworzyć marne zdjęcie na obraz godny nagrody. Wprawisz w zdumienie wszystkich kolegów w pracy świetną kompozycją zdjęć, które będą mogły być umieszczone w biuletynie firmy lub na jej stronie WWW, profesjonalnymi fotografiami dla prasy i porywającymi prezentacjami. Jest to książka o fascynującym świecie fotografii cyfrowej i przetwarzaniu obrazów. Potrzebną wiedzę znajdą w niej zarówno amatorzy robienia zdjęć, jak i doświadczeni fotograficy, którzy rozpoczynają swą przygodę z fotografią cyfrową.

W wielu książkach znajduje się dużo ważnych informacji umieszczonych na 300 stronach, ale, niestety, większość z nich ma w sumie ponad 800 stron. W trakcie przygotowywania książki starałem się ograniczyć wszystkie dodatkowe informacje do minimum, aby zawrzeć wszystko to, co najważniejsze, na około 300 stronach. Nie mam zamiaru narzucać sposobu czytania książki, sam możesz wybrać, czy chcesz czytać wszystko po kolei, wybierać tylko interesujące Cię rozdziały, czy też nawet czytać tylko strony nieparzyste. Najważniejsze, żeby praca z aparatem cyfrowym lub skanerem sprawiała Ci dużo przyjemności.

Układ książki

Książka jest podzielona na trzy części -- poznasz w nich przez zagadnienia, które dotyczą fotografii cyfrowej: od podstawowych informacji o aparatach cyfrowych, skanerach oraz różnych metodach, pozwalających na uzyskiwanie doskonałych obrazów, po sposoby wykorzystania nabytej wiedzy do poprawienia profesjonalnego wyglądu wykonanych prac i ich prezentacji.

Część I. Podstawy Część II. Tworzenie wspaniałych fotografii
W tej części skoncentruję się głównie na fotografii, a nie na sprzęcie. Będziesz się tu mógł zapoznać z różnymi sztuczkami, stosowanymi przez zawodowych fotografów, a z których korzystać może każdy, nawet początkujący, fotograf amator.

Część III. Droga do profesjonalizmu
O prawdziwym profesjonalizmie będziesz mógł mówić dopiero wtedy, gdy dowiesz się, co można zrobić ze zdjęciami po ich wykonaniu. W tej części dowiesz się, w jaki sposób ułożyć pokaz slajdów, jak manipulować obrazami i jak je retuszować, a także jak drukować fotografie w odpowiedni sposób.


Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie

 

Osoby które kupowały "Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie", wybierały także:

  • OÅ›wietlenie portretowe. Warsztaty ze Scottem Kelbym. Kurs video
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjÄ™cia krok po kroku
  • ÅšwiatÅ‚o w fotografii. Warsztaty ze Scottem Kelby. Kurs video
  • Fotografia cyfrowa. 100 najlepszych sztuczek i trików. Wydanie III
  • Fotografia cyfrowa. Nieoficjalny podrÄ™cznik

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie

Spis treści

Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie -- spis treści

O Autorze (11)

Przedmowa (13)

Wstęp (15)

Część I Podstawy (21)

Rozdział 1. Zaczynamy (23)

  • Dlaczego ta książka? (23)
  • Kim jesteÅ›? (24)
  • Kim jestem? (25)
  • To, czego potrzebujesz (26)
    • Twój aparat cyfrowy (26)
    • Wymagania techniczne wobec aparatu cyfrowego (26)
    • Cyfrowy skaner (27)
  • Czy historia fotografii jest Ci rzeczywiÅ›cie potrzebna? (27)
  • Części skÅ‚adowe aparatu cyfrowego (29)
  • Części skÅ‚adowe cyfrowego skanera (30)

Rozdział 2. Wybór aparatu cyfrowego (31)

  • Jaki aparat kupić? (31)
  • OkreÅ›lenie Twoich oczekiwaÅ„ (32)
    • Czy planujesz w wiÄ™kszym stopniu zajmować siÄ™ obróbkÄ… obrazu? (33)
    • Czy potrzebujesz bardzo wysokiej rozdzielczoÅ›ci? (33)
    • Czy lubisz eksperymentować, robić bardzo dużo zdjęćz wielu różnych ujęć i punktów widzenia? (34)
    • Jak szybko chcesz mieć dostÄ™p do swoich zdjęć? (34)
    • Czy aparat bÄ™dzie inwestycjÄ… na dÅ‚uższy okres? (34)
  • Dodatkowe kwestie (35)
    • Czy ma znaczenie rozmiar aparatu? (35)
    • Czy istnieje prawdopodobieÅ„stwo,że aparat zostanie zgubiony, skradziony lub zniszczony? (35)
    • Czy postrzegasz fotografiÄ™ jako ujÅ›cie dla Twojej inwencji twórczej? (35)
    • Czy chcesz dzielić obiektywy i inne akcesoriaz aparatem konwencjonalnym? (36)
  • Wybór klasy aparatu (36)
    • Proste aparaty kompaktowe (36)
    • Modele Å›rednio zaawansowane (36)
    • Modele zaawansowane (37)
    • Modele półprofesjonalne (37)
    • Modele profesjonalne (38)
  • Wybór cech aparatu (39)
    • Wymagania wobec obiektywu (39)
    • Wybór rozdzielczoÅ›ci (43)
    • PozostaÅ‚e wskaźniki rozdzielczoÅ›ci (44)
    • Opcje przechowywania w pamiÄ™ci (45)
    • Sterowanie ekspozycjÄ… (46)
    • Wizjery (47)
    • Inne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (48)

Rozdział 3. Wybór skanera (49)

  • Dlaczego skaner? (49)
  • Rodzaje skanerów (51)
  • Kategorie skanerów pÅ‚askich (52)
    • Skanery klasy podstawowej (53)
    • Skanery klasy Å›redniej (53)
    • Skanery zaawansowane (54)
    • Skanery półprofesjonalne (54)
  • Wybór cech skanera (56)
    • Jakość skanu (56)
    • PrÄ™dkość skanera (56)
    • Rozmiar skanowania (57)
    • Rozmiary fizyczne skanera (57)
    • Oprogramowanie (58)
    • GÅ‚Ä™bia koloru (58)
    • Interfejs skanera (59)
    • Rozdzielczość skanera (60)
  • Inne cechy (61)

Rozdział 4. Podstawowe układyregulacji aparatu (63)

  • Poznanie ukÅ‚adów regulacji aparatu (63)
  • UkÅ‚ad regulacji obiektywu - podstawy (64)
  • UkÅ‚ad regulacji obiektywu - szczegóły (64)
    • Ustawienia apertury obiektywu (65)
    • Ostrość i jej gÅ‚Ä™bia (67)
    • PowiÄ™kszanie i pomniejszanie (69)
    • Akcesoria obiektywu (71)
    • Konserwacja obiektywu (73)
  • UkÅ‚ady regulacji oÅ›wietlenia - podstawy (75)
  • UkÅ‚ady regulacji oÅ›wietlenia - szczegóły (75)
    • ÅšwiatÅ‚o zastane w pomieszczeniu (75)
    • ÅšwiatÅ‚o zastane na zewnÄ…trz (76)
    • ZdjÄ™cie czasowe (76)
    • Lampa bÅ‚yskowa w pomieszczeniu (76)
    • Lampa bÅ‚yskowa na zewnÄ…trz (77)
  • UkÅ‚ady regulacji ekspozycji - podstawy (78)
  • UkÅ‚ady regulacji ekspozycji - szczegóły (78)
    • Czasy otwarcia migawki (79)
  • Inne ukÅ‚ady regulacji - szczegóły (80)

Rozdział 5. Kompozycja (83)

  • NarzÄ™dzia kompozycji i jej techniki (83)
    • NarzÄ™dzia (83)
    • Techniki (87)
  • Należy upraszczać, upraszczać (88)
    • Zacznij od pomysÅ‚u (88)
    • Wybierz jeden temat główny (88)
    • UsuÅ„ nieistotny materiaÅ‚ (89)
    • Wybierz orientacjÄ™ (90)
  • Koncepcja mocnych punktów (91)
  • Korzystanie z linii (93)
  • Równowaga (94)
  • Ramy kompozycyjne (95)
  • Zlewanie siÄ™ i separacja (97)

Część II Tworzenie wspaniałych fotografii (99)

Rozdział 6. Małe obiekty w zbliżeniu (101)

  • Dlaczego makrofotografia? (101)
  • Na miejscu czy w studiu? (102)
  • Tworzenie studia do zbliżeÅ„ (104)
    • TÅ‚o (105)
    • Statywy i inne elementy podporowe (107)
  • SprzÄ™t oÅ›wietleniowy (109)
    • ÅšwiatÅ‚o zastane (110)
    • Elektroniczna lampa bÅ‚yskowa (111)
    • Lampy żarowe (112)
    • Dodatkowy sprzÄ™t do zbliżeÅ„ (112)
  • Wykonywanie pierwszych zbliżeÅ„ (115)
    • Aranżacja tematu i tÅ‚a (115)
    • Ustawianie aparatu (116)
    • Ustaw oÅ›wietlenie (116)
    • Wykadruj zdjÄ™cie (117)
    • Wykonywanie zdjęć (119)
  • Unikanie bÅ‚Ä™du paralaksy (120)
  • Wykorzystanie skanerów do wykonywania zbliżeÅ„ (121)

Rozdział 7. Fotografowanie ludzi (123)

  • Fotografowanie ludzi (123)
  • Na miejscu czy w studiu? (124)
  • Tworzenie studia do fotografii portretowej (125)
    • TÅ‚o (125)
    • Statywy i inne elementy podporowe (126)
  • SprzÄ™t oÅ›wietleniowy (128)
    • ÅšwiatÅ‚o zastane (128)
    • Elektroniczna lampa bÅ‚yskowa (128)
    • Lampy żarowe (129)
    • Inny sprzÄ™t oÅ›wietleniowy (130)
  • Podstawy oÅ›wietlenia (132)
    • Używanie wielu źródeÅ‚ Å›wiatÅ‚a (132)
    • Techniki oÅ›wietlania (134)
  • Twoje pierwsze portrety (137)
    • Upozowanie fotografowanych osób (138)
    • Aranżacja oÅ›wietlenia (141)
    • Zrób zdjÄ™cie! (145)

Rozdział 8. Wykonywanie zdjęć do publikacji (147)

  • Publikuj! (147)
  • Na czym polega różnica? (148)
  • Fotografia w public relations (150)
    • Tworzenie atrakcyjnej sytuacji zdjÄ™ciowej (150)
    • Aranżacja zdjęć (151)
    • Analiza udanej fotografii (154)
  • Tworzenie zdjęćnadajÄ…cych siÄ™ do umieszczenia w gazetach (157)
    • Wykonywanie odbitek (157)
    • Opis zdjÄ™cia (158)
    • WysyÅ‚anie zdjÄ™cia (159)
    • NastÄ™pne kroki (160)
  • Fotografowanie produktów (160)

Rozdział 9. Fotografia sportowa (163)

  • Fotografia sportowa to nie to samo, co kibicowanie (163)
  • DecydujÄ…cy moment (163)
    • Cyfrowe aparaty fotograficzne i opóźnienie (165)
  • Wybór "broni" (166)
    • Aparat fotograficzny (166)
    • Lampa bÅ‚yskowa (169)
    • Statyw (170)
  • Wybór miejsca (170)
    • Baseball (171)
    • Koszykówka (171)
    • PiÅ‚ka nożna (172)
    • Inne dyscypliny (173)
  • Zanim zrobisz pierwsze zdjÄ™cie z zawodów sportowych (174)
    • Ustalenie czuÅ‚oÅ›ci ISO (175)
  • W trakcie zawodów (177)
    • Wybór zdjÄ™cia (177)
    • Zatrzymywanie akcji (178)
    • Wykonywanie serii zdjęć (181)

Część III Droga do profesjonalizmu (183)

Rozdział 10. Prezentacja cyfrowa (185)

  • Wymagania prezentacji cyfrowej (185)
    • Liczba ilustracji (186)
    • Wyrażanie myÅ›li za pomocÄ… zdjęć (186)
    • Orientacja zdjÄ™cia (187)
    • Rozdzielczość i rozmiar (188)
    • Kompozycja (189)
  • Tworzenie pokazu cyfrowych slajdów (190)
    • Planowanie pokazu (190)
    • Oprogramowanie do prezentacji (191)
  • Wskazówki do tworzenia profesjonalnej prezentacji (192)
    • Przed prezentacjÄ… (192)
    • W trakcie prezentacji (193)
    • Po prezentacji (194)

Rozdział 11. Edycja fotografiii ich retuszowanie (195)

  • Obrazy, odcienie i tony (195)
    • Co to jest balans koloru? (195)
    • Przyczyny powstawania nieodpowiedniego koloru (196)
  • UÅ‚atwienia w korekcji kolorów (198)
    • Elementy sterowania sÅ‚użące do poprawy balansu barw (198)
    • Elementy sterowania sÅ‚użące do ustawieÅ„ odcieni i nasycenia (199)
    • Prezentacja kilku wersji obrazu (200)
  • NarzÄ™dzia do retuszowania (201)
    • PieczÄ…tka - narzÄ™dzie do klonowania (201)
    • NarzÄ™dzia do dodatkowego naÅ›wietlania i niedoÅ›wietlenia (202)
    • NarzÄ™dzia do rozmycia ostroÅ›ci i jej zwiÄ™kszenia (203)
    • NarzÄ™dzia do zmiany rozmiaru obrazu (203)
    • NarzÄ™dzia do kadrowania (204)
    • NarzÄ™dzia do ustawiania orientacji (204)
    • NarzÄ™dzia do tworzenia kompozycji (204)

Rozdział 12. Efekty specjalne (205)

  • Tworzenie efektów specjalnych przy użyciu filtrów (205)
    • Korzystanie z filtrów (207)
    • ZwiÄ™kszanie ostroÅ›ci i wprowadzanie rozmycia na zdjÄ™ciach (208)
    • Usuwanie pyÅ‚u, zadrapaÅ„ i defektów (209)
    • Filtry szumu (210)
  • Dodawanie efektów specjalnych (210)
    • Kai's Power Tools (211)
    • Alien Skin (212)
    • Auto FX DreamSuite (213)
  • PrzykÅ‚adowe efekty specjalne (214)
    • Zoom (214)
    • Potyczka (214)
    • Efekty malarskie (215)
    • Efekty tekstowe (216)
    • Efekty trójwymiarowe (216)

Rozdział 13. Cyfrowe obrazy w sieci WWW (219)

  • Specjalne wymogi ilustracji w sieci WWW (219)
    • Rozmiar ekranu (221)
    • Rozmiar pliku (222)
    • Idealny rozmiar pliku dla grafiki internetowej (224)
  • Przezroczysty GIF (225)
  • Animowany GIF (226)
  • PrzesyÅ‚anie ilustracji pocztÄ… elektronicznÄ… (228)

Rozdział 14. Drukowanie obrazów cyfrowych (229)

  • Tworzenie uroczych odbitek (229)
  • Rodzaje drukarek (230)
    • Drukarki laserowe (230)
    • Drukarki atramentowe (231)
    • Drukarki termosublimacyjne (233)
    • Inne typy drukarek (234)
  • UsÅ‚ugi profesjonalistów (234)
  • Jak uzyskać najlepsze odbitki? (235)

Dodatki (237)

Dodatek A Oprogramowanie do edycji obrazów (239)

SÅ‚owniczek (243)

Skorowidz (255)

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.