reklama - zainteresowany?

Flutter i Dart. Receptury. Tworzenie chmurowych aplikacji full stack - Helion

Flutter i Dart. Receptury. Tworzenie chmurowych aplikacji full stack
ebook
Autor: Richard Rose
Tytuł oryginału: Flutter and Dart Cookbook: Developing Full-Stack Applications for the Cloud
TÅ‚umaczenie: Anna Mizerska
ISBN: 978-83-289-0710-2
stron: 264, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Książka będzie dostępna od stycznia 2024

Tagi: Inne - Programowanie | Programowanie w chmurze

Tworzenie oprogramowania wymaga zarówno umiej

Spis treści

Flutter i Dart. Receptury. Tworzenie chmurowych aplikacji full stack eBook -- spis treści

Wstęp

1. Zmienne w języku Dart

  • 1.1. Uruchamianie aplikacji napisanej w jÄ™zyku Dart
  • 1.2. Praca z wartoÅ›ciami caÅ‚kowitymi
  • 1.3. Praca z wartoÅ›ciami zmiennoprzecinkowymi
  • 1.4. Praca z wartoÅ›ciami boolowskimi
  • 1.5. Praca z wartoÅ›ciami tekstowymi
  • 1.6. WyÅ›wietlanie informacji w konsoli
  • 1.7. Dodawanie staÅ‚ej (czas kompilacji)
  • 1.8. Dodawanie staÅ‚ej (czas dziaÅ‚ania aplikacji)
  • 1.9. Praca ze zmiennymi null

2. Przepływ sterowania

  • 2.1. Sprawdzanie, czy warunek zostaÅ‚ speÅ‚niony
  • 2.2. ZapÄ™tlanie, dopóki nie zostanie speÅ‚niony warunek
  • 2.3. Iteracja po zakresie elementów
  • 2.4. Warunkowe wykonywanie instrukcji na podstawie wartoÅ›ci
  • 2.5. Przedstawianie wartoÅ›ci za pomocÄ… wyliczeniowego typu danych
  • 2.6. Implementacja obsÅ‚ugi bÅ‚Ä™dów

3. Implementacja funkcji

  • 3.1. Deklaracja funkcji
  • 3.2. Dodawanie parametrów do funkcji
  • 3.3. Stosowanie parametrów nieobowiÄ…zkowych
  • 3.4. Zwracanie wartoÅ›ci przez funkcje
  • 3.5. Deklaracja funkcji anonimowych
  • 3.6. Dodawanie funkcjonalnego opóźnienia za pomocÄ… klasy Future

4. Obsługa list i map

  • 4.1. Tworzenie listy danych
  • 4.2. Dodawanie elementów do listy
  • 4.3. Stosowanie list ze zÅ‚ożonymi typami danych
  • 4.4. ObsÅ‚uga par klucz-wartość w mapach
  • 4.5. WyÅ›wietlanie zawartoÅ›ci mapy
  • 4.6. Sprawdzanie zawartoÅ›ci mapy
  • 4.7. WyÅ›wietlanie zÅ‚ożonych typów danych

5. Wprowadzenie do języka Dart zorientowanego obiektowo

  • 5.1. Dart zorientowany obiektowo - poczÄ…tek
  • 5.2. Tworzenie klasy
  • 5.3. Inicjalizacja klasy za pomocÄ… konstruktora
  • 5.4. Dziedziczenie klasy
  • 5.5. Dodawanie interfejsu klasy
  • 5.6. Domieszkowanie

6. Testowanie w języku Dart

  • 6.1. Dodawanie w swojej aplikacji paczki do testowania
  • 6.2. Budowa przykÅ‚adowej aplikacji testowej
  • 6.3. Uruchamianie testów jednostkowych w aplikacji
  • 6.4. Grupowanie wielu testów jednostkowych
  • 6.5. Dodawanie sztucznych danych na potrzeby testów

7. Wprowadzenie do frameworku Flutter

  • 7.1. Makieta interfejsu aplikacji
  • 7.2. Tworzenie wzoru projektu Fluttera
  • 7.3. Usuwanie baneru debugowania
  • 7.4. Rozpoznawanie widżetów
  • 7.5. Drzewo widżetów
  • 7.6. Przyspieszenie wyÅ›wietlania siÄ™ widżetów

8. Dodawanie zasobów

  • 8.1. Plik pubspec.yaml
  • 8.2. Dodawanie folderu zasobów
  • 8.3. OdwoÅ‚ywanie siÄ™ do obrazu
  • 8.4. Paczka Google Fonts
  • 8.5. Importowanie paczek

9. Praca z widżetami

  • 9.1. Tworzenie bezstanowego widżetu we Flutterze
  • 9.2. Tworzenie stanowego widżetu we Flutterze
  • 9.3. Refaktoryzacja widżetów Fluttera
  • 9.4. Zastosowanie klasy Scaffold
  • 9.5. Dodanie nagÅ‚ówka widżetu AppBar
  • 9.6. Budowa kontenera
  • 9.7. Zastosowanie widżetu Center
  • 9.8. Zastosowanie widżetu SizedBox
  • 9.9. Zastosowanie widżetu Column
  • 9.10. Zastosowanie widżetu Row
  • 9.11. Zastosowanie widżetu Expanded

10. Tworzenie interfejsów użytkownika

  • 10.1. Używanie paczki z czcionkami Google
  • 10.2. Zastosowanie widżetu RichText
  • 10.3. Rozpoznawanie platformy
  • 10.4. Zastosowanie widżetu Placeholder
  • 10.5. Zastosowanie widżetu LayoutBuilder
  • 10.6. Uzyskanie wymiarów ekranu za pomocÄ… klasy MediaQuery

11. Porządkowanie danych wyświetlanych na ekranie

  • 11.1. Implementacja pionowego widżetu ListView
  • 11.2. Implementacja poziomego widżetu ListView
  • 11.3. Dodawanie widżetu SliverAppBar
  • 11.4. Dodawanie widżetu SliverList
  • 11.5. Dodawanie widżetu GridView
  • 11.6. Dodawanie widżetu SnackBar

12. Nawigacja we Flutterze

  • 12.1. Dodawanie nawigacji miÄ™dzy stronami za pomocÄ… tras (imperatywnie)
  • 12.2. Dodawanie nawigacji miÄ™dzy stronami za pomocÄ… tras (deklaratywnie)
  • 12.3. Implementacja nawigacji typu szuflada
  • 12.4. Praca z zakÅ‚adkami
  • 12.5. Dodawanie dolnego paska nawigacyjnego
  • 12.6. Zastosowanie kluczy do przekazywania informacji

13. Obsługa danych

  • 13.1. Strategiczne zyskanie dostÄ™pu do danych
  • 13.2. Refaktoryzacja danych
  • 13.3. Generowanie klas Darta z danych w formacie JSON
  • 13.4. Asynchroniczne użycie lokalnych danych JSON
  • 13.5. Przetwarzanie zestawu danych w formacie JSON z folderu zasobów
  • 13.6. DostÄ™p do zdalnych danych w formacie JSON

14. Testowanie interfejsu użytkownika

  • 14.1. Testy automatyczne widżetów we Flutterze
  • 14.2. Przeprowadzanie automatycznych testów widżetów
  • 14.3. Przeprowadzanie testów integracyjnych z użyciem biblioteki Flutter Driver
  • 14.4. Testowanie kompatybilnoÅ›ci z systemami Android i iOS

15. Praca z Firebase i Flutterem

  • 15.1. Użycie platformy Firebase z Flutterem
  • 15.2. Konfiguracja projektu Firebase
  • 15.3. Inicjalizacja SDK Firebase dla lokalnego tworzenia aplikacji
  • 15.4. Konfiguracja emulatorów Firebase
  • 15.5. Dodanie paczki flutterfire_cli do Å›rodowiska programistycznego
  • 15.6. Integracja z bazÄ… danych Firestore
  • 15.7. Zapis danych w bazie danych Firestore
  • 15.8. Odczyt danych z bazy Cloud Firestore
  • 15.9. Dodanie uwierzytelniania Firebase do aplikacji Fluttera
  • 15.10. Aplikacja webowa we Flutterze z hostingiem Firebase

16. Wprowadzenie do usług chmurowych

  • 16.1. RozpoczÄ™cie pracy z dostawcami usÅ‚ug chmurowych
  • 16.2. ZarzÄ…dzanie tożsamoÅ›ciÄ… i dostÄ™pem
  • 16.3. Hostowanie obiektu w chmurze
  • 16.4. Tworzenie backendowego serwera HTTP za pomocÄ… Darta
  • 16.5. Budowa kontenera Dart
  • 16.6. Wprowadzenie do rozwiÄ…zaÅ„ bezserwerowych z użyciem Darta

17. Rozpoczęcie przygody z tworzeniem gier

  • 17.1. Dodawanie paczki Flame do frameworku Flutter
  • 17.2. Tworzenie podstawowej gry za pomocÄ… Flame
  • 17.3 Dodawanie sprite'a
  • 17.4. Dodawanie poziomego ruchu do sprite'a
  • 17.5. Dodawanie automatycznego ruchu pionowego do sprite'a
  • 17.6. Dodawanie wykrywania kolizji
  • 17.7. WyÅ›wietlanie tekstu
  • 17.8. Dodawanie prostej grafiki
  • 17.9. Dodawanie efektów dźwiÄ™kowych

Dodatek. Konfiguracja środowiska

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.