reklama - zainteresowany?

Fireworks 4. Biblia - Helion

Fireworks 4. Biblia
Autor: Joseph W. Lowery, Simon White
Tytuł oryginału: Fireworks 4 Bible
Tłumaczenie: Witold Kurylak, Grzegorz Pałys
ISBN: 83-7197-568-6
stron: 864, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2002-04-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Dodaj do koszyka Fireworks 4. Biblia

Tagi: Fireworks

Internet jest bez wątpienia fenomenem naszych czasów i przyciąga ogromną liczbę talentów, zarówno artystycznych, jak i technicznych. Poza tym, jak często pojawia się nowy środek przekazu? Zakres projektantów internetowych rozciąga się od klasycznych artystów, którzy odkrywają możliwości Internetu, po profesjonalistów, którzy do tej pory zajmowali się mediami drukowanymi, a chcą poszerzyć swoje horyzonty. Niniejsza książka przeznaczona jest dla nich wszystkich. Czytelnik znajdzie w niej rozwiązania codziennych problemów związanych z tworzeniem grafiki, ale można ją także wykorzystać jako przewodnik encyklopedyczny po programie Fireworks.

"Fireworks 4. Biblia" jest kompletnym opisem programu Macromedia Fireworks 4. Na płycie CD-ROM dołączonej do książki znajduje się w pełni funkcjonalna 30-dniowa wersja Fireworks. W książce opisane zostały wersje Fireworks 4 przeznaczone na użytek platformy Windows i MacOS.

Przeczytanie książki rozdział po rozdziale zmieni żółtodzioba w zupełnie opierzonego profesjonalistę. Można też potraktować tę książkę jako podręczny leksykon i wyszukiwać w niej potrzebne w danej chwili informacje. W celu ułatwienia takiego korzystania z tej publikacji została ona podzielona na siedem głównych części, a każda z nich jest poświęcona odrębnemu tematowi. Po zapoznaniu się z Fireworks można w trakcie pracy wybiórczo korzystać z poszczególnych rozdziałów i poszerzać w ten sposób swój zasób wiedzy.

Początkowe rozdziały książki poświęcone są podstawowym cechom programu, a w każdym z nich opisane zostały poszczególne kroki pozwalające na wykonanie określonego zadania. W późniejszych rozdziałach można natrafić na ramki zatytułowane "Techniki Fireworks". Są to instrukcje "krok po kroku" wyjaśniające poszczególne techniki wykorzystywane w projektowaniu dla Internetu, na przykład używanie maski w celu dodania ramki do obrazka. Techniki Fireworks można także stosować jako podstawy do realizacji własnych pomysłów.

Uruchamiając Fireworks w trakcie czytania, trzeba koniecznie włożyć do swojego komputera dołączoną do książki płytę CD-ROM. Jest ona integralną częścią książki i zawiera wiele tekstur, gradientów i szablonów HTML Fireworks oraz wersje testowe popularnych programów.

Dodaj do koszyka Fireworks 4. Biblia

Spis treści

Fireworks 4. Biblia -- spis treści


O Autorach (21)

Przedmowa (23)

Wstęp (25)

Część I Poznajemy Fireworks (33)

Rozdział 1. Witamy w Fireworks (35)

  • Fireworks - pakiet graficzny nowej generacji (36)
    • Połączenie najlepszych możliwości (36)
    • Wydajne tworzenie grafiki wektorowej (37)
    • Wyświetlanie, a nie drukowanie (37)
    • Integracja z Internetem (37)
  • Piksele i ścieżki: wszystko, co najlepsze (38)
    • Używanie narzędzi wektorowych z bitmapami (38)
    • Zgodność bitmap (40)
    • Efekty (40)
    • Style (41)
    • Animacja (42)
  • Integracja z Internetem (43)
    • Aktywne obszary i plastry (43)
    • Paleta URL (44)
    • Obrazki z behawiorami (44)
    • Optymalizacja pod kątem Internetu (45)
    • Integracja z Dreamweaverem (45)
  • Narzędzia produkcyjne (46)
    • Automatyzacja (46)
    • Przetwarzanie wsadowe (46)
  • Nowości Fireworks 4 (47)
    • Interfejs użytkownika (48)
    • Tworzenie grafiki (48)
    • Współpraca z Internetem (49)
    • Optymalizacja obrazków (50)
    • Zarządzanie środowiskiem pracy (50)
  • Podsumowanie (51)

Rozdział 2. Interfejs programu (53)

  • Środowisko Fireworks (53)
  • Okno dokumentu (54)
    • Kontrolki okna dokumentu (57)
    • Opcje wyświetlania (61)
  • Poznajemy paletę narzędziową (61)
  • Paski narzędziowe (tylko Windows) (65)
    • Pasek narzędziowy Main (66)
    • Pasek narzędziowy Modify (67)
    • Pasek stanu (67)
  • Zarządzanie paletami (69)
    • Grupowanie i przesuwanie palet (69)
    • Panel Layout Sets (70)
    • Ukrywanie i wyświetlanie palet (70)
    • Minimalizacja (71)
    • Wspólne elementy palet (71)
    • Paleta Optimize (73)
    • Paleta Object (74)
    • Paleta Stroke (76)
    • Paleta Fill (78)
    • Paleta Effect (79)
    • Paleta Color Table (80)
    • Paleta Swatches (81)
    • Paleta Color Mixer (82)
    • Paleta Tool Options (83)
    • Paleta Layers (84)
    • Paleta Frames (86)
    • Paleta History (87)
    • Paleta Info (88)
    • Paleta Behaviors (89)
    • Paleta URL (90)
    • Paleta Styles (91)
    • Paleta Library (92)
    • Paleta Find and Replace (92)
    • Paleta Project Log (94)
  • Menu (95)
    • Menu File (95)
    • Menu Edit (97)
    • Menu View (99)
    • Menu Insert (101)
    • Menu Modify (102)
    • Menu Text (107)
    • Menu Commands (108)
    • Menu Xtras (110)
    • Menu Window (111)
    • Menu Help (113)
  • Podsumowanie (114)

Rozdział 3. Dostosowywanie środowiska pracy (115)

  • Ustawianie preferencji (115)
    • Ogólne preferencje programu (116)
    • Preferencje edycji (118)
    • Preferencje Launch and Edit (121)
    • Preferencje folderów (122)
    • Preferencje importu (123)
  • Ustawienia HTML (124)
    • Opcje ogólne (125)
    • Opcje tabel (126)
    • Opcje specyficzne dla dokumentu (127)
  • Opcje drukowania (130)
  • Ustawianie własnych skrótów klawiaturowych (131)
    • Zmiana bieżącego zestawu skrótów (132)
    • Własne skróty klawiaturowe (133)
  • Podsumowanie (136)

Rozdział 4. Definiowanie właściwości dokumentów (137)

  • Tworzenie nowych dokumentów (137)
    • Dwa podejścia (138)
    • Opcje obszaru roboczego (139)
    • Tworzenie nowego dokumentu (141)
  • Otwieranie istniejących obrazków (143)
    • Formaty plików (143)
    • Otwieranie wielu plików (146)
  • Zapisywanie plików (147)
    • Zamykanie plików (148)
    • Przywracanie ostatnio zapisanej wersji pliku (149)
  • Modyfikowanie obszaru roboczego (149)
    • Zmienianie rozmiaru obszaru roboczego (149)
    • Przycinanie obszaru roboczego (154)
    • Wybór nowego koloru obszaru roboczego (155)
    • Obracanie obszaru roboczego (155)
  • Podsumowanie (156)

Część II Praca z narzędziami (157)

Rozdział 5. Tworzenie obiektów wektorowych (159)

  • Obiekty wektorowe w Fireworks (159)
  • Ścieżki (160)
    • Stosowanie obrysów (160)
    • Ścieżki otwarte i zamknięte (161)
    • Punkt centralny (161)
    • Kierunek (162)
  • Kształty (162)
    • Prostokąty i kwadraty (163)
    • Elipsy i okręgi (166)
    • Wielokąty i gwiazdy (167)
  • Rysowanie linii i ścieżek o dowolnych kształtach (171)
    • Linie proste (172)
    • Odręczne rysowanie za pomocą narzędzi Pencil i Brush (172)
  • Tworzenie krzywych Béziera (174)
    • Rysowanie linii za pomocą narzędzia Pen (175)
    • Tworzenie gładkich krzywych za pomocą narzędzia Pen (176)
    • Łączenie linii prostych i krzywych (177)
    • Modyfikowanie kształtu krzywych (178)
    • Używanie klawiszy modyfikujących (180)
  • Podsumowanie (180)

Rozdział 6. Praca z grafiką bitmapową (183)

  • Podstawy pracy z grafiką bitmapową w Fireworks (184)
    • Tryb edycji grafiki bitmapowej (184)
    • Otwieranie istniejących bitmap (187)
    • Skalowanie bitmap (188)
    • Umieszczanie bitmapy w dokumencie (189)
    • Umieszczanie pustych bitmap (190)
    • Stosowanie narzędzi bitmapowych (190)
  • Technika Fireworks: ograniczanie obszaru rysowania (201)
  • Zaznaczanie pikseli (202)
    • Zaznaczanie wszystkich obiektów (203)
    • Zaznaczanie podobnych obszarów (203)
    • Usuwanie wszystkich zaznaczeń (203)
    • Odwracanie zaznaczeń (203)
    • Wygładzanie istniejących selekcji (204)
    • Rozszerzanie i zawężanie zaznaczeń (205)
    • Dodawanie brzegu (205)
    • Wygładzanie (205)
    • Zapisywanie i przywracanie zaznaczeń (205)
  • Używanie narzędzi wektorowych do pracy z bitmapami (205)
  • Konwertowanie obiektów wektorowych na bitmapowe (206)
  • Podsumowanie (207)

Rozdział 7. Zarządzanie kolorem (209)

  • Kolor w Internecie (209)
    • Głębia kolorów (210)
    • Kolory szesnastkowe (211)
    • Kolory bezpieczne dla Internetu (212)
    • Różnice pomiędzy platformami (213)
    • Systemy zarządzania kolorem (215)
  • Mieszanie kolorów (215)
    • Korzystanie z palety Color Mixer (215)
    • Wybieranie koloru (216)
    • Modele kolorów (217)
  • Próbki kolorów (220)
    • Wybieranie kolorów za pomocą próbek (221)
    • Wykorzystanie narzędzia Eyedropper (222)
    • Systemowy próbnik kolorów (222)
    • Brak koloru (224)
    • Paleta Swatches (224)
    • Tabele kolorów (228)
  • Technika Fireworks: konwertowanie kolorów Pantone na kolory bezpieczne dla Internetu (229)
    • ColorWeb Pro dla Windows (230)
    • ColorWeb dla MacOS (231)
  • Podsumowanie (232)

Rozdział 8. Obrysy (233)

  • Paleta Stroke (233)
    • Kategorie i typy obrysów (235)
    • Krawędzie i rozmiar obrysu (236)
    • Tekstura obrysu (236)
  • Wbudowane obrysy (238)
    • Pencil (239)
    • Basic (240)
    • Air Brush (240)
    • Calligraphy (241)
    • Charcoal (242)
    • Crayon (243)
    • Felt Tip (243)
    • Oil (243)
    • Watercolor (245)
    • Random (245)
    • Unnatural (246)
  • Tworzenie nowych obrysów (247)
    • Zarządzanie obrysami (248)
    • Edycja obrysów (250)
  • Technika Fireworks: tworzenie kropkowanych linii (258)
  • Orientacja obrysu (261)
  • Podsumowanie (262)

Rozdział 9. Konstruowanie ścieżek (263)

  • Wizualne przekształcanie obiektów (264)
    • Skalowanie (264)
    • Przekrzywianie (266)
    • Zniekształcanie (266)
    • Obracanie (267)
  • Numeryczne transformacje obiektów (268)
  • Technika Fireworks: tworzenie perspektywy (269)
  • Zarządzanie węzłami i ścieżkami (271)
    • Przesuwanie punktów za pomocą narzędzia Subselection (271)
    • Dodawanie i usuwanie punktów (272)
    • Zamykanie otwartych ścieżek (273)
    • Praca ze złożonymi ścieżkami (274)
  • Edycja ścieżek (275)
    • Modyfikowanie ścieżek (275)
    • Narzędzia Freeform i Reshape Area (277)
    • Narzędzia Path Scrubber (280)
    • Operacje na ścieżkach (283)
  • Podsumowanie (288)

Rozdział 10. Obiekty tekstowe (291)

  • Wykorzystanie edytora tekstu (292)
    • Zawsze aktualny podgląd (293)
    • Definiowanie podstawowych atrybutów czcionek (293)
    • Dostosowywanie odstępów w tekście (295)
    • Włączanie opcji edytora tekstu (301)
  • Reedycja tekstu (301)
  • Importowanie tekstu (302)
  • Przekształcanie tekstu (303)
    • Dodawanie obrysów (303)
    • Dostosowywanie wypełnień (305)
    • Wykorzystanie narzędzi transformacji (306)
    • Konwertowanie tekstu na ścieżki (307)
    • Konwertowanie tekstu na obrazki (307)
  • Technika Fireworks: tekst jako wycinanie kształtów za pomocą tekstu (307)
  • Technika Fireworks: zabezpieczenie czcionek (309)
  • Tekst na ścieżce (310)
  • Technika Fireworks: maskowanie obrazków za pomocą tekstu (312)
  • Podsumowanie (314)

Część III Efekty (317)

Rozdział 11. Wypełnienia i tekstury (319)

  • Wykorzystanie wbudowanych wypełnień (319)
    • Usuwanie wypełnień obiektów (320)
    • Solid (321)
    • Web Dither (322)
  • Praca z gradientami (324)
    • Stosowanie wypełnienia Gradient (325)
    • Modyfikowanie gradientów (325)
    • Wykorzystanie stylów (330)
  • Technika Fireworks: tworzenie przezroczystych gradientów (331)
  • Desenie (332)
    • Dodawanie nowych deseni (333)
    • Dodawanie deseni do dokumentów (334)
    • Modyfikowanie deseni (335)
  • Technika Fireworks: tworzenie bezspoinowych deseni (336)
  • Dodawanie tekstur do wypełnień (341)
    • Dodawanie nowych tekstur (342)
    • Konwersja kolorowych obrazków na skalę szarości (342)
    • Przydzielanie dodatkowego katalogu z teksturami (342)
    • Dodawanie tekstur do dokumentu (344)
  • Tworzenie wypełnień za pomocą narzędzia Paint Bucket (344)
  • Podsumowanie (346)

Rozdział 12. Live Effects i Xtras (349)

  • Efekty Fireworks (350)
    • Paleta Effect (350)
    • Stosowanie Live Effects (350)
    • Menu Xtras (353)
  • Wbudowane Live Effects (354)
    • Dostosowywanie kolorów (355)
    • Dostosowywanie poziomów tonalnych (355)
    • Uzyskiwanie trójwymiarowych efektów za pomocą filtrów Bevel i Emboss (363)
    • Tworzenie wrażenia głębi za pomocą rozmycia (366)
    • Niesklasyfikowane efekty (367)
    • Shadow i Glow (368)
    • Poprawianie ostrości obrazków (371)
  • Technika Fireworks: tworzenie cieni perspektywicznych (372)
  • Zasady pracy z Live Effects (375)
    • Zapisywanie zmodyfikowanych efektów (376)
    • Brakujące filtry (376)
    • Zapisywanie efektów w palecie Styles (377)
  • Xtras (378)
    • Obiekty wektorowe (378)
    • Obiekty bitmapowe (379)
    • Zaznaczanie w obiektach bitmapowych (379)
    • Fałszywe zaznaczenia (380)
    • Stosowanie Xtras do wielu obiektów jednocześnie (380)
  • Zewnętrzne filtry zgodne z Photoshopem (381)
    • Instalowanie pakietów zewnętrznych filtrów (381)
    • Wykorzystywanie filtrów w wielu aplikacjach (382)
    • Wykorzystywanie skrótów (aliasów) do katalogów modułów dodatkowych (383)
    • Alien Skin Eye Candy (384)
    • Kai's Power Tools 5 (388)
  • Podsumowanie (392)

Rozdział 13. Rozmieszczanie i komponowanie obiektów (395)

  • Wykorzystanie warstw (396)
    • Dodawanie warstw (397)
    • Nazywanie warstw (397)
    • Duplikowanie warstwy (397)
    • Usuwanie warstw (398)
    • Zmienianie kolejności warstw (398)
    • Edycja poszczególnych warstw (398)
    • Kolumna Selection (399)
    • Otwieranie warstw (399)
    • Warstwa internetowa (401)
  • Wyrównanie i rozkład obiektów (402)
    • Wykorzystanie "teoretycznej" ramki ograniczającej (402)
    • Wyrównywanie względem obszaru roboczego (406)
  • Elementy pomocnicze (407)
    • Linijki (407)
    • Prowadnice (408)
    • Siatka (411)
  • Grupowanie obiektów (412)
  • Maski alfa (414)
    • Tworzenie masek wektorowych (415)
    • Maski bitmapowe (417)
    • Edycja masek (420)
    • Wskazówki dotyczące maskowania (423)
    • Technika Fireworks: tworzenie ramek do zdjęć (423)
  • Krycie i tryby mieszania (425)
    • Sterowanie kryciem (426)
    • Wykorzystanie trybów mieszania (426)
    • Tryby mieszania (428)
    • Technika Fireworks: symulowanie źródeł światła za pomocą trybów mieszania (429)
  • Technika Fireworks: wtapianie zaznaczeń (431)
  • Technika Fireworks: komponowanie obiektów (432)
  • Podsumowanie (435)

Część IV Organizacja procesu tworzenia (437)

Rozdział 14. Przechwytywanie i import grafiki (439)

  • Wprowadzenie do przechwytywania obrazów (440)
    • Urządzenia obsługujące TWAIN (440)
    • Instalowanie modułów dodatkowych Photoshop Acquire (tylko dla MacOS) (441)
  • Skanowanie (442)
  • Proces skanowania (444)
    • Wybór rozdzielczości skanowania (444)
    • Wybór głębi kolorów (446)
    • Inne opcje skanowania (447)
    • Skanowanie bezpośrednio do Fireworks (447)
  • Aparaty cyfrowe (448)
    • Przechwytywanie obrazków bezpośrednio do Fireworks (449)
    • Cyfrowe kamery wideo (450)
  • Wstawianie obiektów z innych aplikacji (451)
    • Kopiowanie i wklejanie (451)
    • Przeciągnij i upuść (452)
  • Importowanie plików zewnętrznych (454)
    • Pliki grafiki bitmapowej (454)
    • Pliki grafiki wektorowej (459)
    • Pliki tekstowe (463)
    • Najczęściej występujące problemy (464)
  • Zrzuty ekranowe (466)
    • Wbudowane narzędzia do tworzenia zrzutów ekranowych (466)
    • Wyspecjalizowane aplikacje (467)
  • Otwieranie animacji (468)
    • Importowanie wielu plików jako nowej animacji (468)
    • Importowanie animacji utworzonych w programie Flash (469)
  • Podsumowanie (471)

Rozdział 15. Eksport i optymalizacja (473)

  • Funkcje optymalizacji (473)
    • Paleta Optimize (475)
    • Paleta Color Table (476)
    • Podgląd w obszarze roboczym (477)
    • Kontrolki odtwarzania klatek (482)
  • Eksportowanie kolorów indeksowanych (483)
    • Paleta kolorów (484)
    • Liczba kolorów (486)
    • Matte (487)
    • Stratna kompresja GIF (488)
    • Dithering (490)
    • Przezroczystość (490)
    • Usuwanie nieużywanych kolorów (493)
    • Przeplot (493)
    • Ustawienia zachowane (493)
    • Technika Fireworks: tworzenie obrazków przeznaczonych do wyeksportowania w formacie GIF (494)
  • Eksportowanie obrazków fotograficznych (496)
    • JPEG (497)
    • PNG 32 i PNG 24 (502)
    • Inne formaty plików (503)
  • Praca w oknie Export Preview (504)
    • Kadrowanie (505)
    • Skalowanie eksportowanych obrazków (507)
  • Korzystanie z kreatorów eksportu (507)
  • Dodatkowe opcje eksportu (510)
    • Eksportowanie w formie warstwy CSS (510)
    • Eksportowanie dla programu Director (512)
    • Eksportowanie plików (513)
    • Eksportowanie w formacie Image Wells (514)
    • Eksportowanie wektorów (515)
    • Eksportowanie dokumentów Photoshopa (517)
  • Podsumowanie (518)

Rozdział 16. Praca ze stylami Fireworks (521)

  • Podstawowe wiadomości o stylach (522)
  • Stosowanie stylów (523)
  • Tworzenie nowych stylów (523)
  • Zarządzanie stylami (526)
  • Technika Fireworks: pobieranie tekstur i deseni ze stylów (529)
  • Podsumowanie (531)

Rozdział 17. Symbole i biblioteki (533)

  • Podstawowe wiadomości o symbolach i kopiach (533)
  • Paleta Library (536)
  • Tworzenie i modyfikowanie symboli (537)
    • Tworzenie symboli (538)
    • Modyfikowanie symboli (540)
    • Tworzenie kopii (542)
    • Modyfikowanie kopii (543)
  • Praca z przyciskami (544)
    • Tworzenie i modyfikowanie symboli przycisków (544)
    • Kopie przycisków (547)
    • Kreator łączy (547)
  • Zarządzanie bibliotekami (548)
    • Importowanie bibliotek (548)
    • Eksportowanie i współużytkowanie bibliotek (551)
  • Podsumowanie (552)

Rozdział 18. Aktualizowanie i utrzymywanie grafiki internetowej (553)

  • Podgląd w przeglądarce (553)
  • Zarządzanie łączami za pomocą palety URL (556)
    • Lista URL History (557)
    • Dodawanie adresów URL do biblioteki (558)
    • Zarządzanie bibliotekami URL (560)
  • Aktualizowanie grafiki za pomocą palety Find and Replace (561)
    • Wyszukiwanie i zamienianie tekstu (565)
    • Wyszukiwanie za pomocą wyrażeń regularnych (566)
    • Modyfikowanie atrybutów czcionek (569)
    • Zmiana kolorów w witrynie internetowej (571)
    • Zamiana kolorów na bezpieczne dla Internetu (572)
    • Aktualizowanie adresów URL (573)
  • Praca z paletą Project Log (574)
  • Przetwarzanie wsadowe pików graficznych (576)
    • Procedura przetwarzania wsadowego (576)
    • Uruchamianie skryptletów (578)
  • Podsumowanie (579)

Rozdział 19. Automatyzacja pracy za pomocą menu Commands i palety History (581)

  • Uruchamianie wbudowanych poleceń (581)
    • Podmenu Creative (582)
    • Podmenu Document (583)
    • Panel Layout Sets (585)
    • Panel Layout (585)
    • Reset Warning (587)
    • Podmenu Web (587)
  • Podnoszenie wydajności pracy za pomocą palety History (589)
    • Polecenia Undo i Redo (589)
    • Tworzenie poleceń bez pisania kodu (590)
    • Kopiowanie zadań do schowka (593)
  • Zarządzanie menu Commands (594)
    • Porządkowanie zainstalowanych poleceń (595)
    • Dodawanie poleceń (597)
  • Podsumowanie (598)

Część V Obiekty sieciowe (599)

Rozdział 20. Mapy obrazków i plastry (601)

  • Podstawowe wiadomości o mapach obrazków i obszarach aktywnych (602)
  • Narzędzia do tworzenia obszarów aktywnych (603)
    • Prostokątne obszary aktywne (603)
    • Okrągłe obszary aktywne (604)
    • Wielokątne obszary aktywne (605)
    • Przydzielanie łączy do obszarów aktywnych (605)
    • Przekształcanie obiektów na obszary aktywne (607)
  • Eksportowanie kodu dla map obrazków (607)
    • Wybór stylu HTML (608)
    • Umieszczanie kodu mapy obrazka na stronie WWW (610)
  • Plastry (614)
  • Plastrowanie obrazków w Fireworks (615)
    • Prostokątne plastry (616)
    • Wielokątne plastry (617)
    • Prowadnice plastrów (618)
    • Kopiowanie obrazków do plastrów (619)
    • Przydzielanie adresów URL do plastrów (619)
  • Eksportowanie plastrów (622)
    • Eksportowanie plastrów jako różnych typów obrazków (622)
    • Określanie opcji eksportu (622)
    • Wstawianie plastrów na stronę WWW (623)
    • Eksportowanie pojedynczych plastrów (625)
  • Technika Fireworks: eksportowanie pozycji bibliotek Dreamweavera (626)
  • Technika Fireworks: animowanie plastrów (628)
  • Podsumowanie (630)

Rozdział 21. Behawiory, czyli ożywiamy Fireworks (631)

  • Podstawowe wiadomości o behawiorach (632)
  • Paleta Behaviors (632)
    • Przydzielanie behawiorów (633)
    • Modyfikowanie behawiorów (634)
    • Usuwanie behawiorów (635)
  • Tworzenie rollowerów (635)
    • Jak działają rollowery (635)
    • Stany rollowerów (636)
    • Tworzenie obrazków używanych w rollowerach (636)
    • Stosowanie behawiora Simple Rollover (prosty rollower) (639)
  • Eksportowanie rollowerów (639)
    • Eksportowanie kodu z Fireworks (641)
    • Wstawianie kodu rollowera na stronę WWW (642)
  • Behawior Nav Bar (644)
    • Tworzenia paska nawigacyjnego (645)
    • Tworzenie przycisków w oknie Button Editor (646)
  • Zaawansowane techniki tworzenia rollowerów (648)
    • Tworzenie rozdzielnych rollowerów (648)
    • Tworzenie zewnętrznych rollowerów (649)
    • Rollowery w obszarach aktywnych (650)
    • Wyświetlanie komunikatów w pasku stanu przeglądarki (652)
  • Menu rozwijane (652)
  • Behawiory Drag-and-Drop (656)
    • Tworzenie prostego rollowera za pomocą techniki "przeciągnij i upuść" (657)
    • Tworzenie rollowerów rozdzielnych za pomocą techniki "przeciągnij i upuść" (658)
    • Usuwanie behawiorów Drag-and-Drop (659)
  • Podsumowanie (659)

Rozdział 22. Integracja z Dreamweaverem (661)

  • Podstawowe wiadomości o integracji Fireworks i Dreamweavera (662)
  • Optymalizacja obrazków z poziomu Dreamweavera (662)
  • Edycja obrazków z poziomu Dreamweavera (664)
    • Zdefiniowanie Fireworks jako edytora grafiki dla Dreamweavera (665)
    • Odczytywanie dziennika projektu (Design Notes) w Dreamweaverze (666)
    • Modyfikowanie plastrowanych obrazków (667)
  • Eksportowanie kodu Dreamweavera (668)
    • Praca z bibliotekami Dreamweavera (669)
    • Technika Fireworks: dodawanie warstw CSS do Dreamweavera (672)
  • Wykorzystywanie behawiorów Fireworks w Dreamweaverze (674)
  • Technika Fireworks: tworzenie internetowego albumu fotograficznego (676)
  • Tworzenie poleceń hybrydowych (679)
  • Podsumowanie (680)

Część VI Animacja (683)

Rozdział 23. Techniki animacyjne (685)

  • Podstawowe wiadomości o animacjach sieciowych (685)
    • Kwestia przepustowości (686)
    • Kompromis (686)
    • Dlaczego animowany GIF? (687)
  • Zestaw narzędzi Fireworks do tworzenia animacji (689)
    • Zarządzanie klatkami (689)
    • Animowanie obiektów (693)
    • Kontrolki animacji (696)
    • Opóźnienia w odtwarzaniu klatek (697)
    • Technika skóry cebuli (Onion skinning) (698)
    • Ustawienia i opcje eksportu (699)
  • Wykorzystywanie animowanych GIF-ów w projektach internetowych (704)
    • Animowanie obrazków tła (704)
    • Wielokrotne wykorzystywanie animacji (704)
    • Skalowanie animacji (704)
    • Wykorzystywanie tła przeglądarki w obrazku (704)
    • Wstępne ładowanie animacji (705)
    • Animowane rollowery (705)
    • Plastrowanie animacji (706)
  • Sekwencjonowanie symboli graficznych (707)
    • Technika Fireworks: sekwencjonowanie Xtra (710)
    • Technika Fireworks: sekwencjonowanie głębi (711)
    • Technika Fireworks: rozjaśnianie i ściemnianie (713)
  • Symbole animacyjne (715)
    • Tworzenie symboli animacyjnych (715)
    • Modyfikowanie symbolu animacyjnego (717)
  • Podsumowanie (719)

Rozdział 24. Animowane banery reklamowe (721)

  • Podstawowe wiadomości o banerach reklamowych (721)
    • Rozmiar - standardy IAB/CASIE (722)
    • Rozmiar pliku (723)
    • Umieszczanie banerów na stronach WWW (723)
    • Przekaz informacji (723)
  • Technika Fireworks: tworzenie banerów reklamowych (724)
    • Krok 1. Ustawiamy scenografię (724)
    • Krok 2. Piszemy scenariusz (724)
    • Krok 3. Tworzymy aktorów (725)
    • Krok 4. Akcja! (726)
    • Krok 5. Usuwamy zbędne elementy (730)
  • Technika Fireworks: rozmywanie jako sposób na oszczędzanie klatek (731)
  • Podsumowanie (732)

Część VII Programowanie w Fireworks (733)

Rozdział 25. Dostosowywanie Fireworks do własnych potrzeb (735)

  • Interpreter HTML i JavaScriptu (736)
  • Katalog Configuration (737)
    • Batch Code (738)
    • Commands (738)
    • Export Settings (738)
    • HTML Code (739)
    • jsextensions (740)
    • Libraries (740)
    • Nav Menu (740)
    • Patterns (740)
    • Styles (741)
    • Textures (741)
    • URL Libraries (741)
    • Xtras (742)
  • Plik preferencji Fireworks 4 (742)
  • Podsumowanie (755)

Rozdział 26. Interfejs programowania aplikacji - Fireworks API (757)

  • Niestandardowe typy danych (758)
    • Kolory (758)
    • URL plików (758)
    • Maski (759)
    • Matryce (759)
    • Punkty (759)
    • Prostokąty (760)
    • Rozdzielczość (760)
  • Metody globalne (760)
    • alert(komunikat) (760)
    • confirm(komunikat) (761)
    • prompt(nagłówek, tekst) (761)
    • WRITE_HTML(arg1[, arg2, ..., argN]) (762)
    • write(arg1[, arg2, ..., argN]) (762)
  • Obiekty globalne (762)
    • fw (763)
    • Obiekt Document (768)
    • Błędy (777)
    • Obiekt Find (779)
    • Obiekt Files (782)
  • Obiekty Hotspot (786)
    • exportDoc (786)
    • Mapy obrazków (788)
    • Behawiory (789)
  • Plastry (791)
    • Obiekt SliceInfo (791)
    • Obiekt Slices (793)
  • Dostęp do Fireworks API (795)
    • Funkcje obiektu Document (795)
    • Funkcje Fireworks (796)
    • Funkcje palety History (797)
    • Przerabianie wbudowanych poleceń (798)
  • Podsumowanie (802)

Dodatki (803)

Dodatek A Podstawowe wiadomości o stronach WWW (805)

Dodatek B Skróty klawiaturowe (825)

Dodatek C Co znajdziesz na CD-ROM-ie (841)

Skorowidz (845)

Dodaj do koszyka Fireworks 4. Biblia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.