reklama - zainteresowany?

Flesz. O fotografii z lampą błyskową - Helion

Flesz. O fotografii z lampą błyskową
Autor: Scott Kelby
Tytuł oryginału: The Flash Book
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-283-4371-9
stron: 196, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-08-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Flesz. O fotografii z lampą błyskową

Tagi: Prezenty dla Niej | Techniki fotografowania

Lampa błyskowa to dziś standardowy element właściwie każdego aparatu fotograficznego. Niestety, często uzyskanie za jej pomocą zadowalających rezultatów graniczy z cudem. Niektórzy wręcz uważają, że jedynym dobrym sposobem używania flesza jest... wyłączenie go. Czyżby więc wykonanie pięknej fotografii z wykorzystaniem lampy błyskowej wymagało szczególnego poziomu wtajemniczenia?

Wcale tak nie jest! Uzyskiwanie pięknych i niepowtarzalnych efektów dzięki fleszowi leży w możliwościach każdego fotoamatora! Trzeba tylko nauczyć się kilku prostych rzeczy. I właśnie o tym jest ta książka. Nie ma tu mowy o bardzo zaawansowanych technikach pracy z fleszem, o wykonywaniu złożonych wyliczeń i korzystaniu ze światłomierza. Zamiast tego omówiono bardzo proste metody, które są łatwe do nauczenia się i dają zadziwiająco powtarzalne efekty. Książka jest przystępnie i zrozumiale napisana, dzięki czemu niepostrzeżenie przyswoisz sobie wiedzę, która sprawi, że zaczniesz używać flesza jak zawodowiec!

Dowiedz się więcej o korzystaniu z lamp błyskowych:

  • Początki pracy
  • Ustawienia aparatu
  • Efekty specjalne i oświetlanie tła
  • Fotografia portretowa we wnętrzach i w plenerze
  • Fotografowanie ceremonii ślubnych

Flesz. Teraz dodasz blasku swoim fotografiom!

Dodaj do koszyka Flesz. O fotografii z lampą błyskową

 

Osoby które kupowały "Flesz. O fotografii z lampą błyskową", wybierały także:

  • Lider wystarczaj
  • Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone
  • Internet a prawo - jak si
  • Content marketing. Od strategii do efektów
  • Bioksi

Dodaj do koszyka Flesz. O fotografii z lampą błyskową

Spis treści

Flesz. O fotografii z lampą błyskową -- spis treści

Rozdział 1. Obsługa i ustawienia lamp błyskowych. Od czegoś trzeba zacząć, prawda? (1)

  • Siedem spraw, o których musisz wiedzieć. Jeśli je pominiesz... (2)
  • Ciąg dalszy tego samego. Pomijasz na własne ryzyko! (3)
  • Jeszcze jedno... (4)
  • I dwie ostatnie sprawy (5)
  • Wkrótce zapoznasz się z pewnym systemem (6)
  • Nie będziesz mieć wiele (albo wcale) do czynienia z ustawieniami z tyłu flesza (7)
  • Przywitaj się z panem Fleszem! (8)
  • Dlaczego można znienawidzić flesz przez system TTL? (9)
  • Najczęstsza przyczyna nieudanych zdjęć z fleszem (10)
  • Nie podłączaj flesza do korpusu aparatu (11)
  • Nie próbuj używać wbudowanego flesza do wyzwalania zewnętrznej lampy błyskowej. Nigdy (12)
  • Dlaczego warto mieć bezprzewodowy system sterujący? (13)
  • Dlaczego nie wystarczy zwykły bezprzewodowy wyzwalacz? (14)
  • Różnice między optycznymi a radiowymi systemami bezprzewodowymi (15)
  • Co jeśli flesz nie jest wyposażony w odbiornik radiowy? (16)
  • Rozwiązywanie problemów - kiedy flesz nie chce błyskać (17)
  • Kwestia jasności błysku (18)
  • Co robić, kiedy 1/2 mocy to zbyt dużo? (19)
  • Jak zmienić moc (jasność) lampy? (20)
  • Jaką moc początkową ustawić? (21)
  • Dlaczego zalecam przełączenie flesza na tryb manualny? (22)
  • Przełączanie flesza na tryb manualny (23)
  • Szybsze regenerowanie lampy (24)
  • Jakich ogniw używać? (25)

Rozdział 2. Trochę trudniejsze tematy o fleszach. To wciąż te tematy. Tylko trochę trudniejsze (27)

  • Używasz kilku fleszy? Zastosowanie funkcji grupowania ułatwi Ci pracę (28)
  • Moja metoda przypisywania lamp do grup (29)
  • Przydzielanie kilku fleszy do jednej grupy (30)
  • Użycie kanałów w celu uniknięcia przypadkowego wyzwolenia błysku flesza przez innych fotografów (31)
  • Tryb Slave umożliwia wyzwolenie drugiego flesza bez użycia komunikacji bezprzewodowej (32)
  • Jak uzyskać moc większą niż maksymalna? (33)
  • Wolisz szerszy czy węższy snop światła? (34)
  • Światło modelujące flesza (35)
  • Chcesz odrobinę złagodzić światło flesza? Użyj dyfuzora (36)
  • Kiedy nie ma sensu stosować dyfuzorów kopułkowych? (37)
  • Twój flesz ma wbudowany dyfuzor szerokokątny... (38)
  • Zastosowanie wbudowanego białego ekranu odbijającego (39)
  • Czy będziesz potrzebować światłomierza? (40)
  • Jak skrócić czas oczekiwania między błyskami? (41)
  • Zamrażanie ruchu w kadrze (42)
  • Flesz i rozmyte tło. Podpowiedź: użyj synchronizacji z krótkimi czasami naświetlania (43)

Rozdział 3. Ustawienia aparatu podczas fotografowania z fleszem. To łatwiejsze, niż sądzisz (45)

  • O powodach fotografowania w trybie manualnym (46)
  • Czas naświetlania decyduje o jasności światła w pomieszczeniu (47)
  • Przysłona decyduje o jasności flesza (48)
  • Zmiana czułości ISO rozjaśnia albo przyciemnia wszystko (49)
  • Jak ustawić czas naświetlania i dlaczego? (50)
  • Kiedy zmienić czas naświetlania? (51)
  • Od jakiej wartości przysłony zacząć? (52)
  • Jak ustawić czułość ISO? (53)
  • Lista kontrolna ustawień aparatu fotograficznego (54)
  • Wielki sekret harmonijnego oświetlenia (55)

Rozdział 4. Flesz w fotografii portretowej. Jak sprawić, by ludzie wyglądali atrakcyjniej? (57)

  • Odłącz go od aparatu... (58)
  • Niech stanie się miękkie i piękne światło (59)
  • To trochę pomaga, ale nie jest to softboks... (60)
  • Mój ulubiony softboks do fleszy (61)
  • Jak uzyskać piękne światło za niecałe sto złotych (62)
  • Nie masz przyjaciela do pomocy? Sięgnij po kartę płatniczą... (63)
  • Zastosowanie pionowego softboksu na drugim fleszu (64)
  • Mocniej skupiony snop światła i większa dramaturgia dzięki siatkom kierunkowym (65)
  • Zastosuj metalowe siatki, aby uzyskać mocno skupiony snop światła (66)
  • Rozpraszanie światła za pomocą parasola (to działa, ale odradzam...) (67)
  • Rozległe, piękne światło to domena dużych softboksów (68)
  • Jeśli potrzebujesz naprawdę dużego źródła światła po kosztach... (69)
  • Błyskawiczny sposób na portrety do ramion (70)
  • Najczęstszy sposób ustawienia flesza (71)
  • Jak uzyskać więcej (albo mniej) cieni? (72)
  • Sposób na wyjątkowo miękkie światło (73)
  • Jak wysoko zamocować flesz? (74)
  • Jak blisko ustawić softboks? (75)
  • Oświetlenie wyszczuplające optycznie (76)
  • Odbity błysk flesza może uratować skórę (77)
  • Dodawanie drugiego flesza (78)
  • Wygaszanie światła dla uzyskania bardziej profesjonalnie wyglądających portretów (79)
  • Ręczne wygaszanie światła przy użyciu zasłon (80)
  • Konturowy portret z trzema fleszami (81)

Rozdział 5. Fotografowanie z fleszem poza studiem. To naprawdę straszny temat, może więc lepiej go pominąć... (83)

  • Dlaczego warto stosować filtry foliowe podczas fotografowania poza studiem? (84)
  • Jak radzić sobie z kłopotliwym oświetleniem wnętrz? (85)
  • Jak założyć filtr foliowy na flesz? (86)
  • Gotowe, przycięte do odpowiednich rozmiarów zestawy filtrów foliowych (87)
  • Łatwe fotografowanie z fleszem poza studiem (88 )
    • KROK 1.: ustawianie modela (88)
    • KROK 2.: pomiar światła (89)
    • KROK 3.: niedoświetlanie (90)
    • KROK 4.: ustawianie flesza (91)
    • KROK 5.: załóż filtr pomarańczowy (92)
    • KROK 6.: ustawienia flesza (93)
    • KROK 7.: kolejne filtry foliowe (94)
  • Flesz z blendą w roli drugiego źródła światła (95)
  • Sposób na uzyskanie odrobiny światła wypełniającego w plenerze, gdy nie masz softboksu (96)
  • W pochmurne dni możesz uzyskać efekt rozmytego tła dzięki szeroko otwartej przysłonie (97)
  • Rewelacyjna sztuczka pozwalająca uzyskać proste, czyste tło (98)
  • Fotografowanie wnętrz z użyciem flesza (99)

Rozdział 6. Oświetlanie tła. Tyły są ważne! (101)

  • Oświetlanie tła bez użycia drugiego flesza (102)
  • Zanim wycelujesz flesz w stronę tła, musisz podjąć pewną decyzję (103)
  • Niedrogie tła (104)
  • Jakiego koloru tło kupić na początku? (105)
  • Zastosowanie teł z tkaniny lub malowanych (106)
  • Statywy stosowane do oświetlania tła (107)
  • Dlaczego tak ważna jest odległość między fleszem a tłem? (108)
  • Podczas ustawiania oświetlenia tła wyłącz wszystkie lampy znajdujące się z przodu (109)
  • Jak oświetlić tło, by wyszło idealnie białe? (110)
  • Oświetlanie szerszego, białego tła (111)
  • Jak uniknąć "rozlewania się" głównego światła na tło? (112)
  • Jak ochronić główny temat przed światłem flesza oświetlającego tło? (113)
  • Tworzenie gradientu w tle (114)
  • Mniejsze, punktowe światło w tle (115)
  • Kolorowe filtry foliowe do oświetlania tła (116)
  • Barwienie tła (117)
  • Całkowita zmiana koloru tła (118)
  • Owalny gradient w tle (119)

Rozdział 7. Zastosowanie flesza w fotografii ślubnej. Najjaśniejsza panna (młoda) przybywa... (121)

  • Prosty portret panny młodej (z jednym źródłem światła) (122)
  • Fotografowanie przygotowań panny młodej (123)
  • Fotografowanie wesel, wariant 1.: flesz na aparacie (124)
  • Fotografowanie wesel, wariant 2.: skuteczne rozpraszanie światła (125)
  • Fotografowanie wesel, wariant 3.: oświetlanie wnętrza (126)
  • Fotografowanie wesel, wariant 4.: błysk flesza w kadrze (127)
  • Oświetlanie oficjalnych zdjęć grupowych (128)
  • Obracanie głowicy flesza w celu odbicia błysku (129)
  • Flesz ustawiony za panną młodą (130)
  • Zastosowanie filtrów foliowych w celu dostosowania błysku flesza do oświetlenia wnętrza (131)

Rozdział 8. Żeby flesz stał jak trzeba. To źle brzmi, ale wiesz, co mam na myśli (133)

  • Do czego używać różnych rodzajów statywów oświetleniowych? (134)
  • Dlaczego warto zaopatrzyć się w regulowany uchwyt? (135)
  • Mocowanie flesza za pomocą "małej stopki" (136)
  • Flesz na monopodzie - mój ulubiony sposób na zdjęcia poza studiem (137)
  • Montowanie dodatkowych fleszy: klamry (138)
  • Montowanie dodatkowych fleszy: Joby Flash Clamp (139)
  • Montowanie dodatkowych fleszy: RapidMount SLX i RapidStrips firmy Tether Tools (140)
  • Montowanie dodatkowych fleszy: Platypod Ultra (141)
  • Montowanie dodatkowych fleszy: Manfrotto Magic Arm (142)
  • Montowanie wielu fleszy (143)

Rozdział 9. Sztuczki z fleszami. Jak nauczyć flesz podawać łapę, kłaść się na grzbiecie i aportować światło? (145)

  • Portret o charakterze studyjnym... bez studia (146)
  • Ukrywanie flesza i statywu (147)
  • Efekt zachodu słońca w plenerze (148)
  • Efekty specjalne z wydłużaniem ekspozycji (149)
  • Trzy rodzaje oświetlenia bez zmiany położenia flesza (150)
  • Jeśli nie da się odbić błysku od sufitu... (151)
  • Jeśli chcesz uwiecznić padające na tło cienie... (152)
  • Zastosowanie flesza jako rekwizytu (153)
  • Korygowanie oświetlenia podłoża za pomocą podwójnego ujęcia (154)
  • Efekty specjalne z filtrami foliowymi (155)
  • Zastosowanie balansu bieli jako dodatkowego koloru (156)
  • Panoramowanie z rozmyciem i zamrożeniem ruchu (157)
  • Efekt stroboskopowy (158)
  • Klasyczny, sugestywny portret w hollywoodzkim stylu (159)
  • Sugestywny portret z profilu (160)
  • Dwukolorowe oświetlenie tylne (161)
  • Usuwanie odbić z okularów (162)
  • Proste oświetlenie produktowe z użyciem dwóch fleszy (163)

Rozdział 10. Proces fotografowania z fleszem. Jeśli planujesz sesję we wnętrzach, w plenerze albo sesję ślubną, to masz przepis na sukces! (165)

  • Fotografia portretowa we wnętrzach (166)
    • KROK 1.: zamontuj flesz na statywie oświetleniowym (166)
    • KROK 2.: załóż softboks na flesz (167)
    • KROK 3.: skonfiguruj we fleszu podane ustawienia (168)
    • KROK 4.: ustaw flesz wysoko, pod kątem 45 stopni (169)
    • KROK 5.: zastosuj podane ustawienia aparatu (170)
    • KROK 6.: zrób zdjęcie próbne i oceń je (171)
  • Fotografia portretowa w plenerze (172)
    • KROK 1.: ustaw portretowaną osobę plecami do słońca (172)
    • KROK 2.: zacznij od ustawienia prawidłowej ekspozycji (173)
    • KROK 3.: przyciemnij cały kadr (174)
    • KROK 4.: zastosuj podane ustawienia flesza (175)
    • KROK 5.: odłącz flesz od aparatu (176)
    • KROK 6.: załóż na flesz pomarańczowy filtr foliowy (177)
    • KROK 7.: spraw, by światło stało się bardziej miękkie i atrakcyjne (178)
    • KROK 8.: ustaw flesz wysoko, pod kątem 45 stopni (179)
    • KROK 9.: włącz flesz i zrób próbne zdjęcie (180)
    • KROK 10.: zrównoważ moc błysku ze światłem zastanym (181)
  • Fotografowanie ślubów (182)
    • KROK 1.: fotografowanie z fleszem przygotowań do ceremonii (182)
    • KROK 2.: portrety panny młodej (183)
    • KROK 3.: ceremonia (184)
    • KROK 4.: oficjalne zdjęcia grupowe (185)
    • KROK 5.: wesele, jeden flesz (186)
    • KROK 6.: wesele, dwa flesze (187)

Skorowidz (188)

Dodaj do koszyka Flesz. O fotografii z lampą błyskową

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.