Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy - Helion
Tytuł oryginału: Extreme Programming Pocket Guide
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 83-7361-343-9
stron: 104, Format: B6, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-21
Księgarnia: Helion
Cena książki: 9,90 zł
Nowoczesne metody zespołowego tworzenia aplikacji
Niniejsza książka wyjaśnia podstawowe techniki w ujęciu całościowym. Niezależnie od tego, czy jesteś programistą, klientem lub menedżerem; czy zaczynasz projekt od początku lub chcesz poprawić już istniejący, Extreme Programming z pewnością może Cię wiele nauczyć. Warto mieć satysfakcję z pisania oprogramowania.
W leksykonie omówiono:- Techniki XP
- Elementy XP
- Zdarzenia w XP
- Kodowanie w stylu XP
- Wdrożenie XP
Osoby które kupowały "Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy", wybierały także:
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 zł, (11,90 zł -67%)
- GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych 154,58 zł, (55,65 zł -64%)
- Dost 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
Spis treści
Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy -- spis treści
Przedmowa (5)
Wstęp (7)
Rozdział 1. Dlaczego extreme programming? (12)
- Kto troszczy siÄ™ o proces? (13)
- Równanie XP (14)
- Wartości XP (18)
- Komunikacja (18)
- Odpowiedzi na pytania (19)
- Prostota (21)
- Odwaga (22)
- Zakładanie dostateczności rozwiązania (22)
- Wystarczająca ilość czasu (23)
- Wystarczająca ilość zasobów (23)
- Stały koszt zmian (24)
- Wydajność twórcy (25)
- Dowolność eksperymentowania (26)
Rozdział 2. Techniki XP (28)
- Techniki kodowania (29)
- 1. technika kodowania: proste projektowanie i kodowanie (29)
- 2. technika kodowania: bezlitosna refaktoryzacja (32)
- 3. technika kodowania: opracowanie standardów kodowania (35)
- 4. technika kodowania: stosowanie wspólnego słownictwa (37)
- Techniki tworzenia (39)
- 1. technika tworzenia: kreowanie z nakierowaniem na testy (39)
- 2. technika tworzenia: programowanie w parach (44)
- 3. technika tworzenia: stosowanie zasady kolektywnej własności kodu (47)
- 4. technika tworzenia: ciągła integracja (49)
- Techniki biznesowe (51)
- 1. technika biznesowa: klient jest członkiem zespołu (52)
- 2. technika biznesowa: zabawa w planowanie (54)
- 3. technika biznesowa: regularne wydania (57)
- 4. technika biznesowa: praca we względnym spokoju (59)
Rozdział 3. Zdarzenia XP (62)
- Planowanie iteracji (62)
- Opisy funkcji i zadania (62)
- Oszacowanie czasu pracy i harmonogramowanie (63)
- Pierwsza iteracja (66)
- Iteracja (67)
- Wydanie (69)
Rozdział 4. Elementy XP (71)
- Karty funkcji (71)
- Karty zadań (73)
- Pokój wojenny (74)
Rozdział 5. Role w XP (77)
- Klient (77)
- Prawa klienta (78)
- Odpowiedzialność klienta (79)
- Programista (80)
- Prawa programisty (81)
- Odpowiedzialność programisty (81)
- Dodatkowe role (82)
- Organizator (82)
- Trener (82)
Rozdział 6. Kodowanie, styl XP (84)
- Wykonanie najprostszej rzeczy, która będzie działała (84)
- Nie będziemy tego potrzebowali (87)
- Raz i tylko raz (88)
Rozdział 7. Dostosowanie do XP (90)
- Zanim zaczniemy (91)
- Eliminacja strachu i praca razem (91)
- Uzyskiwanie informacji (93)
- Dołączenie menedżerów i klientów (95)
- Gdy już stosujemy techniki (98)
Rozdział 8. Dodatkowe zasoby (99)
- Witryny na temat XP (99)
Skorowidz (103)