reklama - zainteresowany?

Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu - Helion

Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu
Autor: Alain Briot
Tytuł oryginału: Mastering Photographic Composition, Creativity, and Personal Style
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-2764-6
stron: 368, Format: 200x230, okładka: miękka
Data wydania: 2011-01-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Dodaj do koszyka Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu

Tagi: Techniki fotografowania

Znajdź swój własny styl fotografowania - opanuj sztukę zachwycania obrazem!

  • Jak tworzyć magiczne kompozycje w kolorze?
  • Jak malować Å›wiatÅ‚em niepowtarzalne kadry?
  • Jak komponować ujÄ™cia w czerni i bieli?
Zdjęcie tylko wówczas może mieć wartość artystyczną, jeśli można w nim dostrzec rękę twórcy.
Alain Briot

Posiadanie dobrej lustrzanki i wiedza o tym, jak robić perfekcyjne zdjęcia, to za mało, by z amatora fotografii wyłonił się prawdziwy artysta. Jak w każdej dziedzinie, także i tu spotkamy zarówno kreatywnych, oryginalnych twórców, jak i dobrych rzemieślników, których prace wprawdzie nie wzbudzają jakichkolwiek zastrzeżeń, ale także i żadnych emocji. Fotografia to w końcu coś więcej niż tylko sztywna lista żelaznych reguł i utartych prawideł, których należy się trzymać - to sztuka przemawiania i poruszania językiem obrazu. Można zatem opanować do perfekcji zasady kompozycji, ekspozycji czy oświetlenia, ale w mistrzowskich ujęciach chodzi głównie o to, jak fotograf posługuje się kolorem, światłem czy kontrastem. To sposób, w jaki skomponowane są konkretne zdjęcia, sprawia, że albo zapadają w pamięć odbiorców i uchodzą za artystyczne, albo wydają się po prostu nudne i banalne...

To nie będzie kolejna książka o tym, jak robić dobre technicznie zdjęcia. To przede wszystkim podręcznik, który wprowadzi świeże spojrzenie, zaczerpnięte z różnych dziedzin sztuk wizualnych, oraz zaprosi Cię do świata nowych, fascynujących sposobów tworzenia niepowtarzalnych fotografii. Alain Briot uświadomi Ci, jak wiele czynników związanych z kompozycją obrazu, tradycyjnie pomijanych w fotografii, może mieć wpływ na magię danego ujęcia. Nauczysz się inaczej postrzegać kolor oraz wzajemne zależności pomiędzy jego trzema składowymi - nasyceniem, barwą i jasnością.

Przeczytasz na temat doboru światła, wyboru między wielobarwnością a czernią i bielą oraz kształtowania niuansów skali szarości. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, w jaki sposób praca nad kompozycją pozwala ukształtować własny, niepowtarzalny styl. Znajdziesz tu także wiele informacji ułatwiających zapanowanie nad wszystkimi elementami obrazu, które decydują o jego artyzmie. Wreszcie, nauczysz się używać sporego zestawu narzędzi ułatwiających tworzenie lepszych zdjęć i korzystać z praktycznych rozwiązań typowych problemów z fotografiami.

Dzięki tej książce:

  • poznasz różnice dzielÄ…ce kompozycje zdjęć dokumentalnych i artystycznych
  • nauczysz siÄ™ widzieć Å›wiat jak aparat fotograficzny
  • poznasz nowe, fascynujÄ…ce reguÅ‚y kompozycji
  • dowiesz siÄ™, na czym polega malowanie Å›wiatÅ‚em
  • odkryjesz, gdzie znajdować idealne Å›wiatÅ‚o
  • zobaczysz, jak fotografować w Å›wietle naturalnym
  • dowiesz siÄ™, w jaki sposób zmienić jakość Å›wiatÅ‚a
  • nauczysz siÄ™ tworzyć kompozycje w kolorze
  • poznasz trzy skÅ‚adowe koloru i ich wpÅ‚yw na kompozycjÄ™
  • uzupeÅ‚nisz informacje o systemie i drzewie kolorów Munsella
  • nauczysz siÄ™ sterować kolorami w Photoshopie
  • dowiesz siÄ™, jak sterować ogólnym i miejscowym nasyceniem barw
  • opanujesz narzÄ™dzia uÅ‚atwiajÄ…ce pracÄ™ z kolorami
  • poznasz zasady tworzenia kompozycji w czerni i bieli
  • przyswoisz najważniejsze skÅ‚adniki dobrej kompozycji
  • wyruszysz w poszukiwaniu inspiracji
  • poćwiczysz i rozwiniesz swojÄ… kreatywność
  • zobaczysz, jak doskonalić i zaznaczać swój indywidualny styl
  • poprzez zdjÄ™cia nawiążesz kontakt z odbiorcami
  • odkryjesz, jak skutecznie sprzedawać i promować swoje prace
  • nauczysz siÄ™ naprawiać rozmaite przypadÅ‚oÅ›ci nieudanych zdjęć

Podejdź kreatywnie do fotografii -
niech Twoje zdjęcia nabiorą prawdziwego artyzmu!


Książkę poleca redakcja Digital Foto Video:


Dodaj do koszyka Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu

 

Osoby które kupowały "Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu", wybierały także:

  • OÅ›wietlenie portretowe. Warsztaty ze Scottem Kelbym. Kurs video
  • Jak fotografować kota
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjÄ™cia krok po kroku
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj
  • Åšwiat florystyki. Sztuka ukÅ‚adania i fotografowania kwiatów. Wydanie III rozszerzone

Dodaj do koszyka Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu

Spis treści

Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu -- spis treści

Przedmowa (12)

Wstęp (14)

1. O kompozycji (16)

  • Sztuka, fakty i fotografia krajobrazowa (17)
  • Różnice dzielÄ…ce kompozycjÄ™ zdjęć dokumentalnych i artystycznych (19)
  • Fotografia ma siÄ™ znakomicie! (20)

Część A: Aparat fotograficzny a wzrok człowieka, czyli o różnicach w postrzeganiu świata

2. Nauczyć się widzieć jak... aparat (26)

  • O aparatach fotograficznych i sztuce (27)
  • Dobry aparat to dobre fotografie (27)
  • Sprawa filtrów (27)
  • Modyfikacje materiaÅ‚u zarejestrowanego przez aparat (28)
  • Różnice w jakoÅ›ci wydruku (29)
  • Odbitka, gÅ‚upcze! (32)
  • Powinienem byÅ‚ wiedzieć... (32)
  • Artysta i jego narzÄ™dzia (33)
  • To tylko kwestia czasu (35)

3. Obiektywem i okiem (36)

  • Różnice pomiÄ™dzy fotografiÄ… a rzeczywistoÅ›ciÄ… (37)
  • Dwa rodzaje różnic (37)
  • Aparat widzi tam, gdzie wzrok nie siÄ™ga? (37)
  • Dusza fotografii (46)
  • Podsumowanie (50)

Część B: Nowe reguły kompozycji

4. Malowanie światłem (54)

  • Najważniejsze skÅ‚adniki (55)
  • ÅšwiatÅ‚o i kompozycja (56)
  • W poszukiwaniu idealnego Å›wiatÅ‚a (57)
  • OkreÅ›lanie pór wschodu i zachodu sÅ‚oÅ„ca (61)
  • Fotografowanie w naturalnym Å›wietle (77)
  • Zmiana jakoÅ›ci Å›wiatÅ‚a (85)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci - warsztaty (114)
  • Podsumowanie (115)

5. Kompozycje w kolorze (116)

  • Widzenie barw (117)
  • Trzy skÅ‚adowe koloru (118)
  • System kolorów Munsella (118)
  • Sterowanie kolorami w Photoshopie (122)
  • Balans kolorów (123)
  • Paleta barw (125)
  • Nasycenie (130)
  • NarzÄ™dzia uÅ‚atwiajÄ…ce pracÄ™ z kolorami (133)
  • Notatki w terenie (140)
  • Kompozycje w kolorze - przykÅ‚ady (142)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci - warsztaty (152)
  • Podsumowanie (153)

6. Kompozycje w czerni i bieli (154)

  • WstÄ™p (155)
  • CzerÅ„ i biel to... kolory o jednej zmiennej (155)
  • Widzieć Å›wiat, nie widzÄ…c barw (155)
  • Fotografia czarno-biaÅ‚a a sztuka (156)
  • Fotografia czarno-biaÅ‚a a odstÄ™pstwo od rzeczywistoÅ›ci (157)
  • Kolor przeciw czerni i bieli (160)
  • Widzieć w czerni i bieli (164)
  • PrzykÅ‚ady czarno-biaÅ‚ych kompozycji (169)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci - warsztaty (178)
  • Podsumowanie (179)

7. Najważniejsze składniki dobrej kompozycji (180)

  • WstÄ™p (181)
  • Najważniejsze aspekty dobrej kompozycji (181)
  • PrzykÅ‚ad 1. NakÅ‚adajÄ…ce siÄ™ obiekty: Monument Valley (186)
  • PrzykÅ‚ad 2. Metafory wizualne: Pomnik w Manzanar (188)
  • PrzykÅ‚ad 3. Linie wiodÄ…ce: Wydmy piaskowe o wschodzie sÅ‚oÅ„ca (190)
  • PrzykÅ‚ad 4. Dwa plany: Brown's Hole, Dinosaur National Monument (192)
  • PrzykÅ‚ad 5. Dwa plany: Pionowo i poziomo (193)
  • PrzykÅ‚ad 6. Kadrowanie i relacje miÄ™dzy obiektami: Chmury nad krainÄ… Nawahów (196)
  • PrzykÅ‚ad 7. Kadrowanie i krawÄ™dzie: Kanion w Escalante (199)

Część C: Proces twórczy

8. W poszukiwaniu inspiracji (204)

  • WstÄ™p (205)
  • Indywidualny styl (205)
  • PrzykÅ‚ad 1. Miejsce jako źródÅ‚o inspiracji (207)
  • Muzy (207)
  • Styl życia (209)
  • PrzykÅ‚ad 2. Odosobnienie jako źródÅ‚o inspiracji (210)
  • Nowy sprzÄ™t, nowe gadżety i programy - nowe możliwoÅ›ci (211)
  • PrzykÅ‚ad 3. Nastrój jako źródÅ‚o inspiracji (212)
  • ZostaÅ„ ekspertem (212)
  • Inspiracje pÅ‚ynÄ…ce z wnÄ™trza i z zewnÄ…trz (214)
  • Inspiracja to pytanie "dlaczego?", a nie "jak?" (215)
  • PrzykÅ‚ad 4. Wielokrotne wyprawy do ulubionych miejsc w poszukiwaniu inspiracji (215)
  • Wspomnienia tego, co widziaÅ‚em i czego doÅ›wiadczyÅ‚em (216)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci: jak zaprosić muzy w odwiedziny i pobudzić kreatywność (219)
  • Podsumowanie (220)

9. Ćwiczenia w kreatywności (222)

  • WstÄ™p (223)
  • Różnice pomiÄ™dzy inspiracjÄ… a kreatywnoÅ›ciÄ… (223)
  • Nie zniechÄ™caj kreatywnoÅ›ci (224)
  • Każdy czÅ‚owiek ma artystyczny potencjaÅ‚ (225)
  • Uwolnić kreatywność (226)
  • LÄ™k przed porażkÄ… (226)
  • Wyprawa poza bezpiecznÄ… strefÄ™ (228)
  • Pokonywanie twórczych lÄ™ków (229)
  • LÄ™k przed krytykÄ… (230)
  • Wszystko już byÅ‚o (232)
  • Nikt nie interesuje siÄ™ mojÄ… pracÄ… (233)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci (235)
  • Podsumowanie (239)

10. Rozwijanie wizji artystycznej (240)

  • WstÄ™p (241)
  • Czym jest wizja artystyczna? (241)
  • Urzeczywistnianie wizji (242)
  • Krytyczne myÅ›lenie (242)
  • Powroty (244)
  • Twoja osobowość (247)
  • Niech wizja stanie siÄ™ ciaÅ‚em (248)
  • Do dzieÅ‚a (250)
  • Nigdy nie trać wizji z oczu (251)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci (252)
  • Podsumowanie (255)

11. Doskonalenie indywidualnego stylu (256)

  • WstÄ™p (257)
  • Czym jest styl? (257)
  • W poszukiwaniu wÅ‚asnego spojrzenia (259)
  • Do stylu przez pracÄ™ (261)
  • Osobisty filtr stylistyczny (261)
  • Zaznaczanie indywidualnego stylu w każdej pracy (262)
  • Konsekwencja w stylu (262)
  • Projekty, cele i terminy (264)
  • Wzloty i upadki (265)
  • Wyzwolić siÄ™ z reguÅ‚ (266)
  • Zmiana reguÅ‚ (267)
  • BÄ…dź Å›miaÅ‚y i pewny siebie (269)
  • Dusza nie jest na sprzedaż (270)
  • Nie popadaj w obsesjÄ™ na punkcie tworzenia arcydzieÅ‚ (270)
  • Wyjdź poza bezpiecznÄ… strefÄ™ (272)
  • Nie staraj siÄ™ zadowolić wszystkich (273)
  • Sceptycyzm, którego należy siÄ™ spodziewać (274)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci (278)
  • Podsumowanie (280)

Część D: Ty i Twoja publiczność

12. Po prostu przytakuj (284)

  • WstÄ™p (285)
  • Szczypta historii (285)
  • Sztuka potakiwania (286)
  • Dramat (287)
  • TechnikÄ™ musi być widać (289)
  • Publiczność (290)
  • Na koniec (290)

13. O klientach i bestsellerach (292)

  • WstÄ™p (293)
  • Kim jest Twoja publiczność? (293)
  • Publiczność jako koncepcja (296)
  • Na sprzedaż (297)
  • Artysta oczekuje na reakcjÄ™ i pragnie nawiÄ…zać dialog z publicznoÅ›ciÄ… (298)
  • O bestsellerach i sztuce (298)
  • Jak stworzyć bestseller? (299)
  • NawiÄ…zywanie dyskusji z publicznoÅ›ciÄ… (302)
  • Jak dotrzeć do publicznoÅ›ci? (302)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci (304)
  • Podsumowanie (304)

14. O numerowaniu sztuki (306)

  • WstÄ™p (307)
  • O przetwarzaniu obrazu i sztuce (307)
  • Krótka historia numerowania odbitek (308)
  • O iloÅ›ci i jakoÅ›ci (310)
  • Problem... (311)
  • ...i konflikt (313)
  • KÅ‚opoty z wystawami (314)
  • Limitować czy nie limitować...? (315)
  • Podsumowanie (316)

Część E: Relacje pomiędzy technicznymi i artystycznymi aspektami fotografii

15. Planowanie w fotografii: kwestie techniczne i artystyczne (320)

  • WstÄ™p (321)
  • Kilka uwag o listach (321)
  • Lista (322)

16. Przypadłości zdjęć (326)

  • WstÄ™p (327)
  • Odważne kadrowanie zdjęć (327)
  • Problemy z krawÄ™dziami (329)
  • Nadmierne nasycenie - problemy globalne (331)
  • Nadmierne nasycenie - problemy lokalne (331)
  • Niepożądane domieszki barw na caÅ‚ym zdjÄ™ciu (334)
  • Niepożądane domieszki barw w niektórych fragmentach zdjÄ™cia (335)
  • ZdjÄ™cia o zbyt maÅ‚ej rozpiÄ™toÅ›ci tonalnej (338)
  • ZdjÄ™cia o zaburzonej neutralnoÅ›ci barw (339)
  • PrzyciÄ™te skraje pasma tonalnego (341)
  • ZdjÄ™cia cechujÄ…ce siÄ™ zbyt dużym kontrastem (342)
  • ZdjÄ™cia cechujÄ…ce siÄ™ zbyt maÅ‚ym kontrastem (344)
  • ZdjÄ™cia cechujÄ…ce siÄ™ zbyt dużym miejscowym kontrastem (345)
  • Zbyt maÅ‚a docelowa przestrzeÅ„ barw (347)
  • Tonacja obrazu (349)
  • Niebo i ziemia (350)
  • Wyzwanie (351)
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci (352)
  • Podsumowanie (352)

17. Wspomnienie o rzeczach, które widziałem (354)

  • WstÄ™p (355)
  • Rzeczywistość? (355)
  • Pięć zmysłów (356)
  • Podsumowanie (358)

18. Podsumowanie (360)

  • Sztuka i technika (361)
  • Czas na tworzenie i czas na krytykÄ™ (361)
  • Wizja i kompozycja (362)
  • Twoja przygoda z fotografiÄ… (364)
  • Warsztaty z Briotem (364)
  • Nowy poczÄ…tek (365)

O autorze (366)

Dodaj do koszyka Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.