reklama - zainteresowany?

Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy - Helion

Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy
Autor: chromatic
Tytuł oryginału: Extreme Programming Pocket Guide
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 83-7361-343-9
stron: 104, Format: B6, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-21
Księgarnia: Helion

Cena książki: 9,90 zł

Dodaj do koszyka Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy

Tagi: Techniki programowania

Nowoczesne metody zespołowego tworzenia aplikacji

Wydajne programowanie (ang. Extreme Programming, XP) to nowe podejście do tworzenia oprogramowania oparte o najlepsze z technik ze szczególnym uwzględnieniem prostoty i pracy zespołowej. XP to ciągłe testowanie i przeglądanie kodu oraz znaczne zaangażowanie klienta w proces tworzenia aplikacji. Choć metody te przemawiają do programistów, ich praktykowanie wymaga cierpliwości i jest nie lada wyzwaniem.

Niniejsza książka wyjaśnia podstawowe techniki w ujęciu całościowym. Niezależnie od tego, czy jesteś programistą, klientem lub menedżerem; czy zaczynasz projekt od początku lub chcesz poprawić już istniejący, Extreme Programming z pewnością może Cię wiele nauczyć. Warto mieć satysfakcję z pisania oprogramowania.

W leksykonie omówiono:
  • Techniki XP
  • Elementy XP
  • Zdarzenia w XP
  • Kodowanie w stylu XP
  • Wdrożenie XP
Zamiast zagłębiać się w setkach stron na temat Extreme Programming, sprawdź jak wiele informacji udało się zmieścić w tej małej książeczce. Będzie Ci ona towarzyszyć i służyć pomocą w całym procesie tworzenia aplikacji.

Dodaj do koszyka Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy

 

Osoby które kupowały "Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy", wybierały także:

  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie
  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych
  • Dost

Dodaj do koszyka Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy

Spis treści

Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy -- spis treści

Przedmowa (5)

Wstęp (7)

Rozdział 1. Dlaczego extreme programming? (12)

  • Kto troszczy siÄ™ o proces? (13)
  • Równanie XP (14)
  • WartoÅ›ci XP (18)
    • Komunikacja (18)
    • Odpowiedzi na pytania (19)
    • Prostota (21)
    • Odwaga (22)
  • ZakÅ‚adanie dostatecznoÅ›ci rozwiÄ…zania (22)
    • WystarczajÄ…ca ilość czasu (23)
    • WystarczajÄ…ca ilość zasobów (23)
    • StaÅ‚y koszt zmian (24)
    • Wydajność twórcy (25)
    • Dowolność eksperymentowania (26)

Rozdział 2. Techniki XP (28)

  • Techniki kodowania (29)
    • 1. technika kodowania: proste projektowanie i kodowanie (29)
    • 2. technika kodowania: bezlitosna refaktoryzacja (32)
    • 3. technika kodowania: opracowanie standardów kodowania (35)
    • 4. technika kodowania: stosowanie wspólnego sÅ‚ownictwa (37)
  • Techniki tworzenia (39)
    • 1. technika tworzenia: kreowanie z nakierowaniem na testy (39)
    • 2. technika tworzenia: programowanie w parach (44)
    • 3. technika tworzenia: stosowanie zasady kolektywnej wÅ‚asnoÅ›ci kodu (47)
    • 4. technika tworzenia: ciÄ…gÅ‚a integracja (49)
  • Techniki biznesowe (51)
    • 1. technika biznesowa: klient jest czÅ‚onkiem zespoÅ‚u (52)
    • 2. technika biznesowa: zabawa w planowanie (54)
    • 3. technika biznesowa: regularne wydania (57)
    • 4. technika biznesowa: praca we wzglÄ™dnym spokoju (59)

Rozdział 3. Zdarzenia XP (62)

  • Planowanie iteracji (62)
    • Opisy funkcji i zadania (62)
    • Oszacowanie czasu pracy i harmonogramowanie (63)
    • Pierwsza iteracja (66)
  • Iteracja (67)
  • Wydanie (69)

Rozdział 4. Elementy XP (71)

  • Karty funkcji (71)
  • Karty zadaÅ„ (73)
  • Pokój wojenny (74)

Rozdział 5. Role w XP (77)

  • Klient (77)
    • Prawa klienta (78)
    • Odpowiedzialność klienta (79)
  • Programista (80)
    • Prawa programisty (81)
    • Odpowiedzialność programisty (81)
  • Dodatkowe role (82)
    • Organizator (82)
    • Trener (82)

Rozdział 6. Kodowanie, styl XP (84)

  • Wykonanie najprostszej rzeczy, która bÄ™dzie dziaÅ‚aÅ‚a (84)
  • Nie bÄ™dziemy tego potrzebowali (87)
  • Raz i tylko raz (88)

Rozdział 7. Dostosowanie do XP (90)

  • Zanim zaczniemy (91)
  • Eliminacja strachu i praca razem (91)
  • Uzyskiwanie informacji (93)
  • DoÅ‚Ä…czenie menedżerów i klientów (95)
  • Gdy już stosujemy techniki (98)

Rozdział 8. Dodatkowe zasoby (99)

  • Witryny na temat XP (99)

Skorowidz (103)

Dodaj do koszyka Extreme Programming. Leksykon kieszonkowy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.